Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe beste Dollars ruilen in euro?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Capuchon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Hoe beste Dollars ruilen in euro?

Bericht door Capuchon »

Dag, ik ben nog een volledige USA newbie en in April maak ik me eerste reis naar de USA.

Misschien is die vraag hier al 100den keer gesteld , maar ik vond niet echt een topic hierover. Maar waar en hoe ruil ik beste mijn Euro's om in Dollars.?

Optie 1: Met Visa daar cash afhalen....
Optie 2: Terplaatse naar zo'n ruil ding gaan
Optie 3: Hier in België mijn geld omruilen
mtl
Amerika-expert

Re: Hoe beste Dollars ruilen in euro?

Bericht door mtl »

Wisselen is zo 90er jaren. Ik haal mijn dollars gewoon uit de geldautomaat na aankomst. Of betaal met creditcard.
Capuchon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Capuchon »

Wisselen is zo 90er jaren. Ik haal mijn dollars gewoon uit de geldautomaat na aankomst. Of betaal met creditcard.
Dat dacht ik al. Maar betaal je daar geen toeslag op als je cash afhaalt? en valt dit dan goedkoper uit?
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ja daar betaal je een toeslag voor (althans in NL), hoe groot die toeslag voor jou is zul je bij je bank moeten informeren/opzoeken.
Voor NL geldt dat geld pinnen over het algmeen de goedkoopste manier is om geld te wisselen. Let er wel op dat wanneer je de vraag krijgt of jouw bank de wisselkoers moet bepalen of de bank van de geldmachine, dat je dan kiest voor je eigen bank.
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

Ik kon twee maanden geleden 80% afrekenen met mijn ING debit card (Maestro), overige 20% afgerekend met mijn MasterCard. Geen dollar gewisseld/uit de ATM gehaald.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ik kan Revolut aanbevelen, een prepaid creditcard. Gratis euro's omwisselen naar dollars (tegen de dagkoers zonder toeslag etc), en daar kun je dan met de CC in dollars betalen. Ook kun je er bij een ATM geld mee opnemen (geloof max. $ 200 gratis) of bij sommige winkels (gratis) cashback vragen. Voordeel ten opzichte van de reguliere debit/creditcards zit vooral in de wisselkoers. Het loont allemaal natuurlijk pas echt als je veel geld uitgeeft of bijvoorbeeld vaak cash opneemt (wat ik niet zou aanraden). Op zo'n hele reis zijn die koerstoeslagen of pinkosten eigenlijk te verwaarlozen.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Zorg dat je wat cash bij je hebt. Zorg dat je een CC bij je hebt. En zorg dat je een alternatief hebt voor als je cash op is en je CC om de ene of andere manier de geest geeft.
opvakantie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door opvakantie »

Je kunt dollars pinnen bij de geldautomaat van de ABN op Schiphol na de secity check.
Daarna pinnen bij Walmart bijvoorbeeld. Kost je 2 of 3 dollar per keer. Maar best gewoon je CC gebruiken.
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Veruit het gunstigste is Pott exchange op het Damrak in Amsterdam tegenover de Bijenkorf. Geen commissie en een hele gunstige koers. Volgens mij sturen ze grotere hoeveelheden ook op, maar ik weet niet of dat ook voor België geldt.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Gratis een Revolut prepaid credit card krijgen (normaal kost dit een kleine fee) via onderstaande link
https://revolut.com/r/stanbqjz
Ik krijg hier geen voordelen, punten of andere type bonussen voor.
You can only receive your first card for free if you have not signed up to Revolut before. For verification purposes, we require customers to top up their account with £10 (or equivalent) before ordering the free card. This is not a fee for the card and can be immediately spent with your Revolut card or transferred back to your original bank account.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Vandaag euro's gewisseld voor dollars bij Pott. Officiële koers 1,1162, bij Pott gekregen 1,108 (geen opslag). Bij gwk zou dit 1,02125 zijn (online aangemeld dus geen opslag), bij ABN-AMRO op Schiphol 1,01625 (excl opslag).
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wat een afzetters zijn het bij GWK zeg... En bij ABN Amro natuurlijk ook, maar van een grootbank verwacht ik niet anders. :D

Ter vergelijking: als je nu euro's omzet naar dollars binnen je Revolut-account dan krijg je 1,1219 dollar voor iedere euro (geen opslag). Dan heb je het nog niet als cashgeld in je portemonnee zitten, maar daar heb ik meestal ook geen behoefte aan. Aan $100 cash heb ik op vakantie meestal wel genoeg, de rest kan met plastic, bij voorkeur dus Revolut.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer