Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Supreme Court doet DOMA teniet
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Supreme Court doet DOMA teniet
Dat is goed nieuws en hopelijk een stap voor legalisatie van same-sex marriages op federaal niveau.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Heel concreet: mag ik vanaf nu samen met mijn echtgenoot naar een immigrations loket stappen bij aankomst in de VS? Als ik het goed voorheb is immigrations immers een federale bevoegdheid, en erkent de federale overheid vanaf nu mijn huwelijk?
-
- Amerika-expert
In principe geldt de uitspraak van het Hooggerechtshof voor alle federale wetten en daar zouden regels voor immigratie ook onder vallen. Maar ik zou nog niet mijn koffers pakken als je een holebihuwelijk hebt. De gevolgen van het verdwijnen van DOMA (Defense of Marriage Act -- oneigenlijke naam eigenlijk, alsof alle heterosexuelen niets doen dat afbreuk doet aan het huwelijk, maar da's een ander probleem) moeten eerst nog doordenderen in de verschillende ministeries. En dat kan nog wel even duren.
Waarschijnlijk zullen de immigratieregels dus veranderen, maar het kan nog wel een paar maanden (of zelfs een jaartje) duren voordat alles is aangepast.
In ieder geval: de eerste stap is gezet!
Waarschijnlijk zullen de immigratieregels dus veranderen, maar het kan nog wel een paar maanden (of zelfs een jaartje) duren voordat alles is aangepast.
In ieder geval: de eerste stap is gezet!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- goldenhills
- Amerika-expert
Zoals Benno aangeeft, er zijn nog veel losse eindjes. Ik denk dat we moeten wachten op officiele uitspraken van de overheid wat de precieze consequenties zijn, en wanneer ze in gaan. Er is ook nog een periode van 25 dagen waarin de verliezers een heroverweging kunnen aanvragen (het lijkt me sterk dat dat succesvol zal zijn), dus er zijn nog wat procedurele stappen.