My story
Ik denk dat het bij mij begon toen ik voor het eerst de Home Alone 1 film zag. Die maakte indruk. Ook de kleine dingen (die ik direct als Amerikaans ging beschouwen): de ronde deurkrukken (die wilde ik ook thuis!), de ruime woonbuurt van good ol' Kevin McCallister, de waskoker (waar je was ingooit en dat in de kelder uitkomt, geweldig

Toen kwam Home Alone 2; Lost in New York. En die film wakkerde mijn NY-liefde aan. Die gigantisch hoge gebouwen, alles. Als kind (8 tot 10 jaar ofzo) tekende ik veel stripverhalen en NY kwam er toen al veel in voor. De strip met de titel 'Jan en Pieter naar New York' heb ik nog steeds liggen

De laatste film waardoor ik van the USA ging houden was Toy Story 1. Daar was ik echt verslaafd aan. Ik had alle Toy Story prullaria. En dat bevestigte weer het beeld: in Amerika hebben ze ruime woonwijken, een Buzz Lightyear, geweldig. Oja, ik wilde in die tijd mijn naam veranderen in Andy. Heb ik mijn moeder de oren mee van het hoofd gezeurd.
Nou ja, vanaf toen was Amerika het beloofde land van mij. Het is nooit anders geweest. Alles sprak me aan; van de dieptes Grand Canyon tot de top van het ESB.
Daarna ging ik op de sport basketbal. Nou, het mekka van het basketbal is ook de VS. Dus volgde ik een tijdje de NBA en ik wilde daar prof worden (sweet dreams). Amerika bleef het beloofde land. Ook toen de film Space Jam met Michael Jordan uitkwam.
Ik heb ook geprobeerd om een jaar high school te doen, maar dat was uiteindelijk te duur.
Dat was mijn verhaal tot zover. Hopelijk komt er een mooi vervolg