Agree.Mack schreef:
Waar ik persoonlijk een schurfthekel aan heb is al die Hollanders die nu op de radio roepen "zie je wel dat Amerika gevaarlijk is" (hoe groot is Amerika?) en dat het wel door computerspelletjes zal komen, en dat het in Amerika zo makkelijk is om aan wapens te komen... Natuurlijk wordt die documentaire van Michael More er weer bijgehaald. Hier in Nederland is het net zo makkelijk aan een wapen te komen - alleen moet het dan illegaal.
Het is heel eng als zoiets dichtbij komt, Petra, veel sterkte.
Wij hebben zo'n lerares Godsdienst die zich totaal door de media laat leiden en vaak programma's zoals Telefacts/Koppen kijkt. Daar krijg je echt niks tussen. Als men op TV zegt dat Amerika vol zotten zit die op elkaar schieten met wapens, dan gelooft ze dat. Of dat iedereen die videospelletjes speelt agressief wordt. Spijtig dat er zoveel mensen zijn die zich zo laten leiden door de media. Ik kan enkel denken "och, ik weet toch beter", maar het blijft moeilijk om het te accepteren.
Ik ga niet akkoord met de Amerikaanse wapenwet. Maar als er hier in België of Nederland iemand op zo'n gedacht komt kan hij/zij zonder problemen snel aan een wapen geraken, daar ben ik zeker van. Het is enkel zo dat wij hier met 10 miljoen mensen leven tov 300 miljoen in de VS, en dan heb je natuurlijk veel meer kans dat er eens bij iemand de stoppen doorslaan. Toch begrijpen de meeste mensen zo'n simpel verschil in getalletjes echter niet en zijn ze direct daar met "Amerika..."