Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Naitsirhc
Amerikafan

Re: Dodelijk griepvirus in Mexico.

Bericht door Naitsirhc »

Het schijnt dat mensen die met Tamiflu worden behandeld, goed reageren op dit vaccin....Ik ga over drie weken, maar we weten nog niet heeel zeker of we gaan....(vrouw is zwanger en dat maakt het nog wat moeilijker)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tamiflu is geen vaccin tegen griep,maar een virusremmer.
snamesoc
Amerika-ontdekker

Bericht door snamesoc »

Vandaag stond er een negatief reisadvies op http://www.diplomatie.be voor de verenigde staten. Niet essentiële reizen naar de VS werden afgeraden.

Ik heb vandaag gebeld naar mijn verzekering (VAB). Een negatief reisadvies is geen reden voor terugbetaling van de reis :evil: :twisted: Zij noemen dit heirkracht. Ik vraag me af waarom ik een annuleringsverzekering heb afgesloten :evil: :evil:

Vandaag op de website van US Airways volgende mededeling:
"Cities Affected:
Acapulco, Mexico (ACA); Cabo/Los Cabos, Mexico (SJD); Cancun, Mexico (CUN); Cozumel, Mexico (CZM); Guadalajara, Mexico (GDL); Guaymas, Mexico (GYM); Hermosillo, Mexico (HMO); Ixtapa/Zihuatanejo, Mexico (ZIH); Manzanillo, Mexico (ZLO); Mazatlan, Mexico (MZT); Puerto Vallarta, Mexico (PVR)
Date Range:
4/27/2009 8:30 AM ET through 5/8/2009 11:30 PM ET
Revised Ticket Policy:
In response to the recent health concerns in Mexico, US Airways is taking precautions to ensure the well-being of our customers and employees.

US Airways is providing a one-time option to re-schedule or re-route if you are ticketed and traveling to, from or through one of the cities listed. We will waive the standard change fee, advance reservation and ticketing requirements. See our revised ticketing policy for rules and restrictions. Call 800-428-4322 for more information.

* You can move your entire itinerary up to fourteen days before or after the scheduled origination date.
* You can apply the full value of your wholly unused tickets toward the purchase of a ticket to an alternate destination, although travel must originate within fourteen days of the scheduled origination date.

US Airways will waive the change fee for a one-time change more than 14 days from the original travel date. All other fare rules will apply.

To learn more about swine flu, please go to http://www.cdc.gov/swineflu.

Voorlopig nog geen amerikaanse steden!!

Pff ik maak me zorgen, vooral omdat ik volgende week woensdag vertrek :( :(

Groeten,

Peter.
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

snamesoc schreef:Ik vraag me af waarom ik een annuleringsverzekering heb afgesloten
Om die dingen te dekken die jouw annuleringsverzekering dekt. En dat kan van maatschappij tot maatschappij verschillen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

lkapitein schreef:Dat "dodelijke" in de titel is mijns inziens niet helemaal op zijn plaats. Buiten Mexico om zijn de meeste zieken mild ziek. Waarom in Mexico juist de meeste doden zijn gevallen is nog niet duidelijk.
Juist! Voor hetzelfde geld zijn de mensen in Mexico dood gegaan aan iets anders, doordat ze verzwakt waren door de griep. Mexico stad is en blijft voor een groot deel heel onhygiënisch..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
steef
Amerika-ontdekker

Bericht door steef »

Ik begrijp het als mensen zenuwachtig worden, maar je moet het wel in perspectief zien.
Wat is er nu aan de hand? In de US zijn een paar mensen met lichte griepverschijnselen.
Als je om die reden thuis blijft kan je nergens meer naar toe. Niet naar een groot aantal 3e wereldlanden, vanwege de kans op tropische ziekten. Niet naar een groot aantal landen (Zuid Afrika, Colombia, bijv.) vanwege de criminaliteit. Andere landen moet je mijden vanwege oorlog of onrust etc.
Ik was zelf lang in Nepal ten tijde van de burgeroorlog (nooit problemen), heb uitgebreid gereist in tropisch Azie (nooit ziek geworden, behalve de gangbare buikloop) en voelde me in Zuid Afrika helemaal veilig. Zelfs Colombia is op een paar gebieden na veilig om te bereizen. De enige landen die ik nu zou mijden zijn Afghanistan (Taliban), Somalie (anarchie), Sudan (chaos) en Zimbabwe (Mugabe). Dus geen landen met gezondheidsrisico's. Voor Mexico zou ik even afwachten hoe het daar loopt.
Maar de kans dat je in de US iets op loopt is dermate klein dat het absurd is om daarom je reis af te gelasten. Het wordt wellicht anders als een pandemie ala 1918 los breekt.

Steef
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Clint schreef:Juist! Voor hetzelfde geld zijn de mensen in Mexico dood gegaan aan iets anders, doordat ze verzwakt waren door de griep. Mexico stad is en blijft voor een groot deel heel onhygiënisch..
Het klopt inderdaad dat je van griep zelf niet gemakkelijk dood gaat, maar meestal doordat je weerstand verzwakt is, krijg je andere aandoeningen die wel dodelijk zijn.

Steef: Als je vrouw zwanger is, moet je echt geen onnodige risico's gaan nemen. Het aantal medicijnen dat je mag nemen als je zwanger bent, is heel beperkt (zelfs in Amerika).
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Pete.Z schreef:Hoeveel inwoners heeft mexico?
En daarvan zijn er 100 overleden....ik noem dat een klein risico,of eigenlijk geen risico.
Tja, zoals ik al zei, vind ik dat dus nogal naief. Het is nog maar net begonnen, en misschien valt het allemaal reuze mee. Maar dat weten we nu nog helemaal niet. Ik zeg ook niet dat je nu allemaal direct je vakantie moet afbreken, maar waakzaamheid is wel geboden. En ik zou nu niet lekker naar Mexico met vakantie gaan als ik heel eerlijk ben.

Je kunt het ook anders zien: er zijn AL 150 mensen in Mexico in zeer korte tijd overleden aan dit virus. Het is maar net hoe je het bekijkt.
"Keep Georgia On Your Mind"
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wij zijn op dit moment in Los Angeles aan het genieten van een heerlijke vakantie en onze dochter is in New York. In beide gebieden zijn er mensen besmet, natuurlijk houden we het nieuws in de gaten en denken we (vooral ik) er over na maar we kunnen morgen ook verongelukken in het drukke verkeer rondom Los Angeles. Met andere woorden…het helpt niet om je er druk om te maken. Toch kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die hun reis willen annuleren en het zekere voor het onzekere nemen. Wij wonen in Amerika in Utah, ik geloof dat de griep net als in Nederland daar nog niet is opgedoken maar hoe lang zal dat duren??
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

alsof het rekening houdt met staats of landsgrenzen. Ik zorg gewoon voor goede gezondheid en evt op tijd naar de doktor maar gaan doe ik toch.
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Bandido schreef:Je kunt het ook anders zien: er zijn AL 150 mensen in Mexico in zeer korte tijd overleden aan dit virus. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Nee, er zijn vermoedens dat er 150 mensen daaraan zijn gestorven. Het bevestigde aantal is deze morgen zelfs teruggehaald van 20 naar 7. Bron : Mexicaanse minister van Volksgezondheid.
MEXICO - De Mexicaanse minister van Volksgezondheid, José Angel Cordova, heeft dinsdagavond een nieuw bilan vrijgegeven over de situatie in zijn land. Mexico telt momenteel 159 overlijdens die door de Mexicaanse griep veroorzaakt kunnen zijn.

Tot nog toe waren dit er 152. Maar het aantal overlijdens die zeker veroorzaakt werden door de Mexicaanse griep, is dan weer gedaald van 20 naar 7.
En dan nog dit van CNN, om de cijfers van deze varkensgriep wat in perspectief te zetten met de globale cijfers van de griep die we allemaal wel eens hebben.
Influenza is basically an extreme upper respiratory infection, and, by itself, is rarely fatal. But it can lead to deadly complications, such as pneumonia. About 36,000 Americans die from flu complications every year.
Daarom ben ik er niet super ongerust op, maar wel waakzaam. Ik vertrek binnen 1,5 mnd.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Ik ben (voorlopig) ook helemaal niet ongerust over het virus zelf. In geval van besmetting zal de behandeling wel adequaat zijn. Ik ben vooral ongerust over het vertrek zelf (voor mij over 3 weken). Als het aantal besmettingen de komende dagen snel zou stijgen en internationaal verspreiden kunnen we wel in de situatie komen dat je gewoon het vertrek op je buik kan schrijven.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Als het aantal besmettingen de komende dagen snel zou stijgen en internationaal verspreiden kunnen we wel in de situatie komen dat je gewoon het vertrek op je buik kan schrijven.
Ik denk (en hoop) dat dat nog wel meevalt, al zal het gebrek aan rationaliteit van regeringen wel aardig roet in het eten kunnen gooien. Zie bijv. het sluiten van de grenzen voor varkensvlees (voor het overgrote deel afkomstig uit Rusland notabene) dat in een aantal EU landen afgekondigd is. Het eten van varkensvlees heeft helemaal niets van te maken met deze griep dus die hele maatregel slaat nergens op.
Volgens de WHO valt de ziekte niet in te dammen. De organisatie schat dat zich op elk moment een half miljoen mensen per vliegtuig verplaatsen. Daarom ziet zij niets in grenssluitingen of reisbeperkingen.
Bron: de Volkskrant 29-04-09
De WHO heeft weliswaar geen beslissingsbevoegdheid, maar haar advies wordt volgens mij in de regel wel gevolgd.

Overigens overlijden zelfs in een klein land als Nederland jaarlijks zo'n 1000 mensen aan de gevolgen van de 'normale' seizoensgriep. Daarbij betreft het vaak wel ouderen. In dit geval lijkt (althans in Mexico) vooral de groep van 20 tot 40 jarigen het meeste risico te lopen wat voorlopig de enige overeenkomst is met de Spaanse griep van 1918.
Laatst gewijzigd door Matrox op 29 apr 2009, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
georgesken
Amerikakenner

Grenssluitingen verwacht ik nu ook niet want dat lijkt mij quasi onmogelijk, maar reisbeperkingen naar besmette gebieden kunnen denk ik wel.

Maar goed, voorlopig blijft het nog redelijk positief.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Matrox schreef: Overigens overlijden zelfs in een klein land als Nederland jaarlijks zo'n 1000 mensen aan de gevolgen van de 'normale' seizoensgriep.
Ik las deze week dat er in Belgie elk griepseizoen gemiddeld 1500 mensen overlijden ten gevolge van de griep.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Matrox schreef: In dit geval lijkt (althans in Mexico) vooral de groep van 20 tot 40 jarigen het meeste risico te lopen wat voorlopig de enige overeenkomst is met de Spaanse griep van 1918.
Nou lekker dan, met mijn 23 jaartjes!
Je zou toch denken dat deze groep de beste weerstand heeft?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Ja José, dat is waar ze zich voorlopig wat zorgen in maken. Omwille van die leeftijd.

In ieder geval zijn er in Mexico allicht ook heel wat mensen van die 150 gestorven door andere zaken, voorlopig "maar" 7 bevestigd dat ze stierven van die griep.
georgesken
Amerikakenner

GRIEP: NOODTOESTAND IN CALIFORNIE
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In de Amerikaanse staat Californië
heeft gouverneur Arnold Schwarzenegger
de noodtoestand uitgeroepen in verband
met de Mexicaanse griep. De overheid
maakt zich zorgen na het overlijden van
twee mensen.

Het is niet zeker dat die twee
sterfgevallen in Los Angeles echt te
wijten zijn aan de nieuwe griep.

Aan de andere kant van de VS, in New
York, zegt de gezondheidsdienst dat er
honderden kinderen ziek zijn, mogelijk
door de Mexicaanse griep.

VS-president Barack Obama vraagt aan
het Congres meer dan een miljard euro
voor de strijd tegen de besmetting.

Weet er iemand wat dit eigenlijk inhoudt: die noodtoestand? Beïnvloed dit het dagelijks leven?
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Gebeuren er dingen die ze ons niet vertellen? Want het gaat nu toch wel snel.

Dit is een kop in het laatste nieuws: Wereldgezondheidsorganisatie denkt aan hoogste alarmfase
Terwijl de Mexicaanse gezondheidsminister woordspelletjes speelt over het aantal dodelijke slachtoffers door de Mexicaanse griep, heeft de wereldgezondheidsorganisatie WHO laten weten dat ze verwacht de huidige alarmfase voor de varkensgriep heel binnenkort te moeten verhogen naar fase 5 of zelfs de hoogste fase 6.

"Grote problemen"
In het Algemeen Dagblad zegt WHO-topman Henk Bekedam, dat een pandemie - een wereldwijde epidemie - haast niet meer te voorkomen is. "Als de nieuwe patiënten andere mensen hebben geïnfecteerd, hebben we grote problemen. Dat is zeker fase 6", zegt Bekedam, WHO-topman in Azië en in 2002 en 2003 betrokken bij de bestrijding van de sars-epidemie.
Volledig artikel in de link.

Ik vind het bizar dat ze bij een "paar" doden al dit soort dingen zitten te verkondigen.
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Het Laatste Nieuws in België is een rioolgazet.. Die trekken alles uit verband en posten overdreven artikels om toch maar hun kijk en leescijfers op te trekken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer