Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

koffie

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nieuwenoord schreef:Ik drink al vanaf het begin Dark Roast :lol:
Maar heb je al eens Extra Dark geprobeerd? Is nog sterker! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef: Ik drink al vanaf het begin Dark Roast :lol:
Wij drinken ook vanaf het begin al Dark Roast en niet omdat het sterk is, want daar hou ik niet zo van, maar omdat het smaakt naar (echte) koffie!
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

hekkie schreef:Wij drinken ook vanaf het begin al Dark Roast en niet omdat het sterk is, want daar hou ik niet zo van, maar omdat het smaakt naar (echte) koffie!
Precies, het gaat mij ook niet om sterk ... maar dat het naar echte koffie smaakt. Dat miste ik bij de Senseo ... Ik heb die Dark Roast ook wel eens geprobeerd, maar heeft niet indruk op me gemaakt ...

Stefan roept nu van achter "jawel hoor" ... hij is overigens 1 van onze laatste zakjes cappuccino aan het maken ....
*Edit* Hij vindt de cappuccino ook iets te zoet ...
Sandy
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

OK, ik moet dus ook de Extra Dark nog gaan proeven. Doen we :lol:
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

jerbia schreef:Ik heb de Senseo koffie ook nooit echt lekker gevonden. Wij drinken thuis alleen nog koffie uit een Nespresso-apparaat. De cupjes zijn wel duur, maar de koffie is zoooooooo lekker.
Ik maak al jaren m'n eigen Senseo pods. Ze zijn tegenwoordig overal te koop. Het is een soort plastic filter bakje met een dekseltje die in je pod past, je doet je lievelings koffie erin dekseltje erop, klaar. Ik heb er een stuk of 30 en maar altijd een grote voorraad met verschillende merken. Zo kan je ook lekker je espresso merk gebruiken, en het scheelt bendes in de prijs.

De Trader Joe's winkel heeft trouwens fantastische lekkere en goedkope koffie. Organisch, wereldwijde smaakjes. Bonen, wel even zelf malen in de winkel en lucht dicht verpakken. Mijn favoriet van TJ is de Itialiaanse Espresso voor 5 USD een grote bus geen idee hoeveel erin gaat een pound wellicht? Ik gebruik het voor m'n espresso apparaat en voor m'n Senseo.

Met de Senseo kan je trouwens ook lekker snel een cappucinootje of een latte maken. Mijn man heeft dat liever, ik ben een zwart en sterk koffie drinker. We hebben zo'n Senseo met verstelbare tuit en inhoud.
Je neemt een beker, doet er wat melk in warmt het een minuutje op in the microwave, dat heb ik zo'n melk kloppertje dat op batterijen gaat en maak snel even schuim in de beker, dan onder de Senseo, koffie erbij klaar! Kan geen Starbucks tegenop aldus mijn hubby. :-)

Je kan eventueel ook zo'n smaakje erbij doen uit die siroop flesjes. Ik ben er geen liefhebber van, heb liever echte koffie ;-) Als ik veel cappucino's moet maken gebruik ik de steamer van m'n espresso apparaat dat gaat sneller, maar voor 1 persoon is zo'n batterij schuim kloppertje echt heel handig.
Ik gebruik hem ook voor vinagrette sla dressings te mengen enzo.
--
Tink
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Coyote schreef:
nieuwenoord schreef:Ik drink al vanaf het begin Dark Roast :lol:
Maar heb je al eens Extra Dark geprobeerd? Is nog sterker! :D

Roland
Ik zag vorige week in de PLUS-supermarkt de "Extra Dark"-pads van hun huismerk liggen. Als "Dark roast"-liefhebber dus meteen gekocht, maar na een stuk of 5 kopjes kan ik er nog steeds niet zo aan wennen. Op de een of andere manier staat de smaak me (nog) niet zo aan.
Misschien dat de originele "extra dark" van DE beter/anders smaakt???
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BigAppleLover schreef:Misschien dat de originele "extra dark" van DE beter/anders smaakt???
Ik drink altijd de originele van DE. :wink:

Andere merken vind ik niet te pruimen... :lol:

Roland

BigAppleLover
Amerikafan

Coyote schreef:
BigAppleLover schreef:Misschien dat de originele "extra dark" van DE beter/anders smaakt???
Ik drink altijd de originele van DE. :wink:

Andere merken vind ik niet te pruimen... :lol:

Roland
Er zitten vaak verschillen in. De dark roast van de Aldi vind ik trouwens ook prima.

Maar ja......eigenlijk is alles beter dan datgene wat bij ons op het werk uit de automaat voor " koffie" zou moeten doorgaan :wink:
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik drink al vanaf het begin Dark Roast van DE.
Ik houd van een pittig bakkie, vandaar.
Extra dark roast nog niet geprobeerd.
Aan Sydney, Rio etc. zit een smaakje, daar griezel ik van.....
De cappuccino van Nescafé vind ik matig. En duur.
Van DE zijn er ook cappuccinopads, maar dat heeft met cappuccino niets te maken, het wordt gewoon koffie met melkpoedersmaak.

Wie van jullie was er ook weer dol op de caramel macchiato van Starbucks? Die heb ik vorige week in Londen geprobeerd en die is inderdaad héérlijk. Het was te koud voor de caramel frappuchino, die volgt hoop ik a.s. september in de VS!
In Londen loop ik ongeveer 1 op 1 : 1 cappuccino na 1 km. slenteren in winkelstraat of museum. We hebben een vergelijkend warenonderzoek gedaan bij Starbucks, Seattle Coffee, Café Nero en Costa. Costa is bij ons met stip als winnaar uit de bus gekomen.
BigAppleLover
Amerikafan

thebes schreef:Wie van jullie was er ook weer dol op de caramel macchiato van Starbucks? Die heb ik vorige week in Londen geprobeerd en die is inderdaad héérlijk.
Ik heb hier nog niet eerder gezegd, maar....OOK ik vind de caramel macchiato van Starbucks erg lekker :D

Ik drink meestal de "coffee of the day", maar zo af en toe trakteer ik mezelf op zo'n lekkere Caramel macchiato (of de Frappucino variant). Hmm...jammie :lol:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

thebes schreef: Het was te koud voor de caramel frappuchino, die volgt hoop ik a.s. september in de VS!
Gisteravond nog samen met Marjan een heerlijke Caramel Frappuccino bij Starbucks gehad in Duitsland bij Centro. :wink: :lol:

Afbeelding

Centro is een heel groot winkelcentrum, net een Amerikaanse Mall. Heel veel winkels en natuurlijk een food court. :D Erg leuk om eens te bezoeken. Vanuit Heerenveen is het slechts 2 uurtjes rijden en ligt bij Oberhausen.

Roland

Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Leuk is het daar he Roland ... daar gaan wij ook wel eens heen : ))
Helaas nooit bij starbucks geweest daar ... had het ook niet eerder gezien ...
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Leuk is het daar he Roland ... daar gaan wij ook wel eens heen : ))
Helaas nooit bij starbucks geweest daar ... had het ook niet eerder gezien ...
Ja, erg leuk! Je waant je even terug in Amerika als je daar bent. 8)

Grote verschil is dat het wat rumoeriger is dan in Amerikaanse Malls en dat er overal gerookt mag worden. Nou heb ik met dat laatste niet zoveel problemen maar ik kan me voorstellen dat sommigen het niets vinden om binnen in de Mall soms de sigarettenlucht te ruiken. Gelukkig wordt alles netjes onderhouden. De Mall ziet er van binnen erg mooi en schoon uit!

Er zijn zelfs 2 Starbucks in Centro. Eentje bij sectie K (onder) en boven, in het midden van de Mall, is nog een standje. :D

Roland

thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Centro is een heel groot winkelcentrum, net een Amerikaanse Mall. Heel veel winkels en natuurlijk een food court. Erg leuk om eens te bezoeken. Vanuit Heerenveen is het slechts 2 uurtjes rijden en ligt bij Oberhausen

Die caramel frappé ziet er heerlijk uit, zeg.... :roll:
Helaas te ver weg om vanuit Rotterdam een dagje naar toe te gaan !

(alhoewel, op rondreis in de VS rijden we die afstanden zonder morren...)
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

thebes schreef:[
Die caramel frappé ziet er heerlijk uit, zeg.... :roll:
Helaas te ver weg om vanuit Rotterdam een dagje naar toe te gaan !

(alhoewel, op rondreis in de VS rijden we die afstanden zonder morren...)
Haha, ja dat vind ik ook altijd. Wil ik in Nederland bij mijn vriendin in Heerenveen op bezoek en moet ik 2 uur rijden. Ik neem dan van alles mee voor onderweg, want ik vind het echt een hele reis in mijn eentje. Blijf ook nog slapen, omdat het toch wel ver is voor 1 dagje...
Daarentegen rijden we hier een dagje naar San Antonio (3,5 uur enkele reis) zonder het gevoel te hebben dat we op "reis" gaan.

Ik wist trouwens niet dat Senseo een nieuwe smaak had, die extra dark roast. Moet ik toch eens gaan proberen dan.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

houstonwehaveaproblem schreef:Wil ik in Nederland bij mijn vriendin in Heerenveen op bezoek en moet ik 2 uur rijden. Ik neem dan van alles mee voor onderweg, want ik vind het echt een hele reis in mijn eentje. Blijf ook nog slapen, omdat het toch wel ver is voor 1 dagje...
Daarentegen rijden we hier een dagje naar San Antonio (3,5 uur enkele reis) zonder het gevoel te hebben dat we op "reis" gaan.
Zooo, jij komt wel eens in Heerenveen zonder dat ik het weet...?? :wink: :wink:

Maar inderdaad. Er wordt hier in Nederland wel eens "moeilijk" gedaan als men van het zuiden naar het noorden moet rijden (of andersom) maar in Amerika draait men zijn hand daar niet voor om. :D Ik heb er dan ook geen enkele moeite mee om even naar het zuiden te rijden. :lol:

Moet je echt eens proberen, de Senseo Extra Dark, erg lekker!

Roland

kle
Amerika-ontdekker

Re: koffie

Bericht door kle »

peter1962 schreef:Hoe is het eigenlijk gesteld met de kwaliteit/smaak van de koffie die je in de supermarkt koopt? Is het smakelijk of kan ik beter m'n eigen koffie meenemen?

Peter

nog 234 nachtjes....... :lol:
Ik heb ook een vraagje over koffie(zetten):
Zijn de koffiezetapparaten in de hotels/motels dezelfde als in Nederland?
Kan je gewoon met papieren filters en gemalen koffie aan de slag?
Ik heb ook wel eens gehoord dat ze daar nl voorverpakte "pads"gebruiken. Kan je dan dus zelf geen koffie daarin zetten?
Karin
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Coyote schreef:Zooo, jij komt wel eens in Heerenveen zonder dat ik het weet...?? :wink: :wink:

Roland
Ja, wist niet dat ik daarvoor toestemming moest vragen ;-). Ben er in maart geweest en ga er waarschijnlijk in juni weer heen. Zoals ik al zei, een goeie vriendin van mij woont er en ik denk dat we dan samen gaan golfen. Ik vind het best een gezellig centrum hebben en in maart was ik even in dat nieuwe sportcomplex en dat vond ik ook heel erg mooi.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Voor echt lekkere koffie zou je eens naar Peets moeten gaan. Die zitten vooral aan de West Coast en op sommige vliegvelden.

http://www.peets.com/
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Starbucks vind ik helemaal niets, heb wel eens het idee dat de koffie verbrand is/smaakt.
De Capucino's bij Dunkin Donuts however,... daar word ik dan weer vrolijk van.
Heb thuis ook gewoon een Senseo staan, lekker nederlands.... koste me slechts $49 bij de Target 2 years ago.

groetjes uit Coconut Creek FL
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer