Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Filerijden in Moab en Arches. Oplossing voor verkeerschaos?

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Filerijden in Moab en Arches. Oplossing voor verkeerschaos?

Bericht door vana »

Ik vond onderstaand artikel vandaag op de facebook pagina van Moab. Voor ons is het al 9 jaar geleden dat we voor de laatste keer in Arches waren. Toen was het nog relatief rustig. Uit reisverslagen had ik de laatste jaren al begrepen dat het in Arches soms net de Kalverstraat op zaterdag is.
Maar het schijnt nu echt de spuigaten uit te lopen, het park is dit weekend zelfs tijdelijk gesloten geweest omdat de verkeersituatie bij de ingang te gevaarlijk werd.
Volgens mij zou de oplossing hier het invoeren van een shuttlesysteem kunnen zijn.

http://www.ksl.com/?sid=34880651&nid=1070" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Filerijden in Moab en Arches. Oplossing voor verkeerschaos?

Bericht door PSVwally »

Ik heb er laatst ook ergens op dit forum over gepost. Ze zijn een hele tijd bezig geweest om een shuttlebus plan te maken, maar om de een of andere reden komt het niet verder dan het plan. De NP officials vinden de kosten te hoog.

http://www.nps.gov/arch/learn/managemen ... onplan.htm

Wat gedetailleerder: http://www.nps.gov/arch/learn/managemen ... _Vol-1.pdf en http://www.nps.gov/arch/learn/managemen ... _Vol-2.pdf
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik heb eigenlijk nooit gesnapt waarom ze shuttles inleggen in de GC, Bryce en Zion en niét in Arches, nochtans één van de drukst bezochte parken en met bovendien relatief kleine parkings bij de viewpoints. Die van Devils Garden waren ze vorige winter serieus aan het uitbreiden, dus dat wijst eerder op verder auto's toelaten, dan met shuttles werken.
Wij zijn er enkel in de maanden april, december en januari geweest en vooral in de wintermaanden waren we er telkens echt helemaal alleen :thumbup: .
Velen vergeten ook het veruit rustigste deel van Arches, de Klondike Bluffs. Dit bezochten we in april 2014 en ook daar bijna niemand gezien. Dit is nochtans ook een prachtig stuk, alleen moeilijker toegankelijk met een gewone auto. Toen we van daaruit naar het "gewone" deel van Arches reden, was het wel even schrikken van de drukte in vergelijking met de KB, en dat was dan wellicht nog niets vergeleken met de zomerdrukte.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij vonden arches prachtig maar veeeeeel en veeeeeeeel te druk, dat was in april 2013. Wij waren beter naar Klonedike geweest Rudi, dat heb ik toen nog overwegen maar ja de must see's van Arches zijn ook wel prachtig! maar rotje lopen :-(
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Of in de winter gaan, Leen :wink: . Bij Delicate Arch helemaal alleen van de stilte en de zonnewende kunnen genieten in december bvb is waarschijnlijk iets anders dan die van juni...
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij zijn al twee keer eerder weggevlucht uit Arches. In oktober, maar met de camper, overvol bijna geen parkeergelegenheid, en bussen vol toeristen. Dit jaar wordt het 3x is scheepsrecht. En nu moeten we wel door want we hebben een reservering op de campground. :wink:
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij waren er van 10 tot 15 mei jl. en ook toen stonden we 's morgens om 8 uur al in een file om het park binnen te kunnen.
In het park zelf vond ik het wel meevallen. Wij hebben zelfs foto's zonder mensen erop bij Delicate Arch en konden er zelf onder staan.
Travelkitty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Travelkitty »

Zo druk?? Wij waren er 2 weken geleden en het was echt heerlijk rustig. Bij de delicate arch stonden we op een bepaald moment zelfs maar met een handjevol mensen. Het is dan helaas wel wat te koud voor de campgrounds, maar lage prijzen voor de hotels. Is nog net voor het hoogseizoen daar begint.
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik stond vooral in Canyonlands begin Mei ook bijna helemaal alleen. Maar in Arches was toch al flink wat volk. Ik denk dat eind Maart je inderdaad nog meer voor de grote drukte zit.

Afbeelding
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Eind september afgelopen jaar viel het ook allemaal wel mee. Zeker geen file.
Gast

Bericht door Gast »

Zoals ik al eerder heb opgemerkt - allemaal de schuld van dit forum dat het er zo druk is :lol:
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Het is iid de schuld van het forum! Dankzij jullie had ik het vorig jaar opgenomen in mijn route. :thumbup:
Wij waren er half juni en toen was het gelukkig helemaal niet druk.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

'Arches National Park may be undergoing extensive road construction between March and October 2017. Devils Garden Campground may be inaccessible. Due to this potential construction, camping reservations are not available in 2017'

https://www.nps.gov/arch/planyourvisit/camping.htm

Staat er op de website van Archespark onder het kopje camping, dus men gaat nu daadwerkelijk aan de gang om de verkeerschaos te veranderen.
Wij vonden het in zomer 2014 zeer druk bij de parking van Archespark, ook omdat mensen hun auto op de camperplaatsen hadden gezet, waardoor wij met de camper op een plekje moesten wachten..maar voor de rest vond ik de drukte erg meevallen!
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

2x geweest, een keer eind juni andere keer begin juni en eigenlijk viel het altijd wel best mee hoor. we hadden vorig jaar zelfs nog plaats aan devils garden ergens tussen 9u30 en 10u30 ofzo. vorig jaar ook heel gemakkelijk bij delicate arch kunnen parkeren. parking is serieus uitgebreid daar. in 2014 moesten we ons daar nog ergens op een randje parkeren of we hadden geen plaats :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Handig om rekening mee te houden. Ik ga er begin oktober heen. Ben benieuwd!
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Tja als file rijden je ding niet is kan je altijd nog je 4WD aanzetten he in Moab :roll: :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer