Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pakket versturen naar Amerika, wie kan me helpen
Pakket versturen naar Amerika, wie kan me helpen
Hoi allemaal,
Ik wil een pakket versturen naar Amerika. Mijn schoonzus woont daar tijdelijk en heeft een draagzak voor haar zoon besteld en bij mij laten leveren. Ze kon hem daar niet bestellen. Ik wil hem nu naar haar opsturen en wat verjaardagskaarten in het pakket erbij stoppen.
Ik moet een CN23 verklaring invullen, zover ben ik al. Maar voor geschenken is een vrijstelling van 100 dollar. Je hebt ook overigen. Wie weet wat ik moet invullen en wat moet ik verder doen.
Het is geen geschenk, ik stuur gewoon een eigendom van haar op. Het is 95 euro. Het zit wel allemaal nog in de originele doos. Daarnaast wil ik wat verjaardagskaarten en contant geld erbij doen. Zal max 50 dollar zijn.
Kan ik dit gewoon opsturen? Of zit ik met invoerrechten en hoe kan ik die betalen?
Hopelijk heeft iemand hier ervaring i
Ik wil een pakket versturen naar Amerika. Mijn schoonzus woont daar tijdelijk en heeft een draagzak voor haar zoon besteld en bij mij laten leveren. Ze kon hem daar niet bestellen. Ik wil hem nu naar haar opsturen en wat verjaardagskaarten in het pakket erbij stoppen.
Ik moet een CN23 verklaring invullen, zover ben ik al. Maar voor geschenken is een vrijstelling van 100 dollar. Je hebt ook overigen. Wie weet wat ik moet invullen en wat moet ik verder doen.
Het is geen geschenk, ik stuur gewoon een eigendom van haar op. Het is 95 euro. Het zit wel allemaal nog in de originele doos. Daarnaast wil ik wat verjaardagskaarten en contant geld erbij doen. Zal max 50 dollar zijn.
Kan ik dit gewoon opsturen? Of zit ik met invoerrechten en hoe kan ik die betalen?
Hopelijk heeft iemand hier ervaring i
Re: Pakket versturen naar Amerika, wie kan me helpen
invoer rechten moet zij betalen. Maar ehhh gewoon als geschenk aanvinden en op sturen. Maar even wat anders waarom die $50 niet overmaken op andere rekening ipv met de post mee sturen?
Dankjewel voor je reactie. Dat geld is meer een beetje van dat het leuk is om een kaart met geld te krijgen. Normaal krijg je dat ook op je verjaardag dus ik dacht is misschien ook wel leuk nu er niemand daar is. Maar als ze er dan invoerrechten over moeten betalen is ook zo wat 
Maar gift aanvinken, realistische bedrag invullen en opsturen dan? En hoe werkt het dan dat zij de invoerrechten moeten betalen?

Maar gift aanvinken, realistische bedrag invullen en opsturen dan? En hoe werkt het dan dat zij de invoerrechten moeten betalen?
Zoals je al zei: cadeaus tot een waarde van 100 dollar zijn over het algemeen vrijgesteld van importbelasting. Ik zou niet moeilijk doen en de draagzak dus gewoon als 'gift' versturen, vergezeld van een leuke verjaarskaart. Daarmee is die 'gift' ook meteen aannemelijk, want doordat het een nieuw artikel is (nota bene in doos), is het duidelijk niet iets dat je schoonzus vergeten is om mee te nemen toen ze naar de VS ging.
Om niet boven die 100 dollar uit te komen, zou ik dat contante geld er ook maar niet bijstoppen (dat leek toch al niet zo'n goed idee om dat in een overzees pakket te doen, dat mogelijk wordt opengemaakt door de douane). Misschien een Starbucks of Target giftcard (in de VS) bestellen en die naar haar huisadres laten sturen?
Om niet boven die 100 dollar uit te komen, zou ik dat contante geld er ook maar niet bijstoppen (dat leek toch al niet zo'n goed idee om dat in een overzees pakket te doen, dat mogelijk wordt opengemaakt door de douane). Misschien een Starbucks of Target giftcard (in de VS) bestellen en die naar haar huisadres laten sturen?
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Ik zou ook afraden om contant geld op te sturen, maar als je dat toch echt wil doen, doe het dan niet in het pakket maar stuur die kaart apart.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Of gebruik bijvoorbeeld PayPal om geld over te maken.
Of gewoon overschrijven naar haar NL bankrekening. Probleem opgelost.
Trouwens, 95 euro is wel al meer dan 100 dollar. Ik zou dus een iets lagere waarde op dat formulier zetten.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht