Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Type of VISA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Type of VISA
Goedemorgen allemaal,
In 1995 heb ik 2 jaar voor een kerk gewerkt in Maryland. Deze kerk wil graag dat ik weer kom werken bij ze, en die periode zal minstens zo lang zijn, en mogelijk nog meer tijd vergen.
Nu is er sindsdien nogal wat veranderd, is mijn indruk, mbt de visum aanvraagprocedure. Alles gaat nu online. Ik heb wat moeite om het juiste type Visa te bepalen. Ik ben een Religious Worker, en ik ga hetzelfde werk doen als in 1995: trainen en coachen van muzikanten en zangers in een Worship team. Nu kom je via de informatie online uit op: NON-IMMIGRANT en IMMIGRANT. In beide gevallen is er sprake van Religious Worker, alleen bij NON-IMMIGRANT ligt de nadruk op "temporary". Ik probeer dit "temporary" te definiëren, want ik heb de indruk dat dit voor een hele korte periode is.
Ik heb dus advies nodig over het maken van de keuze: welke type VISA moet ik aanvragen. Ik kan niet terugvallen op de procedure van 1995, want alles is veranderd. Daarbij heb ik wel de documenten nog van de kerk destijds uit 1995 met wat correspondentie van het Consulaat etc. Ook heb ik de request letter van de kerk die ik nu nodig heb. M.a.w., de concrete uitnodiging is er. Ook is onderdak en inkomen geregeld, net als in 1995.
Heeft iemand advies voor me? Ik probeerde vandaag het Consulaat te bellen, maar dat lukt niet. Je moet via de online procedure een afspraak maken.
Regards,
André
In 1995 heb ik 2 jaar voor een kerk gewerkt in Maryland. Deze kerk wil graag dat ik weer kom werken bij ze, en die periode zal minstens zo lang zijn, en mogelijk nog meer tijd vergen.
Nu is er sindsdien nogal wat veranderd, is mijn indruk, mbt de visum aanvraagprocedure. Alles gaat nu online. Ik heb wat moeite om het juiste type Visa te bepalen. Ik ben een Religious Worker, en ik ga hetzelfde werk doen als in 1995: trainen en coachen van muzikanten en zangers in een Worship team. Nu kom je via de informatie online uit op: NON-IMMIGRANT en IMMIGRANT. In beide gevallen is er sprake van Religious Worker, alleen bij NON-IMMIGRANT ligt de nadruk op "temporary". Ik probeer dit "temporary" te definiëren, want ik heb de indruk dat dit voor een hele korte periode is.
Ik heb dus advies nodig over het maken van de keuze: welke type VISA moet ik aanvragen. Ik kan niet terugvallen op de procedure van 1995, want alles is veranderd. Daarbij heb ik wel de documenten nog van de kerk destijds uit 1995 met wat correspondentie van het Consulaat etc. Ook heb ik de request letter van de kerk die ik nu nodig heb. M.a.w., de concrete uitnodiging is er. Ook is onderdak en inkomen geregeld, net als in 1995.
Heeft iemand advies voor me? Ik probeerde vandaag het Consulaat te bellen, maar dat lukt niet. Je moet via de online procedure een afspraak maken.
Regards,
André
-
- Amerika-ontdekker
Re: Type of VISA
Reagerend op mijn eigen posting....
Ik lees op een andere plek iets over een I-140 form.
Klopt het dat in mijn geval de werkgever dit formulier als eerste moet indienen?
Het gaat over een "Immigrant Petition for Alien Worker".
Mvg,
André
Ik lees op een andere plek iets over een I-140 form.
Klopt het dat in mijn geval de werkgever dit formulier als eerste moet indienen?
Het gaat over een "Immigrant Petition for Alien Worker".
Mvg,
André
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Temporary is niet zo tijdelijk als je nu denkt. Dit helpt je waarschijnlijk wel op weg Period of stay
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Amerika-ontdekker
Dank je Queste. De overweging moet dus nu zijn: zal het uiteindelijke verblijf de periode van 30 maanden, of bij verlenging, maximaal 60 maanden overstijgen? Want, na 60 maanden moet je minimaal 1 jaar buiten de USA zijn geweest.
Ik schat de kans momenteel vrij groot in dat mijn werkzaamheden daar wel eens langer dan die 60 maanden kunnen worden. Als die kans reëel is, dan ga ik mogelijk een probleem krijgen met de R-1 status.
Kom ik dan uit op de Immigrant route voor Religious Worker? En, is daar de actie van de Petitioner voor nodig via een I-140?
Regards,
André
Ik schat de kans momenteel vrij groot in dat mijn werkzaamheden daar wel eens langer dan die 60 maanden kunnen worden. Als die kans reëel is, dan ga ik mogelijk een probleem krijgen met de R-1 status.
Kom ik dan uit op de Immigrant route voor Religious Worker? En, is daar de actie van de Petitioner voor nodig via een I-140?
Regards,
André
-
- Amerika-ontdekker
Misschien is er nu onduidelijkheid of mijn vraag beantwoord is. Deels. Ik weet nu dat "temporary" 30 maanden kan zijn (of minder), en dat dit maximaal 1x verlengd kan worden voor weer maximaal 30 maanden.Kom ik dan uit op de Immigrant route voor Religious Worker? En, is daar de actie van de Petitioner voor nodig via een I-140?
De vraag die blijft is: Omdat ik als Religious Worker voor een tweesprong sta (non-immigrant of immigrant), waarbij de non-immigrant versie betekent dat ik absoluut na 5 jaar de USA uit moet zijn voor minimaal 1 jaar, is de overweging er ook of ik voor een Immigrant variant moet gaan (de I-140). Wetende dat ik in 1995 ook een visum voor 2 jaar heb gehad.
Hebben jullie een advies of de I-140 de beste optie is in mijn geval? De kans dat ik voor een langere periode dan die 2 jaar in de USA ga moeten blijven is heel groot.
Mvg,
André
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb er verder geen ervaring mee maar ik verwacht dat het hetzelfde zal zijn als met reguliere werkvisa (H1B vs EB#). Doorgaans ga je eerst op een tijdelijk visum en als de behoefte er is om naar immigrant te gaan, doe je een Adjustment of Status daar naartoe. Voor een immigrant visum ligt de lat wat hoger dus zulke details kan je het beste echt met een immigratie advocaat bespreken. Elk werkvisum wordt altijd door de werkgever aangevraagd.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
-
- Amerika-ontdekker
Ok, thx. Dat laatste is essentieel. Ik kan hier zeker meer mee.
Mvg,
André
Mvg,
André
-
- Amerika-ontdekker
Om nog even een update te geven: ik ben uiteindelijk het traject ingegaan via een I-360.
Dit loopt nu. De werkgever is zijn deel van het formulier aan het invullen, en ik ga er daarna weer mee verder.
Dit loopt nu. De werkgever is zijn deel van het formulier aan het invullen, en ik ga er daarna weer mee verder.
Als je nog vragen hebt, zou ik even naar het tijdelijke immigratie visa´s onderwerp gaan hier op het forum. Daar krijg je misschien wat gerichter antwoorden.

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik ben wel heel benieuwd hoe dit is verder gegaan
Mijn man zit ook te kijken naar dit type visum of immigratie als religious worker (in dit geval om aan het werk te kunnen als ‘pastor’) en ik zou heel blij zijn met meer info en ervaringen op dit gebied

Mijn man zit ook te kijken naar dit type visum of immigratie als religious worker (in dit geval om aan het werk te kunnen als ‘pastor’) en ik zou heel blij zijn met meer info en ervaringen op dit gebied

-
- Amerika-expert
Kan de godsdienstige organisatie die een en ander regelt/vraagt niet contact opnemen met een Amerikaanse immigratie-advocaat? Misschien iemand onder de volgelingen van die godsdienst?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
https://travel.state.gov/content/travel ... -2018.htmlD. SCHEDULED EXPIRATION OF TWO EMPLOYMENT CATEGORIES
Employment Fourth Preference Certain Religious Workers (SR):
Pursuant to section 202 of the Consolidated Appropriations Act, 2018 (Public Law 115-141), the non-minister special immigrant program expires on September 30, 2018. No SR visas may be issued overseas, or final action taken on adjustment of status cases, after midnight September 29, 2018. Visas issued prior to this date will only be issued with a validity date of September 29, 2018, and all individuals seeking admission as a non-minister special immigrant must be admitted (repeat, admitted) into the U.S. no later than midnight September 29, 2018.
The final action date for this category has been listed as “Unavailable” for October. If there is legislative action extending this category for FY-2019, the final action date would immediately become “Current” for October for all countries except El Salvador, Guatemala, and Honduras, which would be subject to a February 15, 2016 final action date and Mexico, which would be subject to an October 22, 2016 final action date.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2421 Weergaves
-
Laatste bericht door katrienenluc
-
- 0 Reacties