Banken in de VS houden een scherp oog op mijn uitgaven en de kleinste onregelmatigheden (te late betalingen waar dan ook, niet alleen op de credit cards) is voor hun een reden om de rentes op de credit cards te verhogen (tot over 30% !).
Ik kan mezelf wel schieten om banken te vertrouwen en natuurlijk wordt het daarna wel erg makkelijk om in de financiele problemen te geraken.
Banken "helpen" hun klanten die moeilijkheden heben om de rekening te betalen erg graag door de rekening gigantisch te verhogen (ziet iemand hier de logica?)
Andere banken zien dat en doen dan hetzelfde met mijn rekeningen bij hun.
Ik heb ondertussen mijn credit cards verknipt en ben onderweg om ze (heel langzaam maar zeker) af te betalen.
Ik heb een gigantische hekel aan meneer Busch en zijn vriendjes en wat hij nu doet lijkt inderdaad erg veel op "gauw nog ff wat goede daden doen om mijn gezicht te redden, hoeveel het ook kost (dat is namelijk binnenkort mijn probleem niet meer)", maar ik bedank hem toch voor de $1800 (gezin met twee kinderen) die hij mij gaat geven om mijn rekeningen te betalen (hij denkt toch niet dat ik er mee ga winkelen?).
Ik kan erg treurig gaan doen over waar het geld vandaan komt, maar dat kan me nix schelen want als er biljoenen naar Irak gestuurd kunnen worden waar wij er nix aan hebben (en waar het geld word weggesmeten) kan er volgens mij best een paar miljoen daadwerkelijk aan Amerika zelf besteed worden.
En die schijnheiligheid jeukt bij mij het meest.
Trots zeggen dat hij miljoenen spaart door het stoppen van wetten die daadwerkelijk iets doen voor Amerika en dan biljoenen wegsmijten door meer te vragen voor Irak, defensie, en andere hobbies waar Amerikanen niets mee te maken willen hebben.
Sorry, moest ff m'n ei kwijt.