Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Originele I-94W kaart opgestuurd

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Originele I-94W kaart opgestuurd

Bericht door StageNYCfall2007 »

Goedendag,

Ik had mijn I-94W kaart niet ingeleverd bij vertrek uit de States. Een maand geleden heb ik naar London, KY bewijzen gestuurd dat ik de VS op tijd verlaten heb.

Echter, kwam ik er net achter dat je de originele I-94W kaart niet mee moest sturen :?

Ik heb dit wel gedaan, en allemaal bewijs. Komt het zo in orde? Of gaan ze moeilijk doen omdat ik de échte kaart verstuurd heb?

Kopieën van alles wat ik verstuurd heb, heb ik nog.

Graag jullie reacties.
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
StageNYCfall2007
Amerikafan

Zucht...

Lezen is soms erg moeilijk, helemaal als je je te hard concentreerd. Er staat namelijk op de ambassade site:

"Stuur het I-94W kaart NIET naar de ambassade, consulaat of een andere instantie dan het adres hierboven" (London, KY) <= hier dus wél heen.

Ik heb de originele verstuurd, wat dus goed is. Ook al vermelden ze nergens specifiek dat die ook meegestuurd moet worden (staat niet in rijtje van bewijzen die je op kan sturen)
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Originele I-94W kaart opgestuurd

Bericht door hekkie »

StageNYCfall2007 schreef:Goedendag,

Ik had mijn I-94W kaart niet ingeleverd bij vertrek uit de States. Een maand geleden heb ik naar London, KY bewijzen gestuurd dat ik de VS op tijd verlaten heb.
Ik heb afgelopen vrijdag de groene kaart ook niet ingeleverd bij vertrek uit de States. Gewoon stomweg niet aan gedacht. Dit is mij één keer eerder overkomen en hoewel ik toen niets heb opgestuurd heb ik daar geen nadelige gevolgen van ondervonden.

Het zou kunnen zijn dat de regels nu wat strenger gehanteerd worden. Op welke site precies kan ik daar info over vinden en/of naar welk adres in London, KY moet ik de visawaver opsturen?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
han
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door han »

StageNYCfall2007 schreef:Zucht...

Lezen is soms erg moeilijk, helemaal als je je te hard concentreerd. Er staat namelijk op de ambassade site:

"Stuur het I-94W kaart NIET naar de ambassade, consulaat of een andere instantie dan het adres hierboven" (London, KY) <= hier dus wél heen.

Ik heb de originele verstuurd, wat dus goed is. Ook al vermelden ze nergens specifiek dat die ook meegestuurd moet worden (staat niet in rijtje van bewijzen die je op kan sturen)
Zoiets zou mij nou ook gebeuren. Wil je het extra goed doen allemaal, doe je het in je zenuwen net verkeerd. Of je denkt het verkeerd gedaan te hebben en achteraf blijk je het toch weer goed gedaan te hebben.
inderdaad zucht, zucht.
Onze zoon is op stage in Miami
StageNYCfall2007
Amerikafan

Ja inderdaad! Al dat papierwerk, je wilt het zo goed doen, en als je iets ziet, raak je meteen gestresst, zoals ik :lol:

Enerzijds niet nodig, anderzijds wel. T zou me niks verbazen als ze daar moeilijk over zouden doen.

En Hekkie, als je kijkt in het forum 'tijdelijke visa voor Amerika' vind je genoeg topics over hoe en wat.
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

hekkie schreef:Op welke site precies kan ik daar info over vinden en/of naar welk adres in London, KY moet ik de visawaver opsturen?

Marjan
Op de site van US Customs and Border Patrol, hier een link naar info over het I-94 document :

http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_vi ... tructions/

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

PeeJay schreef:
hekkie schreef:Op welke site precies kan ik daar info over vinden en/of naar welk adres in London, KY moet ik de visawaver opsturen?

Marjan
Op de site van US Customs and Border Patrol, hier een link naar info over het I-94 document :

http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_vi ... tructions/

/PeeJay
Dankjewel PeeJay. Ik heb het uitgeprint en ga ermee aan de slag.

Ik wil 22 mei as. toch wel weer graag toegelaten worden in de USA..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
StageNYCfall2007
Amerikafan

Het duurt 4 maanden om de administratie te verwerken, dus 22 mei is te vroeg.

Maar goed, lees alles en het komt goed. Neem iig alle documentatie mee de 22e! Om bij de douane als ze erom vragen het te laten zien
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

StageNYCfall2007 schreef:Het duurt 4 maanden om de administratie te verwerken, dus 22 mei is te vroeg.

Maar goed, lees alles en het komt goed. Neem iig alle documentatie mee de 22e! Om bij de douane als ze erom vragen het te laten zien
Dankjewel voor de info. Ik begin nu te twijfelen of ik de groene kaart wel op zal sturen. Maar ik zal alles eens rustig doorlezen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wij waren in 2001 ook vergeten de I-94 formulieren in te leveren. Ik kwam er pas in 2003 achter dat dit consequenties kon hebben voor ons volgende bezoek aan de USA. Ik heb toen alles opgestuurd naar het adres dat aangegeven wordt (originele stukken :oops: ), en kopieën gemaakt voor onszelf. Toen wij in 2005 aankwamen in Amerika had ik alles bij me. Er was niets aan de hand, we konden zonder problemen door. Dus mijn advies is stuur de kopieën alvast op met een begeleidende brief en neem de originelen en een kopie van de brief mee in mei. Ik weet zeker dat alles in orde zal zijn.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Wat ik niet begrijp is hoe je die kaart kunt vergeten in te leveren.

Ik zet de kaart op dag 1 met een paperclip vast in mijn paspoort en op de dag van vertrek zit hij er nog net zo in.

Op de dag van vertrek sta je toch al de hele dag met je paspoort in je hand, dus je kunt de kaart niet over het hoofd zien.
Bij de laatste controle wordt de kaart uit je paspoort gehaald.
16x USA / 30 staten
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ze halen hem er niet altijd uit bij de laatste controle en dan zie je het makkelijk over het hoofd. Ik vergeet het nu in ieder geval nooit meer om te kijken of ze hem er wel daadwerkelijk uit hebben gehaald want die dit wil je niet 2 keer meemaken.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
StageNYCfall2007
Amerikafan

Liz schreef:Wat ik niet begrijp is hoe je die kaart kunt vergeten in te leveren.

Ik zet de kaart op dag 1 met een paperclip vast in mijn paspoort en op de dag van vertrek zit hij er nog net zo in.

Op de dag van vertrek sta je toch al de hele dag met je paspoort in je hand, dus je kunt de kaart niet over het hoofd zien.
Het was de eerste keer dat ik naar de VS ging. Je kreeg een groen kaartje, niks werd erbij gezegd. En bij vertrek ook niks gevraagd. Als je niks weet...

Pas vorige maand las ik op dit forum over 'het groene formuliertje'. Toen dacht ik 'he die heb ik ook nog'.

"You must surrender it when you leave the States", had ik al een paar keer gelezen, maar ik dacht dat het betekent: "je moet het bij je hebben als je het land verlaat." :oops:
Dus ik had het kaartje wel bewaard, maar me er verder geen zorgen meer over gemaakt.

Die fout maak ik geen 2e keer
GOD BLESS AMERICA

USA Trips
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik wist het ook niet!
Ben inmiddels 5x in de VS geweest en het groene papiertje is nooit ingenomen/afgescheurd. Het papiertje van september 2001 zat er bij binnenkomst in 2003 nog in. Nooit problemen mee gehad.
Inmiddels een nieuw paspoort, nog zonder papiertje.
Kan ik er bij vertrek na mijn vakantie a.s. september op wijzen dat ze het in moeten nemen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Liz schreef:Wat ik niet begrijp is hoe je die kaart kunt vergeten in te leveren.

Tja, vergeten is menselijk, nietwaar? :wink:

De reden dat Marjan 'm vergeten is, komt denk ik doordat de incheckprocedure bij United Airlines op Washington Dulles Int'l Airport voor de internationale vluchten anders was dan voorheen.

We moesten dit keer nl. zelf inchecken. Mijn paspoort moesten we op een scanner leggen waarna automatisch mijn gegevens (en die van Marjan) tevoorschijn kwamen op het scherm. Nadat ik bevestigd had dat Marjan ook "van de partij was", moesten we haar paspoort ook scannen. Vervolgens konden we opgeven hoeveel stuks bagage we hadden en werden boardingpassen en de labels automatisch uitgeprint. Tot zover was er nog niemand van UA aan te pas gekomen. Pas op het moment dat de labels om de koffers moesten, kwam er iemand van UA bij die even onze paspoorten met de labels (en ons) vergeleek en de labels om de koffer deed.

De koffers werden niet eens gewogen (en ik was al bang dat één van mijn koffers veel te zwaar zou zijn :wink: ). We moesten toen zelf onze koffers naar een ander gedeelte brengen waar ze door een scanner gingen. Hier hoefden wij gelukkig niet op te wachten en konden wij gelijk door de security check naar de gate. Hier stonden lange rijen maar die rijen werden heel efficiënt door de vele medewerkers van de TSA door de security check geleid waardoor dat gelukkig vrij snel ging.

Omdat we redelijk laat waren, we werden bij aankomst bij de inchekbalies eerst naar de verkeerde incheckbalie gestuurd, moesten we ons bijna nog haasten om bij de gate te komen. Precies 10 min. voor het boarden waren we daar. We konden al snel instappen en ik ben net iets eerder aan boord gegaan dan Marjan. Het groene kaartje zat toen nog steeds vastgeniet in het paspoort. Ik dacht er wel aan om die bij het boarden aan de medewerker van UA te overhandigen maar Marjan is die (denk ik) door de haast vergeten. Ik heb er ook niet meer aan gedacht haar hier op te attenderen omdat ze al zo vaak in Amerika is geweest. :wink:

Zo zie je maar dat door de nieuwe procedure van het inchecken bij UA, je zomaar kunt vergeten je groene kaartje zelf uit je paspoort te halen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Die groene kaartjes vind ik gewoon waardeloos, mijn reisgenootje is hem de laatste keer op het vliegveld bij aankomst waarschijnlijk al verloren. Eerst werd het altijd in je paspoort vastgeniet, maar dat gebeurd nu ook al niet meer op alle luchthavens. Ik stop de mijne altijd in het hoesje om m'n paspoort zodat ik hem niet verlies, maar ik kan op deze manier ook vergeten om hem in te leveren en bij het inchecken wordt er niet altijd om gevraagd. Ze kunnen beter die machines in gebruik nemen en iedereen dwingen daar langs laten gaan, dan weet je in ieder geval zeker dat het goed gaat.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Ach iedereen vergeet wel eens wat. En zoals je ziet kan het iedereen gebeuren. Marjan is nu niet de persoon die voor het eerst is geweest.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

mirdj schreef:Die groene kaartjes vind ik gewoon waardeloos,
Kan je wel vinden maar het is wel je toegang tot Amerika.
Als deze mogelijkheid niet zou bestaan moest je elke keer een visum aanvragen via het consulaat.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik wel! Ik ben gewoon blond........ :hilarious:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Rob schreef:
mirdj schreef:Die groene kaartjes vind ik gewoon waardeloos,
Kan je wel vinden maar het is wel je toegang tot Amerika.
Als deze mogelijkheid niet zou bestaan moest je elke keer een visum aanvragen via het consulaat.
Dat weet ik ook wel en ik neem het ook gewoon voor lief, maar gezien het technologische tijdperk waar we nu in leven moet er ook een andere (geautomatiseerde) manier zijn om dit te regelen.

Een paar punten waar ze zeker verbeteringen voor aan kunnen brengen.
- Ze kunnen aan de hand van je paspoort al zien of jij een strafblad hebt en in feite controleren ze dit ook als je bij de immigrations officer komt
- Het opgeven van het verblijf adres vind ik ook een beetje onzin, want als je zoals velen van ons hier doen gaat trekken kan je wel een adres opgeven maar 1 of 2 dagen later zit je al ergens anders. Iedereen kan een willekeurig adres opgeven en alsnog in de iligaliteit verdwijnen.
- Of je zakelijk of prive komt kan de immigrations officer ook aan je vragen, kost geen extra tijd.

Uiteindelijk ontkom je er niet aan dat je bij een immigrations officer langs moet, en dat is ook helemaal niet erg. Maar het hele visa waiver verhaal kan allemaal veel beter en makkelijker worden opgezet, zeker voor de landen die nu alleen maar een I-94 in hoeven te vullen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer