Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Michael Jackson overleden

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Michael Jackson overleden

Bericht door kastelke »

Voor mij is het jarenlang een super artiest geweest. En wie of welke omstandigheden er nou wel of niet de oorzaak van waren dat hij in zijn specifieke situatie terechtgekomen is, dat maakt mij niets uit, ik vind het gewoon heel erg zielig.
'k Ben geen fan van de laatste jaren van Jackson, eerder een fan van The Jackson Five en zijn jaren tot aan Thriller.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Texas Boy schreef:Soms mag je geen mening hebben op dit Forum, je mag je ook niet verdedigen want je bent dom of naief, je kan je niet inleven want dat kunnen alleen maar mensen met een bepaalde levenservaring en waarschijnlijk voldoende afleveringen gevolgd van Oprah en Dr. Phil. Juist die mensen die het zo goed kunnen weten doen er van alles aan om anderen aan te vallen, belachelijk te maken. Denk dat juist deze mensen eens moeten nadenken, bij zichzelf ten rade gaan voordat ze hun gal spuwen over dit forum waar iedereen een recht heeft op zijn mening, ook ik.
Ik wil er toch nog graag iets over zeggen. Er is namelijk een groot verschil tussen een mening en een (negatief) oordeel en ik wil proberen om dat uit te leggen. Het woord "je" in het stuk hieronder bedoel ik NIET persoonlijk, maar algemeen, we kunnen het allemaal op onszelf betrekken, ik bedoel er niemand specifiek mee.

Een mening zegt iets over jezelf, en begint vaak met "ik vind" of "dat betekent voor mij". Je neemt iets waar (obervatie) en vanuit je eigen perceptie (je eigen beleving met je eigen waarden en normen) heeft dat een betekenis voor jou. Je geeft er zelf waarde aan. Dat is dan JOUW perceptie, en niet per sé de algemene waarheid. Er is niet zoiets als één waarheid, iedereen is gekleurd door zijn of haar eigen waarden en normen, en door de dingen die hij of zij heeft meegemaakt. Als je je mening verkondigt, is het dan ook belangrijk om dat te verkondigen op de manier zodat voor anderen duidelijk wordt wat iets voor jou betekent. Het is belangrijk om feiten en waarnemingen van elkaar te scheiden. Feiten zijn namelijk niet betwistbaar. Een feit is dat MJ dood is, dat is niet betwistbaar. Maar hoe MJ aan zijn einde is gekomen is wel betwistbaar, daarover zijn de meningen dus ook ernstig verdeeld.

Door te zeggen "hij is" geef je een oordeel. Om een oordeel terecht te laten zijn, moet je je baseren op feiten en op feiten alleen. In de werkelijkheid is dat echter heel moeilijk, want het leven bestaat niet uit alleen maar feiten. Zelfs in de wetenschap, waar bewijzen en feiten een heel grote rol spelen worden aannames gebruikt die een grote rol spelen in de conclusie. De manier van onderzoek doen speelt een grote rol, en dus zie je vaak ook onderzoeken die elkaar tegenspreken. En ook de presentatie van de media bestaat niet uit feiten alleen. Meestal oordeel je dus ook op basis van uitgangspunten, en heel veel van de uitgangspunten die we als mens hanteren zijn aannames die we niet hebben gecheckt. Je aannames worden gekleurd door je gevoelens en ervaringen, en zijn dus ook perceptie. Door nu toch jouw uitgangspunten en jouw perceptie te presenteren als de enige waarheid (dat doe je door de woordkeuze "jij bent" heel duidelijk) stel je jezelf dus boven de ander. Je zegt daarmee dat jij beter bent dan de ander. Je hebt begrip en inlevingsvermogen nodig om te kunnen begrijpen dat er dus ook een andere waarheid kan zijn dan de jouwe. En dat toon je door je mening als een mening te verkondigen en niet als een oordeel. Woordkeuze is daarin volgens mij heel belangrijk.

Citaat:
Oordelen worden altijd als beperkend en negatief ervaren. En niemand vind het leuk om te worden gezien als "fout". Niemand vindt het leuk als er door een ander over jou geoordeeld wordt. Oordelen zijn belastend, en kunnen worden geïnternaliseerd. Oordelen is afbreken. Er is dus geen positief effect van een negatief oordeel.

Door te oordelen haal je jezelf naar beneden. Negatief spreken over iemand wordt NOOIT gezien als iets positiefs. Het wordt gezien als karakterfout om anderen naar beneden te (proberen te) halen. Negatief oordelen is ook de ingang van een negatieve spiraal, want mensen reageren er ook op.

Slot: Veroordelen is negatief, en zelf-destructief en contra-productief. Niemand is ooit beter geworden van of gegroeid door een negatief oordeel of negatieve feedback. Een alternatief is complimenten geven en anderen helpen om te doen groeien en bloeien. Het verschil tussen de oordelen negatief aanwenden en positief is attitude.

Bron
Ik vind dit een heel goede uitleg, en ik hoop dat mijn stukje genoeg inspiratie oplevert om het onderwerp (bestaande uit 3 artikelen) volledig te lezen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

peet schreef:
dora schreef:Valt me op dat de vrouwen onder ons hem het meest verdedigen ;) Moedergevoel misschien? :D
Misschien dat ook daarom sommige van de mannen onder ons wat negatief reageren :mrgreen:

Dora
Nou dacht het niet..
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk ;)

De media is zeker weten hyprocriet. Maar dat er nu meer pro-MJ in het nieuws is, is volgens mij logisch te verklaren. Voordat hij dood was was hoe zijn leven was vergaan oud nieuws, nu hij dood is is zijn hele leven wel weer interessant. Toen hij nog leefde was er alleen actueel nieuws, wat op het laatst vrijwel bijna allemaal negatief was.

dora
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Jasmino schreef: Ik wil er toch nog graag iets over zeggen. Er is namelijk een groot verschil tussen een mening en een (negatief) oordeel en ik wil proberen om dat uit te leggen. Het woord "je" in het stuk hieronder bedoel ik NIET persoonlijk, maar algemeen, we kunnen het allemaal op onszelf betrekken, ik bedoel er niemand specifiek mee.

Een mening zegt iets over jezelf, en begint vaak met "ik vind" of "dat betekent voor mij". Je neemt iets waar (obervatie) en vanuit je eigen perceptie (je eigen beleving met je eigen waarden en normen) heeft dat een betekenis voor jou. Je geeft er zelf waarde aan. Dat is dan JOUW perceptie, en niet per sé de algemene waarheid. Er is niet zoiets als één waarheid, iedereen is gekleurd door zijn of haar eigen waarden en normen, en door de dingen die hij of zij heeft meegemaakt. Als je je mening verkondigt, is het dan ook belangrijk om dat te verkondigen op de manier zodat voor anderen duidelijk wordt wat iets voor jou betekent. Het is belangrijk om feiten en waarnemingen van elkaar te scheiden. Feiten zijn namelijk niet betwistbaar. Een feit is dat MJ dood is, dat is niet betwistbaar. Maar hoe MJ aan zijn einde is gekomen is wel betwistbaar, daarover zijn de meningen dus ook ernstig verdeeld.

Door te zeggen "hij is" geef je een oordeel. Om een oordeel terecht te laten zijn, moet je je baseren op feiten en op feiten alleen. In de werkelijkheid is dat echter heel moeilijk, want het leven bestaat niet uit alleen maar feiten. Zelfs in de wetenschap, waar bewijzen en feiten een heel grote rol spelen worden aannames gebruikt die een grote rol spelen in de conclusie. De manier van onderzoek doen speelt een grote rol, en dus zie je vaak ook onderzoeken die elkaar tegenspreken. En ook de presentatie van de media bestaat niet uit feiten alleen. Meestal oordeel je dus ook op basis van uitgangspunten, en heel veel van de uitgangspunten die we als mens hanteren zijn aannames die we niet hebben gecheckt. Je aannames worden gekleurd door je gevoelens en ervaringen, en zijn dus ook perceptie. Door nu toch jouw uitgangspunten en jouw perceptie te presenteren als de enige waarheid (dat doe je door de woordkeuze "jij bent" heel duidelijk) stel je jezelf dus boven de ander. Je zegt daarmee dat jij beter bent dan de ander. Je hebt begrip en inlevingsvermogen nodig om te kunnen begrijpen dat er dus ook een andere waarheid kan zijn dan de jouwe. En dat toon je door je mening als een mening te verkondigen en niet als een oordeel. Woordkeuze is daarin volgens mij heel belangrijk.

Vind je betoog heel mooi, maar we zijn voor een groot deel geen journalisten of psychologen op dit Forum. Als we elk woord op de weegschaal gaan leggen dan zal het hier erg saai worden en als je voordat je iets schrijft eerst een onderzoek moet plegen of stukken moet lezen, die ook gelogen kunnen zijn dan is het einde zoek. Om terug te komen On Topic, He is still death.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Texas Boy schreef:Vind je betoog heel mooi, maar we zijn voor een groot deel geen journalisten of psychologen op dit Forum. Als we elk woord op de weegschaal gaan leggen dan zal het hier erg saai worden en als je voordat je iets schrijft eerst een onderzoek moet plegen of stukken moet lezen, die ook gelogen kunnen zijn dan is het einde zoek. Om terug te komen On Topic, He is still death.
Maar daar gaat het mij ook niet om. Je mag zeker een mening hebben, alleen de manier waarop je die verwoordt mag wat bij betreft anders. Ik zie liever een duidelijke mening, waar ik uit kan opmaken welke argumenten voor jou zwaarwegend zijn en wat een waarneming met jou doet, een oordeel en een jij-bak vind ik niet prettig. Dat maakt voor mij de sfeer gelijk erg negatief en onprettig.

Maar voordat ik door de moderators tot de orde geroepen word: ik zal nu ook weer terug on topic gaan.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Jasmino schreef: :offtopic: Maar daar gaat het mij ook niet om. Je mag zeker een mening hebben, alleen de manier waarop je die verwoordt mag wat bij betreft anders. Ik zie liever een duidelijke mening, waar ik uit kan opmaken welke argumenten voor jou zwaarwegend zijn en wat een waarneming met jou doet, een oordeel en een jij-bak vind ik niet prettig. Dat maakt voor mij de sfeer gelijk erg negatief en onprettig.

Maar voordat ik door de moderators tot de orde geroepen word: ik zal nu ook weer terug on topic gaan.

:offtopic: Snap niet waarom mensen zich zo druk maken hoe iemand schrijft, is gewoon een geschreven mening, onderbouwd of niet, ik word op een vervelende manier aangevallen en mag niets meer zeggen, want elke vorm van verweer word niet gewaardeerd. Je moet gewoon maar eens teruglezen wat voor mensen een mening over mij hebben terwijl ze mij geeneens kennen.

On Topic: He is still death
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

dora schreef: De media is zeker weten hyprocriet. Maar dat er nu meer pro-MJ in het nieuws is, is volgens mij logisch te verklaren. Voordat hij dood was was hoe zijn leven was vergaan oud nieuws, nu hij dood is is zijn hele leven wel weer interessant. Toen hij nog leefde was er alleen actueel nieuws, wat op het laatst vrijwel bijna allemaal negatief was.

dora

We hebben een 24 uur per dag mediasysteem wat moeilijk te vullen is, kijk eens naar TMZ.com waar ook CNN en FOX vaak info van halen, wat zijn roddels wat niet?
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

dora schreef:De media is zeker weten hyprocriet.
Niet alleen de media helaas. Er zijn veel mensen die opeens continue naar MJ luisteren, terwijl ze dat voorheen ook nooit deden. Ik begin er een beetje een hekel aan te krijgen. Elke dag hoor ik meerdere malen een auto voorbij rijden met MJ op, vandaag was ik bij een Quiznos zaak en wat hadden ze opstaan? Een CD van MJ.. en vermoedelijk stond die nog op repeat ook. Staat er nog een klant die half mee staat te zingen.. Op een paar panden in de binnenstad van Honolulu staan ook allerlei dingen richting MJ geschreven, en ga maar door... sjonge jonge wat zijn we allemaal opeens erg in de ban van MJ zeg... een jaar geleden hoorde niemand iets van hem en was hij eigenlijk in de vergetelheid geraakt. Over hypocrisie gesproken lol
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ohoh .. ik dacht er net over om zo'n verzamel CD van MJ te kopen .. als hij nog leefde had ik het waarschijnlijk niet gedaan.
Nu ik zijn muziek vaker hoor .. denk ik Wow, dat nummer ken ik nog van vroeger en die ook.. en die is ook eigenlijk heel mooi.
Ik ben juist blij dat er een mooi verzamel CD komt of al is!
Dan maar hypocriet ;) :D
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is volgens mij heel gewoon, dat mensen weer teruggrijpen naar de kunst van een artiest na zijn of haar dood. Kijk naar Elvis, die nog steeds zo'n idool is. Michael had sowieso heel veel fans, anders waren die vijftig concerten niet zo populair geweest.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Sandy schreef:Ohoh .. ik dacht er net over om zo'n verzamel CD van MJ te kopen .. als hij nog leefde had ik het waarschijnlijk niet gedaan.
Nu ik zijn muziek vaker hoor .. denk ik Wow, dat nummer ken ik nog van vroeger en die ook.. en die is ook eigenlijk heel mooi.
Ik ben juist blij dat er een mooi verzamel CD komt of al is!
Dan maar hypocriet ;) :D

Dat er nog mensen zijn die dit soort CD's kopen in dit download tijdperk. Denk dat een CD met boek het wel goed zou doen.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Texas Boy schreef:Dat er nog mensen zijn die dit soort CD's kopen in dit download tijdperk.
:lol: ik verbaas me zo vaak wanneer ik in een zaak als Best Buy rondloop :lol:
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

jiejie schreef:
dora schreef:De media is zeker weten hyprocriet.
Niet alleen de media helaas. Er zijn veel mensen die opeens continue naar MJ luisteren, terwijl ze dat voorheen ook nooit deden. Ik begin er een beetje een hekel aan te krijgen. Elke dag hoor ik meerdere malen een auto voorbij rijden met MJ op, vandaag was ik bij een Quiznos zaak en wat hadden ze opstaan? Een CD van MJ.. en vermoedelijk stond die nog op repeat ook. Staat er nog een klant die half mee staat te zingen.. Op een paar panden in de binnenstad van Honolulu staan ook allerlei dingen richting MJ geschreven, en ga maar door... sjonge jonge wat zijn we allemaal opeens erg in de ban van MJ zeg... een jaar geleden hoorde niemand iets van hem en was hij eigenlijk in de vergetelheid geraakt. Over hypocrisie gesproken lol
Dat is nou precies wat ik bedoel. En als je dan de commentaren er soms bij hoort dan wordt je helemaal onpasselijk. O he was the greatest, the king of pop..blblabla.. Op een van de zenders zag ik zo'n stukje en dan hadden ze van diezelfde presentator een stukje van in de tijd dat hij die rechtzaak had. Toen kwam er geen goed woord uit.

Ook hier hoor je overal MJ. Ik was gisteren in het uitgaans gebied in Boston. In elke winkel, in elke bar. MJ tot het je strot uit komt.

Er zijn heel veel artiesten die ik vind die het meer verdienen als MJ.BAH ik hoop dta het snel overwaait maar daar lijkt het niet op helaas.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

OK, nu weten we het wel :roll:
Sandy
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

peet schreef:

Ook hier hoor je overal MJ. Ik was gisteren in het uitgaans gebied in Boston. In elke winkel, in elke bar. MJ tot het je strot uit komt.
Mij lijkt je interesse toch groot ,anders zou je hier dit topic ook laten voor wat het is ! :mrgreen:
eva
Amerikafan

Bericht door eva »

ik geniet ook (weer) van zijn muziek hoor... gisteravond bij Radio Veronica de mix van Ben Liebrand, alle bekende nummers, erg goed! :D
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Oh cool, die mix had ik ook wel willen horen! Ik vind de jaarmixen van Ben Liebrand ook altijd geweldig.
Winston Churchill

jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Jasmino schreef:Ik vind de jaarmixen van Ben Liebrand ook altijd geweldig.
Sluit ik me helemaal bij aan.. ik weet nog goed dat ik vroeger altijd met een tapedeck en cassettes klaar zat om de jaarmixen op te nemen :D
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

jiejie schreef:
Sluit ik me helemaal bij aan.. ik weet nog goed dat ik vroeger altijd met een tapedeck en cassettes klaar zat om de jaarmixen op te nemen :D
:offtopic:

In een grijs verleden ging ik elke vrijdag, zaterdag en zondag uit in de Keizer Karel discotheek in Nijmegen, Ben Liebrand was daar toen DJ, dat waren geweldige jaren. :dance: :dance: :dance:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

jiejie schreef:
Jaaaa! En na een half uur heeeeeel vlug de cassette omdraaien :mrgreen:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer