Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Breaking news !!! Explosie in New York

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Hamakide
Amerika-ontdekker

Breaking news !!! Explosie in New York

Bericht door Hamakide »

Ongeveer 3 kwartier geleden heeft er op de hoek van 43st en Lexington in NYC een grote ontploffing plaatsgevonden, iets meer dan 1 blok bij ons vandaan.

Het begon met een gerommel als van een donderslag, maar deze ging maar door en ging maar door dus we liepen naar het raam en zagen mensen in paniek wegrennen, we zagen in de ramen van gebouwen aan de overkant allemaal rook of stoom.

Er is geen sprake van een aanslag, het is voorzover nu bekend een ondergrondse ontploffing geweest waarbij manholes in de straat werden gelanceerd. Voor zover nu bekend zijn er een paar gewonden, gebouwen zijn geevacueerd en er is een groot gebied afgezet.

We zijn ons rot geschrokken !! Nog steeds geen idee wat er precies gebeurd is, er is sprake van instortingsgevaar en rommel die van gebouwen afvalt.

Na een half uurtje zijn Hans en ik de straat opgegaan om een beter idee te krijgen van wat er aan de hand is, we zijn geen moment in gevaar geweest in het hotel. Er werd zelfs omgeroepen dat het hotel veilig is, dat was geruststellend.

ABC news zendt nu een liveverslag uit.

Margo
Afbeelding

Live reisverslag 2007 : http://amerikareizen.weebly.com
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Rick kwam het me ook net vertellen. Lijkt me doodeng om er dichtbij te zitten. Het schijnen ontplofte pijpen te zijn of zoiets.

Edit: CNN heeft het over een transformer, die ontploft is
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hamakide
Amerika-ontdekker

Bericht door Hamakide »

Nou dat was het zeker Petra... het gerommel deed namelijk ook denken aan vliegtuigmotoren :-(

Maar het laatste nieuws is dat het stoompijpen zijn die gebroken zijn, dus er komt met enorme kracht water, stoom en modder naar boven door een enorm gat in de straat.

Godzijdank zijn er maar 2 gewonden.

Margo
Afbeelding

Live reisverslag 2007 : http://amerikareizen.weebly.com
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Eigenlijk is dat inderdaad verbazingwekkend in zo'n miljoenen stad en het spitsuur is ook nog niet helemaal voorbij. Nou, jullie maken in ieder geval weer wat mee :lol:.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

"gelukkig" waren het maar pijpen ofzo.
je zou je toch rot schrikken als je daar net bent op dat moment
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Toen we BBC news zaten te kijken kwam dit er even op als 'breaking news', meteen gaan channel surfen om te kijken wat er aan de hand was, CNN had het nog niet opgepikt. Op de webcam van midtown http://www.earthcam.com/usa/newyork/midtown/ was allerlei rook te zien. Dat blijkt nu dan stoom te zijn. Het is even schrikken hoor, ik kan me voorstellen dat iedereen die er dichtbij zit meteen aan een autobom of zoiets denkt.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Zag het net op het nieuws ja. We waren er vanmiddag nog in de buurt.

Schijnt ook een beste knal geweest te zijn, en 12 gewonden geloof ik?
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hamakide schreef:
Godzijdank zijn er maar 2 gewonden.

Margo
Helaas, dat blijkt te optimistisch :(. Er is tenminste een dode gevallen en meer dan tien gewonden. En nu is er bezorgdheid, dat er asbest in de lucht kan zitten. Margo, ik hoop, dat jullie verder binnen zijn gebleven!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Note Mod: verplaatst naar het Noordoosten en titel aangepast.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

Tja. Ik wordt een beetje moe van die heisa eromheen altijd. Zo'n serieuze burgemeester op een serieuze persconferentie "Er is geen reden om aan te nemen dat het iets met terrorisme te maken heeft".

Misschien logisch hoor, maar toch. Wat een opwinding over 'niets'. Dit maakt meer tongen los dan het neergestorte vliegtuig gisteren waar 149 mensen stierven.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, dat ben ik niet met je eens, hier was er veel meer "coverage" over dat vliegtuig, dan over de ontploffing op het nieuws. En verder vind ik het heel logisch, dat de New Yorkers nog steeds heel nerveus zijn, als er zoiets gebeurt en dat terrorisme een van de eerste gedachten is. Het schoot mij ook als eerste door het hoofd: "Het zal toch niet?"
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik heb vanmiddag wat beelden op tv gezien en het zag er toch wel vrij heftig uit. De New Yorkers zijn in hun achterhoofd nog steeds heel bang dat er weer zoiets als 9/11 kan gebeuren en kan me heel goed voorstellen dat ze flink schrikken met zoiets als dit. Dat er dan ook gelijk een persconferentie wordt gegeven vind ik dus ook helemaal niet vreemd en zeker niet overbodig.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Stel je voor als die schoolbus één seconde later door die straat was gekomen... Of een bus wat eerder...

Afbeelding
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Mack schreef:Stel je voor als die schoolbus één seconde later door die straat was gekomen... Of een bus wat eerder...

Afbeelding
Dan had die eigenaar van die rode auto zijn auto nog gehad... :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

PeeJay schreef:Dan had die eigenaar van die rode auto zijn auto nog gehad... :wink:
Da's een Ford, die kan daar tegen :wink: Het was in ieder geval de eerste takelwagen ter plaatse!!!
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Dit gebeurde de eerste dag dat wij in NY waren. De bestuurder van de rode auto in het gat heeft wel ergere problemen dan zijn auto: hij is voor 80% verbrand en werd in coma gehouden. Ik weet niet of hij dit overleeft (heeft).
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer