Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tragisch ongeluk op I-70 even buiten Denver

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Tragisch ongeluk op I-70 even buiten Denver

Bericht door Dento »

Vanochtend heel vroeg, rond 3:00 uur, heeft er een tragisch ongeval plaatsgevonden op de I-70 even buiten Denver (in Wheat Ridge).

Een bestuurster van een Nissan, waarschijnlijk onder invloed van alcohol en/of drugs, is na eerst een stilstaande auto te hebben aangereden de verkeerde rijbaan opgereden en tegen het verkeer in op de I-70 terecht gekomen.

Al spookrijdend is de bestuurder vervolgens frontaal op een tegemoetkomende Volvo geklapt, die de Nissan niet meer kon ontwijken.

De vier inzittenden van de Volvo SUV hebben de klap allemaal overleefd, het is niet bekend of de spookrijder op dat moment nog leefde.

Afbeelding

De bestuurder van de Volvo is na de aanrijding uitgestapt om te gaan kijken hoe het met de spookrijder was, en is vervolgens voor de ogen van zijn passagiers aangereden door een vrachtwagen die net over de top van de heuvel kwam en niet meer kon uitwijken. De Volvo-bestuurder was op slag dood.

De vrachtwagen heeft zich vervolgens in de Nissan geboord en deze ongeveer 100 meter meegesleept, waarbij de bestuurster uit de auto is geworpen.

Nadat de politie ter plaatse was gekomen, is er nog een onoplettende bestuurder tegen een politieauto gereden; niemand raakte hierbij gewond.

Om 9:00 uur vanochtend was de hele I-70 in wetselijke richting nog afgesloten voor forensisch onderzoek.

Echt een ongelofelijk tragisch ongeval; overleef je de eerste klap, word je vervolgens doodgereden terwijl je wilt gaan kijken hoe het met de andere bestuurder is... Bah... en dat allemaal veroorzaakt omdat iemand onder de invloed achter het stuur is gekropen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Tragisch ongeluk op I-70 even buiten Denver

Bericht door vana »

Wat een bizar en vreselijk ongeval.
Walgelijk, mensen die met alcohol achter het stuur gaan zitten.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Oh zeg, wat naar! Ik zal nooit snappen waarom men met iets op gaat rijden. Daar zou veel meer op gecontroleerd moeten worden en veel harder bestraft. Je gaat toch ook niet met een wapen de straat op om om je heen te gaan schieten.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Toevallig had ik het daar gisteren over met een vriendin. Zo'n vijftien jaar geleden ben ik rond lunchtijd aangereden door een dronken bestuurster. Zij werd ter plekke gearresteerd (en nogal ruw behandeld door de agent) en we moesten naar haar rechtzaak komen als getuigen. De rechter had die dag echter een "goede bui" en in plaats van DUI (driving under the influence), waar een flinke straf op staat, kreeg ze "Reckless driving", wat veel minder zwaar wordt gerekend :evil: . Ik vind het nog steeds niet kunnen, dat een rechter een goede bui heeft en de wet naar zijn eigen hand zet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Naar nu blijkt is de dronken bestuurster in 2008 ook al veroordeeld voor DUI.

Waarschijnlijk heeft ze geprobeerd snel naar huis te gaan, nadat ze de stilstaande auto had aangereden (niet wetend dat haar nummerbord bij die aangereden auto is achtergebleven), om te voorkomen dat ze weer opgepakt zou worden met een DUI.

Als je in Colorado al een DUI op je naam hebt staan, dan kun je bij een tweede DUI tussen de 10 dagen en een jaar cel krijgen, en/of een boete van tussen de $500 en $1500, en/of een taakstraf tussen de 60 en 120 uur.

Ze is na een familieverjaardagsfeestje bezopen en al achter het stuur gekropen, en in mijn ogen zijn de mensen op dat feestje die dat hebben toegestaan mede-verantwoordelijk voor wat er nu is gebeurd - zij hadden haar nooit mogen laten rijden. Echt ongelofelijk, zoiets.

Haar auto zag er overigens zo uit:

Afbeelding
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
deliboy
Amerika-ontdekker

Bericht door deliboy »

ik dank je zeer :lol:
Na lang overwegen had ik de knoop doorgehakt en een auto gehuurd ook al was ik doodsbang voor auto rijden in amerika.
Nu overweeg ik om gewoon de auto niet op te halen :roll: .

Al deze verhalen helpen niet zo erg op je zelfvertrouwen
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Heeft niks met je zelfvertrouwen of rijden in Amerika te maken, want dit kan in Nederland of België of waar ook ter wereld gebeuren. Want dan moet je in Nederland/België ook de auto laten staan. Of dacht je dat mensen in Nederland/België niet dronken achter het stuur kruipen?

Je hoeft je echt geen zorgen te maken over rijden in Amerika, hoor. Wij hadden laatst een vriend uit Nederland op bezoek, die 2,5 week hier is geweest, en de eerste week nergens naar toe is geweest omdat hij bang was om te rijden - en zijn huurauto stond maar bij ons voor de deur. Uiteindelijk hebben we hem omgepraat, hem verzekerd dat het echt ontzettend makkelijk is, en hij zei naderhand dat hij niet snapte dat hij zich zoveel zorgen had gemaakt, omdat het inderdaad zo makkelijk en rustig rijden is hier.

Kortom, ophalen die huurauto en rijden maar! (Alleen niet met een slok op!)

Onze website | Mijn blog
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik ben onlangs ook aangereden door een dronken bestuurster.
74 jaar en om 1 uur 's middags ladder zat over de parkeerplaats.
Raakte mij en daarna een dikke grote dennenboom. Total los was haar wagen.
Wonder boven wonder stapte zij zonder al te grote schade nog uit.

