Ik ben dus ook maar blij dat de ouders zelf besloten hebben om hun kinderen thuis te houden. Waarom risico's nemen... de VS was toch zo van preventie? Je ziet er echt helemaal NIETS van terug.Petra/VS schreef:Een school sluiten heeft vergaande gevolgen, niet alleen voor de kinderen, die instructie missen, maar voor de werkende ouders, die dan opvang moeten zoeken. Ieder jaar worden halve klassen ziek met griep (serieus, twee jaar geleden bijvoorbeeld was er in een week in februari 60% absentie op de school van onze jongste door griep, een kind overleed er helaas ook aan), dan worden scholen ook niet gesloten. Toen bleek, dat deze variant van H1N1 milder was, dan verwacht, is dus besloten de scholen niet te sluiten. Ziek worden alleen is daar geen reden voor, alleen als die ziekte ernstig blijkt.
Umm.. nee, ik wil het liever helemaal niet krijgen, ik woon hier boven een carehome waar het ernstige complicaties kan betekenen, en mijn vrouw is zwanger en ik zie niet graag dat zij nu ziek wordt. De variant die de levens heeft genomen is exact hetzelfde virus dat soms mild is... er is in dat opzicht geen andere variant. Je zegt nu wel dat mensen voor het overgrote deel complicaties hadden, maar dat is helemaal niet waar. Lees dit artikel anders eens, hoewel het de Honolulu Advertiser is, het is een artikel dat geschreven is door de Associated Press. Halverwege zul je dit stukje tegen komen:Petra/VS schreef:En daarom zou je dus eigenlijk die milde variant willen hebben, zodat je antistoffen tegen tenminste een deel van het virus opbouwt, of niet? Het gaat om nu, niet om in de winter en nu is deze griep geen reden om scholen te sluiten. De mensen, die eraan zijn overleden hier in de VS hadden voor het overgrote deel wel al medische complicaties. Als deze griep in de winter erger terugkomt, zal er dan heus alsnog besloten worden scholen te sluiten (als dat al nut heeft, want als volwassenen het hebben en naar hun werk gaan wordt het net zo hard zo verspreid).
Zeg dan niet dat het niet waar is, het wordt nota bene door het WHO zelf gezegd en die gasten weten heus wel waar ze over praten denk ik zo.Still, about half of the people who have died from swine flu were previously young and healthy — people who are not usually susceptible to flu. Swine flu is also crowding out regular flu viruses.
Dat 'de vorige keer viel het ook mee' gedrag is nu al aan de gang bij veel mensen. Veel mensen hebben nu al zoiets van, ach zo'n vaart zal het niet lopen, terwijl er aan alle kanten door de medische wereld juist gezegd wordt dat het risico zeer groot is dat het wel zo'n vaart zal lopen, dat de winter nog moet komen, met alle gevolgen van dien. We kunnen natuurlijk fijn met z'n allen onze hoofden in het zand steken, maar ondertussen zijn er hier in Hawaii, bijvoorbeeld, weer 100 nieuwe gevallen bij in slechts een week. In Brazilië, zo is ontdekt, hebben ze nu een nieuwe variant van dit virus ontdekt, het is onduidelijk of hij wel of geen kwalijke gevolgen kent maar feit is wel dat het virus zich blijkbaar heel erg gemakkelijk aanpast, en hoe wil je dat dan dadelijk tegengaan als er verschillende varianten zijn waar geen vaccines tegen beschikbaar zijn? Het wordt zo alleen van kwaad tot erger. Zoals ik al zei, we kunnen onze hoofden in het zand stoppen en denken dat het allemaal wel los loopt, maar zouden ze er niet gewoon beter aan doen om te proberen het virus gewoon helemaal te stoppen met alle mogelijke middelen? Dan heeft dat maar een impact. De impact wordt vele malen groter als men veel lichamen ter aarde moet brengen (en dan maar gelijk een ander 'leuk' gegeven: vorige week, na een begrafenis, kwam ik te weten dat de uitvaartondernemers hier al flink extra kisten aan het maken zijn, 'just in case'... fijn vooruitzicht).Petra/VS schreef:Geloof me, ik vind het vooruitzicht van een ernstige griepepidemie ook doodeng, maar ik ben blij, dat er niet onnodig paniek wordt gezaaid nu. Dan zal iedereen hopelijk, mocht het straks nodig zijn, de waarschuwingen ernstig en serieus opnemen en niet denken: "Oh, de vorige keer viel het ook wel mee".