Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Yankee-Doodle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Net terug van 4e Amerika-reis: ergernissen

Bericht door Yankee-Doodle »

Ik kan me eerlijk gezegd geen hotel herinneren waar ik de airco niet naar een normale temp kon terugzetten. Maar ik begrijp je ergernis wel.Soms kost het best wat moeite.
Het is vaak aan of uit, want of de compressor nu wel of niet draait maakt niet uit: de ventilator zelf maakt al veel lawaai.

Wat wel "on-Nederlands" is, is de hoeveelheid kleingeld wat je in no-time weet te verzamelen als je iets koopt.
De prijzen zijn vaak redelijk afgerond op hele bedragen, komt er in de meeste gevallen Tax bij waardoor je $ 5,27 of zoiets moet afrekenen.
Aan de andere kant maak je mensen ook blij door met een handvol centen af te rekenen.

Aan de andere kant: als je geld mee neemt naar huis is dat een reden om het volgend jaar terug te brengen :lol:
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Wat wij irritant vinden zijn de plastic tasjes carrousel in de Walmart.... als je niet snel genoeg bent draaien je spulletjes gewoon weer mee :lol:.
Nee even serieus al die plastic tasjes vonden wij een beetje overdreven.
En wat wij niet prettig vonden was de chloorsmaak aan water en frisdrank.

Wat wel raar was, als je serveerster een half uur met pauze is heb je dus geen bediening.
En na een half uur komt ze gewoon weer terug? Heel bijzonder.

Is er ook een pro Amerika topic?
We hebben namelijk veel punten die we veel fijner / beter vinden!
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Yankee-Doodle schreef:We zijn nét terug van een korte rondreis door zuid-west Amerika waar de gemiddelde temperatuur ergens tussen 35 en 45 graden lag.
Gelukkig is het gort droog en waait het eigenlijk constant dus het is nog dragelijk.
Probleem is dat overal waar je naar binnen loopt met 3 zaken te maken hebt: de airco staat op turbo 20 graden waardoor je het gevoel krijgt de koelkast binnen te lopen
Dat je door New York loopt met een hittegolf en dat via de ópenstaande deur van een winkel er een koude wind naar buiten blaast.
Dan vraag je je toch echt af waarom het toch zo warm is buiten :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

SuzieQ schreef: Wat wel raar was, als je serveerster een half uur met pauze is heb je dus geen bediening.
Ik woon hier (pas?) twee jaar maar dat heb ik nog nooit meegemaakt :shock: :lol:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik woon hier al 50 jaar en heb het nog nooit meegemaakt.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Yankee-Doodle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Yankee-Doodle »

Wat wel raar was, als je serveerster een half uur met pauze is heb je dus geen bediening.
Wat je wel vaker ziet is dat er in een broodjeszaak (of zoiets), 3 mensen hebt werken.
1 welke de bestelling opneemt en afrekent, 1 welke de broodjes moet maken, en 1 die het moet uitgeven.

Een week geleden nog meegemaakt dat de broodjes smeerder ook de kassa van de souvenirschop moest bijhouden en dus
steeds even weg was.
En niemand die zijn werk even overneemt.
(was in Kayenta).

Ook meegemaakt dat er 1 persoon uit de keten ineens prullenbakken ging legen, dan duurt het ook ineens langer voordat je je bestelling hebt.
(Yellowstone-west).
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Nog even terugkomen op het chloor in het drinkwater.

We hebben net een huis gekocht ten noord-oosten van Richmond, VA. Het water smaakt er uitstekend! Geen chloor, geen fluoride - alleen puur water. We pompen het dan ook zelf op uit onze eigen put...

Overigens zijn we ook niet aangesloten op de openbare riolering - het gaan allemaal door een tank en dan naar een 'lekveld' achter de garage...
sandesign
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door sandesign »

Ergernissen aan Nederlanders in Amerika....ja ongelofelijk maar helaas heb ik mij geërgerd aan Nederlanders. Staan we in Yellowstone bij de Upper Yellowstone Falls in de rij om een foto te kunnen maken van de waterval. Voor ons staat een Amerikaans gezin die een gezellig praatje met ons maakt. Lopen er opeens een groep jongens voorbij en de Amerikaanse man voor ons zegt er wat van dat er een wachtrij is met het verzoek om aan te sluiten. Toen zei ik nog tegen m'n man 'dat zou nou echt een Hollandse streek kunnen zijn' en ja hoor helaas kwamen we er later pas achter dat dat groepje jongens Nederlanders waren die dus tussen de rij mensen in foto's stonden te maken en dan denk ik van heb toch even het fatsoen om je aan te passen maar nee hoor gewoon hondsbrutaal er tussen door.
Later tijdens onze vakantie heb ik me weer geërgerd aan een Nederlands gezin tijdens het diner in een restaurant. Iedereen zat netjes te eten en ja hoor weer een gezin die dachten van ach ze verstaan toch niet wat we zeggen we gaan lekker egoïstisch hard en luid praten maar niet er bij stil staan dat wij schuin achter hun zaten en het was echt onvoorstelbaar wat ze allemaal zeiden. Op een gegeven moment heb ik me omgedraaid en er wat van gezegd en toen pasten ze zich eindelijk aan maar je krijgt een soort schaamte gevoel tegenover de Amerikanen.
Verder hebben wij een heerlijke vakantie gehad in Amerika. Ik vind dat Amerikanen veel respect hebben voor elkaar en daar kunnen wij wel wat van leren maar goed zo hebben wij het ervaren in Amerika.
Gast

Bericht door Gast »

Ach, Amerikanen kunnen ook erg luid en obnoxious zijn, hoor. :)
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Amerikanen kunnen dat heel goed vooral als zij kauwgom aan het kauwen zijn. Lijken net koeien dan die te grazen staan.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Dat van die serveerster was bij een Denny`s.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ellis71
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellis71 »

Wat ons opvalt is dat wij hier in Florida veel mensen in de auto met hun mobiele telefoon aan hun oor zitten, of aan het app'n of sms'n...facebook 'n zijn of wat dan ook , en daardoor slingerend over de weg gaan.

En nu hebben ze hier de cruisecontrol uitgevonden en de wegen om de cruisecontrol te gebruiken....maar ik geloof dat zowat niemand het gebruikt.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Nou, dat zie op de NL snelwegen toch ook enorm vaak. Idioot! Ik kan me daar echt aan ergeren.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Verbaas je niet, verwonder je slechts........
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Ellis71 schreef:Wat ons opvalt is dat wij hier in Florida veel mensen in de auto met hun mobiele telefoon aan hun oor zitten, of aan het app'n of sms'n...facebook 'n zijn of wat dan ook , en daardoor slingerend over de weg gaan.

En nu hebben ze hier de cruisecontrol uitgevonden en de wegen om de cruisecontrol te gebruiken....maar ik geloof dat zowat niemand het gebruikt.
Dat cruise control ben ik helemaal met je eens. Helemaal als men op de snelweg de zelfde snelheid als jij gaat rijden naast jou en vervolgens kan je geen kant op om in te halen!

Wat betreft het telefoon gebruik, sms-en is verboden maar bellen aan je oor niet!

http://www.ncsl.org/research/transporta ... -laws.aspx
Gast

Bericht door Gast »

Cruise control is voor bejaarden. :D
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Dat zeg jij. Ik kan niet meer zonder.

Op lange stukken (en die hebben we hier!) krijg ik geheid een dikke enkel zonder cruise control.
LA, LA, LA....
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Pioenroos »

In Florida is het bellen en appen vele malen erger dan in Nederland. Nader onderzoek leerde ons dat je in Florida mag bellen in de auto...
Er zijn nog meer staten waar dat mag. Ongelooflijk en levensgevaarlijk!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Pioenroos, ik neem aan dat je bedoelt dat je daar niet-handsfree mag bellen. Want bellen in de auto mag in Nederland ook.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer