Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
zware tornado in Joplin Missouri
Re: zware tornado in Joplin Missouri
Ja vanochtend vroeg, hij twittert ook wel als de kans er is en plaatst foto's op FB. Ook nog foto's ontvangen van hoe Joplin eruit zag toen hij er was geweest een paar uur voor de tornado.
Hopelijk "meldt" hij zich weer snel.
Hopelijk "meldt" hij zich weer snel.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het dodental staat nu op 116.
Daarbij is er al de hele dag regen en onweer.
de tornado was een F4 (op 2 mijl na een F5)met windsnelheden van 198 mijl per uur
Daarbij is er al de hele dag regen en onweer.
de tornado was een F4 (op 2 mijl na een F5)met windsnelheden van 198 mijl per uur
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Barack Obama komt zondag ook kijken. Als ik het allemaal zo hoor is het hier nog erger dan in alabama.
Je moet nagaan dat dit maar een enkele tornado was die dit heeft aangericht. Het dodental is hetzelfde gebleven maar men verwacht meer. Het aantal gewonden is reeds boven de 1000
Je moet nagaan dat dit maar een enkele tornado was die dit heeft aangericht. Het dodental is hetzelfde gebleven maar men verwacht meer. Het aantal gewonden is reeds boven de 1000
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het is vreselijk Mark. Ik zag gisteravond hier in Calefornië de beelden van de ravage in Joplin en ook de weersverwachtingen voor vandaag zien er niet gunstig uit. Hopelijk vallen er niet nog meer slachtoffers. Voor jullie persoonlijk ook veel sterkte gewenst. Wat een spanning als je zelf in dat risicogebied woont.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Bandido
- Amerika-expert
Het is verschrikkelijk en inderdaad zo mogelijk nog erger dan in Alabama. Heel triest allemaal.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zie nu de beelden op het Nederlandse nieuws. Echt verschrikkelijk. Wat moet dat eng zijn Mark, om dat zo dichtbij te hebben.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als er een komt ben ik goed voorbereid

Allemaal zwaar bewapend beton en een dikke stalen deur

Allemaal zwaar bewapend beton en een dikke stalen deur
- Georgie
- Amerika-expert
Goed zo, dat lijkt me niet geheel onverstandig. Kat ook mee nemen, die zit alvast klaar 

States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha, leuk die kat.
Er kwamen vandaag verschrikkelijke beelden hier voorbij. Een hele wijk weggevaagd door die storm en mensen uit de nabijgelegen wijk waar het er allemaal nog ''redelijk'' uitziet. Erik Mouthaan is er naartoe gegaan, zal straks eens kijken of ik zijn reportage op uitzending gemist kan vinden, ben benieuwd ernaar.
Het moet angstig zijn als zoiets je kant op komt, maar je tornadoruimte kun je dan wel uittesten
Maar beter gaat hij natuurlijk aan je voorbij.
Derk
Er kwamen vandaag verschrikkelijke beelden hier voorbij. Een hele wijk weggevaagd door die storm en mensen uit de nabijgelegen wijk waar het er allemaal nog ''redelijk'' uitziet. Erik Mouthaan is er naartoe gegaan, zal straks eens kijken of ik zijn reportage op uitzending gemist kan vinden, ben benieuwd ernaar.
Het moet angstig zijn als zoiets je kant op komt, maar je tornadoruimte kun je dan wel uittesten

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha ja de kat loopt vaak met mij mee. Nieuwsgierig naar wat ik ga doen. Heb nog twee katten trouwens.
Bang ben ik trouwens niet voor tornado's hoor. Tot vorig jaar hadden we deze schuilplaats niet. Tornado's horen er gewoon bij. Net als hurricanes aan de kust, aardbevingen in californie, overstromingen aan de mississippi etc
Hier een paar fotootjes hoe moeder natuur ook kan zijn. Dit was na de storm van Joplin en zijn bij mij in de tuin genomen.
Het was een volledige dubbele regenboog
Als laatste nog een wild life picture

Bang ben ik trouwens niet voor tornado's hoor. Tot vorig jaar hadden we deze schuilplaats niet. Tornado's horen er gewoon bij. Net als hurricanes aan de kust, aardbevingen in californie, overstromingen aan de mississippi etc
Hier een paar fotootjes hoe moeder natuur ook kan zijn. Dit was na de storm van Joplin en zijn bij mij in de tuin genomen.
Het was een volledige dubbele regenboog
Als laatste nog een wild life picture

