Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Atheisten reclame in metro en op bussen in Washington

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Atheisten reclame in metro en op bussen in Washington

Bericht door ned in MO »

:hilarious: :hilarious:

Sorry disney- golf. Wil je niet op stang jagen hoor.
Ik bedoel alleen dat je niet te snel wat moet roepen.
Als ik het het heb over degene die naast jouw partner slaapt dan mag ik toch aannemen dat jij dat zelf bent?
Je verdiepen in zaken en lezen wat er staat :lol: zullen hier een heel ander licht opgeven.

Begrijp me niet verkeerd. Ik was vroeger ook atheist en reageerde precies zo.
Ik weet nu dat er wat meer is tussen hemel en aarde.
Wat dat is is moeilijk te omschrijven. Dat is een gevoel en daarom een geloof.
Het is een beetje zoals de wind.
Je weet dat die er is. Althans dat geloof je en dat voel je.
Toch kan je wind niet zien en je kan het niet vastpakken. Zo zie ik een God ook een beetje

groetjes,

Mark
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Hey ned in MO, Ik voel me helemaal niet op stang gejaagd hoor!
En natuurlijk ben ik degene die naast m'n partner ligt.
Ik vond het enkel grappig hoe jij die zin formuleerde :lol:
En nogmaals, mocht ik jou en alle gelovigen gekwetst hebben excuus hiervoor.
Het was echt niet mijn bedoeling vandaar mijn zin; laat iedereen in zijn eigen waarde! :sorry:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Weet iemand of er reacties gekomen zijn van geloven uit de regio Washington DC? Is deze campagne er eentje die de mensen in beroering brengt, of gaat het gewoon op tussen de wasmiddelen- en scheermiddelen reclame?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij zijn een tolerant volkje hier in Washington, volgens dit artikel ;). Een deel ervan:

"When the word got out last week about the American Humanist Association bus campaign, it created buzz from Washington, D.C., to Canada, Europe and even South Korea," said Roy Speckhardt, executive director of the American Humanist Association. "It's clearly a message that a lot of people are ready to hear: that you don't need a god to be good."

But there has also been a significant negative reaction in the form of critical phone calls and e-mails flowing into the office of the American Humanist Association. These follow on the heels of religious right efforts to mobilize protests, particularly from the Christian Coalition of America as well as criticism from the Family Research Council, the Catholic League and other groups.

The American Humanist Association has been unable to identify serious criticism from Washington, DC, itself, however, the only area where buses with these advertisements are running. "People here are so used to ad campaigns, demonstrations, and programs that range across the political and religious spectrum that they don't find our bus signs shocking or problematic," noted Fred Edwords, the organization's director of communications. "Indeed, the overall anticipation has ranged from positive to tolerant here. Many people say they're happy to see such a message while others point out that, while they don't agree, it's good that divergent views can be expressed." The "goodness' sake" ads direct interested people to a special Web site at http://www.whybelieveinagod.org/ that helps them find others of like mind in the Washington, D.C., metro area and nationally. The site also informs the public about humanism and answers common objections to the slogan as well as to the appropriateness of running the campaign during the holidays.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Magav
Amerika-ontdekker

Bericht door Magav »

Het probleem is dat verschillende atheisten zich gaan verzamelen en een groep vormen. Ze gaan nu ook actie's doen waar ze zich juist aan ergeren. Kortom; ze doen nu de dingen waar ze bij religie een gevaar in zien.
JohnMcCain --> Magav
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

JohnMcCain schreef:Het probleem is dat verschillende atheisten zich gaan verzamelen en een groep vormen.
Waarom is dat een probleen?
JohnMcCain schreef: Ze gaan nu ook actie's doen waar ze zich juist aan ergeren. Kortom; ze doen nu de dingen waar ze bij religie een gevaar in zien.
Zit het gevaar van religie in het feit dat mensen zich verenigen? Of in het feit dat ze dogma's als evident beschouwen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Magav
Amerika-ontdekker

Bericht door Magav »

Ja, als je een groep vormt doe je dat met een bepaalde rede. In dit geval om een standpunt naar voren te brengen waar je als groep achter staat. In dit geval een groep die als dogma heeft dat er geen god bestaat. En een religie zonder groep bestaat niet. Nu er zelfs campagne's worden gestart lijken deze atheisten op mensen met een missie en een dogma die zieltje's willen winnen. Zie hier: er is een religie opgestaan.

Edit: Ik zie trouwens dat het een campagne van humanisten is, dat is niet per definitie atheistisch. De title van de topic klopt dan ook niet helemaal.
JohnMcCain --> Magav
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer