Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikanen leven korter dan andere westerlingen.
-
- Amerika-expert
Re: Amerikanen leven korter dan andere westerlingen.
Overal ter wereld wordt men dikker, ook in NL. Lijkt me stug dat de oorzaken VS-specifiek zijn. Gewicht kwijtraken is lastiger dan aankomen, dus we moeten het hebben van de volgende generatie die, zoals Any al schreef over bewustwording, beter gevoed wordt.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Ja, dat denk ik eigenlijk ook. Europa gaat uiteindelijk gewoon dezelfde kant op, het proces is alleen pas wat later op gang gekomen.
Ik vond het trouwens frappant dat alle 8 vriendjes van mijn jongste zoon hier vorige week water wilden drinken bij de verjaardagstaart. Ik geloof niet dat ik dat op een Nederlands feestje snel zie gebeuren. Mijn dochters kregen op hun Nederlandse kinderdagverblijf altijd de keus tussen appelsap en aanmaaklimonade. Toen verhuisden we naar Zwitserland, waar dochter en zoon konden kiezen uit water en thee.
Ik vond het trouwens frappant dat alle 8 vriendjes van mijn jongste zoon hier vorige week water wilden drinken bij de verjaardagstaart. Ik geloof niet dat ik dat op een Nederlands feestje snel zie gebeuren. Mijn dochters kregen op hun Nederlandse kinderdagverblijf altijd de keus tussen appelsap en aanmaaklimonade. Toen verhuisden we naar Zwitserland, waar dochter en zoon konden kiezen uit water en thee.
Ik zou willen dat groente en fruit allemaal wat goedkoper zou zijn maar helaas is het inderdaad veelal goedkoper om eten te halen. De overheid helpt niet mee want ze hebben het nu ook over belasting voor fresh produce en farmers markets. Dat zal mensen nog meer ontmoedigen om gezond te koken.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zijn er geen programma's die locaal geproduceerde groenten en fruit 'in 't groot' aankopen, en alzo via vrijwilligers herverdelen in kleinere porties onder mensen die ingescheven hebben?
Hier hebben wij zo'n programma, en het gaat altijd over groenten en fruit uit de streek. Of zoals nu hebben ze appels uit British Columbia moeten aankopen omdat de appeloogst in de regio grotendeels mislukt is door de droogte. Elke maand kan je een box bestellen, je weet vooraf niet wat er in zit. Er zijn kleinere porties van$8, of $13 en echt hele grote boxen voor $13.
Voorbeeld van deze maand;
The $8 bag contains smaller portions of locally grown onions, carrots, and mushrooms; plus bananas, BC MacIntosh apples, sweet potato, grape tomatoes, English cucumber, oranges and a small bag of spinach.
The $13 box contains locally grown onions, carrots, potatoes and beets. It also has bananas, iceberg lettuce, sweet potatoes, Grape tomatoes, English cucumber,oranges, zucchini, BC MacIntosh apples and beets.
The $17 box contains locally grown onions, carrots, potatoes, beets. It also has bananas, iceberg lettuce, cantaloupe, sweet potatoes, cauliflower, grapefruits, grape tomatoes English cucumber, oranges, zucchini, and BC MacIntosh apples.
Hier hebben wij zo'n programma, en het gaat altijd over groenten en fruit uit de streek. Of zoals nu hebben ze appels uit British Columbia moeten aankopen omdat de appeloogst in de regio grotendeels mislukt is door de droogte. Elke maand kan je een box bestellen, je weet vooraf niet wat er in zit. Er zijn kleinere porties van$8, of $13 en echt hele grote boxen voor $13.
Voorbeeld van deze maand;
The $8 bag contains smaller portions of locally grown onions, carrots, and mushrooms; plus bananas, BC MacIntosh apples, sweet potato, grape tomatoes, English cucumber, oranges and a small bag of spinach.
The $13 box contains locally grown onions, carrots, potatoes and beets. It also has bananas, iceberg lettuce, sweet potatoes, Grape tomatoes, English cucumber,oranges, zucchini, BC MacIntosh apples and beets.
The $17 box contains locally grown onions, carrots, potatoes, beets. It also has bananas, iceberg lettuce, cantaloupe, sweet potatoes, cauliflower, grapefruits, grape tomatoes English cucumber, oranges, zucchini, and BC MacIntosh apples.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ja Elke, zoiets hebben wij hier ook wel, maar ik kan niet omgaan met die "dit gaat u deze week klaarmaken" pakketten. Ook het "je weet van te voren niet wat er in zit" werkt voor mijn huishouden gewoon niet. Ik vind het prachtig dat het bestaat, maar ik zou willen dat diezelfde lokale produkten gewoon hun weg naar de supermarkt vonden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik het zelf ook niet aktief gebruik, maar ik raad het wel vaak aan aan mensen die op een budget leven.
Zelf ga ik in de zomer wel eens naar de farmers market hier in de buurt. Maar heel wat dingen kosten daar meer dan in de winkel (behalve de zonnebloemen
).
Zelf ga ik in de zomer wel eens naar de farmers market hier in de buurt. Maar heel wat dingen kosten daar meer dan in de winkel (behalve de zonnebloemen

Elke
Ik wilde het ook al zeggen dat de mensen in Nederland ook niet meer zo slank zijn. Als ik alleen al in mijn eigen familie kijk.
Elke, zoiets hebben wij ook. Er zijn boerderijen waar je lid van wordt en dan elke week een kist groente krijgt. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar sommigen hebben een wachtlijst, en sommigen moet je zelf een aantal uren meehelpen (wat ik niet erg zou vinden), of je krijgt een boel groenten die ik niet hoef... op radijsjes zit ik niet te wachten
Elke, zoiets hebben wij ook. Er zijn boerderijen waar je lid van wordt en dan elke week een kist groente krijgt. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar sommigen hebben een wachtlijst, en sommigen moet je zelf een aantal uren meehelpen (wat ik niet erg zou vinden), of je krijgt een boel groenten die ik niet hoef... op radijsjes zit ik niet te wachten

Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Voor degenen, die er meer over willen weten, wat hierboven wordt beschreven is Community Supported Agriculture (CSA). Hier de overkoepelende website: http://www.localharvest.org/csa/. Een vriendin van mij hier in de buurt doet het al jaren en is er heel tevreden over, maar zij heeft ook een gezin dat van alles probeert, want er zitten soms ongewone produkten bij.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ja maar dit is toch idioot? Laat ze toch gezonde dingen desnoods subsidie geven en die junkfood ketens extra laten betalen ofzo.
Ik ken veel mensen die het echt niet breed hebben maar veel van hen gaan elke dag naar de mcdonalds of chik-a-fil enzo omdat dat goedkoper is dan zelf koken met verse groenten. En dan krijgen ze dus als kado overgewicht en een extra druk voor de ziektekosten.... echt idioot en ik zal het never nooit begrijpen.
Ik ken veel mensen die het echt niet breed hebben maar veel van hen gaan elke dag naar de mcdonalds of chik-a-fil enzo omdat dat goedkoper is dan zelf koken met verse groenten. En dan krijgen ze dus als kado overgewicht en een extra druk voor de ziektekosten.... echt idioot en ik zal het never nooit begrijpen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is overheidsinmenging, en daar zijn best wel wat mensen allergisch voor.Ziva schreef:Ja maar dit is toch idioot? Laat ze toch gezonde dingen desnoods subsidie geven en die junkfood ketens extra laten betalen ofzo.

Elke
- Bandido
- Amerika-expert
Dat zou ik ook net zeggen, want NLers hebben vaak hun woordje klaar over die "dikke Amerikanen", maar inderdaad zijn ze zelf ook niet de slanksten. Het is trouwens zeker waar tot op zekere hoogte, overgewicht is misschien wel het grootste probleem waar Amerika momenteel mee kampt. Maar ik denk inderdaad ook dat het in NL gewoon wat later komt. Verder is en blijft Amerika een land van uitersten en in mijn vrienden- en kennissenkring ken ik werkelijk maar een handvol mensen die wat te zwaar zijn. Echt zwaarlijvig is niemand die ik persoonlijk ken. Verder wordt er veel gesport, maar vooral is men bezig met gezond eten. En veel meer dan in NL het geval is.ANY schreef:Ik wilde het ook al zeggen dat de mensen in Nederland ook niet meer zo slank zijn. Als ik alleen al in mijn eigen familie kijk.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier net zo, Nico. Ik ken niemand, die heel veel overgewicht heeft, maar ik denk dat dat ook sneller buiten de grote steden voorkomt. Hier jogt, fietst en dieet vrijwel iedereen zich dun, bijna tot het omgekeerde.
Inderdaad, overheidsbemoeienis wil men hier zo min mogelijk (hoe verder zuidelijk je komt, hoe minder). Je bent hier niet in Nederland of Belgie. Net als met de argumenten over wapens is dit ook weer een heel ander land. Ik wil zelfs wel beweren dat de meeste mensen liever vijf jaar minder lang leven dan meer overheidsbemoeienis in hun leven te hebben.
Inderdaad, overheidsbemoeienis wil men hier zo min mogelijk (hoe verder zuidelijk je komt, hoe minder). Je bent hier niet in Nederland of Belgie. Net als met de argumenten over wapens is dit ook weer een heel ander land. Ik wil zelfs wel beweren dat de meeste mensen liever vijf jaar minder lang leven dan meer overheidsbemoeienis in hun leven te hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
40% heeft overgewicht in nl, waarvan 10% extreem is.
In DE(texas van Europa) is dit 75% van de mannen, hoeveel % extreem is weet ik niet. Op tv werd de vraag gesteld "als u minder vette dingen(oa worst) eet dan leeft u langer" waarop de Duitsers zeiden "vet eten hoort bij Duitsland, dan maar 5 jaar minder"
In DE(texas van Europa) is dit 75% van de mannen, hoeveel % extreem is weet ik niet. Op tv werd de vraag gesteld "als u minder vette dingen(oa worst) eet dan leeft u langer" waarop de Duitsers zeiden "vet eten hoort bij Duitsland, dan maar 5 jaar minder"
Als ik kijk naar mijn ervaringen in LA dan zie ik dat het "extreme" overgewicht voorkomt bij de lager opgeleiden vrienden van mijn vriendin en de bij de hoger opgeleiden is er geen of een klein beetje overgewicht. Haar ervaring als "rondreizend arts" is dat vooral in de armere wijken overgewicht, vooral obees overgewicht, een probleem is en veel minder in het zakendistrict en de meer welgestelde wijken. Of dit echter representatief is durf ik niet te zeggen.
Wat ik me bij een dergelijk cijfer altijd afvraag is hoe men dit definieert. Als het puur op basis van het BMI gaat dan vallen veel mensen in deze categorie die er eigenlijk niet thuishoren.DejaVu schreef:40% heeft overgewicht in nl, waarvan 10% extreem is.
Yup dmv BMI. Cijfers komen van CBS overigens.
Dan vallen alle zwaargebouwde mensen al in de categorie te zwaar en een deels zelfs in de categorie veel te zwaar.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik ben echt niet dik (draag gewoon maat 40), maar als ik mijn BMI bereken staat er "Je bent te zwaar voor je lengte
Zorg ervoor dat je niet verder aankomt of probeer wat af te vallen als je gezondheidsproblemen in je familie hebt."
Ik zou nog zo'n 5 kilo af moeten vallen om op een gezond BMI te komen. Nou dat gaat niet gebeuren, dan ben ik echt te dun vind ik.
Als alle personen met mijn bouw in de overgewicht klasse vallen in Nederland begrijp ik hoe ze aan die 40 % komen.
In Nederland worden de mensen de laatste jaren ook zwaarder, maar de echt heel erg dikke mensen zoals ik in Amerika veel gezien heb, zijn hier toch nog een uitzondering. Misschien is dat toch omdat hier weinig buitenshuis gegeten wordt en het hier goedkoper is om je eigen maaltijd te koken met verse groenten?
Zorg ervoor dat je niet verder aankomt of probeer wat af te vallen als je gezondheidsproblemen in je familie hebt."
Ik zou nog zo'n 5 kilo af moeten vallen om op een gezond BMI te komen. Nou dat gaat niet gebeuren, dan ben ik echt te dun vind ik.
Als alle personen met mijn bouw in de overgewicht klasse vallen in Nederland begrijp ik hoe ze aan die 40 % komen.
In Nederland worden de mensen de laatste jaren ook zwaarder, maar de echt heel erg dikke mensen zoals ik in Amerika veel gezien heb, zijn hier toch nog een uitzondering. Misschien is dat toch omdat hier weinig buitenshuis gegeten wordt en het hier goedkoper is om je eigen maaltijd te koken met verse groenten?
Ik heb ook maat 40 en ik heb een BMI van 20,5. Ik zou volgens die berekeningen juist ondergewicht hebben als ik 6 kilo af zou vallen. En ik denk toch niet dat ik dan in de categorie 'akelig dun' zou vallen. BMI is wel een heel algemeen cijfer, het zegt volgens mij lang niet alles over of je gewicht gezond is.
CBS geeft ook aan dat BMI niet ideaal is en dat het meten van huidplooien beter is maar dat doen ze (nog) niet.
Doch inmiddels doen ze wel uitspraken over het overgewicht in Nederland op basis van een index die vooral misleidend is bij mensen die wel gezond zijn, maar niet binnen de BMI norm vallen.DejaVu schreef:CBS geeft ook aan dat BMI niet ideaal is en dat het meten van huidplooien beter is maar dat doen ze (nog) niet.