Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Agent ondergespoten met moedermelk

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Clint
Amerika-expert

Re: Agent ondergespoten met moedermelk

Bericht door Clint »

Ik snap wat Bandido bedoeld. Het gaat niet zozeer om de moedermelk op zich (dat is inderdaad een natuurlijk iets), maar om het feit dat het op de agent, die geen relatie met de dader heeft, wordt gespoten. Dat valt wat mij betreft in hetzelfde straatje als andere 'bodily fluids', die ik ook niet over mij heen gespoten zou willen krijgen. Het is gewoon niet respectvol tegenover iemand anders, of het nu spuug, moedermelk of iets anders is. Gevangenen hebben er (naar wat ik uit de serie Lock Up van MSNBC kan deduceren) nog wel eens een handje naar om sperma en urine naar bewakers te smijten. Ook twee heel natuurlijke goedjes, die voor goede zaken kunnen zorgen (de een voor nageslacht en de ander schijnt 's ochtends heel gezond te zijn :roll:). Betekend niet dat ik het op prijs stel als een vreemde zijn vloeistoffen naar mij projecteert ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik vind de vergelijking van moedermelk met sperma en urine wel wat ver gaan. Als moedermelk echt zoiets vies zou zijn, had mijn moeder mij vast nooit borstvoeding gegeven. Ik ben mijn moeder ook zeer dankbaar dat ze die 3 goedjes niet als gelijk heeft gezien vroeger. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Sorry hoor, maar zie de hele humor niet van dit verhaal. Heb jaren ervaring in de ondersteuning van politie, als je eens half wist wat een gemiddelde diender allemaal meemaakt, zal je er vast anders over denken. Nog los van dat het een agent overkwam en of moedermelk nu wel goed of niet zo is, ik vindt het grof en ronduit beledigend.
gyatso
Amerikafan

Bericht door gyatso »

Een agent schreef ooit een open brief, vond de inhoud wel passend in deze topic:

Ik pas vast en zeker in het hokje waarin U mij wilt in delen U vindt mij typisch’..
Tot mijn spijt ken ik dat van U niet zeggen . ik weet immers niet wie U bent.
Vanaf hun geboorte leert U uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn dan geschokt
Omdat ik met mijn traditionele de vijand ben.
De crimineel vergeleken word.

U beschuldigt mij dat ik de jeugd te zacht aan pak,
Tot dat ik op een keer uw eigen kind de les lees.
U neemt waarschijnlijk een uur middag pauze en ettelijke koffie pauzes.
Maar U beschuldigt mij van luiheid als ik een keer ga zitten.

U bent waarschijnlijk trots op Uw goede manieren,
Maar U vindt het heel normaal om mijn maaltijd met uw probleem te onderbreken.
U wind zich op als iemand U in het verkeer de weg af snijdt,
Maar als ik U op het zelfde vergrijp betrap,
Voelt U zich incorrect behandeld .

U kent alle verkeersregels en U heeft dus altijd onterecht een bekeuring gekregen.

U stoort zich er aan dat ik met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed.
Maar U beklaagt zich erover als het meer dan tien seconde duurt voordat ik bij Uw probleem ben.

U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen word,
Maar als ik terug sla noemt U dat machtsmisbruik.

U zult er niet aan denken om Uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken
Of een dokter te laten zien hoe hij een blinde darm moet opereren.
U vind het wel heel normaal , om mij steeds weer te vertellen hoe ik mijn werk zou moet doen.

U praat soms tegen mij op een manier, die U in elke andere situatie
Een bloedneus zou op leveren, maar U verwacht van mij dat ik dat zonder meer accepteer.

U schreeuwt: er moet wat tegen de criminaliteit ondernomen worden ,
maar… U wilt zelf niet als getuigen optreden of er op een andere manier mee lastig gevallen worden.

In Uw ogen deug ik absoluut niet, maar.het is natuurlijk wel volkomen terecht
Als ik Uw vrouw help bij het wisselen van een band, of haar op weg naar het ziekenhuis bij een bevalling help, Uw zoon met mond op mond beademing het leven red, of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.

Wel nu mevrouw of meneer de belasting betaler,staande op uw voetstuk beklaagt u zich over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft u mij alle mogelijke scheldnamen.

Maar vergeet niet dat Uw eigendom, Uw familie en ook Uw leven van mij of mijn collega,s kan afhangen. Jawel lieve belasting betaler , dat ben ik die waardeloze politie agent..
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

gleuknie schreef:Ik vind de vergelijking van moedermelk met sperma en urine wel wat ver gaan. Als moedermelk echt zoiets vies zou zijn, had mijn moeder mij vast nooit borstvoeding gegeven. Ik ben mijn moeder ook zeer dankbaar dat ze die 3 goedjes niet als gelijk heeft gezien vroeger. :lol:
Ik zeg ook niet dat ik die drie goedjes hetzelfde vind. Ik zeg alleen dat ik helemaal niet gediend ben van het toegeworpen krijgen van welke lichaamsvloeistoffen dan ook. Daar gebruik ik inderdaad een ietwat extreem voorbeeld bij en moedermelk is absoluut niet vergelijkbaar met urine (op het vloeibare na) maar het zijn wat mij betreft, ondanks de enorme verschillen, beide ongewenste vloeistoffen als deze door een onbekende naar mij geworpen worden. En hoewel ik moedermelk an sich niet vies vind, vind ik het wel vies om iemands moedermelk op mij gespoten te krijgen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Urine is tenminste nog een steriele vloeistof (als de "eigenaar" tenminste geen ziektes heeft), dat kun je van moedermelk niet zeggen... :wink: :P
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maar wel, dat het allerlei goede kwaliteiten bezit. We gaan nu wel erg off topic en ik zeg absoluut niet, dat wat deze vrouw deed goed te praten is, maar ik heb er moeite mee als moedermelk "smerig" wordt genoemd en in dezelfde categorie als niet voedzame lichamelijke stoffen wordt geplaatst. In heel grote gebieden van de wereld wordt dit namelijk door de kunstvoedingsproducenten zo gebracht, met als gevolg, dat veel babies die essentiele en gratis voeding missen en soms zelfs sterven door kunstvoeding, die met gevaarlijk water is aangemaakt. Het ging mij er helemaal niet om die vrouw goed te praten, enkel om de termen, die in dit topic werden gebruikt om moedermelk te beschrijven. Ik zal nooit vergeten, dan mijn oudste een nare oogontsteking had, toen ik de jongste borstvoeding gaf. De dokter zei me moedermelk in haar oog te druppelen, mooi, dat de ontsteking de volgende dag over was. Het zou als medicijn op de markt moeten komen (ik ken ook een moeder, die haar vierjarige zoontje met leukemie de overgebleven melk van haar babydochter liet drinken, helemaal met toestemming van zijn dokters, hielp hem enorm).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Er is volgens mij ook niemand die moedermelk smerig noemt, enkel het daarmee ondergespoten worden. Het is weliswaar heel natuurlijk, en voedzaam en nodig voor babies, etc. maar daar gaat het niet om. Ik moet ook zeggen dat ik het redelijk onsmakelijk vind (niet de moedermelk, want dat kan ik me niet meer herinneren :lol: ) maar de daad van de vrouw.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

gyatso schreef:Sorry hoor, maar zie de hele humor niet van dit verhaal. Heb jaren ervaring in de ondersteuning van politie, als je eens half wist wat een gemiddelde diender allemaal meemaakt, zal je er vast anders over denken. Nog los van dat het een agent overkwam en of moedermelk nu wel goed of niet zo is, ik vindt het grof en ronduit beledigend.
Volledig mee eens. Blij dat er toch meer mensen zo denken.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Hockey schreef:Volledig mee eens. Blij dat er toch meer mensen zo denken.
Ik vind het eerder jammer dat jullie het leven te serieus nemen. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

gleuknie schreef:
Hockey schreef:Volledig mee eens. Blij dat er toch meer mensen zo denken.
Ik vind het eerder jammer dat jullie het leven te serieus nemen. :wink:
Het is makkelijk praten vanuit een veilige bureaubaan.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dan moet je die veilige bureaubaan wel hebben. :wink:
Ik heb jarenlang met machines gewerkt, wat ook niet echt veilig is, maar wel veiliger dan het levensgevaarlijke moedermelk. :wink:
Groetjes René

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

En waarbij je niet of nauwelijks te maken hebt met de situaties waarin agenten dagelijks verkeren.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Deze topic gaat maar over 1 situatie en volgens mij was deze agent niet in levensgevaar. :mrgreen:
Groetjes René

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dat is het probleem nu juist. Het gaat voor jou over slechts deze ene situatie en denkt humor, voor een agent gaat dit niet over deze ene situatie. Agenten worden elke dag blootgesteld aan gevaren en figuren waar de honden geen brood van lusten. Voor hun is dit helemaal niet leuk. En ik snap zoals eerder gezegd al niet waarom mensen die humorvol vinden. Blijkbaar geen mensen die ooit bij de politie hebben gezeten, dan ga je er toch flink wat minder de humor van inzien.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het van invloed is of iemand agent is geweest of niet.
Ik denk zelfs dat collega's er nu nog steeds om moeten lachen.
Groetjes René

gyatso
Amerikafan

Bericht door gyatso »

Ja, Rene je hebt een beetje gelijk. Humor is ook een methode om zaken te relativeren en gebeurtenissen een plek te geven. Mocht je dit niet helemaal begrijpen, google dan op rouwverwerking. Agenten staan bekend om hun soms bijtende en bikkelharde humor, door buitenstaanders soms nauwelijks te begrijpen. Maar sommige dingen zijn soms zo erg, dat je er eigenlijk alleen maar om kan lachen. Maar is het lachen, of is het verwerken? En neem van mij aan, een paar jaar werken in de riolen van onze maatschappij en je krijgt een andere kijk op mensen. Dan mag je rustig zeggen dat sommigen het leven te serieus nemen en daar ook eigenlijk mij mee bedoedelen, maar het verschil is, dat ik weet waar ik het over heb. Want ik was zo'n man, die o.a. aan de 112 telefoon de verschrikkelijkste dingen heb gehoord en geprobeerd heb zaken op te lossen. En wat ik in al die jaren heb moeten slikken, zal jij waarschijnlijk in je hele leven niet meemaken, tenminste dat hoop ik oprecht voor je. Stel voor dat dit de laatste posting in deze topic is, voordat ik verkeerde dingen ga schrijven.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik heb zojuist even gegoogled op "rouwverwerking i.v.m. aanslag met moedermelk", maar ik kon niks vinden.
gyatso schreef:Maar sommige dingen zijn soms zo erg, dat je er eigenlijk alleen maar om kan lachen. Maar is het lachen, of is het verwerken?
Oké, hier heb jij een punt. Misschien moest ik wel verwerken dat deze vrouw voedzame moedermelk verspilde, dat ze eigenlijk aan haar kindje had moeten geven.
Groetjes René

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Gleuknie, ik wens jou maar 1 ding toe: dat je zelf eens 5 jaar als agent aan de slag gaat. Kijken of je het daarna nog steeds zo'n dijenkletser vindt.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Niemand zegt toch dat het op het moment zelf leuk was?

Ik kan je zo vertellen dat de keren dat ik weer eens met urine in mijn haar stond, of met een verwarde naakte man stond te worstelen op het moment zelf verschrikkelijk waren. En dat het huilen me nader dan het lachen stond toen iemands ontlasting bij hem van top tot teen zat, en bovendien langs het telefoonkoord onder het bed gelopen was (raar, maar waar!). Net als de keer dat ik klappen kreeg van een oma met haar handtasje ... echt, ik kan uren zo doorgaan, maar het zijn allemaal situaties waar ik achteraf zo om heb moeten lachten. Sterker nog, nu ik dit opschrijf moet ik er nog steeds om lachen.
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer