Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alweer een schietpartij...

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Ziva
Amerika-expert

Re: Alweer een schietpartij...

Bericht door Ziva »

kaap koraal schreef:Maar ben wel voorstander van het jezelf kunnen verdedigen tegen volk wat je huis wilt binnendringen.
Blijkbaar is die wet er in Nederland ook alleen heb ik nooit begrepen waarom het in Amerika dan wel meer geaccepteerd "lijkt" dat ik iemand bij wijze van spreken in z'n benen schiet als hij zich op mijn grondgebied begeeft terwijl je in Nederland bijvoorbeeld eerst afgestraft wordt voor het bezit van een pistool en daarna gaan ze pas kijken wat die persoon deed in mijn huis.

Als beide landen wetten hebben waarbij je jezelf en je bezit mag verdedigen, waarom rust er in Nederland dan nog zo'n taboe op? Of komt dat door die "excessief geweld" regel?

Ik heb zelf jarenlang met traangas in de rondte gewandeld, puur ter bescherming voor als het nodig zou zijn geweest. Ik hoorde pas later dat alleen op bezit al 5 jaar!!! celstraf staat (klopt dit nog?). Nooit begrepen maar ik dacht maar zo "liever 5 jaar in de cel zitten omdat ik traangas had dan een leven lang een trauma van een aanranding of erger". Wat dat betreft ben ik blij met de regel dat je jezelf en je bezittingen mag verdedigen met alles wat je hebt. Dus ook een pistool wat eigenlijk niet van mij is ;)
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Ziva schreef:
Ik heb zelf jarenlang met traangas in de rondte gewandeld, puur ter bescherming voor als het nodig zou zijn geweest. Ik hoorde pas later dat alleen op bezit al 5 jaar!!! celstraf staat (klopt dit nog?). Nooit begrepen maar ik dacht maar zo "liever 5 jaar in de cel zitten omdat ik traangas had dan een leven lang een trauma van een aanranding of erger". Wat dat betreft ben ik blij met de regel dat je jezelf en je bezittingen mag verdedigen met alles wat je hebt. Dus ook een pistool wat eigenlijk niet van mij is ;)
+/- 5jaar??? Zou me verbazen, maar aan de andere kant eigenlijk weer niet. Hypocrisie ten top, onze (leiders) of beter gezegd zakkenvullers dromen van een
Europese Unie, maar in Duitsland en Frankrijk is het wel onbestraft verkrijgbaar. :roll:

In Nederland is er wel een alternatief voor pepperspray, "x-marker" hierdoor verandert de dader letterlijk in een smurf en moet hij enkele dagen met een blauw
gezicht rondlopen. :mrgreen:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wallstreet schreef:In Nederland is er wel een alternatief voor pepperspray, "x-marker" hierdoor verandert de dader letterlijk in een smurf en moet hij enkele dagen met een blauw
gezicht rondlopen. :mrgreen:
Doet het ongetwijfeld ook erg goed in studentenkringen :mrgreen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer