Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wandelaars gewond door grizzlybeer in Yellowstone

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Wandelaars gewond door grizzlybeer in Yellowstone

Bericht door Felicitas »

Two Hikers Injured In Yellowstone Bear Encounter
Two people were treated for injuries after a backcountry bear encounter Thursday morning in Yellowstone National Park.
A group of four people was a few miles down the Cygnet Lakes Trail southwest of Canyon Village when they saw an approaching grizzly bear cub-of-the-year about 11:30 Thursday morning. A sow grizzly then appeared at very close range and charged the group.
Klik hier voor het hele artikel
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Wandelaars gewond door grizzlybeer in Yellowstone

Bericht door Petra/VS »

Volgende keer in de Shenandoah ga ik ook bear spray meenemen. Ze kunnen dan wel eisen dat je 100 yards wegblijft, maar wij hebben daar vorige maand ondervonden dat je soms echt opeens oog in oog met zo'n beer komt te staan. Gelukkig hoorde mijn zoon ze komen en konden we nog wat afstand creeren voor ze letterlijk ons pad kruisten. Blij dat die wandelaars er allemaal redelijk goed vanaf zijn gekomen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Shenandoah heeft alleen zwarte beren, die zijn niet zo link (ik bedoel: niet zo agressief en niet zo groot) als grizzlys. Nou is bear mace misshcien toch geen slecht idee, maar tegelijkertijd kun je dat goedje alleen gebruiken als ze al in je nek hijgen. Op grotere afstanden dan een paar voet helpt het spulletje niet goed genoeg (dan geef je hoogstens jezelf een traangasbehandeling).

In Shenandoah zijn wij ook een zwarte beer tegengekomen en die was niet bepaald bang voor ons. We hebben ons maar gewoon omgedraaid en zijn de hele hike weer teruggelopen. Dat krijg je als bruintje beer niet van het pad af wil :P We kwamen toen oom nog andere wandelaars tegen en die zouden 'wel eens even' die beer wegjagen. We hebben we gegniffeld toen we ze later toch rechtsomkeert zagen maken.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, geen grizzlies daar, maar wij hadden de hond mee en die blaft naar beren. Zoonlief hield zijn bek dicht, maar meneer Beer vond ons toch erg interessant. De beren in de Shenandoah zijn aan geluiden gewend, dus "maak veel geluid" helpt niet bij hen. Ik was in ieder geval blij dat hij niet besloot onze hond eens dichterbij te komen bekijken. Als je trouwens een zwarte beer moeder met kleintje(s) zo zou tegenkomen zou zij heel goed net zo agressief als die grizzly moeder kunnen zijn. Het zijn geen schattige beertjes, maar serieus sterke wilde dieren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

smittenimmigrant schreef:Shenandoah heeft alleen zwarte beren, die zijn niet zo link (ik bedoel: niet zo agressief en niet zo groot) als grizzlys.
Dat mag zo zijn, maar het blijft een beer. En dus kom ik die liever niet tegen. Ik vind de spray een goed idee, het maakt het voor mij een stuk relaxter om hier de natuur in te gaan.
"Keep Georgia On Your Mind"
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik vraag me af of deze wandelaars bearspray bij zich hadden???? En deze vraag kan beide kanten op.

Afgelopen jaar heb ik nog nooit zoveel mensen met bearspray zien wandelen (vooral amerikanen) zelfs de parkhost is verplicht eentje bij zich te hebben.
Wij hebben het niet bij ons en zolang het niet verplicht is weigeren we het ook te dragen. Want ik ben van mening dat het een valse gevoel van veiligheid geeft. Je wordt te gemakkelijk en nonchalant. Daarnaast weten geen mens hoe je bearspray moet gebruiken. En zeker niet als je een grizzly tegenkomt met jongen. Ik zou het zelfs dan niet eens gebruiken, want verkeerd gebruik kan zelfs een grizzly veel agressiever maken en je gemakkelijk doden.

Wil je wandelen in eengebied waar veel grizzly's voorkomen, weet wat je moet doen om een ontmoeting te voorkomen, volgens mij is dat veel verstandiger dan bearspray bij je te dragen.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er staat toch in het bericht :
Two of the hikers immediately discharged their canisters of bear spray and the sow and cub left the area after an encounter which lasted about a minute.
Ik ga er toch maar vanuit dat die spray niet voor niets aangeraden wordt.

Ik denk wel dat we o.a. door het gedrag van de mens meer in aanraking gaan komen met wildlife in het algemeen. We trekken steeds meer de leefgebieden van ,in dit geval de beer, in en komen dus ook in aanraking met deze dieren. Aan de andere kant zijn deze beesten soms ook nieuwsgierig en komen ze op de mens af.

Aan de andere kant kun je het risico nooit helemaal uitsluiten als je gaat wandelen in berengebied lijkt mij.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

yarrah schreef:Ik vraag me af of deze wandelaars bearspray bij zich hadden???? En deze vraag kan beide kanten op.

Afgelopen jaar heb ik nog nooit zoveel mensen met bearspray zien wandelen (vooral amerikanen) zelfs de parkhost is verplicht eentje bij zich te hebben.
Wij hebben het niet bij ons en zolang het niet verplicht is weigeren we het ook te dragen. Want ik ben van mening dat het een valse gevoel van veiligheid geeft. Je wordt te gemakkelijk en nonchalant. Daarnaast weten geen mens hoe je bearspray moet gebruiken. En zeker niet als je een grizzly tegenkomt met jongen. Ik zou het zelfs dan niet eens gebruiken, want verkeerd gebruik kan zelfs een grizzly veel agressiever maken en je gemakkelijk doden.

Wil je wandelen in eengebied waar veel grizzly's voorkomen, weet wat je moet doen om een ontmoeting te voorkomen, volgens mij is dat veel verstandiger dan bearspray bij je te dragen.
Huh? In dit artikel stond juist dat de groep wandelaars alles juist deed? In een groep wandelen, geluid maken en bearspray als laatste redmiddel gebruiken....
Wat hadden ze nog meer moeten doen of juist niet?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Afgelopen vakantie hadden we bearspray bij ons en dat gaf inderdaad een veiliger gevoel tijdens het wandelen. Een keer twee grizzlyberen gezien tijdens een wandeling: moeder met jong, open terrein. Toen hadden we onze bearspray gelijk in de aanslag. Ondanks dat deze beren ons gezien/gehoord hadden maakten ze geen rechtsomkeer, maar bleven ons strak aankijken. Pas toen wij ons terugtrokken liepen ze door om even later heel hard te rennen (gelukkig niet in onze richting, maar ze kunnen echt hard lopen...). Een eventuele volgende keer kopen we weer bearspray. Natuurlijk geen garantie, maar toch prettig om iets bij je te hebben bij een ontmoeting.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Begin juni waren we in Sequoia NP. Daar liep een Amerikaans stel dat ook een soort spuitbus met bearspray aan hun ragzak had hangen (ik weet niet helemaal zeker of het bearspray was.) Ze kregen echter van een park ranger te horen dat dat spul in Sequoia verboden was. De beren daar (alleen zwarte beren) waren volgens de ranger niet aggressief. Ze moesten het spul dus wegleggen.

Martin
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Hebben het dit jaar ook meegemaakt dat je niet altijd afstand kan houden van de beer.
Tijdens onze barbeque in de cabin in Townsend zaten we lekker op de veranda te eten.
Toen we opstonden om meer eten te halen zat er een zwarte beer op een slordige honderd meter van ons af.
Aan het kijken wat we aan het doen waren.
Mijn dochtertje schrok zo dat ze begon te gillen.
En weg was de beer.
Volgens de eigenares van de cabins is de zwarte beer makkelijk weg te jagen omdat ze gauw schrikken.
Zijn wel gestopt met de barbeque omdat die buiten de veranda stond vlak bij waar de beer zat.
Hebben de beer de dagen erna niet meer gezien.
De eigenares vertelde ook dat grizzlyberen meer agressie hebben en met jong zou ik ze ook niet graag op een wandelpad tegenkomen
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer