Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

David Carradine overleden

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

David Carradine overleden

Bericht door Verelle »

Kill Bill-acteur David Carradine overleden
Uitgegeven: 4 juni 2009 16:21

AMSTERDAM - De Amerikaanse acteur David Carradine is dood gevonden in een hotelkamer in Bangkok.
Dat heeft zijn manager laten weten. De omstandigheden rond zijn dood zouden duiden op zelfmoord.
Carradine is vooral bekend van zijn rol als Kwai Chang Caine in de Kung Fu-serie. Hij maakte in 2003 zijn come-back als Bill in de Kill Bill-films van Quintin Tarantino.
De acteur was in Thailand voor de opnames van de film Stretch. Hij is 72 jaar geworden.
© NU.nl

Ik kende de acteur voornamelijk als de plantage eigenaar Justin LaMotte in de serie North & South. Nooit geweten dat hij zo veel films op zijn naam heeft staan.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
Animar
Amerikakenner

Re: David Carradine overleden

Bericht door Animar »

Ik kon hem ook voornamelijk van North & South, maar ook van andere films.
Goeie acteur.

Typisch Telegraaf: daar staat hetzelfde persbericht als op andere sites, maar wel even met de toevoeging dat het wellicht om een SM spelletje gegaan zou zijn. :ban:
Anita
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De politie gaat er van uit dat Carradine zichzelf verhangen heeft. David Carradine brak in de jaren 70 door in de populaire tv-serie "Kung fu". (...) De 72-jarige acteur werd door een kamermeisje gevonden in het toilet van zijn suite
bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/c ... _Carradine
SM op het toilet? :shock: :lol:

Je vraagt je dan af hoe die man zich moet gevoeld hebben, als je overgaat tot zelfmoord... Zielig is het toch als je echt helemaal nergens nog een lichtpuntje ziet wat het de moeite waard maakt...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Kende hem eigenlijk alleen maar van Kill Bill.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Stuk jeugdsentiment voor mij met "Kung Fu" ook in Kill Bill was het weer wat Kung fu. 72 is te jong natuurlijk en het is nog onduidelijk blijkbaar of het zelfmoord was of SM?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Volgens CNN is hij niet op het toilet gevonden, maar in een kast in de hotelkamer, hangend aan een nylon koord dat waarschijnlijk van de gordijnen van de hotelkamer kwam:
CNN schreef:American actor David Carradine has been found dead, hanging by a nylon rope in a hotel room closet in Bangkok, Thailand, according to a Thai police official.
...
Carradine, who became famous in the 1970s when he starred as traveling Shaolin monk Kwai Chang Caine in the television series "Kung Fu," was 72.

The rope was believed to be from the hotel room curtains, Bangkok Police Lt. Col. Pirom Chanpirom said Thursday.

He said investigators found no sign of forced entry into Carradine's room.

An autopsy was being conducted at a Bangkok hospital, but no results will be available for another day, he said.
Vreemd...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gewoon naar, hoe dan ook, dat iemand op die leeftijd zich van het leven beroofd. Maar zelfmoord onder senioren (waar tegenwoordig 72-jarigen nauwelijks meer toe behoren, toegegeven) is heel hoog. Mijn oma is op 83-jarige leeftijd van een balkon gesprongen. Pas toen ben ik gaan kijken naar zelfmoord bij senioren en dat nummer is schrikbarend hoog.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Maar het is nog niet 100% zeker dat het echt zelfmoord was...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Jakkes Petra, wat akelig van je oma. Hoe wanhopig moet je zijn om dat op welke leeftijd dan ook te doen laat staan als je 83 bent?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

mijn oma zou het ook gewild hebben denk ik, maar kon het niet.
Je moet het ook kunnen hé.
Vele oudjes bereiken denk ik op bepaalde leeftijd een punt dat ze iets hebben van het is goed geweest.
Zeker als de gezondheid niet meer mee wil...
ps mijn oma is 98 mogen worden en was al jaren op de dood aan het wachten. :cry:
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Er lijken nu meer aanwijzingen te zijn dat het geen zelfmoord was:
CNN schreef:A member of the emergency crew who was called to the hotel after a maid found Carradine told CNN that a yellow nylon rope was tied around the actor's neck and a black rope was around his genitals. Police later confirmed that information.
Normaal gesproken doe je dat niet bij zelfmoord... een touw om de hals is dan voldoende; een verdieping lager ook nog een touw - plus het feit dat hij waarschijnlijk dus naakt was - is ongebruikelijk, om het zacht uit te drukken.

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Wat ik heb gelezen lijkt te bevestigen dat het niet gaat om zelfmoord, maar om een ongeluk. Er wordt nu volop gespeculeerd of het een uit de hand gelopen seksspelletje was. Niettemin een akelig manier om te gaan en heel naar voor de nabestaanden natuurlijk.
"Keep Georgia On Your Mind"
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Bandido schreef:Wat ik heb gelezen lijkt te bevestigen dat het niet gaat om zelfmoord, maar om een ongeluk. Er wordt nu volop gespeculeerd of het een uit de hand gelopen seksspelletje was. Niettemin een akelig manier om te gaan en heel naar voor de nabestaanden natuurlijk.
72 jaar en dan nog seksspelletjes is vragen om problemen :?
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Nu wordt er weer gezegd dat hij zijn armen achter op de rug gebonden had. Dit kun je toch nauwelijks zelf doen lijkt me.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat zeiden ze bij shownieuws ook zojuist. Volgens hun informatie scheen het nu toch een roofmoord te zijn.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Tjonge, de meester van de Kung Fu komt zo aan zijn einde, tragisch of was het toch wurgseks?

http://abcnews.go.com/Health/story?id=7764618&page=1
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De kans is dus ook aanwezig dat het een eigen ongelukje is geweest met zijn Auto-Erotic Asphyxia en dat er voor de rest helemaal niemand bij hem was...

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Toch lastig om zelf je armen achter je rug vast te binden :D
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Daar schijnen manieren voor te zijn... :wink:

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bovendien, als het Auto-Erotic Asphyxia verondersteld wordt te zijn, dan duidt dat ook erop dat hij het zichzelf heeft aangedaan... :wink:

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer