Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegtuigen American Airlines aan de grond
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vliegtuigen American Airlines aan de grond
Iemand iets gehoord of gelezen over dit bericht?
McDonnel Douglas-vliegtuigen van luchtvaartmaatschappij American Airlines staan aan de grond op washington's Reagan National Airport. American Airlines schrapte gisteren ongeveer tweehonderd vluchten. Er wordt momenteel nagegaan of de bedrading van de vliegtuigen van het type MD-80 wel aan de richtlijnen voldoen.
McDonnel Douglas-vliegtuigen van luchtvaartmaatschappij American Airlines staan aan de grond op washington's Reagan National Airport. American Airlines schrapte gisteren ongeveer tweehonderd vluchten. Er wordt momenteel nagegaan of de bedrading van de vliegtuigen van het type MD-80 wel aan de richtlijnen voldoen.
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Vliegtuigen American Airlines aan de grond
Ja, ik heb het hier op de online krant ook gelezen.
Wij vertrekken zaterdag met AA en ik ben direct gaan opzoeken of we met zo'n type vliegtuig reizen. Gelukkig niet dus...
De grootscheepse controle zou er komen omdat de FAA onlangs southwest 10 miljoen dollar boeten gegeven heeft wegens slordig onderhoud. De helft van de mc donnels zijn gisteren gecontroleerd.
Verder las ik daarjuist ook dat british airways alle vluchten vanuit terminal 5 geschrapt heeft wegens technische terminalproblemen. Maar blijkbaar zijn het korte afstandsvluchten daar.
Wij vertrekken zaterdag met AA en ik ben direct gaan opzoeken of we met zo'n type vliegtuig reizen. Gelukkig niet dus...
De grootscheepse controle zou er komen omdat de FAA onlangs southwest 10 miljoen dollar boeten gegeven heeft wegens slordig onderhoud. De helft van de mc donnels zijn gisteren gecontroleerd.
Verder las ik daarjuist ook dat british airways alle vluchten vanuit terminal 5 geschrapt heeft wegens technische terminalproblemen. Maar blijkbaar zijn het korte afstandsvluchten daar.
Groetjes,
Carine
Carine
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, ik heb het gisteren op het nieuws gehoord. Balen voor degenen, wiens vlucht is gecanceled, maar better safe than sorry.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Leuke vliegtuigen zijn dat. Lang en dun, met de motoren aan de achterkant naast de staart. American Airlines is de grootste gebruiker van die dingen voor binnenlands gebruik. Alles na rij 20 is niet te harden vanwege het lawaai.

Laatst gewijzigd door jvinch op 12 apr 2008, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
American Airlines Cancels 922 More Flights
Published: April 10, 2008
American is the latest in a series of airlines whose operations have been disrupted by inspection and maintenance issues in recent weeks, and air travelers may face continued chaos in the months to come. http://www.nytimes.com/2008/04/10/busin ... ref=slogin
Het is niet alleen AA maar ook Alaska, Delta en SW.
'The groundings at airlines like American, Alaska, Delta and Southwest have resulted from a broader round of inspections, ordered by the F.A.A., to determine whether the airlines have complied with past directives to check airplane structures, wires, electronics and other components.'
Mensen die dus geboekt hebben voor de komende weken doen er goed aan hun binnenlandse vluchten te checken.
Published: April 10, 2008
American is the latest in a series of airlines whose operations have been disrupted by inspection and maintenance issues in recent weeks, and air travelers may face continued chaos in the months to come. http://www.nytimes.com/2008/04/10/busin ... ref=slogin
Het is niet alleen AA maar ook Alaska, Delta en SW.
'The groundings at airlines like American, Alaska, Delta and Southwest have resulted from a broader round of inspections, ordered by the F.A.A., to determine whether the airlines have complied with past directives to check airplane structures, wires, electronics and other components.'
Mensen die dus geboekt hebben voor de komende weken doen er goed aan hun binnenlandse vluchten te checken.
--
Tink
Tink
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hopelijk gaat United niet meedoen, want daarmee vlieg ik op 22 april naar Raleigh!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heb ik echt geluk gehad , want 26 maart vloog ik met zo'n toestel van Delta van Reagan National Airport naar Atlanta.
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Nou, ik kan gaan duimen draaien. Ben op dit moment voor training in Chicago en vlieg morgen terug met Delta naar Ft. Lauderdale en heb de vlucht net even opgezocht,.... het is een M88 en dat is volgens mij een MD-80..
Zometeen maar even Delta bellen
*update, Delta gebeld en tot nu toe nog niet gecanceled, volgens hun zijn al hun vliegtuigen 2x ge-inspecteerd. Toch maar goed in de gaten houden morgen.
Zometeen maar even Delta bellen

*update, Delta gebeld en tot nu toe nog niet gecanceled, volgens hun zijn al hun vliegtuigen 2x ge-inspecteerd. Toch maar goed in de gaten houden morgen.

- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij vliegen morgen met Delta, even snel gekeken en gelukkig niet met een MD 80!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
ik vlieg in juni met delta, maar met een boeing 757-200 ... maar tegen dan zullen de problemen ook al wel opgelost zijn zeker 
mvg,
Hans

mvg,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik ben gisteren in Dallas geland. Ik wist niets van deze problemen, maar het viel mij onmiddellijk op dat er heel veel van die mooie zilveren vliegtuigen geparkeerd stonden. Ik vlieg morgen met de laatste vlucht van de dag met American van Dallas naar El Paso, met een MD80. Het is nog niet zeker of mijn vlucht doorgaat. Ze hopen tegen dan de meeste vliegtuigen terug in de lucht te hebben, maar ik denk dat ik mijn vrije namiddag in Dallas maar beter kan opgeven en op tijd naar de luchthaven gaan, want naar het schijnt zijn er ook enorme wachtrijen.
Ik ben hier voor een meeting voor het werk en ongeveer de helft van de 160 mensen die hier op de meeting hadden moeten zijn, zijn er niet geraakt.

Ik ben hier voor een meeting voor het werk en ongeveer de helft van de 160 mensen die hier op de meeting hadden moeten zijn, zijn er niet geraakt.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gisteren vloog ik van Newark, NJ naar Raleigh/Durham met American Airlines.
De vlucht ging wel maar was flink overbooked, en zeker 10 mensen konden niet mee. (Les geleerd: altijd thuis je boarding pas uit printen). Door alle gecancelde vluchten was het lastig om een andere vlucht te vinden, maar gelukkig konden we terug via Charlotte, waar AA een busje voor ons regelde.
De vlucht ging wel maar was flink overbooked, en zeker 10 mensen konden niet mee. (Les geleerd: altijd thuis je boarding pas uit printen). Door alle gecancelde vluchten was het lastig om een andere vlucht te vinden, maar gelukkig konden we terug via Charlotte, waar AA een busje voor ons regelde.
-
- Amerika-expert
Vanaf vandaag (zondag 13 april) mogen alle vliegtuigen van AA weer vliegen. Maar liefst 3300 vluchten afgelast de afgelopen week. Ze verwachten dat het zeker nog een paar dagen zal duren voordat alle achterstanden weggewerkt zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- buur
- Amerikakenner
Groetjes, Thomas.
Inderdaad, 2 weken terug ben ik met zo'n kist van SAS van Kopenhagen naar Munchen gevlogen (en terug) ik zat op rij 32; ja dat is direct naast de motor, ik werd helemaal gek van een vlucht van 75 minutenjvinch schreef:Leuke vliegtuigen zijn dat. Lang en dun, met de motoren aan de achterkant naast de staart. American Airlines is de grootste gebruiker van die dingen voor binnenlands gebruik. Alles na rij 20 is niet te harden vanwege het lawaai.

