Dit valt toch wel in de "only in America" categorie. Het zal wel niet "politically correct" zijn van mij, maar ik vraag me af wat deze blinde mensen dan toch willen van Target's internet site (en andere internet sites)??

Wat ik hier alweer leer! Technische ignoramus die ik ben, ik had geen idee dat daar allerlei software voor bestaat. Dat detail stond niet in het Yahoo/Reuters artikel, en het geeft toch wel een ander zicht op de zaak. (Hee, ik loop volgens mijn tieners nou eenmaal hopeloos achter--ik heb net deze zomer pas van hun geleerd hoe ik kan SMS'en met T9 ipv 3x toetsen voor een "c"!)Petra/VS schreef: Tegenwoordig is daar allerlei software voor. Uit dit artikel:
"Target has failed to use "technologically simple and not economically prohibitive" code embedded in websites allowing the blind to use software that vocalizes the content, according to court filings by the National Federation of the Blind."
Maar als ik even doorlees is Section 508 wettelijk alleen van toepassing op "federal agencies and departments" dus niet Target. Wat niet betekent dat Target Section 508 niet toe kan passen natuurlijk, om in compliance (kan even het Nederlandse woord niet bedenken) te zijn met de ADA.Petra/VS schreef: Dus Target is SOL
Dento schreef:Klopt, natuurlijk is het goed dat blinde mensen toegang krijgen tot internet, en natuurlijk is daar software voor, maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat ik het te ver vind gaan om dit via de rechter af te gaan dwingen.
Je schept dan een precedent waardoor een domino effect zal gaan ontstaan, en je kunt je afvragen of dat een gewenste situatie op zal leveren - en dat zal dan niet ophouden bij webwinkels, al dan niet van grote ondernemingen. Uiteindelijk kunnen dit soort acties ertoe leiden dat straks een wettelijke verplichting gaat komen voor (vrijwel) alle websites.
Aanvankelijk waarschijnlijk dan alleen maar commerciële websites, maar waarom daar dan de grens trekken? Immers ook dan discrimineer je - volgens deze uitleg - de blinde medemens.
Het zou me niets verwonderen als hiermee iets in gang is gezet waarvan je je kunt afvragen waar het zal eindigen...
klopt gedeeltelijk dat er geen voorzieningen zijn die je opvangen in dergelijke gevallen. ik heb bijv wel disability insurance die uitkeert als ik gehandicapt zou raken en met die gelden zou ik dan idd mijn huis kunnen aanpassen, maar het is idd zo dat uitgekeerde bedragen vaak berekend worden op deze noodzakelijke aanoassingen en lost wages etc. dat vind ik dan ook geen belachelijke bedragen, maar goed gefundeerde. ik refereerde aan de extreme gevallen zoals McDonalds en het hete kopje koffie. maar ik gaf juist aan dat de wetgeving en de uitspraken meestal niet absurd zijn, behalve dus soms in die belachelijk extreme gevallen.dutchie_in_boston schreef:en doreennicole - die enorm hoge bedragen zijn niet alleen bedoelt om het bedrijf te straffen. Als je hier permanent lichamelijk/geestelijk letsel hebt opgelopen, dan zijn er geen sociale voorzieningen die je huis/auto enz. aanpassen, daar betaal jezelf voor. Je inkomen ben je na een paar maanden ook kwijt. Je kunt wel social security disability aanspreken maar daar ga je net niet dood van, totaal ander systeem dan in Nederland en je hebt dat geld vaak hard nodig. Natuurlijk zijn er altijd van die rechtszaken die in de media komen met belachelijke uitspraken, maar dat zijn uitzonderingen.
Het is een kleine aanpassing van Target - dat ze daar nou zo moeilijk over doen en het tot een rechtszaak laten komen. Goede klantenservice hè?