Twee maanden later deed ze hetzelfde of precies dezelfde parkeerplaats.
Dit keer 8 auto's en bijna een voetganger. Dit keer stopte ze tegen de muur van een supermarkt.
Weet niet wat haar verordening is geworden, maar eigenlijk ben ik er toch nog wel boos om.
Vooral na het lezen van jouw bericht.
Noooooooit, zou je met alcohol (of drugs) moeten rijden. Onschuldige niets vermoedende mede weggebruikers zijn veel te vaak de dupe.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Dat ziet er niet bepaald lekker uit :confused3: Een opeenvolging van ongelukken!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ik moest een paar weken terug voor een opdracht vande krant naar de lokale walmart waar MADD (Mothers Against Drunk Drivers) een fundraiser had samen met de Alcoa politie. Daar een hele poos staan praten met Darlene, een moeder die in februari haar 21 jarige dochter en 10 maand oude kleinzoon verloor aan een dronken bestuurder. Het was zo emotioneel dat ik gewoon mee stond te huilen. Verschrikkelijk dat dit gebeurd.
rijocaer
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

In de discussie die is ontstaan rondom het gebeurde en het artikel zijn er mensen die het lef hebben om de vrachtwagenchauffeur te veroordelen, terwijl uit alles blijkt dat hem geen enkele blaam treft.

Alsof de arme man nog niet genoeg geraakt is door het voorval...

Onze website | Mijn blog
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Dat is natuurlijk belachelijk. In z'n algemeenheid gesproken vind ik sowieso dat vrachtwagenchauffeurs te vaak de schuld krijgen. Men begrijpt ook niet dat als zo'n ding volgeladen is de remweg niet bepaald kort is. Ik zie toch regelmatig mensen (in piepkleine autootjes vaak ook nog 's) zich in een klein gaatje voor een vrachtwagen piepen. En dan maar hopen dat hij je ziet en op tijd kan remmen!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zie ook vaak genoeg volle vrachtwagens met 80 mijl (135 km/h) rijden waar 60 m/p/h is toegestaan en ook aardig wat dikke dubbele zwarte strepen op de weg waar het net wel/net net niet goed ging.
Ik heb het nu nog niet eens over omstandigheden met slecht weer :evil:

De goed lijden onder de slechte, alleen zie ik relatief veel slechte
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Helemaal mee eens. Wij rijden nu op de I-81, waar op dit gedeelte heel veel vrachtwagens rijden. Regelmatig houd ik echt mijn adem in, hopend, dat het goed zal gaan. Ze denderen ons met 80mph voorbij en halen elkaar met net zoveel snelheid in.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Toegegeven, veel vrachtwagenchauffeurs rijden vaak onverantwoord hard, maar in dit geval was daar geen sprake van omdat de vrachtwagen al na ongeveer 100 meter stil stond wat aangeeft dat hij tussen de 55 en 65 mph heeft gereden, en daarmee niet boven de maximum snelheid is uitgekomen.

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is inderdaad heel zuur voor die vrachtwagenchauffeur, dat mensen denken hem te kunnen beschuldigen. Maar reacties op nieuwsartikelen zijn vaak heel ongenuanceerd en zonder enige empathie voor de betrokkenen. Hopelijk leest hij ze niet. Het is jammer voor hem, dat zijn collega's zoveel risico's nemen, dat "het publiek" al gauw anti-vrachtwagen oordeelt. Ik moet toegeven, dat ik ook een heilig ontzag voor die bakbeesten heb en altijd weer blij ben, als Katja de truckroute I-81 weer veilig heeft afgelegd.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

in mijn ervaring zie ik de vrachtwagenchauffeurs juist erg oplettend rijden. Mijn probleem is vaker met een minivan-driving-soccer-mom aan de telefoon.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Da's ook helemaal waar! Ik heb wat dat betreft liever een vrachtwagenchauffeur die wat harder rijdt, dan de niet oplettende, bellende automobilist.

Onze website | Mijn blog
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Een heel tragisch ongeluk maar al bij al vind ik het verkeer in Amerika heel relaxed en heel gedisciplineerd.

Ik ben net 2 weken naar Toscane, Italië geweest. Een prachtige reis maar de Italiaanse chauffeurs en het verkeer zijn verschrikkelijk!
1 op 2 chauffeurs hangt aan de telefoon (Italianen leggen het allemaal ook graag in het lang en het breed uit...). Er wordt steevast te snel gereden en als jij je wel aan de snelheidsbeperkingen houdt, komen ze aan je bumper kleven. Rijvakken worden niet gerespecteerd, iedereen rijdt maar waar hij zin heeft, op de snelweg heb ik vaak chauffeurs netjes OVER de stippellijnen zien rijden ipv ertussen.
En de Italiaanse gepensioneerden zijn nog erger :shock: Zo reed er op een groot rond punt een oudere man op zijn scooter, tégen de richting in, aan de binnenkant van het rond punt.... :shock:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:Da's ook helemaal waar! Ik heb wat dat betreft liever een vrachtwagenchauffeur die wat harder rijdt, dan de niet oplettende, bellende automobilist.
Zeg dat wel! Toevallig is hier in Georgia net een wet goedgekeurd die smsen en emailen onder het rijden verbiedt. Er zijn al een stuk of 20 staten waar dat al zo was, maar om mij onbegrijpelijke redenen mocht het hier nog steeds. Terwijl ik laatst las dat alleen rijdend bellen al hetzelfde is als rijden met teveel drank op, qua concentratie. Laat staan als je dan ook nog iets zit te typen. Wat mij betreft moet je aandacht volledig gericht zijn op het rijden en op niks anders.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer