Het weer is hier dus spannend te noemen. Het is tot nu toe een veel koudere winter dan normaal geweest, maar met weinig neerslag.
Daar is zondag verandering in gekomen, toen viel er 20 cm sneeuw. Maandag begon het te motijzelen, waardoor wegen bedriegelijk glad werden. Alle scholen waren dicht (ons district was al dicht, voor teacher workdays, zo ook gisteren).
Gisteren ging de motijzel over in ijzel en werden de regeringsmedewerkers 3 uur vroeger naar huis gestuurd. Ook waren de scholen weer dicht.
Vannacht is er 5 cm sneeuw gevallen en zijn de scholen weer dicht vandaag. Ik heb vanochtend een prachtige wandeling door de diepe sneeuw gemaakt, de takken van de bomen waren helemaal beijsd en met de zon erop was het heel mooi! Het is alleen berekoud, want het waait keihard en vriest, dus dat gaat door merg en been.
Hoe is het in andere delen van het land? Ik hoorde van mijn zus, dat de sneeuw die in New England verwacht werd, niet kwam. Het is daar wel gevaarlijk koud, hoewel ze vandaag even een minder koude dag hadden.