Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Poging tot aanslag NW vlucht van Amsterdam naar Detroit
Re: Poging tot aanslag NW vlucht van Amsterdam naar Detroit
Ik ben heel vaak op FRA overgestapt (ook op LHR trouwens) maar heb daar nog nooit een gesprekje gehad. Aan de gate was het altijd: "Boarding Pass please. Thanks, have a great trip". Op Schiphol had ik dan ook geen gesprekje trouwens, aangezien het een Schengenvlucht betrof.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
De controles naar de States zijn inderdaad een heel stuk strenger dan wanneer je de omgekeerde route neemt.marionmarloes schreef:Schiphol en haar beveiliging is nu de gebeten hond, maar mijns inziens kan het altijd en overal gebeuren dat mensen met 'verboden artikelen' door de security-check komen. Het is ook maar net wie er achter de schermen zit. Zo werden op Schiphol de trolleys van onze kinderen eruit gehaald omdat men stekkertjes (van de nintendo) had zien zitten. Er werd netjes gevraagd of men even mocht kijken. Tevens moest ik terug omdat ik de tas van de laptop er bovenop in hetzelfde bakje had gelegd. Blijkbaar kunnen ze er dan niet 'doorheen' kijken. Mijn man werd uitgebreid gefouilleerd. Dit alles voor de gepoogde aanslag, op 19 december. Toen we 28 december vanaf JFK terugvlogen verwachtte ik dan ook strenge controles. Niets was echter minder waar. De tas mocht bovenop de laptop blijven liggen, naar het scherm werd nauwelijks gekeken, men was een beetje met elkaar aan het kletsen. Mijn armband was ik vergeten af te doen en ging dus piepen. Ik mocht hem zo, achter het poortje langs aan de security guard geven, zonder dat hij door de rontgen hoefde. Aangezien het een holle armband was, had hier ook van alles in kunnen zitten. Niemand hoefde gefouilleerd te worden en de security riep alleen dat men op moest schieten maar leek niet erg geconcentreerd op haar eigenlijke taak. De controles bij het vrijheidsbeeld waren strenger, daar moest je ook door een soort snuffelcabine waar luchtpulsjes worden afgevuurd, die later weer worden opgezogen, waarna men kan analyseren of er explosieven aanwezig zijn op je lichaam. Als dit werkt, snap ik niet waarom deze poortjes niet op luchthavens worden geplaatst. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: wij hebben de controles op Schiphol altijd grondiger ervaren dan de controles in de US.
Marion
Vind ik eigenlijk maar wat hypocriet.
Het is alsof ze zeggen: 'Je verlaat ons land, doe nu maar wat je wil...'
Wat mij betreft kan er nooit genoeg controle zijn.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Na deze actie zei ik inderdaad ook dat als ik terrorist was, ik het zou proberen met een vliegtuig dat Amerika uit vliegt. Grotere kans dat het lukt, wegens de minder strenge controles.
<edit> misschien moest ik eerst een draadje wat verder doorlezen, voor ik als spuit elf ook nog even modder geef...
<edit> misschien moest ik eerst een draadje wat verder doorlezen, voor ik als spuit elf ook nog even modder geef...
Ik heb net succesvol de overtocht met NW253 gemaakt.. security op Schiphol was eerlijk gezegd een lachertje.. In Detroit werd mijn laptop gewiped om te kijken of het niet een explosief was, haha.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- SteveHallemans
- Amerika-ontdekker
Ik heb zelfs een paar jaar kunnen werken voor de veiligheid van vluchten naar de V.S. op Brussels Airport (Aircraft Search, Ten-questioning, Bagage-search, ...) ! Ik ga hier niet alles blootleggen maar er moet idd nog veel gebeuren om risico's tot een minimum te beperken ! Te beginnen met een betere opvolging / traning van het personeel... enz.
I have a dream... but first 'dinner' !
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Scherpere bagagecontrole VS-vluchten
DEN HAAG - De procedure op Schiphol bij het instappen van passagiers naar de Verenigde Staten is aangepast na de mislukte aanslag op een vlucht van Amsterdam naar Detroit.
Onderzoek wees uit dat de 23-jarige Nigeriaanse verdachte loog over de bagage die hij had laten inchecken.
Dat zei minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) dinsdag in de Tweede Kamer. De Nigeriaan had bij het gesprek met een beveiligingsbeambte gezegd dat hij twee stuks ruimbagage had. In werkelijkheid was dit niet zo. Sinds dit duidelijk is, wordt altijd gecontroleerd of beweringen over de bagage kloppen.
De Nigeriaan probeerde tijdens de vlucht op eerste kerstdag springstof tot ontploffing te brengen, maar mede door optreden van een Nederlandse passagier mislukte dit. Inmiddels is definitief duidelijk dat de man de explosieven niet op Schiphol heeft gekregen.
Aldus NU.NL
DEN HAAG - De procedure op Schiphol bij het instappen van passagiers naar de Verenigde Staten is aangepast na de mislukte aanslag op een vlucht van Amsterdam naar Detroit.
Onderzoek wees uit dat de 23-jarige Nigeriaanse verdachte loog over de bagage die hij had laten inchecken.
Dat zei minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) dinsdag in de Tweede Kamer. De Nigeriaan had bij het gesprek met een beveiligingsbeambte gezegd dat hij twee stuks ruimbagage had. In werkelijkheid was dit niet zo. Sinds dit duidelijk is, wordt altijd gecontroleerd of beweringen over de bagage kloppen.
De Nigeriaan probeerde tijdens de vlucht op eerste kerstdag springstof tot ontploffing te brengen, maar mede door optreden van een Nederlandse passagier mislukte dit. Inmiddels is definitief duidelijk dat de man de explosieven niet op Schiphol heeft gekregen.
Aldus NU.NL
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Over welke beveiligingsbeambte hebben we het hier? Gaat het over de check-in? Als dat het geval is, hoe kan het dat dit niet opvalt? Hij staat daar in zijn eentje, met één koffer, hij zegt dat hij er twee heeft, en dit valt niet op?De Nigeriaan had bij het gesprek met een beveiligingsbeambte gezegd dat hij twee stuks ruimbagage had. In werkelijkheid was dit niet zo. Sinds dit duidelijk is, wordt altijd gecontroleerd of beweringen over de bagage kloppen.
Bovendien, hoe is dit relevant gelet op wat er gebeurd is, hetgeen niets met zijn ruimbagage te maken had?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Op BRU zijn de verhoogde veiligheidsmaatregelen op TATL vluchten iets verzwakt, tot gisteren diende elke passagier gefouilleerd te worden voordat hij of zij aan boord stapte, deze maatregel is nu opgeheven en er zal enkel nog selectief gefouilleerd worden.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het was net nog op het journaal dat de regels voor vertrekkende passagiers naar de Verenigde Staten officieel zijn aangescherpt naar aanleiding van het incident met de Nigeriaan. Er wordt nu extra specifiek gecontroleerd of het opgegeven aantal stuks bagage klopt met het werkelijk fysiek aanwezige aantal stuks bagage.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hmm, ze hebben me dus tig keer die vraag gesteld en nooit gecontroleerd of dat de waarheid was.Er wordt nu extra specifiek gecontroleerd of het opgegeven aantal stuks bagage klopt met het werkelijk fysiek aanwezige aantal stuks bagage.
Ik raak steeds meer onder de indruk van die managers van de beveiligingsafdelingen.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Net las ik op nu.nl weer een artikel over een idioot op een Deltavlucht:
http://www.nu.nl/buitenland/2236132/ame ... agier.html
Een idioot komt zo aan boord en bedreigingen ziet een bodyscan helaas niet...
http://www.nu.nl/buitenland/2236132/ame ... agier.html
Een idioot komt zo aan boord en bedreigingen ziet een bodyscan helaas niet...
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik vraag me echt af hoe iemand het in zijn hoofd haalt zoiets te zeggen???
Iedereen weet toch dat men dit soort dingen zeer serieus neemt en dat de gevolgen enorm kunnen zijn.
Ik durf het woord bom niet eens in de mond te nemen in de buurt van een vliegveld of vliegtuig.
Iedereen weet toch dat men dit soort dingen zeer serieus neemt en dat de gevolgen enorm kunnen zijn.
Ik durf het woord bom niet eens in de mond te nemen in de buurt van een vliegveld of vliegtuig.