Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schietpartij in bioscoop Aurora, CO

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Schietpartij in bioscoop Aurora, CO

Bericht door Dento »

In de persconferentie zojuist werd aangegeven dat de ernstigste, gevaarlijkste dreigingen in het appartement zijn verwijderd. Het gevaar is echter nog lang niet geweken, het is enkel beperkt. Men hoopt tegen het eind van de dag de meeste zelfgemaakte (brand)bommen te hebben verwijderd.

Holmes heeft blijkbaar gedurende enkele weken een groot aantal pakketten bezorgd gekregen, zowel thuis als op zijn werk, wat de ammunitie en de chemicaliën zal zijn geweest die hij gebruikt heeft.

Wederom werd medegedeeld dat áls Holmes al iets zou zeggen of hebben gezegd over mogelijke motieven, dat dit niet in de media bekend zou worden gemaakt om zijn vervolging niet in gevaar te brengen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Inderdaad, "If you think we're angry, we sure as hell are angry". Een tweede duidelijk teken dat hij inderdaad geëmotioneerd is door dit hele voorval, na zijn met tranen gevulde opmerkingen tijdens de persconferentie gisteravond.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Alle explosieven zijn inmiddels verwijderd uit het appartement, en zijn onder politiebegeleiding naar een lokatie gebracht waar ze later vanmiddag tot ontploffing zullen worden gebracht.

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Staceybeesie schreef:
Petra/VS schreef: en (laten we wel wezen) een briljant geplande aanslag pleegde. Zo briljant dat men niet weet hoe zijn appartement te benaderen :(.
Geloof niet dat briljant het juiste woord is in dit geval. Ik vind het meer een zieke geest die aan de gang was. Een zieke geest met vreselijke plannen.
En ja ik denk dat de 70 mensen beter af waren geweest als hij in zijn Suzuki Swift was gestapt ipv zijn geweer en pistool en traangas te pakken.
Met briljant heb ik misschien niet het juiste woord gekozen, ik bedoelde dat natuurlijk zeker niet op enige positieve manier. Beetje jammer dat jij dat nu zo doet voorkomen door maar een deel van mijn post te citeren :(. Natuurlijk is het een zieke geest, maar wat ik wilde zeggen is dat juist zijn enorme intelligentie die zieke geest de gelegenheid gaf op zeer ingenieuze wijze die booby traps te plaatsen en de aanslag uit te voeren (de meesten denken er niet aan een kogelvrij vest aan te doen voor ze zoiets ondernemen, bijvoorbeeld). Doodeng dat iemand zo ongemerkt dit alles kon doen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

En net alleen een kogelwerend vest, ook een helm, een gasmasker, een kogelwerende "das" om z'n hals en kogelwerende voet- en beenbescherming. Dat is wel heel erg goed voorbereid zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Uit de Van Dale
2bril·jant (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 
schitterend, met glans

Gaat helemaal nergens over, ik wilde alleen mijn gedachtengang over het geen wat er gebeurd is uiten.
Niks persoonlijk aan jou of jouw bericht, ik vind het zelf gewoon niet briljant bedacht allemaal. Net zoals Breivik zijn aanslag beraamde. Totaal geen respect voor, zo simpel is het.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Misschien is mijn woordkeuze na 28 jaar hier in de VS niet altijd meer helemaal goed Nederlands, dat is het enige wat ik kan bedenken. In mijn geheugen betekent "briljant" ook "uitermate geestelijk begaafd", maar misschien nu niet meer. Dat is het woord waar ik op kwam, maar kennelijk is dat niet wat ik had moeten schrijven, sorry. En respect heb ik absoluut niet gebruikt, want dat heb ik er zeker niet voor. Ik heb gisteren met mijn tranen nader dan de lach rondgelopen, heel veel gevoelens van vijf jaar geleden bij Virginia Tech kwamen terug. Ook vandaag heb ik er de hele tijd aan gedacht, want alle vlaggen in Washington hingen halfstok en dat gebeurt niet vaak. Ik vind het gewoon vervelend dat je het door mijn gebruik van het woord "briljant" doet lijken alsof ik op de een of andere manier respect of bewondering of zo heb voor deze gek. Dat is (hopelijk) duidelijk niet het geval,
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Pioenroos »

Ik gebruik het woord "briljant" ook in de betekenis van "geestelijk zeer begaafd" of "ontzettend slim".
Iemand kan een briljante leerling zijn of een briljante geest zijn.
Syllvia
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Syllvia »

Mijn zoon en schoondochter gingen gisteren in scheveningen naar dezelfde film, had er toch een gek gevoel bij.....
Staceybeesie
Amerika-expert

@Petra
Ik zie dat je je berichtje aangepast hebt sinds gisteravond.....
Nogmaals het is niks persoonlijks!
Het hele land is denk ik in rouw en ook hier de vlaggen half stok. Dit soort gebeurtenissen roepen bij veel mensen heel verschillende emoties op.
Zo heb ik zelf ooit met brand in de bioscoop gezeten en dat was al paniek genoeg voor mijn gevoel.
Toen ik dus niet 1, niet 2 keer, maar drie keer het woordje briljant las viel me dat op.
Het kansloos neer maaien van mensen en zelf niet gewond willen raken, vind ik dat gewoonweg niet.
Mijn gevoel, en verder gewoon een simpele reactie op wat ik las.
Maar laten we er maar over ophouden, we geraken zo dadelijk nog in een meta discussie. En dat is ook niet de bedoeling lijkt me.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Rontgenapparatuur en wapenzoekende poortjes zouden in dit geval niet geholpen hebben. Volgens berichten zou de man in gewone kleren en met een geldig kaartje in de bioscoop gezeten hebben. Is toen door een nooddeur naar buiten gegaan, heeft iets tussen de deur gezet zodat die open bleef, heeft toen zijn auto opgehaald, die geparkeerd vlak bij de nooddeur, zich omgekleed en toen naar binnen met zijn wapens en beschermende kleding. Daar had weinig tegen gedaan kunnen worden, behalve ervoor zorgen dat een nooddeur gaat piepen als hij open gaat waardoor de bewakeningsdienst gewaarschuwd had kunnen worden.

Maar dat is natuurlijk allemaal achteraf gepraat, kalf en put en zo.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Staceybeesie schreef:@Petra
Welk berichtje? Als je mijn oorspronkelijke bedoelt, dat heb ik niet aangepast :dontknow:. Ik heb al uitgelegd wat ik met briljant bedoelde, dus ik laat het hierbij.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Om maar eventjes off-topic te gaan en de twijfel over woordkeuze weg te nemen ;)

Hitler wordt door veel militaire experts ook briljant genoemd obv zijn tactieken op het slagveld. Napoleon idem dito. Het woord briljant is een normale woordkeuze in dit soort dingen.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Een deel van de gevonden gevaarlijke producten is vandaag tot ontsteking gebracht om de brandbaarheid en de explosiviteit ervan te testen.

De spectaculaire beelden laten in ieder geval vermoeden dat het erg gevaarlijke producten waren:

http://www.9news.com/news/photo-gallery ... yid=278954

http://www.thedenverchannel.com/news/31 ... etail.html
Staceybeesie
Amerika-expert

Petra/VS schreef:
Staceybeesie schreef:@Petra
Welk berichtje? Als je mijn oorspronkelijke bedoelt, dat heb ik niet aangepast :dontknow:. Ik heb al uitgelegd wat ik met briljant bedoelde, dus ik laat het hierbij.
Ik bedoelde het berichtje van gisteravond. Dat had toen ik gisteravond keek een andere strekking (met iets van vergeef mij er in) en er was toen ik vanochtend keek een heel stuk aan toegevoegd.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Seriemoordenaars krijgen in de gevangenis ook heel veel fanmail. Zoals een oud gezegd luidt: Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers.
jenfosch
Amerika-ontdekker

Bericht door jenfosch »

Zou dat niet gewoon nieuwsgierigheid zijn??? Als die naamgenoten die hun profiel afgeschermd hebben en mensen zijn nieuwsgierig naar wat voor iemand die massamoordenaar is. Dus doen ze een vriendschapsverzoek om het profiel te kunnen bekijken.
Moet zeggen dat het mij ook wel intrigeert en deels beangstigt. Het zijn altijd 'gewone, brave, onopvallende mensen'. Het zal je buurman of studiegenoot maar zijn...
It is good to have an end to journey towards; but it is the journey that matters in the end.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Inderdaad, zoals Hockey zegt, gevangenen krijgen fanmail, zelfs huwelijksaanzoeken, en dan heb je het over seriemoordenaars en ander vreemd gespuis, niet degenen die voor winkeldiefstal vast zitten. Dat het gebeurt verbaast me niet, het waarom blijft wel altijd een vraagteken.

Onze website | Mijn blog
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

inderdaad, Hans Breivik en consoorten krijgen ook huwelijksaanzoeken edm, toch blijft het een vreemde kronkel. Toont aan dat er nog wel meer zieke geesten rondlopen, zeker? Anderzijds zijn er ook mensen die gaan rondsnuffelen op FB- profielen van de slachtoffers en dat vind ik helemaal respectloos tov de slachtoffers en nabestaanden.

het werken van de menselijke geest blijft een vreemd mysterie
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer