Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Brug over de Mississippi stort in
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Brug over de Mississippi stort in
Een druk bereden brug over de Mississippi in Minneapolis is vanmiddag tijdens het spitsuur ingestort. Hierbij kwamen tenminste 6 personen om het leven en vielen vele gewonden.
USADutch (die in Boston is op het moment, weet ik van zijn blog) en Bennogr (die ook ok is) wonen in dat gebied. Rick en ik hebben vorige zomer over die brug gereden. Heel vreemd, allemaal!
Bron
USADutch (die in Boston is op het moment, weet ik van zijn blog) en Bennogr (die ook ok is) wonen in dat gebied. Rick en ik hebben vorige zomer over die brug gereden. Heel vreemd, allemaal!
Bron
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik zag het net op CNN, toen zeiden ze nog 'maar' 3 doden. Verschrikkelijk! Is er al een idee waardoor de brug is ingestort?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
-
- Amerikakenner
Hoe dat kan?
Meestal slecht onderhoud,metaalmoeheid en jarenlange overbelasting.
Omdat wij de bruggen meestal van de onderkant kunnen bekijken zien we dat maar al te goed.
Wat jullie niet zien is de roest die zich langzaam maar zeker door het metaal vreet.
In Nederland valt het mee maar als jullie wisten hoe slecht dat de bruggen in België en Frankrijk onderhouden werden zouden jullie met opgetrokken tenen in de auto zitten als je er overheen moest rijden.
Meestal slecht onderhoud,metaalmoeheid en jarenlange overbelasting.
Omdat wij de bruggen meestal van de onderkant kunnen bekijken zien we dat maar al te goed.
Wat jullie niet zien is de roest die zich langzaam maar zeker door het metaal vreet.
In Nederland valt het mee maar als jullie wisten hoe slecht dat de bruggen in België en Frankrijk onderhouden werden zouden jullie met opgetrokken tenen in de auto zitten als je er overheen moest rijden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
-
- Amerikakenner
Nee daar heb je gelijk in. Van de andere kant is er altijd maar een schip tegelijk onder een brug terwijl er bovenop veel meer mensen tegelijk zijn en dus ook veel meer slachtoffers.nieuwenoord schreef:Lijkt me dan ook niet lekker om onderdoor te varen, over kromme tenen gesproken.
Het is net op het nieuws hier ook, NOS besteedt er ruim aandacht aan.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bericht van NU.nl met dia's en video: http://www.nu.nl/news/1179826/22/rss/Do ... eo%29.html
nu.nl heeft het over 9 doden maar cnn houdt het nog bij 7...
Er zijn nog iets van 20 mensen vermist, vooral van het stuk dat in de rivier is gevallen. Ze weten nog niet hoeveel auto's daar reden.
Er zijn nog iets van 20 mensen vermist, vooral van het stuk dat in de rivier is gevallen. Ze weten nog niet hoeveel auto's daar reden.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oei, is het in mijn landje dan duidelijk zoveel erger gesteld?Tinkerbell schreef: In Nederland valt het mee maar als jullie wisten hoe slecht dat de bruggen in België en Frankrijk onderhouden werden zouden jullie met opgetrokken tenen in de auto zitten als je er overheen moest rijden.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerikakenner
Voor de aardigheid en als je tijd hebt kun je eens op een verloren zondag in Antwerpen beginnen te lopen langs het Albertkanaal.kastelke schreef:Oei, is het in mijn landje dan duidelijk zoveel erger gesteld?Tinkerbell schreef: In Nederland valt het mee maar als jullie wisten hoe slecht dat de bruggen in België en Frankrijk onderhouden werden zouden jullie met opgetrokken tenen in de auto zitten als je er overheen moest rijden.
Gewoon vanaf het Straatsburgerdok tot aan sluis Wijnegem en gewoon eens onder de bruggen kijken. De stukken beton vallen er zo uit.
Ondanks dat het een godsvermogen kost om in Antwerpen te lossen of alleen maar er door heen te varen schijnen ze met de havengelden andere dingen te doen.
Ge zoude verschieten allee zunne.

-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
http://www.kstp.com/ staat een filmpje met ooggetuige
-
- Amerika-expert
Jongste berichten, donderdagochtend hier in Minnesota, spreken van 9 doden, 20 vermisten, waaronder 1 van de groep van 18 die aan de brug aan het werk was.
Brug is in 2005 en 2006 nog geinspecteerd, waren toen wel wat kleine puntjes, maar de brug, gebouwd in 1967, had in totaal een 70 jaar mee gemoeten, wegdek zou pas helemaal in 2020 vervangen worden.
Is inderdaad even slikken als je een van de 15 bruggen over de Mississippi rivier hier over rijdt. Sommigen liggen nog een stuk hoger boven water dan de 20 meter van de ingestortte brug.
Ben blij dat ik niet meer naar Minneapolis pendel, d'r gingen per dag zo'n 200.000 auto's over de brug, die moeten nu allemaal een andere weg zoeken.
http://www.startribune.com/ is de plaatselijke krant, besteedt uiteraard erg veel aandacht aan alles.
Brug is in 2005 en 2006 nog geinspecteerd, waren toen wel wat kleine puntjes, maar de brug, gebouwd in 1967, had in totaal een 70 jaar mee gemoeten, wegdek zou pas helemaal in 2020 vervangen worden.
Is inderdaad even slikken als je een van de 15 bruggen over de Mississippi rivier hier over rijdt. Sommigen liggen nog een stuk hoger boven water dan de 20 meter van de ingestortte brug.
Ben blij dat ik niet meer naar Minneapolis pendel, d'r gingen per dag zo'n 200.000 auto's over de brug, die moeten nu allemaal een andere weg zoeken.
http://www.startribune.com/ is de plaatselijke krant, besteedt uiteraard erg veel aandacht aan alles.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ook in Nederland hebben we nu al twee bruggen die scheuren vertonen die er niet horen te zitten, de A6 bij Almere en de A50 bij Heteren. De brug bij Heteren is inmiddels gestut, maar je vraagt je toch wel af of deze bruggen wel goed geconstrueerd zijn. Van de buitenkant lijken deze bruggen heel erg op de constructie van de brug bij Minneapolis.
Leuk om de stem van Benno eens te horen op het radio 1 journaal vanmorgen.
Harry

Harry
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bij zo'n ramp is er altijd vreselijke chaos. Toen het vliegtuig in het Pentagon vloog werd er eerst gezegd, dat er 800 doden zouden zijn. Uiteindelijk bleken het er "maar" 188. Maar er zijn bij deze brug nog een heel stel vermisten, hopelijk blijft het bij 4, maar de kans, dat er meer slachtoffers zijn is er nog steeds.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Vreselijk, je moet er toch niet aan denken, en als ik die schoolbus zie die net over de brug was.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ik loop net twee weken stage in Minneapolis en het gebouw waarin ik werk staat echt pal naast die snelweg en de brug.
Gister was ik net aan het eten toen mijn huisgenoot de televisie aanzette.
Kan het hier vanaf de derde verdieping goed zien. Wel heftig hoor, zo dichtbij!!
Zelf reed ik nooit over de brug, neem altijd de fietsbrug iets verderop.
Gister was ik net aan het eten toen mijn huisgenoot de televisie aanzette.
Kan het hier vanaf de derde verdieping goed zien. Wel heftig hoor, zo dichtbij!!
Zelf reed ik nooit over de brug, neem altijd de fietsbrug iets verderop.