Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite waarschuwt voor dodelijk (hanta) virus
Re: Yosemite waarschuwt voor dodelijk (hanta) virus
Volgens mij zijn de beren gewoon slimmer geworden, want de bezoekers doen over het algemeen vrij weinig om confrontaties te voorkomen 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
Eens, je moet het allemaal een beetje relativeren. Maar ik moet wel zeggen dat het vallen in watervallen door grappenmakers die alle waarschuwingen negeren door bewust over waarschuwingsborden en hindernissen te klimmen toch wel ietsje anders is dan het nietsvermoedend verblijven in tenten waarvan later blijkt dat de hygiene nogal te wensen overliet (al kwam dat door het ontwerp van de tent). Maar ok, ik trap hier een open deur in.. 

Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Wij hebben over een week een signature tent geboekt in Yosemite, zie nu op de website dat deze nog steeds tot nader order gesloten zijn. Vnd het eerlijkgezegd wel vreemd dat Yosemite ons niet op voorhand informeert over wat dit voor concequensties voor ons kan hebben. Twijfel nu of we zelf iets anders moeten zoeken, maar wil wil lieve niet buiten het park overnachten omdat we de panoramatrail willen lopen en ik de vroege hikersbus al gereserveerd had. Heb nu dus maar een mailtje gestuurd om te vragen naar onze reservering. Ga er vanuit dat ze ons echt niet in zo'n signature tent laten slapen als het niet veilig is, maar wat voor alternatieven hebben ze achter de hand?
ik denk dat er nu zoveel tenten afgezegd worden, dat ze jullie in een andere tent zullen onderbrengen, of in een cabin, afhankelijk van wat er vrij is
Nu een live uitzending op Nederland 1 over het hanta virus in yosemite 
Met een viroloog van het ministerie...

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Lekker handig zo midden op de dag, wanneer het grootste deel van nederland aan het werk is. 

Ik dacht dat je in Nederland tegenwoordig zelf je prime time kunt kiezen...Ko-Mar schreef:Lekker handig zo midden op de dag, wanneer het grootste deel van nederland aan het werk is.
-
- Amerikafan
Misschien een samenvattinkje?DejaVu schreef:Nu een live uitzending op Nederland 1 over het hanta virus in yosemite

Reisverslag 2012 : http://turbotrent.wordpress.com
O ik zapte erlangs, geen idee wat ze allemaal zeiden. Ik zag het op het scherm staan...
Gewoon even kijken op uitzending gemist op nederland 1, het was een onderwerp bij omroep Max live.
Ik heb het vanavond bekeken.
Er werd eigenlijk niks nieuws verteld
bye bye Karin
Ik heb het vanavond bekeken.
Er werd eigenlijk niks nieuws verteld

bye bye Karin
Kreeg vanmorgen onderstaand mailtje, raar dat er wordt gezegd dat wij niet in een besmette tent hebben geslapen echter hebben wij wel in een signature tent geslapen.
Blijkbaar zijn niet alle signature tenten besmet?
Blijkbaar zijn niet alle signature tenten besmet?
Dear Yosemite National Park Visitor,
Every year we are proud to welcome almost four million people to Yosemite National Park. Thank you for your visit this summer.
As you may be aware, Yosemite has been in the news recently related to hantavirus pulmonary syndrome (HPS), a rare but serious disease that occurs throughout the United States, usually in rural areas. Your recent overnight visit to Yosemite did not include a stay in lodging where the known hantavirus infections might have occurred; however, we wanted to take this opportunity to increase public awareness about hantavirus. We are contacting you as the reservation holder and we ask you to share the following information with the rest of your party.
Hantavirus can be contracted as a result of contact with urine, droppings or saliva from infected rodents, primarily deer mice. It is not spread person-to-person. State and NPS public health officials have confirmed that eight people who visited the park this summer have been diagnosed with HPS. Tragically, three people have died; the other five individuals have recovered.
Seven of the confirmed cases have been linked to overnight stays in June and July in Curry Village's Signature tent cabins, which have been closed indefinitely. The eighth case involves a visitor who stayed in multiple High Sierra Camps. We have reached out to reservation holders who stayed in these facilities since early June to provide information on HPS and to encourage anyone who exhibits hantavirus symptoms to seek medical attention.
Public health officials have no evidence at this time to indicate that persons who stayed elsewhere in the park this summer were at increased risk of exposure to hantavirus. Nevertheless, we want to ensure that all our guests have accurate and current information on hantavirus. For additional information about Yosemite and reports of hantavirus, please visit Yosemite’s website at http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/hantavirus.htm. If you have additional questions about hantavirus, you can find out more on the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) website at http://www.cdc.gov/hantavirus/ or by calling their hotline at 1-800-CDC-INFO.
Yosemite is working closely with public health officials to reduce the risk of hantavirus. We continue to make the health and safety of our visitors our top priority, and we hope to see you in one of our nation’s treasured national parks again soon.
Yosemite National Park
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat is wel apart. Zijn jullie ook niet benaderd door de GGD dan? Ik begreep dat ze dat deden bij alle bezoekers van de tenten in die periode, of heb ik dat verkeerd? Of het waren inderdaad andere tenten.
Ik heb de mail vandaag ook gehad, maar bij ons klopt het, wij stonden met de RV op North Pines. Wij zijn alleen langs de tenten gelopen. Dus we hoeven ons niet druk te maken, kans is bijna nihil. Ben na de vakantie flink grieperig geweest, maar toen wist ik nog niet van dit virus. Maar goed ook, anders was ik waarschijnlijk aardig in paniek geraakt. Het was gelukkig een gewoon zomergriepje.
Ik heb de mail vandaag ook gehad, maar bij ons klopt het, wij stonden met de RV op North Pines. Wij zijn alleen langs de tenten gelopen. Dus we hoeven ons niet druk te maken, kans is bijna nihil. Ben na de vakantie flink grieperig geweest, maar toen wist ik nog niet van dit virus. Maar goed ook, anders was ik waarschijnlijk aardig in paniek geraakt. Het was gelukkig een gewoon zomergriepje.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn dochter zat in juni in een gewone tent, zij kreeg ook een mailtje vandaag.
Naranya; je zou verwachten dat jullie al eerder bericht hadden gehad. Al die 900 nummers liggen redelijk dicht bij elkaar, dus het lijkt vreemd dat ze niet iedereen al eerder gemaild hebben.
Marianne
Naranya; je zou verwachten dat jullie al eerder bericht hadden gehad. Al die 900 nummers liggen redelijk dicht bij elkaar, dus het lijkt vreemd dat ze niet iedereen al eerder gemaild hebben.
Marianne
Naranya, ik zou even contact met ze opnemen, want dit is raar. Ik denk dat ze het bij Yosemite ook wel graag willen weten als ze de mist in zijn gegaan met hun administratie.
Wij zaten er begin (1) juni, dus waarschijnlijk net buiten de periode, maar wel in een signature tent (909 als ik me goed herinner).
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Mijn bloed is ter controle opgestuurd... Ik schat in dat de kans vrij klein is want wij kampeerden en niet in de vooropgezette tenten maar ik ontwikkelde maagklachten na de vakantie en zat er wel degelijk in Juli. Dus de huisarts wilde toch even zekerheid, ik vond en vind dat eigenlijk niet nodig maar goed... Nog even wachten op de uitslag, vorige week is het ingeleverd, geen idee hoe lang dat duurt 

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, dat zou kunnen, maar dan vind ik het een verwarrende brief. Je hebt immers wél in het betreffend model tent overnacht, alleen buiten de "gevarenperiode".
Enkele Nederlanders onderzocht op hantavirus
LOS ANGELES - Enkele Nederlanders hebben griepachtige klachten ontwikkeld na een overnachting in het Yosemite-park in de Verenigde Staten. Momenteel wordt uitgezocht of zij besmet zijn met het hantavirus. Dat meldde een woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vrijdag desgevraagd.
Tot nu toe heeft het RIVM nog geen enkele melding gekregen van een vastgestelde besmetting met het hantavirus.
De GGD's hebben contact opgenomen met de Nederlanders die recent in het Amerikaanse park geweest zijn. Als dat meer dan zes weken geleden is en ze zijn niet ziek geworden, dan is er geen risico. Binnen zes weken moeten mensen extra oppassen als ze ziek worden.
Dat weet je toch niet ? Ze zaten in een signature tent. Maar het zijn niet bepaalde tenten die besmet zijn, maar bepaalde muizen. Dus als er een paar signaturetenten zijn waarin geen (besmet) nest muizen zat, is er voor hen toch geen gevaar ?dimona schreef:Ja, dat zou kunnen, maar dan vind ik het een verwarrende brief. Je hebt immers wél in het betreffend model tent overnacht, alleen buiten de "gevarenperiode".
Sowieso is het veel meer dan 6 weken geleden, dus hoe dan ook zijn ze te laat