Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse eetgewoonten en gezondheid??

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het hangt er natuurlijk vanaf, waar je gaat eten en waar je woont. Maar als ik zo om ons heen kijk, zouden we twee weken achter elkaar een verschillende cuisine kunnen eten voor minder dan $15 per persoon (het gemiddelde Aziatische hoofdgerecht kost zo'n $10, bijvoorbeeld).
Maar dat is niet gewoon voor de rest van het land, natuurlijk. Toch denk ik, dat over het algemeen uit eten gaan hier wel goedkoper is.
Wij gaan helemaal niet vaak uit eten, maar op de dagen dat ik werk brengt mijn man meestal wat mee naar huis om te eten. Dat is ook niet zo goed, en vaak probeer ik wat klaar te hebben om op te warmen. Het blijft een beetje een gevecht om de kinderen gezond aan het eten te krijgen.
Zo deden we vanmorgen samen met mijn oudste inkopen voor de week (hij woont op kamers), en je kunt ze wel leren koken, maar als ze het niet doen... Wat hij uitzocht waren vooral kant en klare dingen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Suzanne85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Amerikaanse eetgewoonten en gezondheid??

Bericht door Suzanne85 »

wiepster schreef:elk ontbijt bestaat het liefst uit gebakken eieren met bacon, grits en sausages.
Toen ik in Alabama was vorige zomer heb ik ook voor het eerst grits gehad! En smerig dat ik het vond! Bah.

Ik ben daar maar een week geweest, en we hebben 1x thuis gegeten : Mac and cheese. Maar wel super lekker!

Wat is eigenlijk het 'normale' tijdstip dat men eet 's avonds in Amerika? Hier in nederland wordt volgens mij tussen 5 en 6 uur 'normaal' gevonden. Maar hoe zit dat in Amerika?
Color01
Amerika-expert

Re: Amerikaanse eetgewoonten en gezondheid??

Bericht door Color01 »

Suzanne85 schreef:
wiepster schreef:
Wat is eigenlijk het 'normale' tijdstip dat men eet 's avonds in Amerika? Hier in nederland wordt volgens mij tussen 5 en 6 uur 'normaal' gevonden. Maar hoe zit dat in Amerika?
wij eten hier ook altijd rond 6 uur s'avonds .. en ik ben ook gek op Mac and Cheese :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Eerder tussen de 6 en 8 uur, denk ik. De meeste mensen werken van 9 tot 5 (laten we een gemiddelde geven), dus voor zessen zelden. Wij eten meestal tussen 7 en half acht, want mijn man komt gewoonlijk om kwart voor zeven ongeveer thuis uit zijn werk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

"Normaal" eten is meestal wat later, zo tussen 6 en 7 denk ik. De pendel duurt hier vaak langer (tussen downtown St. Paul en downtown Minneapolis zat ik vaak een half uur in de auto) en bij veel bedrijven werk je tot na 5-en.

Groeten is hier volop bij de kruidenier: bloemkool, spinazie, worteltjes, bietjes, broccoli, verschillende soorten bonen en dan sla ik vast nog wel wat over. Ook zowel "gewoon" als biologisch". Voorgesneden en gemengde sla is hier ook volop te krijgen (en na die ene keer dat er wat in de spinazie zat is iedereen weer over de schrik heen en wordt dat allemaal weer volop gekocht).

Inderdaad, het restaurantwezen is hier veel meer ingesteld op eten en wegwezen, wat door de week best prettig is. Als je een paar uur wilt zitten tafelen, kan dat ook, dan ga je naar een wat beter restaurant.

En zijn grits niet bjna hetzelfde als griesmeel?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bennogr schreef:En zijn grits niet bjna hetzelfde als griesmeel?
Ja, dat dacht ik ook.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Suzanne85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Suzanne85 »

Dus eigenlijk dezelfde tijden als hier :)
Bennogr schreef:En zijn grits niet bjna hetzelfde als griesmeel?
hmm, ik weet niet hoe griesmeel gewoon smaakt. Wel hoe griesmeelpudding smaakt, maar dat zal wel anders zijn denk ik. Grits zijn van mais gemaakt. En het is heel pappig, vullend en smaakt een beetje muffig. Maar zij deden er van alles in; kaas, bacon, chocolade. echt van alles!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Suzanne85 schreef:Grits zijn van mais gemaakt. En het is heel pappig, vullend en smaakt een beetje muffig. Maar zij deden er van alles in; kaas, bacon, chocolade. echt van alles!
Doet me denken aan het Afrikaanse Milliepap.. alleen eetbaar als er iets doorheen zit :roll:

Ik ben trouwens ook een enorme Mac&Cheese verslaafde :D Wel van Kraft dan he ;) (of KFC)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Clint schreef:
Ik ben trouwens ook een enorme Mac&Cheese verslaafde :D Wel van Kraft dan he ;) (of KFC)
en natuurlijk niet de Hot Dogs vergeten .. want die horen echt bij Mac and Cheese. :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Suzanne85 schreef: Grits zijn van mais gemaakt. En het is heel pappig, vullend en smaakt een beetje muffig. Maar zij deden er van alles in; kaas, bacon, chocolade. echt van alles!
Griesmeel kan ook van mais gemaakt zijn:
Griesmeel kan van uiteenlopende granen worden gemaakt. Bekend zijn maisgries, tarwegries, rijstgries, .... In plaats van het graan volledig te malen wordt het als het ware gehakt waardoor kleine korrels ontstaan. Vandaar ook de naam: gries = gres = korrel.
Doordat het oppervlak van de korrel groter is dan bloem, gedraagt deze zich in de keuken en in de pan anders. Het vochtbindend vermogen is hoog, het zetmeel verstijfselt op een andere manier, enz. (bron: Horecagids.nl)

Mijn ervaring met grits is, dat het er heel erg vanaf hangt, wie het klaar maakt. Zelf vind ik het wel lekker, als het meer pudding achtig is (zoals griesmeelpudding) en dan met zout en peper. Hopelijk deden ze er geen kaas, bacon en chocolade tegelijkertijd in :shock:! Het is een heel Zuidelijk gerecht.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik vind grits ook erg lekker, mits klaargemaakt door mijn schoonmoeder en dan doe ik er syrup overheen, lees stroop.
Vroeger was ik altijd blij als mijn Oma griesmeel-pudding maakte, met zelfgeplukte/gemaakte warme bessensaus.

Als deze gerechten niet goed bereid zijn, dan is het net behangplak met klonten.....
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wiepster schreef:
Als deze gerechten niet goed bereid zijn, dan is het net behangplak met klonten.....
:lol: :lol: :lol:
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Ik vind grits wel eetbaar maar niet lekker.
Wat ik afschuwelijk vind is poi in Hawaii, gemaakt van de Taro plant.
Dat smaakt naar behangplak.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oh ja, dat mensen poi lekker kunnen vinden heb ik ook nooit begrepen. Ik denk, dat dat laat zien, dat smaken vaak wel aangeleerd zijn!
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Wat ik hier mis zijn de "makkelijke" gezonde maaltijden in de supermarkt. Zo heb ik net zo'n Knorr-maaltijd (éénpansgerecht) gegeten die ik uit Nederland meegenomen heb - lekker, gezond en in een half uurtje klaar.

Hier in de VS zijn die dingen niet te vinden, jammer genoeg. Een maat van mij die een paar keer bij me zo'n Knorr-maaltijd heeft gegeten en helemaal onder de indruk was, heeft alle supermarkten afgelopen om te kijken of hij ze ergens kon vinden hier, maar zonder resultaat.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Die Knorr-maaltijden heb ik wel eens gezien in een International Asian Supermarket.
Ik vond het wel vreemd om het in een Asian supermarket te vinden,ook hadden ze al de Koningsvogel sambals en Hollandse producten.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

marcuscj schreef:Die Knorr-maaltijden heb ik wel eens gezien in een International Asian Supermarket.
Ik vond het wel vreemd om het in een Asian supermarket te vinden,ook hadden ze al de Koningsvogel sambals en Hollandse producten.
Ik denk dat ik die Knorr-maaltijden ook bij de Aziatische supermarkt heb gezien. Ik weet overigens niet wat het is. Indonesische producten zijn daar ook te koop. Die komen hier overigens rechtstreeks uit Indonesie, en niet uit Nederland. Wat wel uit Nederland komt is de gecondenseerde melk in blikken. Die vind je op veel plaatsen in Azie, en die is dus ook bij de Aziatische supermarkt te koop.

Ik kook overigens van maandag t.m. donderdag, en van vrijdag t.m. zondag eten we buiten de deur.

--john
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Mijn familie eet ook vaker buiten de deur dan thuis. Ook de ontbijtjes en lunchen die mijn tante maakt liegen er niet om. Mijn neefheeft een eetlust voor 4 personen. Het is hen dan ook zeker aan te zien. (Understatement van het jaar) Na 4 maanden bij hen en in restaurants te hebben gegeten, en niet te vergeten al die kant en klaar maaltijden noodgedwongen om dat we in een n motel verbleven, is er niets lekkerders dan weer normaal koken. Ook sinaasappels persen, zelf appelmoes koken, boerenkool etc etc.
Als je hier pasta hebt zit er vaak bijna geen groente in. Wij zijn juist gewent aan allerlei groente erin.

Ik heb de verse dingen erg gemist en mijn kinderen ook.

Veel uiteten is niet per defenitie ongzond, het zijn vaak de hoeveelheden die het hem doen.
Een broodje hamburger op de grill maken met sla, tomaat, komkommmer ets erop hoeft ook mniet vet en slecht te zijn. Maar uit de koekenpan en een flinke klodder saus, tja

gr Petra
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb gemerkt dat het zelf klaarmaken van een eenvoudige maaltijd sneller, goedkoper en beter is dan buiten de deur eten. Voorgehakte sla, tomaten van de Nederlandse tomatenverbouwer in Owatonna, MN (dagelijks vers naar de kruidenier om de hoek gebracht hier in St. Paul), een paar stukjes uit, olijsolie, een stukje vlees in de broiler en klaar ben je.

Groente stomen is ook heel eenvoudig, aardappelen eet ik al jaren niet meer. Maar ik mag nog wel eens boerenkool klaarmaken. Vooral als dat een sin de paar jaren lukt met zelfgeplante 'kale'.

Ik heb een prachtige stellage gekocht bij Hammacher en Schlemmer (spelling), bovenop een grote bak voor sla, de tomatenplanten hangen ondersteboven, minder problemen met ziektes en zo, en ze liggen dan ook niet op de grond te rotten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Als ik die schema's zie die sommige gezinnen op de koelkast hebben geplakt dan kan ik me wel voorstellen dat gezamelijk eten 's avonds een opgave is. Die activiteiten die de kinderen hebben en allemaal gehaald en gebracht moeten worden als je als werkende moeder dan ook nog eens een volledige gezonde maaltijd op tafel moet brengen en iedereen op tijd om die tafel moet zien te krijgen dan vind ik dat buiten de deur of onderweg eten helemaal niet zo raar.

Wij hier in de Pacific NorthWest eten veel groentes, farmers markets zijn enorm populair. Veel restaurants kopen en gebruiken alleen maar local verbouwde groenten en produkten. Ook voor dit jaar hebben we weer een aandeel in een farm gekocht. Elke week krijgen we een bak vol organische groenten, fruit, eieren en geitenkaas zo direct van de farm thuis. Ideaal!

Sustainable life, heet dat hier en wordt erg door alle communities gepromoot. Ook op scholen worden maaltijden met lokale produce gemaakt en wordt gekookt volgens de seizoenen. Wat dat betreft heb ik het gevoel dat we erg voorlopen op de rest(Petra's gebied buiten beschouwing gelaten ;-)) van de US.
--
Tink
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer