Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schietpartij in bioscoop Aurora, CO

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Schietpartij in bioscoop Aurora, CO

Bericht door Coyote »

At least 20 hurt after shooting at Colorado movie theater

At least 20 people were hurt following a shooting at a movie theater in Aurora, Colo., police said.

The incident occurred at a cinema showing "The Dark Knight Rises".

Police said that one suspect was in custody. However, it was unclear whether other suspects were involved.

A bomb squad was on site at the Century 16 movie theater, police added.

This is breaking news story. Please check back for updates.

Bron: MSNBC
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Schietpartij in bioscoop Aurora, CO

Bericht door Njit »

Hier hebben ze het over 12 doden en 20 gewonden: http://www.rt.com/news/shooting-dark-kn ... urora-654/
En hier over 10 doden en 30-40 gewonden: http://www.reuters.com/article/2012/07/ ... AM20120720
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Afschuwelijk! :(
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Inmiddels alweer opgelopen naar 14 doden 50 gewonden.

Pfoe.....
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Poeh...denk je even gezellig naar de bios te gaan...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Live feed op NBC, zie hier.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Fok! houd ook een constante update bij: http://frontpage.fok.nl/nieuws/553654/1 ... lm-vs.html . Vooral de laatste info is bizar..

---------------

Doden bij première Batmanfilm VS

Er zijn zojuist mensen gedood tijdens een nachtelijke premiere van Batman. Het gebeurde in Aurora in Denver, Amerika.

Toen de film bezig was gingen er eerst rookbommen af waarna er geschoten werd, aldus de eerste berichten. Twee gemaskerde mannen zouden de daders zijn. Het dodental zou al zijn opgelopen naar tien, het aantal gewonden staat op 39. Naar verluidt is een verdachte al opgepakt, een tweede is nog voortvluchtig, de bioscoop en het aangrenzende winkelcentrum zijn inmiddels afgesloten.

The Dark Knight Rises, de laatste film uit de Batman-trilogie van regisseur Christopher Nolan, gaat vandaag wereldwijd in première.

Update 11.25 uur

Inmiddels is bekendgemaakt dat er veertien doden zijn te betreuren bij de schietpartij, zo meldt 9 News. De zender is ter plaatse met een livestream.

Update 11.32 uur

De opgepakte verdachte heeft de politie te kennen gegeven dat hij explosieven heeft geplaatst in zijn woning, op de parkeerplaats van de bioscoop en in de bioscoop zelf.

Update 11:49 uur

Volgens ooggetuigen waren er ook kleine kinderen aanwezig bij de premiere van de film. Een andere man zei dat de betreffende bioscoop niet bekend staat als een van de veiligste in de stad, waardoor er vannacht drie politieagenten voor de bioscoop stonden te controleren. Volgens hem kwam de man erin zonder problemen omdat hij door zijn gehele zwarte outfit leek op de hoofdrolspeler van de film, Batman. Tot op heden zijn er vijftig gewonden naar het ziekenhuis vervoerd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Hoe gek zijn we tegenwoordig? :blink: :roll:
Stiek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stiek »

Urbanus weest het 30 jaar geleden al

de wereld is om zeep
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Op de voorgaande persbriefing was er sprake van 14 doden en minimaal 50 gewonden, volgens de laatste berichten zou het aantal doden echter op (minimaal) 12 liggen.

Huidige balans van gewonden:

20x naar University (jongste slachtoffer is 3 maanden oud
15x naar Aurora Medical Center (inclusief 3 slachtoffers met "chemical injuries")
6x naar Children's hospital (opengesteld voor alle leeftijden)
6x naar Denver Health
4x naar Swedish
2x naar Parker

De schutter zou verklaart hebben dat in z'n woning explosieven liggen, iets wat momenteel onderzocht wordt.

Live streaming: http://www.9news.com/video/9newsonline.aspx
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Volgens de laatste berichten is het inderdaad 12 doden, waarvan 10 in de bioscoop en twee later in het ziekenhuis zijn overleden, en 50 gewonden.

Bij zijn arrestatie riep James Holmes, de dader, iets over explosieven, en op dit moment wordt zijn appartement doorzocht. Men is zojuist met een explosievenrobot de woning binnengedrongen, en uit voorzorg is (een deel van) het apartementencomplex ontruimd.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

In één ziekenhuis liggen momenteel 9 mensen in kritieke toestand en is één slachtoffer al sinds enkele uren in de operatiekamer. Ook in andere ziekenhuizen liggen mensen in kritieke toestand. Eén van de gewonde slachtoffers is een drie maanden oude baby.

Holmes is via de achterdeur naar binnen gekomen, door op de deur te kloppen waarna iemand hem binnen heeft gelaten. Hij heeft eerst in het plafond geschoten, daarna een soort van gasgranaat geworpen, en is toen op de mensen beginnen te schieten.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dento, is er iets bekend over Loek en Gepke? Waren zij bij de première aanwezig? Ik lees een hoop ongeruste vrienden op FB
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Zojuist wakker geworden hier in Denver op onze laatste dag! En dan dit nieuws horen, bizar. We waren nml. gisteravond ook in Aurora, waar we hebben gegeten bij het Outback Steakhouse! Ik weet niet of dit dichtbij die bioscoop was, maar wat een drama!

Theo
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

hekkie schreef:Dento, is er iets bekend over Loek en Gepke? Waren zij bij de première aanwezig? Ik lees een hoop ongeruste vrienden op FB
Loek en Gepke lagen ten tijde van dit op een oor. Ik zag het vanochtend pas toen ik het nieuws aanzette. Ik heb op FB ook even gemeld dat we er zijn. Bedankt voor de zorgen, maar wij zijn OK.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Loek schreef:
hekkie schreef:Dento, is er iets bekend over Loek en Gepke? Waren zij bij de première aanwezig? Ik lees een hoop ongeruste vrienden op FB
Loek en Gepke lagen ten tijde van dit op een oor. Ik zag het vanochtend pas toen ik het nieuws aanzette. Ik heb op FB ook even gemeld dat we er zijn. Bedankt voor de zorgen, maar wij zijn OK.
:thumbup:
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Fijn dat je dit even meldt Loek en te horen dat jullie ok zijn. Neemt niet weg dat dit een vreselijke gebeurtenis is met weer een hoop onschuldige slachtoffers. Stelletje idioten!
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

inderdaad en fijn te lezen Loek.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tokheim schreef:We waren nml. gisteravond ook in Aurora, waar we hebben gegeten bij het Outback Steakhouse! Ik weet niet of dit dichtbij die bioscoop was, maar wat een drama!
De bioscoop waar dit is gebeurd ligt zo'n 2,5 mijl ten noorden van de Outback Steakhouse in Aurora, bij de Town Center of Aurora mall, aan de I-225 (tussen Alameda en Mississippi).

Onze website | Mijn blog
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het appartement van de dader blijkt vol met booby traps te zitten: http://www.denverpost.com/breakingnews/ ... a-shooting

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer