Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gast

Re: Hoe doen jullie dat ? Record temperatures expected !

Bericht door Gast »

Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Er wordt hier echt schande gesproken over de hikers die zichzelf 'ervaren' noemen en daarmee denken dat ze onschendbaar zijn, maar wel de levens van de reddingsploegen in de waagschaal stellen. Ze snappen gewoon niet dat, zelf als een trail hier midden in de stad ligt... en je hebt een uur lekker doorgelopen, je minimaal dat uur ook weer terug moet lopen... er rijdt niet even een taxi langs en een helikopter is ook op de meeste plaatsen onmogelijk. Dus raak je in de problemen dan moet de reddingsploeg gaan zoeken. Da's als je op een logische plek zit een uur... ben je gaan dwalen dan is het langer... minimaal een uur dus... nadat je hebt besloten om hulp te (laten) zoeken omdat het al niet meer ging... ver boven lichaamstemp.
Misschien moeten ze maar net als bij de Grand Canyon borden plaatsen met wie er op een trail doorging en onder welke omstandigheden. Dat worden flinke borden...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik weet niet of iemand het al genoemd heeft, maar in droge hitte (werkt minder goed als het vochtig is) vind ik de "cooling ties" heel goed helpen. Er zijn verschillende van, ik heb ze een paar jaar geleden in Moab gekocht en vond ze heerlijk: https://www.amazon.com/s/?ie=UTF8&keywo ... oljzsg31_b
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Zo leren we weer eens iets !
Hoe lang blijft de bandana koel nadat je hem om je hals hebt gedaan ?

Vraag: wie heeft zijn haar korter laten knippen vanwege de hitte ?

Andere vraag: wie droogt er de was buiten ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het blijft koel zolang je het nat houdt. Werkt erg goed.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik droogde vroeg de was wel gewoon altijd buiten hier, maar onder de overkapping. Die hebben we nu helaas niet, en ik wil de was liever niet de hele dag in de volle zon hangen. Daarnaast was het de afgelopen tijd erg wisselvallig weer met veel buien, dus dat helpt ook niet mee. De was hangt nu dus een stuk minder vaak buiten.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik droog bijna alle was buiten hier - maar inderdaad na 30-45 min. kan alles alweer naar binnen want droog.
Het goed gaat dan een paar minuten in de droger op low temp. in de hoop allergie-triggers te verwijderen.
Handddoeken gaan meteen in de droger want als je die buiten hangt dan eindig je met schuurpapier !

Ik las met interesse de bedragen van de energie-rek. vam sommigen. Stroom is bij jullie dus goedkoper dan in de Central Valley ?
Wij hebben bobvendien een tier system, hoe meer stroom je gebruikt hoe duurder het wordt. Is dat indiek ?

Wij gebruiken de airco zelden - wel staan de twee energie zuinige whole house fans bijna de hele nacht aan. (Dit systeem is niet mogelijk in een huis zonder een volledig een alarm-systeem.)

Momenteel doen we mee met een experiment van PG&E, onze energieleveraar, om tussen 4 pm en 9 pm zo min mogelijk electriciteit te gebruiken. Dus niet de afwasmachine, de wasser, de droger, laten draaien, en niet stofzuigen of strijken, in de genoemde uren.

Cooling Centres kennen we hier ook. We hebben plaatsen waar autobussen worden ingezet als koele ruimtes.

Wie van jullie laat zich regelmatig (bv. eens per jaar) controleren door een dermatoloog voor moedervlekken enz. ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 21 jun 2016, 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Stroom zou hier best goedkoper kunnen zijn, geen idee. Maar dan in kWh, ik zie in de laatste mail dat we afgelopen week 277kWh verbruikt hebben.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

According to KidsandCars.org. nationwide 16 children have died in hot car-related deaths so far this year.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik ga eens per jaar voor iets anders naar de dermatoloog, en dan bekijkt ze meteen m'n moedervlekken. Toen ik jong was heb ik heel veel zomers op het strand doorgebracht, daarna lang in Vail gewoond en bijna elke winterdag geskied, gebruik ook nu nooit sunscreen, en er is gelukkig nog nooit een fout plekje gevonden.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

USInsider schreef:
Vraag: wie heeft zijn haar korter laten knippen vanwege de hitte ?

Andere vraag: wie droogt er de was buiten ?
IK ! maar ik neem aan dat je de vrouwen bedoeld :wink: En mijn haar was in Belgie al altijd kaal geschoren (1mm)

Niet te doen hier, dan is de was toch keihard niet?
Hebben wel eens een handdoek enzo buiten gehangen maar die bleef bijna vanzelf rechtstaan :mrgreen:

Wij hebben zo geen systeem van meer betalen als je meer verbruikt. Gewoon per gebruikte Kw.
Water vind ik hier trouwens, vreemd genoeg, ook erg goedkoop.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Was buiten... Nooit; zo van wasmachine naar droger...
Veel teveel stof hier.

Haar kort?? Never! Mij veel te warm.. Halflang kun je in een knot doen, met kort hou je altijd wat over in je nek.

Zonnebrand gebruik ik niet.. Rustig opbouwen en uit de zon voordat je verbrand. Ik weet dat er meer werking is dan 'niet verbranden' met zonnebrand.. Maar al die chemische zooi vertrouw ik ook niet zo..
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Dude schreef: Hebben wel eens een handdoek enzo buiten gehangen maar die bleef bijna vanzelf rechtstaan :mrgreen:
Je moet die ook eerst wassen. :wink:
Groet,

Old Faithful
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

USInsider schreef: Hoe lang blijft de bandana koel nadat je hem om je hals hebt gedaan ?
Ik vind ze helemaal niet werken... je moet ze natmaken uitslaan en er een ruk aan geven... wij merkten de eerste paar keer dat ie koeler werd, daarna was het effect helemaal weg en heb je gewoon een sneldrogende natte doek (wat best handig is..).
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ondertussen liepen er bij Dude in de buurt wat hoog intelligente mensen zonder bandana rond.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2605 ... _VS__.html
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

We zijn net terug en hadden de laatste dagen van alles willen doen in Phoenix, zoals de zoo en botanische tuinen maar met 124/126 F is dat gekkenwerk en niet ongevaarlijk dus maar veel binnen gedaan, shoppen, musea, sealife. Was wel jammer maar dat risico heb je in Phoenix.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dude, handdoeken kan ik niet buiten drogen - dat wordt schuurpapier. Maar de rest van de was wel, kleren, beddengoed.
We hebben hier qua prijs van elektriciteit een tier system, dus hoe meer je gebruikt, hoe duurder een Kw wordt. Dus het spaart echt. Idem onze whole house fans. Ook met enorm zuinig gebruik zowel van elektriciteit als van gas, is onze energierek. toch $ 125-150 p/maand over het hele jaar berekend.

Wat je schrijft over de prijs van water, verbazend inderdaad. Is er geen rantsoenering bij jullie - zoals wij die hier in CA wel hebben ?

Back, dat klop. Ik maak ook een knot bovenop mijn hoofd . Soms ben ik jaloers op mijn man zijn kale kop !

Paula, dankzij de hitte heb je wel een extra verhaal voor de thuisblijvers !
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Die kale kop kan alleen maar verbranden. Lijkt mij niet prettig. Ik heb krullend haar, altijd een isolatielaag dus. Niet prettig als het heet is, ik raak m'n warmte dan niet goed kwijt.

We zijn nu in Griekenland en er is ook een hittegolf. Temperaturen tegen de 40 graden. Een beetje jammer dat een wandeling door de prachtige natuur hier er nu niet in zit. Maar liever niet wandelen dan oververhitting riskeren terwijl je in een onbewoonde vallei loopt. Je hebt van die idioten die het toch doen, zie de link van Bedeve. Kan ik écht niet begrijpen!

We passen ons schema erop aan. S'ochtends naar zee om te zwemmen. Tegen middaguur wordt het te heet en de zon te gevaarlijk. Dan stappen we op een scootertje om wat af te koelen. Er staat hier wel een lekker briesje. Na zonsondergang wordt het weer wat schappelijker en gaan we er weer op uit. Ik zie hier toeristen hele dagen op strandbedjes liggen met compleet verbrande lijven en rode koppen. Dan denk ik: wéér een behandeling van huidkanker die 'wij' met z'n allen op mogen hoesten. :roll:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hier in Zuid-Spanje zien we ze ook, Nederlandse en andere toeristen donkerbruin of zo rood als en kreeft. Soms vraag ik me af of sommige mensen nooit lezen of zo. De voorbeelden van huidkanker zijn er genoeg.

Het is hier nu fris voor de tijd van het jaar, zo'n 31 graden Celcius met een lekker windje. Luchtvochtigheid zo'n 15 procent, maar 's nachts veel hoger. Dus droog ik de was aan de lijn en gaan de handdoeken juist 's nachts naar buiten. Haal ze 's morgens droog binnen. Wij kennen jiet die heftige buien in de zomer, hier is het meestal 100 dagen droog.

Tja, allergieën? Ik heb de maand mei in Nederland enotm veel last gehad, juist daar gaat al mijn was in de droger. HIer in Spanje dus zelden.
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Fre en Isa »

Binnen 14 dagen vertrekken ook voor onze rondreis naar de VS. Het was me al opgevallen dat de temperaturen er wel heel hoog zijn momenteel. Enig idee hoe lang die hittegolf nog zal duren? We reizen met 2 kindjes van 5 en 7 en willen niet dat ze na één wandeling al kapot zitten voor de rest van de reis.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer