Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

$800 Belasting teruggave...

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
DVerhaaff
Amerika-newbie

Re: $800 Belasting teruggave...

Bericht door DVerhaaff »

Ik heb in het eerste jaar in Amerika een grote fout gemaakt, ik was namelijk met twee credit cards begonnen. :banghead:
Banken in de VS houden een scherp oog op mijn uitgaven en de kleinste onregelmatigheden (te late betalingen waar dan ook, niet alleen op de credit cards) is voor hun een reden om de rentes op de credit cards te verhogen (tot over 30% !).
Ik kan mezelf wel schieten om banken te vertrouwen en natuurlijk wordt het daarna wel erg makkelijk om in de financiele problemen te geraken.
Banken "helpen" hun klanten die moeilijkheden heben om de rekening te betalen erg graag door de rekening gigantisch te verhogen (ziet iemand hier de logica?)
Andere banken zien dat en doen dan hetzelfde met mijn rekeningen bij hun.
Ik heb ondertussen mijn credit cards verknipt en ben onderweg om ze (heel langzaam maar zeker) af te betalen.

Ik heb een gigantische hekel aan meneer Busch en zijn vriendjes en wat hij nu doet lijkt inderdaad erg veel op "gauw nog ff wat goede daden doen om mijn gezicht te redden, hoeveel het ook kost (dat is namelijk binnenkort mijn probleem niet meer)", maar ik bedank hem toch voor de $1800 (gezin met twee kinderen) die hij mij gaat geven om mijn rekeningen te betalen (hij denkt toch niet dat ik er mee ga winkelen?).
Ik kan erg treurig gaan doen over waar het geld vandaan komt, maar dat kan me nix schelen want als er biljoenen naar Irak gestuurd kunnen worden waar wij er nix aan hebben (en waar het geld word weggesmeten) kan er volgens mij best een paar miljoen daadwerkelijk aan Amerika zelf besteed worden.
En die schijnheiligheid jeukt bij mij het meest.
Trots zeggen dat hij miljoenen spaart door het stoppen van wetten die daadwerkelijk iets doen voor Amerika en dan biljoenen wegsmijten door meer te vragen voor Irak, defensie, en andere hobbies waar Amerikanen niets mee te maken willen hebben.

Sorry, moest ff m'n ei kwijt.
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Tja irritatie en onduidelijkheid ten spijt, ben ik nog steeds blij, alleen al met het feit dat je hier minder belasting betaald in vergelijking met NL.
Bedoel hiermee dus mijn salaris waar het bruto bedrag dichterbij het netto bedrag ligt 8)

House taxes zijn hier in South Florida en Upstate NY (waar wij een vakantiehuisje hebben) weer veel minder vriendelijk :cry:

Ook hier een gezin met 2 kids, dus zet die 1800usd maar even op een cd rekening en dan zien we het volgend jaar wel weer of ze het komen terughalen of een gedeelte ervan...
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Tel eens bij je lage belasting in de VS op wat je aan ziekteverzekeringspremie moet betalen en de verzekeringen die je moet afsluiten om te voorkomen dat je op je oude dag dakloos wordt, plus het geld dat je moet sparen om diezelfde dakloosheid te voorkomen. PLUS het bedrag dat je moet sparen om je kinderen naar een redelijke universiteit te kunnen sturen.

Alles bij elkaar is de VS dan echt niet zo goedkoop. En de belasting is dan echt niet zo laag als 'men' het wel doet voorkomen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Bennogr schreef:Tel eens bij je lage belasting in de VS op wat je aan ziekteverzekeringspremie moet betalen en de verzekeringen die je moet afsluiten om te voorkomen dat je op je oude dag dakloos wordt, plus het geld dat je moet sparen om diezelfde dakloosheid te voorkomen. PLUS het bedrag dat je moet sparen om je kinderen naar een redelijke universiteit te kunnen sturen.

Alles bij elkaar is de VS dan echt niet zo goedkoop. En de belasting is dan echt niet zo laag als 'men' het wel doet voorkomen.
heb deze discussie meerder malen gevoerd, en zeg nu niets meer over of het ene land goedkoper is dan het andere. het hangt geheel van de persoonlijke situatie af. Ik hou persoonlijk meer over van mijn paycheck hier dan in NL. Maar ik heb een hele goede werkgever dus mijn eigen bijdrage voor alles is superweinig. Dat is niet bij iedereen zo!
SEEING IS BELIEVING
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Bennogr schreef:PLUS het bedrag dat je moet sparen om je kinderen naar een redelijke universiteit te kunnen sturen.
Een goede vriend van mij heeft twee kinderen en heeft ze alletwee $50,000 toegezegd. Daarmee mogen ze twee dingen doen.

1. Of ze gebruiken het als zijn bijdrage aan de kosten van een "goede universiteit".
2. Of ze starten hun eigen business.

Zijn redenatie:

- Als ze naar een goede universiteit willen, helpt hij ze goed op weg. De rest kunnen ze zelf verdienen door bij te werken of krijgen via scholarships door goede prestaties.
- Als ze zelf een business starten en ze zijn succesvol, kunnen ze zelf iedere universiteit betalen die ze maar willen.
- Als ze een business starten en niet succesvol zijn met $50K gekregen geld, even goede vrienden maar dan ziet hij het nut er ook niet van in om ze naar Harvard te sturen. Hij steunt ze dan zodat ze een community college (veel goedkoper) kunnen afronden.

Beetje spartaans - maar wel passend in dit land.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

jvinch schreef:Niet zo zuur, Benno. Het is best toegestaan om te zeggen als je het een keer EENS bent met wat President Bush doet :)
Hoe kan je nou zeggen dat Bush ooit eens goei zaken gedaan heeft,als je deze beelden bekijkt :?

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie ... k/1.269215 (op play klikken ))

En dat er dan nog mensen zijn die denken dat het slachtoffers zijn van de orkaan in new Orleans :(
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Eens met Bush? Alleen als hij een briefje schrijft dat begint met "I hereby resign..."
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

doreennicole schreef:
Bennogr schreef:Tel eens bij je lage belasting in de VS op wat je aan ziekteverzekeringspremie moet betalen en de verzekeringen die je moet afsluiten om te voorkomen dat je op je oude dag dakloos wordt, plus het geld dat je moet sparen om diezelfde dakloosheid te voorkomen. PLUS het bedrag dat je moet sparen om je kinderen naar een redelijke universiteit te kunnen sturen.

heb deze discussie meerder malen gevoerd, en zeg nu niets meer over of het ene land goedkoper is dan het andere. het hangt geheel van de persoonlijke situatie af. Ik hou persoonlijk meer over van mijn paycheck hier dan in NL. Maar ik heb een hele goede werkgever dus mijn eigen bijdrage voor alles is superweinig. Dat is niet bij iedereen zo!
Ik had het dus inderdaad over mijn paycheck
Het is allemaal persoonlijk gerelateerd, mijn situatie is anders dan die van jou etc...voorbeeld:
*Mijn werkgever betaald nagenoeg alle ziektekosten, betaal just $10 voor doctors/dentist visit that's it.
*Allebei de kids hebben een funds voor College (erfenis van Opa en Oma)

Een discussie over welk land beter/goedkoper is daar heb ik helemaal geen trek in... 8)
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

TedjevanEs schreef:
doreennicole schreef: heb deze discussie meerder malen gevoerd, en zeg nu niets meer over of het ene land goedkoper is dan het andere. het hangt geheel van de persoonlijke situatie af. Ik hou persoonlijk meer over van mijn paycheck hier dan in NL. Maar ik heb een hele goede werkgever dus mijn eigen bijdrage voor alles is superweinig. Dat is niet bij iedereen zo!
Ik had het dus inderdaad over mijn paycheck
Het is allemaal persoonlijk gerelateerd, mijn situatie is anders dan die van jou etc...voorbeeld:
*Mijn werkgever betaald nagenoeg alle ziektekosten, betaal just $10 voor doctors/dentist visit that's it.
*Allebei de kids hebben een funds voor College (erfenis van Opa en Oma)

Een discussie over welk land beter/goedkoper is daar heb ik helemaal geen trek in... 8)
reageerde je op mij of op benno? want wij zijn het duidelijk met elkaar eens. voor mij is het hier dus ook beter. zoals ik zei kleine bijdrage in ziektekosten, heb geen kids die ik de universiteit door moet zien te krijgen, integendeel, ik krijg gratis tuition voor mezelf (en verdien zo per jaar nog een extra 8-10,000, afhankelijk van hoeveel gebruik ik hiervan maak).

maar sommige mensen blijven de situatie vergelijken. hoor ook steeds het vakantie argument. ja, die 28 dagen of meer zijn leuk en het vakantiegeld is heel fijn, maar het komt toch uit je belastingen. mijn 15-20 dagen niet.

dus ik raad nu iedereen aan die het erover heeft hun scenario in NL te vergelijken met een dergelijk scenario in de VS of vice versa.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer