Ach, het kan geen kwaad om wat inzicht te krijgen/hebben in de dingen...han schreef: Moeders he. Zien overal spoken. Door jullie toch al een stuk minder hoor.
En al wat jij voor hen uitzoekt, moeten ze zelf al niet meer zoeken.

Ach, het kan geen kwaad om wat inzicht te krijgen/hebben in de dingen...han schreef: Moeders he. Zien overal spoken. Door jullie toch al een stuk minder hoor.
Ik vermoed dat je dergelijke HMO's alleen in California aantreft. Het is daar historisch gegroeid. Ross-Loos was de eerste: http://en.wikipedia.org/wiki/Ross-Loos_Medical_GroupANY schreef:Oortjes, een HMO is een vorm van verzekering, misschien zijn er die hun eigen ziekenhuizen hebben, maar hier toch niet. Ik heb zelf ook een HMO verzekering, maar ze zijn geen eigenaar van het ziekenhuis hier (gelukkig!!)
Lieve oortjes; Dit is nou net wat ik nodig had! Je hebt gelijk. Ik hoop maar dat dat goede verstand ook een beetje werkt. En inderdaad is het heel Nederlands/Belgisch om alles goed geregeld te willen hebben. Hier wordt het ook allemaal een beetje de "ik maatschappij" Ik heb het idee dat het in Amerika toch nog " wij met z'n allen"is, of zie ik dat verkeerd?oortjes schreef:he Han, vraag maar raak hoor, de deelnemers hier die in de US wonen zullen je graag helpen met info. Het is allemaal niet zo moeilijk als het in eerste instantie lijkt, maar het is anders ingericht, je moet gewoon even inzicht erin krijgen en dan is het van o ja ! zo doen ze dat.
Ga er gewoon van uit dat je je zoon een goed verstand hebt meegegeven. Maar inderdaad vooral jongere mensen zien niet zo snel alle mogelijke problemen die wij meteen ontwaren. En ja het is heel Nederlands/Belgisch om van alles en nog wat goed geregeld te willen hebben
Je overlegd met je HR wat de werkgever aanbied dan vraag je bij alle maatschappijen die de werkgever aanbied een offerte.han schreef: Zijn er in Amerika trouwens ook adviseurs of bureau's die je advies kunnen geven wat het beste bij jou past? Of is dit erg duur?
Beide een verzekering via de werkgever, met een kleine eigen bijdrage, die vrijwel alle risico's dekt. Tandheelkunde, brillen, e.d. zijn inbegrepen. Daarnaast heeft mijn echtgenote van een vorige werkgever, bij wijze van afscheidspremie, een ziektenkostenverzekering gekregen die tot aan onze dood doorloopt. Daar betalen we ongeveer $250 per jaar voor. Die tweede verzekering komt van pas als we niet in loondienst werken (ik heb een tijdje als zelfstandig consultant gewerkt), en vooral als we oud zijn en niet meer werken, omdat het federale ziekenfonds niet alle kosten dekt. We hebben ook artsen in de familie. Bij m'n officiele huisarts ben ik nog nooit geweest.Marceljesse schreef:Wat hebben de nederamerikanen voor verzekeringen?
Marceljesse schreef:Wat hebben de nederamerikanen voor verzekeringen?
Dat is ( als ik het goed begrijp) dus het omgekeerde van hier. Wij kunnen alle gemaakte kosten, die jij noemde, opgeven aan de belastingdienst. Als die een bepaald bedrag overschrijden krijg je belastinggeld terug. Wel een stuk eenvoudiger in Amerika. Hoef je die belasting al niet te betalen.Tink schreef:Han,
Normaal gesproken zou dus die 6000 bij je salaris worden geteld en zou daar nog ongeveer 1/3 aan belastingen afgaan die je nu dus mooi bespaard.
Hoop dat dit een beetje duidelijk is
Ik zag ook dat ik een spellings fout heb gemaakt. Het is cafeteria plan niet cafetaria plan. Het staat in het Engels beschreven hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cafeteria_plan