- Georgie
- Amerika-expert
Ja de natuur is echt overweldigend in Amerika, in al z'n facetten.
- Georgie
- Amerika-expert
Oklahoma City is trouwens ook zwaar geraakt door tornadoes en er zijn al doden, lees ik net op cnn.com. Tornado heeft ook over Norman, OK geraasd, waar die vriendin van me woonde. Gelukkig woont ze er nu niet meer, maar ze is wel helemaal verdrietig er door, want het voelt toch als haar thuis, en haar ex woont er nog wel (die wel veilig is).
Net in het nieuws 6.30 PM iets van 5 tornado's tegelijkertijd in Oklahoma en ze verwachten er nog veel meer 

-
- Amerika-expert
Het is er inderdaad weer raak daar.
De schade is echt aanzienlijk.... Gisteren was het er ook heel slecht weer, van wat ik op CNN zag.
Zo kunnen de hulp acties ook niet echt op gang komen.
De schade is echt aanzienlijk.... Gisteren was het er ook heel slecht weer, van wat ik op CNN zag.
Zo kunnen de hulp acties ook niet echt op gang komen.
8PM, hoorde net op de radio dat Dallas nu aan de beurt is, mensen moeten auto's verlaten en dekking zoeken, hoor je niet vaak zo dicht in de buurt.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het komt ook weer deze kant (de stormen uit Oklahoma op zie ik op de radar en weer lekker laat ook zodat ik wel weer niet zo heel veel zal slapen
Het was ook lekker broeierig vandaag.
De Joplin tornado is trouwens geupgrade naar een F5, de hoogste categorie.

De Joplin tornado is trouwens geupgrade naar een F5, de hoogste categorie.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Oei, ik heb ook een kennis in Norman wonen (werkt nb voor de National Weather Service), hopelijk zijn zij ok.Georgie schreef:Oklahoma City is trouwens ook zwaar geraakt door tornadoes en er zijn al doden, lees ik net op cnn.com. Tornado heeft ook over Norman, OK geraasd, waar die vriendin van me woonde. Gelukkig woont ze er nu niet meer, maar ze is wel helemaal verdrietig er door, want het voelt toch als haar thuis, en haar ex woont er nog wel (die wel veilig is).
Mark, die tornado was ook duidelijk een EF5, niet verwonderlijk. Ik hoop, dat jullie gespaard blijven. Onze vrienden in Alabama hebben nu toch wel een shelter besteld. Je hoeft zo'n dag vol tornado's maar een keer mee te maken, zei zij. Stay safe!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yup daarom heb ik dus ook zo'n schuilhok
De programmering werd net weer onderbroken. Er zijn weer tornado warnings in Joplin.
Dit duidt overigens op een indicatie en is niet altijd een tornado die de grond raakt.
Ik hoop maar dat het er geen is.
Dodental is nu opgelopen naar 123
alle info is te vinden op www.ky3.com

De programmering werd net weer onderbroken. Er zijn weer tornado warnings in Joplin.
Dit duidt overigens op een indicatie en is niet altijd een tornado die de grond raakt.
Ik hoop maar dat het er geen is.
Dodental is nu opgelopen naar 123
alle info is te vinden op www.ky3.com
Hier de hele avond al een Tornado watch en nu komen de severe thunderstorm warnings en flood warnings weer binnen. Is de hele dag al zo. Het is hier nu flink onrustig.
Ik zag net dat de Joplin tornado de meeste casulties in 60 jaar had, de ravage is niet voor te stellen. Vrienden van ons, die mensen kennen in Joplin (twee waarvan vandaag helaas bekend is geworden dat ze het niet overleefd hebben), zijn spullen aan het inzamelen. Dekens, toilet items, water, batterijen dat soort zaken. Morgenochtend gaan er een aantal grote zakken met deze zaken van ons naar toe.
Dat is toch wel wat me elke keer oppept, de samenhorigheid en bereidheid om te helpen die er in Amerika is.
Ik zag net dat de Joplin tornado de meeste casulties in 60 jaar had, de ravage is niet voor te stellen. Vrienden van ons, die mensen kennen in Joplin (twee waarvan vandaag helaas bekend is geworden dat ze het niet overleefd hebben), zijn spullen aan het inzamelen. Dekens, toilet items, water, batterijen dat soort zaken. Morgenochtend gaan er een aantal grote zakken met deze zaken van ons naar toe.
Dat is toch wel wat me elke keer oppept, de samenhorigheid en bereidheid om te helpen die er in Amerika is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geloof dat half springfield op de been is om te helpen