Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Bericht door vana »

Het gaat al een stuk beter met Ger (zie je wel dat hij geen verzorging nodig had :twisted: ). De koorts is weg en hij voel zich al een stuk beter.
Hij wilde eigenlijk morgen al gaan werken maar ze hebben hem op het werk verboden om voor maandag te komen, lekker een paar daagjes vrij dus.

Marjon
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

manja schreef:Marjon, beterschap voor Ger, je hebt gelijk...die mannen moet je niet te veel verwennen :wink:
Jamaar , liefde geven is toch liefde krijgen ? :D :D :D Ik zit er niet mee om mijn ventje te verwennen hoor , hij doet dat ook als ik ziek ben :dance:

Maar ja , het zal er ook vanaf hangen of je er tijd voor hebt . Ik begrijp nu ook wel dat dat niet altijd lukt met een druk gezin . :roll: :wink:
Geniet nog van jullie onvoorziene vrije dagen :doublethumb:
( bij John op het werk moeten ze , als ze aan de beterhand zijn , van thuis uit werken ipv vrije dagen te nemen :roll: )
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb geen druk gezin hoor ze zijn al volwassen en ik heb ook alle tijd. :lol:
Maar het is maar gekheid hoor, natuurlijk zorg ik wel voor hem als hij ziek is. Sterker nog, Ger is jaren ernstig ziek geweest en ik was best een liefhebbende echtgenote voor hem hoor.

Marjon
Ellen Schaefer
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ellen Schaefer »

Tjee, begrijp ik het goed en heeft je man de mexicaanse griep/swine flu gehad? Ik ben een beetje de forums aan het verkennen en kwam jouw berichtje tegen. Ik hoop dat je man goed opknapt.

Groetjes
Ellen
http://www.elleninamerika.com" onclick="window.open(this.href);return false; / Weblog over mijn emigratie en verblijf in de VS.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Marjon:
ik was best een liefhebbende echtgenote voor hem hoor.

Daar worden ze sterk en groot van toch: liefhebbende verwaarlozing noemen we dat op het werk :mrgreen:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

thuul schreef:Marjon:
ik was best een liefhebbende echtgenote voor hem hoor.

Daar worden ze sterk en groot van toch: liefhebbende verwaarlozing noemen we dat op het werk :mrgreen:
:lol: :lol:
Ellen Schaefer schreef:Tjee, begrijp ik het goed en heeft je man de mexicaanse griep/swine flu gehad? Ik ben een beetje de forums aan het verkennen en kwam jouw berichtje tegen. Ik hoop dat je man goed opknapt.
Ja, vermoedelijk wel Ellen en zijn collega's ook.
Maar zo erg is dat niet op het moment in Nederland hoor, de verschijnselen vallen erg mee tot nu toe. Het is (nog) een vrij milde vorm.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik vermoed dat mijn vader ook de Mexicaanse griep heeft. Binnen een paar uur werd hij behoorlijk ziek. Hij heeft alle verschijnselen en de temperatuur loopt op.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat lijkt er wel op Marloes. de mexicaanse griep gaat heel snel. De koorts loopt heel snel op.
Ger is vandaag even naar buiten geweest maar dat viel hem vies tegen, hij is nog lang niet in orde.

Marjon
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

vana schreef:Ik heb geen druk gezin hoor ze zijn al volwassen en ik heb ook alle tijd. :lol:
Maar het is maar gekheid hoor, natuurlijk zorg ik wel voor hem als hij ziek is. Sterker nog, Ger is jaren ernstig ziek geweest en ik was best een liefhebbende echtgenote voor hem hoor.

Marjon
Oke , dan is het goed :lol: :lol: :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

vana schreef:Dat lijkt er wel op Marloes. de mexicaanse griep gaat heel snel. De koorts loopt heel snel op.
Ger is vandaag even naar buiten geweest maar dat viel hem vies tegen, hij is nog lang niet in orde.

Marjon
Ik ben op vakantie in Aruba en lees op het moment sporadisch mee, maar is die griep niet heel naar voor Ger? Of valt het wel mee? Sterkte in ieder geval en hopelijk krijgt de rest van het gezin het niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Petra/VS schreef:
Ik ben op vakantie in Aruba en lees op het moment sporadisch mee, maar is die griep niet heel naar voor Ger? Of valt het wel mee? Sterkte in ieder geval en hopelijk krijgt de rest van het gezin het niet.
Valt wel mee hoor Petra. Hij is wel een paar dagen goed ziek geweest, koorts rillen, spierpijn enz. Maar niet meer dan bij een gewone stevige griep.
Hij herstelt toch wel langzaam want hij is nog steeds erg moe en als hij een stukje loopt breekt het zweet hem uit. gelukkig maar dat hij niet is gaan werken want dat was geen succes geweest.
De rest van ons gezin heeft nog nergens last van gelukkig, wel zijn er inmiddels drie collega's van Ger ziek.

Wat bij deze griep opvalt is dat je last van je ogen kunt krijgen. Ger zag de tweede dag ineens slecht (wazig) en zijn collega heeft zelfs gisteren de dokter laten komen, ze zag zo slecht dat ze dacht dat ze blind werd. Ze vond het heel eng.
Maar dat zchijnt van de koorts te komen.

Marjon
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Oei , dat lijkt me echt eng Marjon .
Veel beterschap voor Ger .
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik zelf vind het nogal overdreven hoe er wordt gedaan over de mexicaanse griep. In alle vormen is het een doodgewone griep. Ieder jaar is er wel een tijd dat veel mensen de griep hebben en wat is het verschil met deze griep? Ieder gezond persoon kan er zonder het speciale medicijn (ben de naam even kwijt) vanaf komen en alleen de mensen die al ziek of zeer ongezond zijn kunnen eraan overlijden. Is het dan zo'n rare griep?

Heb even aan m'n vader gevraagd, die in het ziekenhuis werkt, waarom het dan zoveel in de media is. Hij zegt dat het, zeker nu in de crisis, zo is dat de medicijnbedrijven het hoog in de media houden zodat zij meer verdienen met de verkoop van medicijnen. Best redelijke gedachte vind ik zelf. Maar waarom wordt er nu zo dramatisch gedaan over deze griep? Er zouden volgens het nieuws wel duizenden mensen aan overlijden :blink: Maar dat werd ook van de kippenziekte gezegd.. Nou na 4 jaar moet nog steeds de grote uitbraak komen volgensmij.

Wat denken jullie?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Hier in Atlanta zijn op de campus van Georgia Tech (grote universiteit hier) inmiddels een paar honderd besmettingen en het nieuwe jaar is nog maar net begonnen. De medische dienst van de universiteit kan het nauwelijks nog bijhouden, zo hard gaat het. Maar het is inderdaad een gewone griep qua symptomen, al blijft het raadselachtig hoe het destijds van varkens op mensen is overgedragen, want dat zou normaliter niet moeten kunnen. Maar het is en blijft spannend hoe dit in de herfst en winter zal gaan. In Argentinie en Brazilie (waar het nu winter is) zijn al veel slachtoffers gevallen. En wat de farmeutische industrie betreft, natuurlijk zullen er best wat bedrijven geld aan verdienen maar verder geloof ik nooit zo in die samenzweringstheorieen.

Ik ben overigens net op vakantie geweest in Mexico, heb een heerlijke vakantie gehad en van H1N1 was weinig te merken. 8)
"Keep Georgia On Your Mind"
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Bandido schreef: En wat de farmeutische industrie betreft, natuurlijk zullen er best wat bedrijven geld aan verdienen maar verder geloof ik nooit zo in die samenzweringstheorieen.

Ik ben overigens net op vakantie geweest in Mexico, heb een heerlijke vakantie gehad en van H1N1 was weinig te merken. 8)
Ik geloof ook niet in samenzweringstheorieen, maar ik denk dat iedere onderneming die ermee te maken heeft uit zichzelf de medicijnen hoog aan blijft prijzen. Het is normaal dat je je product aanprijst dus verkeerd is het niet, maar ik denk wel dat men zo een verergerd beeld kan krijgen ervan.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

We zitten in een universiteitsstad, na de zomer is er een influx van 20.000 studenten van over de hele wereld, een goede broeigrond voor ziektes. Ik hoorde gisteren dat er 150 studenten op Cornell ziek zijn met griepsymptomen, en een ervan ligt op de intensive care. Dit zal nog maar het begin zijn, en hopelijk blijft het bij de meesten bij een milde griep.
Een van mijn kinderen kwam gisteren thuis met keelpijn en koorts, het lijkt niet echt griep, andere ziektes waren natuurlijk ook nog rond.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Helaas, helaas, die student is vandaag overleden.
http://www.cornell.edu/statements/2009/ ... cement.cfm
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Triest hoor, en zo jong nog.
Ik denk dat onze dochter ook de H1N1 griep heeft gehad. Ze kreeg ineens hele hoge koorts, keelpijn, hoesten, hoofdpijn en spierpijn. Gelukkig ging het na een paar dagen wat beter met haar want ze was op vakantie in Italie. Nu, 4 weken later heeft ze opnieuw griepverschijnselen terwijl ze normaal nooit ziek is.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zijn er al mensen die via hun huisarts bericht hebben gekregen voor vaccinaties tegen Influenza A? Bij onze uitnodiging voor de griepprik stond een melding dat we bij de inenting ook meteen een uitnodiging krijgen om ons te laten inenten volgens deze regeling.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Nog niet de definitieve, wel een bericht dat de "uitnodiging" half oktober zal komen.

Gr., Flipje
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer