Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Exchange jaar & Studeren

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Harlekin
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Exchange jaar & Studeren

Bericht door Harlekin »

Hallo allemaal,

Ik heb net vwo 5 afgerond en ik wil graag na mijn vwo een tussenjaar high school doen in de VS. Nu lijkt het me ook leuk om daarna te gaan studeren aan een universiteit in de VS. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier meer van? Ik weet namelijk niet of het mogelijk is i.v.m. een cijferlijst die je moet inleveren? Moet je dan je Nederlandse eindexamenlijst laten zien aan de universiteit of juist de cijfers die je haalt op de high school? En misschien vindt de universiteit het niet leuk dat je in de VS woont maar Nederlands bent zegmaar?
Ik weet dat studeren ontzettend duur is, het is dus ook meer een droom dan echt een plan als ik niet in aanmerking kom voor beurzen/financiële ondersteuning.
Ik hoop dat iemand kan helpen. Alvast bedankt!! :thumbup:

Groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Exchange jaar & Studeren

Bericht door Martin & Marianne »

Onze dochter heeft na haar VWO een jaar op een college gestudeerd.
Voor high school ben je waarschijnlijk te oud.
En ja, het is duur; onze dochter heeft haar hele middelbareschooltijd baantjes gehad om hiervoor te sparen. En wij hebben ook een deel betaald.

Misschien leuk om blog te bekijken.

Marianne
Harlekin
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Exchange jaar & Studeren

Bericht door Harlekin »

Hallo Marianne,

Bedankt voor de reactie! Gaaf een jaar college :-o. Ik was ook bang dat ik te oud zou zijn maar de organisatie waarmee ik wil gaan heeft een leeftijdsgrens van 18,5 jaar en ook na afronding van vwo kun je deelnemen. Als alles goed gaat :roll: ben ik 17 als ik vertrek. Ik heb ook een bijbaantje maar het sparen gaat nog niet zo hard helaas.
Bedankt voor de tip over het blog, ik kijk er naar!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer