Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Poging tot aanslag NW vlucht van Amsterdam naar Detroit

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Bennogr
Amerika-expert

Re: Poging tot aanslag NW vlucht van Amsterdam naar Detroit

Bericht door Bennogr »

Ik snap die zorgen over privacy wel, maar ik snap niet dat Nederlanders zich daar zo druk over maken. Zijn wij niet een van die landen waar je verplicht bent om binnen vijf dagen na een geboorte of overlijden dat te melden bij het bevolkingsregister? Zodat je indertijd toen je 18 werd als jongen je automatisch een briefje kreeg om je te laten besnuffelen om te zien of je soldaat kon worden? Waar je je niet hoeft in te schrijven om te mogen stemmen, omdat bekend is wanneer je 18 wordt en waar je woont? Waar elke woning geregistreerd staat?

Of in een land als de VS waar zelfs de computers van banken weten waar je 15 jaar geleden gewoond hebt? Of waar je je vingerafdrukken moet afgeven voordat je je groene kaart krijgt of Amerikaan mag worden?

Die gegevens worden natuurlijk wel beschermd en elke bescherming kent wel een lek. Maar is die privacybescherming nou echt zo'n probleem, als mensen nog steeds blijven reageren op verontrustende (nep)berichten dat je rekening geblokkeerd wordt als je niet op een wildvreemde site je wachtwoord, en andere informatie intikt? Of als je bank meer over je weet dan je partner?

Een intensieve scan, met de afleesapparatuur in een ander kamertje, geen opslag van de beelden, lijkt me geen probleem. Die toezichthouders worden net als dokters, die ook een hoop lichamen voorbij zien komen en daar waarschijnlijk nauwelijks meer op een ongepaste manier op reageren. En wat voor gegevens die 'men' niet heeft kunnen door zo'n scan aan dat grote spionage- en beloernetwerk worden toegevoegd door nog weer eens een plaatje van je? Staan er niet al genoeg camera's op allerlei plaatsen?

Kortom, ik moet altijd een beetje lachen om dat men zich zorgen maakt dat je privacy wordt aangetast. Alsof we tegenwoordig echt privacy hebben!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

vana schreef:Maar bij de gate zijn toch toiletten?
Bij ons laatste vertrek dus niet na de securitycheck.
De handhaving van dat niet opstaan tijdens die uren was echter niet zo strikt, vergelijkbaar met het riemen vas bij turbulentie.

Ik hoorde zojuist op het amerikaanse foxnieuws dat deze uren wel of niet kunnen worden ingesteld door de gezagvoerder.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Is dit nu wat we willen ? :wink:

[youtube]rEqgLGL7ptU[/youtube]
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Staceybeesie schreef:
MattRob schreef: Las net heel stuk op Telegraaf over Nederlander die schijnbaar die gast is aangevlogen, duikend over stoelen heen, toen hij zag dat hij spullen op zijn lichaam wilde aansteken. En hem toen paar klappen verkocht heeft en in een 'stalen houdgreep' heeft gehouden tot na de daling, waarbij hij zelf voor een stuk verbrand is en kleding verloren is (waaronder zijn schoenen). Gelukkig zijn er ook dat soort mensen.
Inderdaad hulde aan deze man! Echt super hoe hij gereageerd heeft. Hier op de Amerikaanse tv wordt er veel over gesproken dat een passagier kordaat heeft ingegrepen.
Hebben jullie ook het interview gezien die hij CNN (meen ik) had gegeven? Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden, maar hij zat er zo laconiek bij..
Sandy
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Ruud2004 schreef:Is dit nu wat we willen ? :wink:

[youtube]rEqgLGL7ptU[/youtube]
Misschien zijn het zijn implantaten voor zijn borstkas die het laten biepen :p
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Vers van de pers: :wink:

DEN HAAG - Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) wil zo snel mogelijk alle passagiers op Nederlandse luchthavens controleren met een bodyscan.

Hirsch Ballin heeft dinsdagavond een telefonisch gesprek gevoerd met Janet Napolitano, de Amerikaanse minister van Binnenlandse Veiligheid. De bewindsman stelt dat ''de veiligheid van de passagiers hoge prioriteit moet krijgen''. Hij wil dat de invoering van de bodyscan zo snel mogelijk op Europees niveau mogelijk wordt gemaakt.

Hirsch Ballin gaat op korte termijn met de Amerikaanse autoriteiten regelen dat passagiers op alle vluchten van en naar de Verenigde Staten kunnen worden gecontroleerd met een bodyscan. Maar op langere termijn zouden reizigers op alle vluchten van en naar Nederland door een bodyscan moeten lopen voordat ze aan boord gaan.

De minister denkt dat de privacybezwaren die nu nog leven tegen de bodyscan, waarmee door kleding kan worden gekeken, verdwijnen als de controle is geautomatiseerd. Op dit moment worden op Schiphol al proeven gehouden met vijftien bodyscans. De luchthaven stelde maandag dat de kans groter was geweest dat de Nigeriaan die vrijdag een aanslag probeerde te plegen op een vlucht naar Detroit gepakt was als hij door een bodyscan had moeten lopen.

(bron: ANP)
"Keep Georgia On Your Mind"
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Goed nieuws dus! Eindelijk eens een reactie van de overheid want daar heb ik nog maar weinig van gehoord?
Ik moedig het inzetten van de bodyscan aan.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik las het ook net ja! Het zou tijd worden ;)

Ik hoop trouwens wel dat Schiphol daar een kapitaal injectie van de staat voor krijgt, anders mogen wij die dingen betalen. Dat zei de directeur van Schiphol namelijk gister:
- we hebben iets van 120 gates..
- 1 per gate zal niet voldoende zijn..
- die dingen kosten iets van anderhalf ton per stuk..
- Schiphol berekend zulke security kosten normaal door aan de passagier.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

zullen ze niet wat korting krijgen bij 120 stuks ;-) maar als alleen Schiphol het doet schiet het nog niet op.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Dan zet je ze toch niet bij een gate, maar aan het begin van een pier.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Niet te logisch nadenken, daar heeft de overheid een hekel aan :wink:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

:lol:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Bij Fox praten ze over 130.000 US per stuk, zo'n 90.000 euro en wij kunnen ze wel shippen naar Nederland, kijk is alweer 60.000 euro per stuk bespaard :D

http://www.foxnews.com/politics/2009/12 ... -airports/
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Eindelijk een president die na een aanslag kritiek op de spionage- en andere informatiediensten heeft.

"AP - President Barack Obama said Tuesday that the intelligence community had bits of information that should have been pieced together that would have triggered "red flags" and possibly prevented the Christmas Day attempted terror attack on a Detroit-bound airliner."

Waarschijnlijk gaan er nu eindelijk eens koppen rollen na een dergelijk falen. Iets dat niet gebeurd is na de aanval op 9/11.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Yeah, te beginnen met die Napolitano, mens is niet goed wijs

http://washingtontimes.com/weblogs/wate ... eace-pipe/
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van die pre-boarding controles op Schiphol. Je staat in de rij en als je aan de beurt bent dan wordt je naar zo'n tafeltje gedirigeerd om daar wat clichévragen te beantwoorden. Ik heb wel eens de indruk dat die beveilig(st)ers vooral bijklussende studenten zijn. Toen ik vorig jaar zei dat ik NHL-ijshockey ging kijken in de VS toen kreeg ik als antwoord: "NHL-ijshocley? Wat is dat meneer, daar heb ik nog nooit van gehoord!'
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Weet iemand hier waarom ze op Schiphol eigenlijk per gate de security doen? Als ik het me goed herinner zijn ze hier in 2007 mee begonnen? Ik heb dat systeem eerlijk gezegd nooit helemaal gesnapt. Wat is er mis met het systeem van security op een centrale plaats? Zoals op praktisch elk ander vliegveld in de wereld :P . Overigens is de secuyrity voor de schengen-gates wel direct na de paspoortcontrole.
Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik heb het ook nooit echt gesnapt, en kan niet zeggen dat ik het erg fijn vind.. heb nu vaak dat ik voor de gate moet gaan zitten wachten tot de security er rustig komt aanlopen, terwijl de grondstewardessen in de gate al een hele poos zenuwachtig zitten te zijn omdat de boel vertraging oploopt ><
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Volgens mij is die gatecontrole (voor vluchten naar Amerika) na 9/11 al van kracht geworden en het lijkt inderdaad iets van Schiphol, op Zaventem heb je die controle al voor de incheckbalie is trouwens ook nioet gemakkelijk want het wil nog wel een stroppen waardoor het personeel van de incheck duimen zit te draaien voordat er weer iemand zijn koffers ik kan/mag leveren.
Dat men het zo doet op Schiphol heeft er denk ik mee te maken dat je na een check net na de paspoortcontrole nog verboden stoffen toegeschoven kan worden voordat je aan boord gaat.
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

Bennogr schreef: Kortom, ik moet altijd een beetje lachen om dat men zich zorgen maakt dat je privacy wordt aangetast. Alsof we tegenwoordig echt privacy hebben!
Totáál mee eens!
Persoonlijk heb ik dan ook geen bezwaar tegen een body-scan of wat voor scan dan ook, indien daarmee een aanslag kan worden voorkomen. Het laatste waag ik echter te betwijfelen, gezien je met relatief eenvoudig materiaal van een boeing een cabrio kunt maken, zoals laatst al iemand in de krant zei..
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer