Vivid schreef:Ik durf te wedden dat het ware percentage tussen de 10 en 20 procent ligt, wat gelijk staat aan het percentage moslims van de totale wereldbevolking.
Het zijn er namelijk niet eens zo heel veel. Het gebied waarin ze actief zijn is door de kleinere cellen alleen veel groter.
Dat lijkt me dan weer aan de lage kant, sowieso is bijna een kwart van de wereldbevolking moslim. Vraag is echter ook, wat is precies een terrorist? Wanneer ben je, als je iets opblaast, gewoon een crimineel, wanneer een soldaat en wanneer een terrorist? Een voorbeeld, was Timothy McVeigh een terrorist? Zo heb ik de media namelijk nooit over hem horen praten. En als je op op z'n minst dubieuze gronden een ander land aanvalt, ben je dan een terrorist? En ga het eens in Israël vragen, dan vinden ze Palestijnse kinderen die met stenen gooien waarschijnlijk ook terroristen.
Nog interessanter wordt het als sprake is van een (vermeende) bezetting. Als moslims in Xinjiang in opstand komen tegen de Chinese regering dan noemen we ze meteen terroristen, maar als Tibetanen in opstand komen
(met geweld, zoals twee jaar geleden) tegen diezelfde Chinese regering dan zijn het vrijheidsstrijders tegen een Chinese onderdrukker
(en geloof mij, Xinjiang is er veel erger aan toe dan Tibet). En waren onze eigen verzetshelden uit WO2 eigenlijk ook niet gewoon een stel ordinaire terroristen?
Conclusie: als moslim moet je heel erg goed je best doen om geen terrorist te zijn, en voor een niet-moslim is het verdomd lastig er eentje te worden.