Hier vind ik het ook nog wel meevallen maar we zagen net wel op het nieuws dat er in de omgeving al aardig wat bomen omliggen en er lekt water de lift in. Maar we hebben stroom, kabel en internet. En niet te vergeten heel goed gezelschap dus we wachten alles rustig af.
Heel veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
Hier ook nog alles in orde. Het begint nu wel flink te stormen en een paar minuten geleden is het scherm van een van mijn deuren er finaal uitgeblazen, maar dat is een kleinigheidje. Zit nu gezellig met mijn vriendin en de katten Netflix te kijken.
Fingers crossed voor iedereen die ook in het gevarengebied zit! Als het even kan plaats dan een update zodat we kunnen bijhouden hoe het met iedereen gaat.
Het gaat hier nu wel flink tekeer. Ik wilde net nog even naar buiten gegaan, maar dat werd door hulpverleners niet toegestaan. Met veel moeite doen had het denk ik wel gemogen, maar ik blijf toch maar liever binnen. De kracht van de wind is nu wel op het hoogtepunt begrijp ik. De omgevallen kraan heeft wel redelijke impact hier (is twee straten verder) en mensen worden geevacueerd daar in de buurt. Zie dat er in Queens voorkant van gebouw is afgeblazen ? Hier liggen hekken en bomen omver; water zitten wij hier te ver vandaan. Ik heb twee uur terug een nieuw filmpje gemaakt, iets heftiger dan de eerdere. Een watjesstorm zou ik het niet noemen ! Maar echt heel heftig hier in New York is ook wat te veel gezegd. Wij zitten lekker op de hotelkamer, nergens last van gelukkig.
Nu dat het begint af te zwakken ben ik al meer op mijn gemak.
Ongelooflijk hoeveel mensen van overal ter wereld de livestreams volgen.
Positief is ook dat er veel medeleven is uit landen zoals Iran en het Midden-Oosten.
In the end we are just people...
Het enige hier tot nu toe is dat de wind door de bomen hoort waaien. In de buurt zijn er al een aantal bomen omgevallen. Hier in huis zelfs waait de wind.
Zag op de plaatselijke blog dat er al een aantal bomen omgewaaid zijn.
Zag op de tv (er is niets anders te zien op de tv) dat Battery Park nu blank staat en men verwacht dat het park wel een echt zwembad kan worden.
Gelukkig zaterdag toevallig een paar flessen wijn ingeslagen, dus we kunnen even voort.
Ik hoor de wind nu zelfs over de tv heen, dus het gaat goed tekeer. Er is veel stroomuitval in de omgeving, maar wij (nog) niet. We hebben vanavond bij zo ongeveer het enige open restaurant in de buurt gegeten en zagen daar een draagbaar toilet over de parkeerplaats geblazen worden. Verder veel bomen neer in de omgeving, eentje op een huis vlakbij, zagen we. Ik hoop maar dat de bomen naast ons huis het houden.
Hier, in blacksburg va, is het wel oke. Vandaag op tv erg veel waarschuwingen voor poweroutage, maar so far so good. Hebben alleen wel even de auto verplaatst zodat er niks op kan vallen.
Jullie krijgen in Blacksburg weer van het koufront dat nu met Sandy samenkomt, een van de redenen dat dit een "superstorm" wordt genoemd. Er valt een berg sneeuw in West Virginia door dat systeem. Katja vertelde net dat ze de wind toch wel flink vond en bang was voor stroom uitval.
Het lijkt nu toch wel weer af te nemen. Volgens mij is het erg lastig hoogte krijgen van de storm omdat het met pieken gaat en tussendoor niet heel extreem lijkt. Moet zeggen dat mijn jetlag behoorlijk toe slaat dus als er geen hele gekke dingen gebeuren hoor ik morgen alles wel weer.
Zojuist de honden een voor een naast het huis uitgelaten.
Het verbaast me enorm dat we nog stroom hebben, maar ben blij dat we vanavond warm hebben kunnen eten.
Horen hier met regelmaat brandweer en politie met sirenes langskomen en ik hoop dan maar dat het bij bomen blijft.
De wijn is open en het huis is nog warm, dus we genieten er nog even van
Petra/VS schreef:Jullie krijgen in Blacksburg weer van het koufront dat nu met Sandy samenkomt, een van de redenen dat dit een "superstorm" wordt genoemd. Er valt een berg sneeuw in West Virginia door dat systeem. Katja vertelde net dat ze de wind toch wel flink vond en bang was voor stroom uitval.
Klopt begint nu aardig te waaien. Afwachten maar. Die sneeuw in west virginia was wel indrukwekkend.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.