Dit is mijn eerste post op dit forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen er is namelijk bar weinig te vinden omtrent dit onderwerp.
Ik ga binnen kort een mooie roadtrip maken door Californië samen met mijn vriendin. Nu wil ik haar aan het begin van onze trip ten huwelijk vragen om vervolgens in vegas te gaan trouwen. Zei heeft altijd geopperd dat ze dat mooi zou vinden dus daar gaan we dan maar van uit.

Nu hebben wij al een geregistreerd partnerschap en volgens de Nederlandse wet is dit "hetzelfde"als gehuwd zijn. Kunnen wij dan alsnog in vegas trouwen en met het certificate en apostille deze om laten zetten in een huwelijk in nl?
Zijn we dan niet dubbel getrouwd? Onze gemeente kon ons hierover ook niks vertellen. Ziet de staat nevada ons geregistreerd partnerschap niet als 'getrouwd zijn' bij de aanvraag van de licence?
Verder zijn wij op het moment niet woonachtig in nl voor de aankomende jaren. We keren uiteraard wel terug.Kunnen bijvoorbeeld mijn ouders het huwelijk laten registreren in NL?
Een hoop onduidelijkheid aan deze kant. Ik hoop dat iemand hierop antwoord kan geven!
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes 'pietje'.