american airlines
American Airlines schrapt weer honderden vluchten
American Airlines heeft vrijdag opnieuw honderden vluchten geannuleerd. De maatschappij werd daartoe gedwongen na inspecties van de rijksluchtvaartdienst FAA.
(Novum/Ap) - American Airlines heeft vrijdag opnieuw honderden vluchten geannuleerd vanwege door de rijksluchtvaartdienst FAA uitgevoerde inspecties. De luchtvaartmaatschappij heeft deze week meer dan drieduizend vluchten moeten schrappen in verband met de inspectie van vliegtuigen van het type MD-80, die bijna de helft van haar vloot vormen. De schade loopt volgens American-topman Gerard Arpey in de tientallen miljoenen dollars.
De FAA-functionaris die de inspecties vorige maand gelastte, Nicholas Sabatini, werd donderdag door een Senaatscommissie aangesproken op de al dan niet vermeende lakse manier waarop zijn dienst toezicht houdt op de luchtvaartmaatschappijen. Ook werd de vraag opgeworpen in hoeverre geconstateerde defecten hemzelf zijn aan te rekenen. De FAA wees erop dat de luchtvaartmaatschappijen sinds ze daar in september 2006 opdracht toe kregen achttien maanden de tijd hebben gehad om de inspecties uit te voeren. De inspecties waren nodig omdat er problemen waren geconstateerd met de bedrading van sommige MD-80's. Vorige maand besloot de FAA de inspecties bij American Airlines zelf uit te voeren.
Zeker 250.000 reizigers zijn deze week getroffen door de annuleringen. Een onbekend aantal heeft vouchers van vijfhonderd dollar gekregen. American Airlines heeft ook de hotelkosten van sommige gestrande reizigers betaald. Volgens de luchtvaartmaatschappij kunnen waarschijnlijk zaterdagavond alle MD-80's weer vliegen.
Note Mod (Roland): Deze en onderstaand bericht vah 'hondake0' samengevoegd met dit topic.
American Airlines heeft vrijdag opnieuw honderden vluchten geannuleerd. De maatschappij werd daartoe gedwongen na inspecties van de rijksluchtvaartdienst FAA.
(Novum/Ap) - American Airlines heeft vrijdag opnieuw honderden vluchten geannuleerd vanwege door de rijksluchtvaartdienst FAA uitgevoerde inspecties. De luchtvaartmaatschappij heeft deze week meer dan drieduizend vluchten moeten schrappen in verband met de inspectie van vliegtuigen van het type MD-80, die bijna de helft van haar vloot vormen. De schade loopt volgens American-topman Gerard Arpey in de tientallen miljoenen dollars.
De FAA-functionaris die de inspecties vorige maand gelastte, Nicholas Sabatini, werd donderdag door een Senaatscommissie aangesproken op de al dan niet vermeende lakse manier waarop zijn dienst toezicht houdt op de luchtvaartmaatschappijen. Ook werd de vraag opgeworpen in hoeverre geconstateerde defecten hemzelf zijn aan te rekenen. De FAA wees erop dat de luchtvaartmaatschappijen sinds ze daar in september 2006 opdracht toe kregen achttien maanden de tijd hebben gehad om de inspecties uit te voeren. De inspecties waren nodig omdat er problemen waren geconstateerd met de bedrading van sommige MD-80's. Vorige maand besloot de FAA de inspecties bij American Airlines zelf uit te voeren.
Zeker 250.000 reizigers zijn deze week getroffen door de annuleringen. Een onbekend aantal heeft vouchers van vijfhonderd dollar gekregen. American Airlines heeft ook de hotelkosten van sommige gestrande reizigers betaald. Volgens de luchtvaartmaatschappij kunnen waarschijnlijk zaterdagavond alle MD-80's weer vliegen.
Note Mod (Roland): Deze en onderstaand bericht vah 'hondake0' samengevoegd met dit topic.
Re: american airlines
Voor ons was dit even slikken omdat we van chicago naar vegas vliegen met de MD80.
Ben benieuwd of er meer komt
Ben benieuwd of er meer komt

Reken daar maar niet op. Mijn vlucht vorige week tussen iad en lga met UA was ook overboekt,moest de volgende vlucht nemen. Ook al was men ticket opvoorhand uitgeprint thuis en had ik al een vaste plaatsGuus Bosman schreef:Gisteren vloog ik van Newark, NJ naar Raleigh/Durham met American Airlines.
De vlucht ging wel maar was flink overbooked, en zeker 10 mensen konden niet mee. (Les geleerd: altijd thuis je boarding pas uit printen). .