Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Frankenstorm (Sandy)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Frankenstorm (Sandy)
Wij zijn net even naar de mall gereden en we telden in onze buurt vijf bomen om, twee versperden de weg. Dat is wel het meeste wat ik na een storm heb gezien. Het regent hier ook nog steeds en is vandaag nog niet opgehouden. We hebben de afgelopen 48 uur 12 centimeter regen gehad, een van de redenen dat er zoveel bomen om zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben blij dat iedereen er hier goed vanaf gekomen is! Tragisch dat er zoveel schade te betreuren is en dat er doden gevallen zijn...
Zelf zit ik 'm een beetje te knijpen. Mijn vriend heeft een expositie met een kunstenaar uit Brooklyn. De show wordt op zaterdagmiddag, hier in de stad, geopend. De Amerikaanse kunstenaar zou donderdagochtend hier aankomen met zijn vlucht uit NY (ik neem aan JFK). Het is dus onzeker of hij kan vertrekken. En om het allemaal nét nog iets ingewikkelder te maken: zijn schilderijen staan in een gebouw dat momenteel gesloten is. Hij probeert dus nu iemand te vinden die hem naar binnen kan laten om de werken in te pakken en mee te nemen. Mocht hij een dag later aankomen, dan redden we het organisatorisch nog wel, maar anders vrees ik dat we de show, of op z'n minst de opening, af moeten blazen
We hebben veel mensen uitgenodigd en ook de nodige pers benaderd.....
Tja, is maar een klein persoonlijk drama (als het niet door kan gaan), vergeleken met de ellende waar een heleboel mensen daar mee te maken hebben natuurlijk.
Zelf zit ik 'm een beetje te knijpen. Mijn vriend heeft een expositie met een kunstenaar uit Brooklyn. De show wordt op zaterdagmiddag, hier in de stad, geopend. De Amerikaanse kunstenaar zou donderdagochtend hier aankomen met zijn vlucht uit NY (ik neem aan JFK). Het is dus onzeker of hij kan vertrekken. En om het allemaal nét nog iets ingewikkelder te maken: zijn schilderijen staan in een gebouw dat momenteel gesloten is. Hij probeert dus nu iemand te vinden die hem naar binnen kan laten om de werken in te pakken en mee te nemen. Mocht hij een dag later aankomen, dan redden we het organisatorisch nog wel, maar anders vrees ik dat we de show, of op z'n minst de opening, af moeten blazen

Tja, is maar een klein persoonlijk drama (als het niet door kan gaan), vergeleken met de ellende waar een heleboel mensen daar mee te maken hebben natuurlijk.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik ben heel blij om te horen dat de forumleden Sandy relatief goed doorgekomen zijn!
Ook bedankt aan Elke voor de update over (de buurt van) Toronto. We vertrekken donderdag die richting uit en denken wel dat het te doen zal zijn.
Vandaag was er enorm veel wind in Chicago en heeeeeeel hoge golven op Lake Michigan. Dat is niets in vergelijking met de schade elders maar het toont toch maar hoe groot en breed Sandy is...
Ook bedankt aan Elke voor de update over (de buurt van) Toronto. We vertrekken donderdag die richting uit en denken wel dat het te doen zal zijn.
Vandaag was er enorm veel wind in Chicago en heeeeeeel hoge golven op Lake Michigan. Dat is niets in vergelijking met de schade elders maar het toont toch maar hoe groot en breed Sandy is...
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com
April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï
New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï
New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wat ik me afvraag, de kosten? Amerika kan best wel wat hulp gebruiken van andere continenten denk ik. Zou dit achter de schermen gebeuren of
wordt er helemaal geen geld voor de VS uitgetrokken? Waarom doet de EU dat dan wel voor landen zoals Afghanistan, Syrië, ...?
Als het van mij afhangt moesten ze al lang bezig zijn met een inzameling...
Samen staan we toch sterker?
Veel sterkte daar allemaal en hopelijk is Sandy ten dode op geschreven! En nee niet Sandy van op het forum
wordt er helemaal geen geld voor de VS uitgetrokken? Waarom doet de EU dat dan wel voor landen zoals Afghanistan, Syrië, ...?
Als het van mij afhangt moesten ze al lang bezig zijn met een inzameling...
Samen staan we toch sterker?
Veel sterkte daar allemaal en hopelijk is Sandy ten dode op geschreven! En nee niet Sandy van op het forum

Veel verzekeringsgeld(civiele zaak), Een westers land heeft het niet nodig, Een westers land wilt dat niet(beeld dat ze het zelf niet kunnen, Amerika("werelds beste land" wilt dat al helemaal niet) etc.
Als ze het wel doen dan is het in natura(soldaten(daar heeft amerika genoeg van), onderdak etc) zie bijvoorbeeld 1953 waarbij Scandinavië huizen stuurde naar NL. Canada zou het kunnen doen maar ik denk dat Amerika het zelf wel aankan. New York, New Jersey, Maryland etc zijn niet vernietigd of iets dergelijks
Als ze het wel doen dan is het in natura(soldaten(daar heeft amerika genoeg van), onderdak etc) zie bijvoorbeeld 1953 waarbij Scandinavië huizen stuurde naar NL. Canada zou het kunnen doen maar ik denk dat Amerika het zelf wel aankan. New York, New Jersey, Maryland etc zijn niet vernietigd of iets dergelijks

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zoals DejaVu het reeds zei heeft een Westers land voldoende middelen om zo'n ramp zelf te financieren.
Wat echter wel kan gebeuren is dat een bondgenoot hulp aanbied onder de vorm van logistieke, medische, politionele, militaire, ... kennis. Zo is België (en ook Nederland) in het verleden reeds enkele malen gaan "helpen" in de USA met rampen. Denken we bvb terug aan 9/11 waar ook Belgische en Nederlandse? hulpverleners terplaatse geweest zijn om te zoeken naar slachtoffers, of Katrina waar België enkele zogenaamde "B-FAST" (ok, soms heeft het wel weg van "b-slow") teams naar ginder stuurde om te helpen, etc...
Vermoedelijk zal dit hier echter niet het geval zijn al kan bvb wel Nederlandse hulp ingeroepen worden in een later stadium om de kusten beter te beveiligen, iets waar de Nederlands tonnen ervaring van hebben.
Wat echter wel kan gebeuren is dat een bondgenoot hulp aanbied onder de vorm van logistieke, medische, politionele, militaire, ... kennis. Zo is België (en ook Nederland) in het verleden reeds enkele malen gaan "helpen" in de USA met rampen. Denken we bvb terug aan 9/11 waar ook Belgische en Nederlandse? hulpverleners terplaatse geweest zijn om te zoeken naar slachtoffers, of Katrina waar België enkele zogenaamde "B-FAST" (ok, soms heeft het wel weg van "b-slow") teams naar ginder stuurde om te helpen, etc...
Vermoedelijk zal dit hier echter niet het geval zijn al kan bvb wel Nederlandse hulp ingeroepen worden in een later stadium om de kusten beter te beveiligen, iets waar de Nederlands tonnen ervaring van hebben.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet dat Canada wel vaker logistieke hulp geeft bv. om hydrolijnen te herstellen. In juli dit jaar zijn er zo'n 300-tal hydro workers van Ontario en Quebec naar de US gegaan om te helpen, en nu weer.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-expert
Toch meer in de buurt (Ditmas Park, Brooklyn) gebeurd dan ik gedacht had. Een jong stel was maandagavond de hond aan het uitlaten tijdens de storm. Een boom viel om en pas dinsdagochtend werd ontdekt dat die boom de twee had getroffen De hond was gewond.
http://ditmasparkcorner.com/
De buurt is geschokt. En de vele bomen hier, vaak oud en zwak, zullen waarschijnlijk/hopelijk allemaal goed bekeken worden.
Denk je veilig even in je buurt te kunnen rondlopen. Blij dat ik het huis niet uit geweest ben.
http://ditmasparkcorner.com/
De buurt is geschokt. En de vele bomen hier, vaak oud en zwak, zullen waarschijnlijk/hopelijk allemaal goed bekeken worden.
Denk je veilig even in je buurt te kunnen rondlopen. Blij dat ik het huis niet uit geweest ben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, het is schokkend, Benno. Ik was ook echt geschokt door de ravage in onze buurt (gelukkig geen lichamelijk letsel, zover ik weet), terwijl wij geen schade of zelfs stroom uitval hadden. Onze buurman zei het precies goed, toen Rick zei dat we er goed doorheen waren gekomen. "Wij wel", zei hij. Inderdaad, heel veel mensen niet van North Carolina tot Massachusetts, miljoenen Amerikanen wonen in dit deel van het land. Sandy heeft trouwens ook in het Caribisch gebied rondgeraasd. Daar is het "gewoner" om orkanen over de eilanden te krijgen, maar betekent niet minder lijden door de bevolking, natuurlijk.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Viel mij op dat er veel mensen nog hun hond uitlieten, zelfs toen het in Midtown het 'hoogtepunt' was van de storm en ik zelfs hotel niet meer uitmocht vanwege gevaar dat vanalles om zou vallen (hele steigers vanwege renovatie werkzaamheden); maar mensen met honden bleven maar rondlopen ... Wij hebben zelf ook honden, dus tja, die moeten wel. Maar echt slim in dit weer lijkt het ook niet ... Maar erg genoeg dit natuurlijk.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Ja, zo'n hond moet er natuurlijk ff uit, maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom dat gelijk een stadswandeling moet zijn. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om een voet buiten de deur te zetten. Onze governor was dan misschien niet zo taktisch in zijn bewoordingen, maar op de vraag of het nog extra complexiteit met zich meebracht dat het 's nachts stond te gebeuren, zei hij dat dat alleen maar gunstig was omdat mensen dan tenminste gewoon binnen blijven. Ik denk dat de meeste dodelijke slachtoffers voorkomen hadden kunnen worden als de betrokkenen gewoon verstandig waren geweest. Ik heb een generator, maar toen de stroom om half 9 uitviel, heb ik dat maar fijn zo gelaten. Dan maar geen stroom.
Ik hoorde vanavond dat een van de grootste problemen in NYC nu is, dat het zout water is dat in het metrostelsel terecht is gekomen. Zout water is een erg goede stroomgeleider, wat het wegpompen behoorlijk bemoeilijkt.
Ik hoorde vanavond dat een van de grootste problemen in NYC nu is, dat het zout water is dat in het metrostelsel terecht is gekomen. Zout water is een erg goede stroomgeleider, wat het wegpompen behoorlijk bemoeilijkt.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad zijn veel van de slachtoffers door bomen, die op hun auto vielen of doordat ze door water meegesleurd werden. Vorig jaar is zo ook een twaalfjarig jongetje uit onze buurt meegesleept door de beek in zijn achtertuin. Mensen onderschatten de kracht van water ook erg. Er waren zelfs gekken, die gingen surfen in de oceaan gisteren. Dan ben je toch geschift?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Wij hebben vandaag aardig wat rond gelopen en vonden de schade erg meevallen hier. Wel wat bomen en grote takken maar geen hele gekke dingen.
Vanwege het slechte weer net maar twee nachten Washington bijgeboekt omdat ik niet denk dat wij vrijdag vanaf JFK terug kunnen vliegen. We hebben een open ticket dus dat is geen probleem maar ik hoop dat ze ons een beetje tegemoet willen komen en ons vanaf Dulles terug laten vliegen. KLM via Facebook kon me niet helpen dus ik heb een mail gestuurd naar staff travel maar tegen die tijd was het na zessen dus die zullen morgen wel reageren.
Vanwege het slechte weer net maar twee nachten Washington bijgeboekt omdat ik niet denk dat wij vrijdag vanaf JFK terug kunnen vliegen. We hebben een open ticket dus dat is geen probleem maar ik hoop dat ze ons een beetje tegemoet willen komen en ons vanaf Dulles terug laten vliegen. KLM via Facebook kon me niet helpen dus ik heb een mail gestuurd naar staff travel maar tegen die tijd was het na zessen dus die zullen morgen wel reageren.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Ik vermoed dat ze dat alleen maar toe zullen juichen, dat passagiers de flexibiliteit hebben om vanaf een andere luchthaven te vliegen. Hoe meer ellende ze op die manier kunnen wegloodsen van JFK, des te beter lijkt me. Het zal daar nog druk genoeg worden op het moment dat de boel weer open gaat.Katja schreef:Vanwege het slechte weer net maar twee nachten Washington bijgeboekt omdat ik niet denk dat wij vrijdag vanaf JFK terug kunnen vliegen. We hebben een open ticket dus dat is geen probleem maar ik hoop dat ze ons een beetje tegemoet willen komen en ons vanaf Dulles terug laten vliegen. KLM via Facebook kon me niet helpen dus ik heb een mail gestuurd naar staff travel maar tegen die tijd was het na zessen dus die zullen morgen wel reageren.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Dat lijkt mij ook maar ik weet niet hoe het zal lopen. We merken het wel, meer dan afwachten kunnen we niet doen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
Nog niets gehoord over wat er met de NY Marathon gaat gebeuren. Deze zondag. De route kunnen ze natuurlijk omleggen en de bussen zullen dan zeker weer rijden. Maar het zal allemaal niet makkelijk worden. Zeker niet zonder de ondergrondse, die nog wel een paar dagen dicht blijft. Niet alleen door het water in de tunnels in Manhattan, maar ook doordat er bomen op de spoorlijnen zijn gevallen, zoals bij ons bijvoorbeeld, de Q lijn zal er waarschijnlijk iets langer uitliggen. Maar goed, dan maar even niet naar Manhattan.
Het laatste marathonnieuws staat op http://www.ingnycmarathon.org/
Het laatste marathonnieuws staat op http://www.ingnycmarathon.org/
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Alleen al die route omleggen lijkt me een behoorlijke uitdaging als al maandenlang vaststaat wie er wat wanneer en waar moet doen. Ik zou het echt enorm knap vinden als ze het voor elkaar krijgen om de marathon door te laten gaan.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zowel JFK als EWR zouden mogelijk vandaag terug openen voor een beperkte dienst. EWR zou terug openen 07h00 EDT terwijl JFK terug zou openen om 12h00 EDT, beiden echter voor beperkte diensten.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
is hij zeker dat zijn schilderijen veilig staan? Hopelijk kan alles gewoon doorgaan zoals gepland!RiverCola schreef:Ik ben blij dat iedereen er hier goed vanaf gekomen is! Tragisch dat er zoveel schade te betreuren is en dat er doden gevallen zijn...
Zelf zit ik 'm een beetje te knijpen. Mijn vriend heeft een expositie met een kunstenaar uit Brooklyn. De show wordt op zaterdagmiddag, hier in de stad, geopend. De Amerikaanse kunstenaar zou donderdagochtend hier aankomen met zijn vlucht uit NY (ik neem aan JFK). Het is dus onzeker of hij kan vertrekken. En om het allemaal nét nog iets ingewikkelder te maken: zijn schilderijen staan in een gebouw dat momenteel gesloten is. Hij probeert dus nu iemand te vinden die hem naar binnen kan laten om de werken in te pakken en mee te nemen. Mocht hij een dag later aankomen, dan redden we het organisatorisch nog wel, maar anders vrees ik dat we de show, of op z'n minst de opening, af moeten blazenWe hebben veel mensen uitgenodigd en ook de nodige pers benaderd.....
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou het ook doen denk ik, maar wel goed opletten waar ik onderdoor loop. Als je geen tuin hebt, is er niet veel keuze. Die hond moet toch zijn behoefte kunnen doen.MattRob schreef:Viel mij op dat er veel mensen nog hun hond uitlieten, zelfs toen het in Midtown het 'hoogtepunt' was van de storm en ik zelfs hotel niet meer uitmocht vanwege gevaar dat vanalles om zou vallen (hele steigers vanwege renovatie werkzaamheden); maar mensen met honden bleven maar rondlopen ... Wij hebben zelf ook honden, dus tja, die moeten wel. Maar echt slim in dit weer lijkt het ook niet ... Maar erg genoeg dit natuurlijk.