Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het weer in Washington DC en het Oosten VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Het weer in Washington DC en het Oosten VS

Bericht door Petra/VS »

Naar aanleiding van de vraag van Redneck maar even een nieuw topic geopend, want dit gaat wel heel erg niet over auto's :).

Het weer is hier dus spannend te noemen. Het is tot nu toe een veel koudere winter dan normaal geweest, maar met weinig neerslag.

Daar is zondag verandering in gekomen, toen viel er 20 cm sneeuw. Maandag begon het te motijzelen, waardoor wegen bedriegelijk glad werden. Alle scholen waren dicht (ons district was al dicht, voor teacher workdays, zo ook gisteren).

Gisteren ging de motijzel over in ijzel en werden de regeringsmedewerkers 3 uur vroeger naar huis gestuurd. Ook waren de scholen weer dicht.

Vannacht is er 5 cm sneeuw gevallen en zijn de scholen weer dicht vandaag. Ik heb vanochtend een prachtige wandeling door de diepe sneeuw gemaakt, de takken van de bomen waren helemaal beijsd en met de zon erop was het heel mooi! Het is alleen berekoud, want het waait keihard en vriest, dus dat gaat door merg en been.

Hoe is het in andere delen van het land? Ik hoorde van mijn zus, dat de sneeuw die in New England verwacht werd, niet kwam. Het is daar wel gevaarlijk koud, hoewel ze vandaag even een minder koude dag hadden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Zeg, ga ons Hollanders eens jaloers maken zeg. :D We krijgen hier wel sneeuw momenteel, maar die blijft hoogstens een dag of twee liggen (zaterdag wordt het alweer 10 graden...) en meer dan een centimeter of vijf is het ook al niet (alhoewel het verkeer rond Rotterdam deze avond helemaal platlag vanwege de sneeuw).

En natuurlijk geen kip die zegt dat iedereen maar eens vrij krijgt morgen. :wink:
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Mijn vraag kwam voort uit het kijken naar "The Weather Channel", waar men het toen net over Washington DC had.

Ook wij, 150 km ten zuiden van Atlanta, hebben een koudere winter dan normaal. Gelukkig houdt dit, meestal, geen sneeuw en ijs in, echter wel nachtvorst.

Toen er meteen na Nieuwjaar in 2002 opeens sneeuw viel, voor het eerst in bijna 20 jaar, lag de stad meteen op zijn g*t. Er zijn namelijk helemaal geen voorzieningen om het witte gevaar te lijf te gaan. :)

Ik ben niet jaloers op jullie winterweer en ik kan niet wachten totdat het over een paar weken, als het gaat zoals het behoort te gaan, weer Lente wordt. Momenteel schijnt het zonnetje en de temperatuur is 50F/10C.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

OK, 2 februari. Zoals ze het hier noemen.. Groundhog day!

Als Phil, een groundhog in Punxsutawney PA zijn schaduw ziet vandaag kunnen we nog 6 weken winter tegemoet zien, anders een vroege lente.

/PeeJay
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hij ziet vast zijn schaduw, zoals altijd. Jakkes, nog 6 weken winter.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ja hoor, Phil heeft vanmorgen in 17F/-8C graden gesproken, hij zag zijn schaduw en dat betekend dat we nog 6 weken winter zullen hebben.

Kunnen we tenminste voorlopig nog skieen..... :D

/PeeJay
Annette
Amerika-ontdekker

het weer

Bericht door Annette »

Ja, gezellig: in Omaha ligt er onderhand zo'n centimeter of 75, en als gevolg van de wind heb ik bergen van twee meter hoog bij mijn voordeur. Ik woon hier al zo'n jaar of 8 en dit is de meeste sneeuw die ik tot nu toe heb gezien. Natuurlijk is men daar hier nog steeds niet aan gewend, en stapt iedereen vrolijk de auto in. En dan lekker verrast zijn als er ongelukken gebeuren: hoe kan dat nou?

Ik blijf mooi binnen.
MuseMusic
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door MuseMusic »

Hier in Nederland mogen we blij zijn met nog neit eens 3cm sneeuw :cry:
Gelukkig heb ik dit wel vast gelegd, haha

http://www.geocities.com/jeroen_westerveld/P1280100.JPG

--> Als de link het niet doet, even het adres kopieren en in de browserbalk plakken

Meer sneeuw dan wat je hier ziet is er de afgelopen maanden niet gevallen :(
Laatst gewijzigd door MuseMusic op 02 feb 2004, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Annette
Amerika-ontdekker

Bericht door Annette »

Ja, mijn moeder was ook al heel trots omdat er drie vlokken waren gevallen. Misschien moet ik toch maar eens een digi camera aanschaffen zodat jullie in nederland kunnen zien hoe dit nou is. Ik kan je wel vertellen dat we al 6 keer het paadje naar de voordeur hebben geveegd, en het maakt geen bal uit, een half uur later ligt het weer vol.

Wel gezellig; er kan alleen niet gewinkeld worden en dat is natuurlijk altijd tragisch. Hoe zouden ze dat vroeger gedaan hebben? Ik vraag me steeds af hoe het zou zijn, zoveel sneeuw als je in een teepee woont.

Brr.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, en ik moet ook altijd aan die pioniers denken, die door weer en wind trokken.
Hier wordt vannacht flinke ijzel verwacht, vind ik erger dan sneeuw. Ik hoop zo, dat de scholen niet weer dichthoeven!
MuseMusic
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door MuseMusic »

Hier sluiten de scholen niet, al is ligt er een meter sneeuw :P

Ik wil nog graag een keer in de winter tijd naar america of canada, lijkt me erg mooi, al die sneeuw :)
Annette
Amerika-ontdekker

Bericht door Annette »

Dan kan je het beste zo rond Thanksgiving komen en 3 maanden blijven, want als er eenmaal zo'n storm langstrekt komt er van vliegen vaak niet zo veel. Het is inderdaad wel heel erg mooi met al die besneeuwde bomen, zelfs zo'n saai landschap als Nebraska wordt met dit weer sprookjesachtig.

Zolang je maar niet 's ochtends met de auto naar je werk hoeft.
MuseMusic
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door MuseMusic »

Jah, maar ik heb absoluut geen geld voor 3 maanden in een hotel te zitten ofzo.
Wel ben ik van plan een paar weken te gaan, en na mijn studie een paar maanden te gaan..
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoe weet je nou of de scholen niet sluiten? Er is in NL nooit zoveel sneeuw :P .
Ik weet nog wel, dat wij een keer bijna een week geen school hadden, omdat alle straten met een dikke laag ijzel bedekt waren. Dat was zo'n 25 jaar geleden, we schaatsten op straat, hartstikke leuk!
De scholen sluiten hier sneller, omdat we toch vrij zuidelijk wonen en er niet genoeg gebudget wordt voor sneeuwruimen. En natuurlijk moeten er dagelijks duizenden schoolbussen doorheen.
MuseMusic
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door MuseMusic »

Ik denk dat het voornamenlijk voor die school bussen is, dat de scholen sluiten. In amerika wordt daar natuurlijk veel meer gebruik van gemaakt
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

MuseMusic schreef:Hier in Nederland mogen we blij zijn met nog neit eens 3cm sneeuw :cry:
Gelukkig heb ik dit wel vast gelegd, haha

<knip>
Leuk om weer eens "Brabantse" sneeuw te zien. Wel een goedbedoelde opmerking: het formaat van je foto, 1600x1200 pixels (419 KB), is een beetje aan de grote kant. Het valt onder goede netiquette om er voor te zorgen dat iedereen je foto's helemaal op het scherm kan zien en ook om de download tijd te beperken.

Hier is dezelfde foto, met wat optimalisaties, teruggebracht tot 500x375 pixels (79 KB).

Afbeelding

Mocht je problemen hebben met wat ik gedaan heb, laat maar weten dan verwijder ik je "sneeuwimpressie" onmiddellijk.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Annette schreef:Hoe zouden ze dat vroeger gedaan hebben? Ik vraag me steeds af hoe het zou zijn, zoveel sneeuw als je in een teepee woont.

Brr.
Dat hoeft niet zo erg te zijn als je zou denken, Annette. Een rit naar de Mall om boodschappen te doen, was niet nodig. :wink: Indien het een goed jachtjaar was geweest, dan waren de prairie-indianen, en daar heb het hier over, klaar voor de lange en koude winter. Ze hadden alles bij de hand om te overleven: een tent boven hun hoofd, voedsel en brandstof. Dit laatste voornamelijk in de vorm van "buffalo chips".

Een "Buffalo Chip" (Achter het gewei! :wink:)
Afbeelding

Drinken was uiteraard nooit zo'n probleem met al die sneeuw.

In tegenstelling tot wat je misschien veronderstelt, was een echte teepee, gemaakt van bizonhuiden, veel minder koud dan verwacht. Met een vuurtje en een flink aantal personen in een betrekkelijk kleine ruimte was het al snel aangenaam. Daarnaast zorgde sneeuw op de teepee voor een goede isolatie.

Het scenario in een slecht jaar is niet zo moeilijk voor te stellen...

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Annette
Amerika-ontdekker

Bericht door Annette »

Ja, dat is ook weer zo. Zal wel gestonken hebben, met zovelen in een kleine ruimte en zonder deo.

Bedankt voor de herstelde foto van de brabantse sneeuw, ik kon die inderdaad niet openen.

Ik hoor net op het nieuws dat we tussen woensdag en donderdag alweer een sneeuwstorm krijgen, niet te geloven, als ik nog maar kan vliegen. Ik was eigenlijk van plan om as maandag naar holland te gaan en zit al te watertanden bij het denken aan broodjes osseworst...
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Niet om vervelend te zijn of zo, maar ook Punxsatawney Phil heeft aangegeven dat er nog zes maanden winter komt... de bosmarmot zag weer eens zijn schaduw. :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

maar ook Punxsatawney Phil heeft aangegeven dat er nog zes maanden winter komt...
Hey Dennis,

Hopelijk blijft het bij 6 weken...

Skieen is leuk, maar om nou in Juli nog de latten onder te binden lijkt me iets minder. :wink:

/PeeJay
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer