steve_young schreef:Slimste is waarschijnlijk een NL creditcard te nemen, aangezien je nog geen credit history hebt wordt het moeilijk een creditcard in Amerika aan te vragen.
Ik heb gelezen dat het doorgaans nog wel lukt om een $500 unsecured of $2500 secured kan krijgen. Ben er nog niet helemaal uit. Wil eerst verder onderzoek doen over wat er mogelijk is voor CCs in de VS zonder credit historie.
steve_young schreef:
voor fooien kan je doen wat het makkelijkste voor jou is.
Als ze je de rekening brengen kan je de creditcard in het bonboekje doen, dan gebruiken ze die en dan krijg jij een bon waar je een fooi kan opschrijven en je handtekening op zet. Maar je kan ook alleen je handteking zetten en contant wat geld achterlaten in het boekje.
Als je contant betaald brengen ze altijd eerst je wisselgeld terug en laat je fooi achter op tafel.
Duidelijker dan dit wordt het niet, thanks!
steve_young schreef:
Voor een mobiel nummer is straighttalk of een vergelijkbare prepaid provider je beste optie.
Kan je in Walmart kopen, met straighttalk bijvoorbeeld heb je voor 45 dollar onbeperkt bellen smsen en 5 gig internet (over de 5 gig verlagen ze je snelheid naar 2g)
Dat is helemaal niet verkeerd. Klinkt goed!
goldenhills schreef:Je kunt vast wel een zgn secured credit card aanvragen, zeker bij een credit union. Als je in de VS je salaris krijgt zul je toch sowieso een bankrekening willen openen daar. Zonder credit history moet je voor alles een borg storten (credit card, gas/water/licht, etc.), maar je moet toch wel alles wat je nodig hebt kunnen regelen.
Hmm, het hangt er dus een beetje vanaf welke kant het op gaat. Als het er op gaat lijken dat ik permanent naar de VS verhuis dan is het verstandig om z.s.m. credit rating op te bouwen. Ik heb weinig zin om m'n spaargeld te laten verdampen in noodgedwongen deposits.
goldenhills schreef:Leuk vooruitzicht overigens! Goed om te lezen dat het bedrijf een idee heeft van visa en al de aanvraag in gang heeft gezet, want daar willen bedrijven nog wel eens de plank mis slaan: een baan aanbieden en geen idee hebben hoe het visumsysteem werkt. Succes!
Mijn bedrijf heeft er gelukkig al aardig wat ervaring mee. We zitten in 39 landen en er wordt nogal eens met personeel geschoven.
Njit schreef:wjjkoevoets schreef:Fooien
Stel ik zit bij een restaurant en men legt de rekening op tafel:
01. Ik betaal met credit card, schijf het fooi percentage op de bon en geef mijn kaart aan de ober?
02. Ik betaal met credit card, eet/drink verder en laat vervolgens een percentage fooi contant achter op tafel?
03. Ik betaal contant, fooi er gelijk bij?
04. Ik betaal contant, eet/drink verder en laat vervolgens een percentage fooi contant achter op tafel?
Credit Card betaling gaat anders:
1. Je geeft aan dat je wil betalen
2. Men geeft je een bon om te kunnen beoordelen of de rekening klopt.
3. Je geeft je Credit card mee samen met de bon
4. Men geeft je een nieuwe bon die je dient te ondertekenen. Hier kun je ook de Tip op bijschrijven
Yes, thanks!
knaapje schreef:.............. Is het voor mijn bedrijf raadzaam om een NLse creditcard bij mijn bank te regelen of lokaal een Walmart (o.i.d.) creditcard te regelen?.......
Of je regelt zelf een cc. via je eigen bank waarvan je de uitgaven zelf betaalt en ze bij je baas declareert.
Of je krijgt een cc. via je bedrijf en dan moet het bedrijf er een aanvragen en worden alle uitgaven hiermee rechtstreeks aan het bedrijf doorberekend.
In de USA een cc aanvragen via Walmart o.i.d. is niet van toepassing. Eventueel zou het Amerikaanse bedrijf een cc voor je kunnen aanvragen, maar ik betwijfel of ze daartoe bereid zijn. Ze zijn dan volledig aansprakelijk voor je uitgaven.
Ik heb zelf de ervaring met een US bedrijf, dat we de kosten van 2 cc's op eigen naam vergoed kregen en alles verder moesten declareren o.a. i.v.m. aansprakelijkheid.
Let wel op je limiet op de cc. of die voldoende is.
Ik zie nu pas dat ik heb zitten slapen. "Is het voor mijn bedrijf raadzaam" moest zijn "is het voor mijn VERBLIJF" raadzaam". Excuus.
hemmie schreef:Wij hadden destijds bij Bank of America geen enkel probleem om een bankrekening te openen (nog voor we ons visum hadden) en direct na aankomst (op L1) een secured credit card. Ik zou dat proberen, dan heb je gewoon zelf een Amerikaanse cc, en mocht je inderdaad langer in de VS blijven dan ben je alvast credit history aan het opbouwen. Wellicht dat je werkgever daarnaast een cc ter beschikking stelt voor werkgerelateerde uitgaven, maar ik neem aan dat je niet alles kunt declareren, dus een eigen cc lijkt me wel handig.
Ja, daar zit ik ook aan te denken. Mocht het er naar uit zien dat ik daar ga blijven wil ik z.s.m. gaan opbouwen aangezien zo'n beetje alle financiele zaken daar vanaf hangen.