Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Groot protest tegen plan om Koran te verbranden

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
WizardOfOss
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Groot protest tegen plan om Koran te verbranden

Bericht door WizardOfOss »

elninjoo schreef:De vergelijking van Ajax zou opgaan als 'we'' in een arabisch land gaan roepen dat het zo'n *** volk is.
Het gaat om de boodschap en het hebben van een platform. Ik kan hier thuis wel gaan zitten roepen wat ik van Ajax vind, maar wie hoort dat dan? Denk anders aan Barend en van Dorp, die hoefden ook niet bij de Hells Angels op bezoek te gaan om toch klappen te krijgen. Als je je boodschap groots kan uitdragen weten de personen in kwestie je wel te vinden.
elninjoo schreef:Terwijl 't volgens mij vaker gebeurt dat mensen met bepaalde andere roots, maar woonachtig in en gebruik makend van de westerse landen, roepen hoe slecht ze dat westen vinden. De hand bijten die hen voedt dus.
Dat blijf ik inderdaad wel vaag vinden. Als het je niet bevalt, ga dan lekker ergens anders heen.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

WizardOfOss schreef:Dat blijf ik inderdaad wel vaag vinden. Als het je niet bevalt, ga dan lekker ergens anders heen.
Precies, maar dat doet men niet en men verwacht dat men zich aanpast aan hun kultuur en religie en dat gebeurt dus ook.
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Texas Boy schreef:Klopt, maar wij Westerse mensen zijn tolerant en alles mag, straks als je buurvrouw gestenigd word omdat ze geknipoogd heeft naar de andere buurman moet dat kunnen
Nu ken ik de Amerikaanse wet niet zo goed, maar volgens de Nederlandse wet is stenigen toch best wel een beetje heel erg verboden. En ook plegers van eerwraak hoeven in Nederland echt niet op vrijspraak te rekenen. En ik heb daar nog nooit een moslim over horen klagen, behalve dan wellicht de veroordeelde zelf of directe familie dan. En weet je wat: in de meeste moslimlanden is dat niet anders. Maar dankzij figuren als Wilders zijn de extremen nu ineens de norm geworden. En eerlijk gezegd begin ik zo langzaam aan ook doodsbang te worden, een paar honderd meter de ene kant op van mijn huis staat een moskee waar allemaal barbaren komen die niks liever willen dan mij onthoofden en mijn vrouw (die ik niet heb, maar dat terzijde) stenigen, en een paar honderd meter de andere kant op staat een katholieke kerk waarvan de predikanten op mijn kinderen (die ik evenmin heb, maar ook dat terzijde) uit zijn. Wonderbaarlijk dat ik in deze helse buurt al 6 jaar weet te overleven...
(zie je, ik kan zaken ook tot in het belachelijke overdrijven)
Texas Boy schreef:
WizardOfOss schreef:Dat blijf ik inderdaad wel vaag vinden. Als het je niet bevalt, ga dan lekker ergens anders heen.
Precies, maar dat doet men niet en men verwacht dat men zich aanpast aan hun kultuur en religie en dat gebeurt dus ook.
Ach, gelukkig hebben de voorvaderen van de hedendaagse Amerikaanse machthebbers zich destijds ook zo goed aangepast aan de plaatselijke kultuur, vind je ook niet? En vooral zo respectvol naar de oorspronkelijke bewoners.

Figuren die denken dat de wereld om hen draait en dat alles daaromheen zich daaraan moet aanpassen heb je altijd. Maar hoeveel moslim-immigranten zullen juist deze kant op zijn gekomen om onder de repressie van een extremistisch bewind uit te komen? Ik gok dat dat er toch meer zijn dan die fundamentalistische idioten.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Tijden en wetten veranderen, als er over 50 jaar meer moslims zijn dan Christenen en dat gebeurt met de huidige bevolkingsgroei zul je zien dat de wereld gaat veranderen en ik weet zeker niet ten goede, maar de kans is groter dat er vooraf een flinke oorlog komt. Ik gok op Iran tegen .......
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

elninjoo schreef:Zolang je zelf ook 'n sprookjesboek aanhangt en als leidraad voor je leven hebt, is het idd bespottelijk om andermans sprookjesboek te verbranden.
Nou, nou. Wat een respektvolle getuigenis van innerlijke wijsheid...
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Eerlijk gezegd zie ik Israël eerder een grootschalige oorlog in die hoek starten dan Iran of welk ander land in die regio dan ook. En met dat kernwapenarsenaal wat zij hebben (al zijn ze de enige nucleaire macht ter wereld waarvan geen officiële aantallen bekend zijn, voor wat het waard is) kan dat weleens heel vervelend worden.

En over 50 jaar? Ik ben niet helderziend, dus geen idee hoe de wereld er dan uit ziet. Als de trend van 50 jaar geleden had doorgezet hadden we nu überhaupt deze hele discussie niet gehad, het is dus eigenlijk allemaal de schuld van meneer pastoor die niet meer komt vragen waar het zoveelste kind blijft. Maar ik hoop gewoon op een wereld helemaal zonder Islam en Christendom en weet ik veel wat voor religies dan ook, maar gewoon met verstandige mensen die begrijpen dat al die religies niet meer zijn dan verzinsels om de meute in toom te houden. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn...
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

WizardOfOss schreef: Maar ik hoop gewoon op een wereld helemaal zonder Islam en Christendom en weet ik veel wat voor religies dan ook, maar gewoon met verstandige mensen die begrijpen dat al die religies niet meer zijn dan verzinsels om de meute in toom te houden. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn...

Amen :thumbup:
Vivid

Bericht door Vivid »

Misschien ook leuk om te weten dat de plaatselijke Imam hier Jones bedankte voor de gratis reclame van de Koran.
Het verbrandde van de Koran is namelijk op zich geen zonde, wil je er 1 wegdoen dan moet je hem zelfs verbranden (tussen het afval gooien is wel een zonde).
En de verkoop is nog nooit zo hoog geweest... :wink:
Texas Boy schreef:natuurlijk zijn niet alle Islamieten terroristen maar 98% van de terroristen zijn Islamieten en natuurlijk zie ik het zwart/wit, maar altijd nog beter dan door een roze bril.
Ik durf te wedden dat het ware percentage tussen de 10 en 20 procent ligt, wat gelijk staat aan het percentage moslims van de totale wereldbevolking.
Het zijn er namelijk niet eens zo heel veel. Het gebied waarin ze actief zijn is door de kleinere cellen alleen veel groter.
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Vivid schreef:Ik durf te wedden dat het ware percentage tussen de 10 en 20 procent ligt, wat gelijk staat aan het percentage moslims van de totale wereldbevolking.
Het zijn er namelijk niet eens zo heel veel. Het gebied waarin ze actief zijn is door de kleinere cellen alleen veel groter.
Dat lijkt me dan weer aan de lage kant, sowieso is bijna een kwart van de wereldbevolking moslim. Vraag is echter ook, wat is precies een terrorist? Wanneer ben je, als je iets opblaast, gewoon een crimineel, wanneer een soldaat en wanneer een terrorist? Een voorbeeld, was Timothy McVeigh een terrorist? Zo heb ik de media namelijk nooit over hem horen praten. En als je op op z'n minst dubieuze gronden een ander land aanvalt, ben je dan een terrorist? En ga het eens in Israël vragen, dan vinden ze Palestijnse kinderen die met stenen gooien waarschijnlijk ook terroristen.

Nog interessanter wordt het als sprake is van een (vermeende) bezetting. Als moslims in Xinjiang in opstand komen tegen de Chinese regering dan noemen we ze meteen terroristen, maar als Tibetanen in opstand komen (met geweld, zoals twee jaar geleden) tegen diezelfde Chinese regering dan zijn het vrijheidsstrijders tegen een Chinese onderdrukker (en geloof mij, Xinjiang is er veel erger aan toe dan Tibet). En waren onze eigen verzetshelden uit WO2 eigenlijk ook niet gewoon een stel ordinaire terroristen?

Conclusie: als moslim moet je heel erg goed je best doen om geen terrorist te zijn, en voor een niet-moslim is het verdomd lastig er eentje te worden.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

En waren onze eigen verzetshelden uit WO2 eigenlijk ook niet gewoon een stel ordinaire terroristen?
De verzetshelden werden onderdrukt door een duitse aggressor. Zij waren zelf geen aggressors dus.
terroristen proberen mensen als aggressor te onderdrukken.

Beetje belachelijke opmerking dunkt mij, net zoals je eerdere opmerkingen over religies.
99% van religieuzen van welke komaf dan ook zijn vredelievend.
Dit verandert als men onderdrukt wordt en onvrede heeft. Dat is de echte voedingsbodem voor terrorisme. Blije en tevreden mensen worden over het algemeen geen terrorist
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

ned in MO schreef:Dit verandert als men onderdrukt wordt en onvrede heeft. Dat is de echte voedingsbodem voor terrorisme. Blije en tevreden mensen worden over het algemeen geen terrorist

Volgens de laatste cijfers komen veel terroristen uit Amerika zelf, dus gewone Amerikanen die het goed hebben, dit is niet typisch Amerikaans maar was in England ook bij de aanslagen het geval, dus ben het niet met deze stelling eens.
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

@ned in MO, veel terroristen vinden nu eenmaal, al dan niet terecht, dat ze onderdrukt worden. Wie de agressor is is lang niet altijd zo simpel zwart-wit. En de acties van het westen sinds 9/11 wakkeren dat gevoel van onderdrukking alleen maar aan. De strijd tegen het terrorisme win je alleen door die voedingsbodem weg te nemen. Hoe? Tsja, op die vraag moet ik je helaas het antwoord ook schuldig blijven, als het zo makkelijk was zouden driekwart van alle problemen in de wereld verholpen zijn.

Voor de duidelijkheid, uiteraard vind ik onze verzetshelden ook zeker geen terroristen, het ging mij er alleen maar om hoe willekeurig die term gebruikt wordt. Zie daarom vooral ook de situatie in China die ik aanhaalde, twee onderdrukte volkeren waarvan een klein gedeelte met geweld tegen exact dezelfde tegenstander strijdt. En hoe verschillend ons dat door de media wordt voorgeschoteld. Waarom is er wereldwijd zoveel sympathie voor de Tibetanen en worden de Oeigoeren meestal als terroristen beschouwd?

Ik ben het overigens volkomen met je eens dat 99% van de religieuzen geen enkel probleem veroorzaken. Die extreme uitvergrotingen zijn alleen maar om aan te geven dat binnen elke religie wel wat mis is, niet alleen binnen de Islam, maar dat we ons als het om de Islam gaat wel steeds meer door die misstanden laten leiden. Blijft staan dat ik persoonlijk religie in beginsel een achterlijk iets vind, maar goed, iedereen is vrij om te geloven wat ie wil, ik zou het alleen heel prettig vinden als ze anderen er niet mee lastig zouden vallen.
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Texas Boy schreef:Volgens de laatste cijfers komen veel terroristen uit Amerika zelf, dus gewone Amerikanen die het goed hebben, dit is niet typisch Amerikaans maar was in England ook bij de aanslagen het geval, dus ben het niet met deze stelling eens.
Volgens welke cijfers dan om precies te zijn? En wat is de achtergrond van die gegoede terroristen, hebben die altijd zo geleefd of kwamen zij uit een uitzichtloze situatie en zijn ze met hulp van bijvoorbeeld Al-Qaida in die betere positie terechtgekomen? Uitzonderingen heb je uiteraard altijd, er zullen vast een lading gekken zijn die het uit pure overtuiging doen. Maar naar mijn idee kan de overgrote meerderheid domweg geen kant op, en kunnen ze met deze uitweg in ieder geval hun nabestaanden een goed leven bezorgen. Dat is de uitweg die Al-Qaida of een vergelijkbare organisatie ze biedt.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

WizardOfOss schreef:Volgens welke cijfers dan om precies te zijn?
Ik zou zeggen Google eens "home grown terrorist" en je zult honderden artikelen tegen komen en ook vanuit Homeland Security word er steeds meer gewaarschuwd voor dit gevaar.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

De gegoede Amerikaanse "terroristen" zijn niet anders dan laffe personen die het wel cool vinden.
Zichzelf opblazen in een mall zullen ze niet doen want ze willen zelf getuige zijn van de schade die ze aanrichten.
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Paar stukken gelezen, een verschijnsel wat ik wellicht onderschat heb. Echter, dit is geen specifiek verschijnsel onder moslims, zie bijvoorbeeld Timothy McVeigh. De basis zal toch een vorm van ontevredenheid zijn waar iemand zich geen raad mee weet. Hoe iemand dan zover komt om dan maar een gebouw op te blazen of zo zal voor mij (hopelijk) wel altijd een raadsel blijven.

Overigens vraag ik me soms ook wel eens af of we die hele terreurdreiging niet enorm overschatten. Tuurlijk, het is verschrikkelijk als er zoiets gebeurt, en we zullen absoluut waakzaam moeten zijn, laat dat duidelijk zijn. De realiteit is echter dat we allemaal een vele malen grotere kans lopen om te komen bij een verkeersongeval, een of andere ziekte, of weet ik veel wat. Of meer specifiek in de VS: door een of andere gek met een vuurwapen. Terroristen zouden heel erg goed hun best moeten doen om bij die aantallen in de buurt te komen. Maar vreemd genoeg laten we ons allemaal daar veel minder door beïnvloeden.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Mee eens en een oorlog voeren in Afghanistan omdat er terroristen vandaag kunnen komen vind ik absurd. Nu vallen er duizenden doden om iets te voorkomen wat misschien kan plaatsvinden, ondertussen zitten de terroristen in Jemen, Pakistan en ga zo maar door. In Texas worden Afghanen opgeleid door het leger en er zijn er dit jaar al iets van 20 man spoorloos verdwenen :roll: Vind veel terroristen toch niet zo slim, als ik met een bazooka naar een beetje vliegveld gaat schiet ik in korte tijd meerdere vliegtuigen naar beneden, waarom de moeite doen om aan boord te komen?
WizardOfOss
Amerikafan
Contacteer:

Texas Boy schreef:Mee eens en een oorlog voeren in Afghanistan omdat er terroristen vandaag kunnen komen vind ik absurd.
Sterker nog, kwamen de terroristen van 9/11 niet juist uit zo ongeveer alle landen behalve Afghanistan en Irak?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

WizardOfOss schreef:Een voorbeeld, was Timothy McVeigh een terrorist? Zo heb ik de media namelijk nooit over hem horen praten.
Misschien in Nederland niet, maar hier in de VS staat zijn daad te boek als de grootste binnenlandse terreuraanslag ooit. Hij was wel degelijk een terrorist van eigen bodem en wordt in de media ook meestal een "domestic terrorist" genoemd. Wat zou hij anders zijn?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

WizardOfOss schreef:Sterker nog, kwamen de terroristen van 9/11 niet juist uit zo ongeveer alle landen behalve Afghanistan en Irak?

Inderdaad, vooral Saudië Arabië, het land wat naast China en Japan de meeste schuld van Amerika in handen heeft dus Amerika is erg afhankelijk van deze landen. Bush was fout en Obama is fout om het niet te beëindigen maar juist meer troepen te sturen, absoluut nutteloos in mijn ogen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer