En hier leg je volgens mij de essentie bloot. Dit soort maatregelen bestaan slechts bij de gratie van angstgevoelens van mensen en een overheid die daar iets aan wil doen. Zo'n scan-apparaat zou ik pas kunnen begrijpen als ze slechts verdachten uit de rij zouden halen om dan ergens anders door een scanner te laten gaan.LeenG schreef:[ Omwille van de veiligheid, da's nog discutabel in hoeverre zo'n scan ons effectief veiliger maakt of ons vooral het gevoel geeft dat we veiliger zouden zijn
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
'Leuk figuur' door de bodyscanner
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: 'Leuk figuur' door de bodyscanner
Het ergste is nog dat die mensen niet 'een eender wie' zijn maar 'de overheid'. Veel mensen weten vaak niet precies wat hun rechten zijn, al helemaal niet als ze de politie of andere vertegenwoordigers tegenover zich hebben. Daarom zou nadrukkelijk vermeld moeten worden dat je niet door de scanner hoeft en dat, wanneer je dat wel doet en je hebt een klacht, je een klacht in kunt dienen.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Zou prachtig zijn, maar wat maakt iemand verdacht?RiverCola schreef: Zo'n scan-apparaat zou ik pas kunnen begrijpen als ze slechts verdachten uit de rij zouden halen om dan ergens anders door een scanner te laten gaan.
Zijn uiterlijk, zijn kleding, man, vrouw?
Zodra bekend zou zijn wat de criteria zijn, wanneer je verdacht bent, kan daar misbruik van gemaakt worden.
Om elke vorm van discriminatie te voorkomen is dit in elk geval een oplossing zonder aanziens des persoons.
-
- Amerika-expert
jeetje, ik zit echt met grote verbazing sommige reakties te lezen. Ongelooflijk.
Niet alleen was dit, in mijn mening, een schandalige inbreuk op haar privacy, maar daar zat dus een groep mensen niet objektief naar die scans te kijken. Op onze kosten.
Niet alleen was dit, in mijn mening, een schandalige inbreuk op haar privacy, maar daar zat dus een groep mensen niet objektief naar die scans te kijken. Op onze kosten.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergeten de rest van mijn post te lezen?LeenG schreef:wanneer is dat "nodig"?ned in MO schreef:Als mijn vrouw drie keer door een apparaat zou moeten omdat het nodig was, geen probleem. 10 keer ook niet.
om een paar verveelde douanebeambten te entertainen lijkt mij niet bepaald "nodig". Omwille van de veiligheid, da's nog discutabel in hoeverre zo'n scan ons effectief veiliger maakt of ons vooral het gevoel geeft dat we veiliger zouden zijn
Is hier overigens al iemand eens door zo'n scanner gemoeten?