Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Doden door schietpartij op universiteit Virginia

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bjorn006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorn006 »

Mack schreef:
Waar ik persoonlijk een schurfthekel aan heb is al die Hollanders die nu op de radio roepen "zie je wel dat Amerika gevaarlijk is" (hoe groot is Amerika?) en dat het wel door computerspelletjes zal komen, en dat het in Amerika zo makkelijk is om aan wapens te komen... Natuurlijk wordt die documentaire van Michael More er weer bijgehaald. Hier in Nederland is het net zo makkelijk aan een wapen te komen - alleen moet het dan illegaal.

Het is heel eng als zoiets dichtbij komt, Petra, veel sterkte.
Agree.

Wij hebben zo'n lerares Godsdienst die zich totaal door de media laat leiden en vaak programma's zoals Telefacts/Koppen kijkt. Daar krijg je echt niks tussen. Als men op TV zegt dat Amerika vol zotten zit die op elkaar schieten met wapens, dan gelooft ze dat. Of dat iedereen die videospelletjes speelt agressief wordt. Spijtig dat er zoveel mensen zijn die zich zo laten leiden door de media. Ik kan enkel denken "och, ik weet toch beter", maar het blijft moeilijk om het te accepteren.

Ik ga niet akkoord met de Amerikaanse wapenwet. Maar als er hier in België of Nederland iemand op zo'n gedacht komt kan hij/zij zonder problemen snel aan een wapen geraken, daar ben ik zeker van. Het is enkel zo dat wij hier met 10 miljoen mensen leven tov 300 miljoen in de VS, en dan heb je natuurlijk veel meer kans dat er eens bij iemand de stoppen doorslaan. Toch begrijpen de meeste mensen zo'n simpel verschil in getalletjes echter niet en zijn ze direct daar met "Amerika..." :(
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Toch vind ik dat er een behoorlijke portie sensatiezucht bij zit hoor

Van CNN word je soms ook een beetje misselijk
Gisteren gingen ze met zo'n grafisch geproduceerd tellertje tijdens dat schietfilmpje de schoten tellen. Alsof we in een spelshow zaten ofzo

En dan al die mensen die ze aan de telefoon hadden
"so what was it like in your classroom? how did people react?"
"nou ze sprongen van blijdschap in het rond en gingen taart halen"
Tjongejonge...dat soort vragen snap ik niet hoor.

Er was ook een meisje die eigenlijk niet zoveel met het hele incident te maken hadden en ze bleven maar vragen: "do you know anyone in Norris hall? are you worried about friends? how do you feel now?"
PFFFFFF
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Iris_1982 schreef:Toch vind ik dat er een behoorlijke portie sensatiezucht bij zit hoor

Van CNN word je soms ook een beetje misselijk
Gisteren gingen ze met zo'n grafisch geproduceerd tellertje tijdens dat schietfilmpje de schoten tellen. Alsof we in een spelshow zaten ofzo

En dan al die mensen die ze aan de telefoon hadden
"so what was it like in your classroom? how did people react?"
"nou ze sprongen van blijdschap in het rond en gingen taart halen"
Tjongejonge...dat soort vragen snap ik niet hoor.

Er was ook een meisje die eigenlijk niet zoveel met het hele incident te maken hadden en ze bleven maar vragen: "do you know anyone in Norris hall? are you worried about friends? how do you feel now?"
PFFFFFF
Maar je kijkt het wel .... toch? - Ik heb het zelf niet gezien, dus ik kan er niet over oordelen. Maar als ik zo die vragen lees die jij hier schrijft, snap ik het punt niet .... Ik ben ook benieuwd naar de reacties, ook al weet ik dat het reacties zijn van verslagenheid. Een journalist moet ook zijn werk doen, en vragen stellen voor een juiste verslaggeving. Nogmaals ik heb CNN zelf niet gezien en kan dus niet beoordelen of het sensatiebelust was, maar ik vind de vraagstelling heel normaal en naar mijn weten worden overal dezelfde vragen gesteld na een ramp!
Laatst gewijzigd door Sandy op 17 apr 2007, 17:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bjorn006 schreef: Maar als er hier in België of Nederland iemand op zo'n gedacht komt kan hij/zij zonder problemen snel aan een wapen geraken, daar ben ik zeker van. Het is enkel zo dat wij hier met 10 miljoen mensen leven tov 300 miljoen in de VS, en dan heb je natuurlijk veel meer kans dat er eens bij iemand de stoppen doorslaan. Toch begrijpen de meeste mensen zo'n simpel verschil in getalletjes echter niet en zijn ze direct daar met "Amerika..." :(
Canada heeft heel scherpe wapenwetten en toch wist op 13 september vorig jaar een man in Montreal's Dawson College een persoon dood te schieten en er 19 te verwonden. In december 1989 werden 14 mensen doodgeschoten in een school in Montreal. Al ben ik voor (veel!) scherpere wapenwetten in dit land, ik ben ook sterk van mening, dat gruwelijke dingen als gisteren daar niet mee worden voorkomen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Hier kun je van alles lezen over de dader:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cho_Seung-Hui
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Niet alles kan voorkomen worden. We weten ook nog niet hoe deze persoon aan de wapens kwam.
Een gek iemand weet niet wat hij doet, en een mes kan ook een gevaarlijk wapen zijn. Ik geloof dat het in Schotland was waar zo'n mafkees een hele kleuterklas uitmoorde met een mes.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Petra/VS schreef:
Bjorn006 schreef: Maar als er hier in België of Nederland iemand op zo'n gedacht komt kan hij/zij zonder problemen snel aan een wapen geraken, daar ben ik zeker van. Het is enkel zo dat wij hier met 10 miljoen mensen leven tov 300 miljoen in de VS, en dan heb je natuurlijk veel meer kans dat er eens bij iemand de stoppen doorslaan. Toch begrijpen de meeste mensen zo'n simpel verschil in getalletjes echter niet en zijn ze direct daar met "Amerika..." :(
Canada heeft heel scherpe wapenwetten en toch wist op 13 september vorig jaar een man in Montreal's Dawson College een persoon dood te schieten en er 19 te verwonden. In december 1989 werden 14 mensen doodgeschoten in een school in Montreal. Al ben ik voor (veel!) scherpere wapenwetten in dit land, ik ben ook sterk van mening, dat gruwelijke dingen als gisteren daar niet mee worden voorkomen.

Voorkomen kan je het nooit,nergens,maar het legaal kunnen hebben van een wapen werkt wel in de hand dat er veel meer wapens onder de mensen zijn,en dus iemand die doorslaat er makkelijk gebruik van kan maken. :(

Ik denk dat een hoog percentage wapenbezit,vanzelf een hoger aantal schiet incidenten oplevert,waar ter wereld dan ook.
Dat heeft niets met Amerika te maken.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Net werd op CNN de postbode van het ouderlijk huis van de dader geïnterviewd... :shock:
"Wat voor mensen waren het?"
Dat hoeft van mij niet hoor...
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik vind het in en in triest wat er gebeurt is, maar kijk liever niet....hoef niet te weten wat er zich allemaal afspeelde.
Wens een ieder die dichtbij betrokken is veel sterkte en hoop dat zoiets niet meer kan gebeuren.....
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

BLACKSBURG, Va. - The gunman suspected of carrying out the Virginia Tech massacre that left 33 people dead was identified Tuesday as an English major whose creative writing was so disturbing that he was referred to the school's counseling service.

News reports also said that he may have been taking medication for depression, that he was becoming increasingly violent and erratic, and that he left a note in his dorm in which he railed against "rich kids," "debauchery" and "deceitful charlatans" on campus.

Cho Seung-Hui, a 23-year-old senior, arrived in the United States as boy from South Korea in 1992 and was raised in suburban Washington, D.C., officials said. He was living on campus in a different dorm from the one where Monday's bloodbath began.

Police and university officials offered no clues as to exactly what set him off on the deadliest shooting rampage in modern U.S. history

of op zijn Nederlands.
De dader van de schietpartij op de technische universiteit van Virginia is geïdentificeerd. Bij de schietpartij vonden 33 mensen, waaronder de schutter zelf, de dood. De schutter is de 23-jarige Seung Hui Cho, een Zuid-Koreaan die permanent in de Verenigde Staten woonde. De man is geïdentificeerd aan de hand van vingerafdrukken op de wapens die werden gebruikt.

In de rugzak van de schutter werd een bonnetje gevonden voor de aankoop van een Glock 9mm pistool. Cho had de deuren van de school op slot gedaan met kettingen en sloten. Kettingen van hetzelfde type werden gevonden bij een huiszoeking in zijn appartement.

Ik vind dat er verschil is tussen berichtgeving en berichtgeving. Ja, iedereen wil graag op de hoogte zijn van de ontwikkelingen.
Maar dat wil niet zeggen dat je familieleden en kennissen van slachtoffers moet gaan bellen een paar uur na het gebeurde.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

May all the victims rest in piece

geen woorden voor.. :cry:
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Bbuurt schreef:Ik vind dat er verschil is tussen berichtgeving en berichtgeving. Ja, iedereen wil graag op de hoogte zijn van de ontwikkelingen.
Maar dat wil niet zeggen dat je familieleden en kennissen van slachtoffers moet gaan bellen een paar uur na het gebeurde.
Dat is precies wat ik bedoelde toen ik zei dat ik het misselijkmakend vind. De mensen die ze bellen zitten allemaal in spanning om hoe het met hun kinderen/broers/zussen is en dan belt er een journalist op om er achter te komen of ze iemand hebben verloren. Ik moet er niet aan denken dat je op een verlossend telefoontje zit te wachten en als de telefoon dan gaat, schiet je hart naar je keel, is het een journalist die op zoek is naar familie van overledenen.

Ik kwam op een andere website dit filmpje tegen. Het is eigenlijk een fotocollage van het hele gebeuren met muziek erbij.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zojuist heb ik de Convocation (bijeenkomst) at Cassell Coliseum op Virginia Tech gezien op CNN en Fox News.

Ik vond het een bijzondere bijeenkomst en denk dat het goed is dat ze die gehouden hebben. Voor velen kan het rouwproces nu beginnen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Magav
Amerika-ontdekker

Bericht door Magav »

BLACKSBURG, Va. — The gunman suspected of carrying out the Virginia Tech massacre that left 33 people dead was described Tuesday as a sullen loner whose creative writing in English class was so disturbing that he was referred to the school's counseling service.

News reports also said that he may have been taking medication for depression, that he was becoming increasingly violent and erratic, and that he left a note in his dorm in which he railed against "rich kids," "debauchery" and "deceitful charlatans" on campus.
http://www.foxnews.com/story/0,2933,266582,00.html

Depressief, gefrustreerd dat die werd doorverwezen vanwege engels en kon niet tegen al die ''rich kids''. Althans dat zou het 'motief' zijn.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net lees ik, dat de dader een aantal opstellen had geschreven, waarvan mede-studenten dachten, dat hij weleens een school shooter zou kunnen worden. Kennelijk waren die opstellen zo eng en expliciet, dat ze door zijn gestuurd naar de faculteitsleiders. Waarom heeft niemand daar dan iets aan gedaan??? Er waren dus wel degelijk indicaties, dat hij niet spoorde!
Bron
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Petra/VS schreef:Net lees ik, dat de dader een aantal opstellen had geschreven, waarvan mede-studenten dachten, dat hij weleens een school shooter zou kunnen worden. Kennelijk waren die opstellen zo eng en expliciet, dat ze door zijn gestuurd naar de faculteitsleiders. Waarom heeft niemand daar dan iets aan gedaan??? Er waren dus wel degelijk indicaties, dat hij niet spoorde!
Bron
Op deze website staat de tekst die door de dader is geschreven. Echt eng, bah!

http://www.thesmokinggun.com/archive/ye ... tech1.html
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Magav
Amerika-ontdekker

Bericht door Magav »

Hij werd de 'question mark' genoemd. Maarja, je hebt zo vaak mensen die altijd alleen achterin zitten en als je die opstellen ziet, zul je al snel denken dat je jezelf voor de gek houd en wat overdrijft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als er iets mis loopt, dan is het altijd makkelijk praten, achteraf.
Jongeren kampen nog wel eens met neerslachtige gevoelens, en ik denk niet dat iedereen die 'rare' of gewelddadige teksten schrijft die dingen ook werkelijk in de praktijk gaat brengen. Het schrijven op zich kan soms (gelukkig!!!) al voldoende therapeutisch werken.
Maar inderdaad, wanneer moet er ergens een alarmbel afgaan? En misschien waren er al wel gesprekken geweest met die jongen? 't Is spijtig dat ze in hun negativiteit ook een heleboel onschuldige mensen betrekken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Tinkerbell schreef:Ik zit tv te kijkenen hoor een voorstander van wapenbezit zeggen dat als alle studenten een wapen hadden gehad de dader nooit zoveel slachtoffers had kunnen maken.

Ze hadden hem dan zelf dood kunnen schieten.!!!!

Ik heb hier geen woorden voor.
ik heb hier zelf toch ook aan gedacht hoor. als er maar een van deze mensen gewapend was hadden ze hem misschien kunnen uitschakelen voordat hij zoveel schade kon aanrichten, want voordat de politie erbij is.

dat is het probleem met wapenverbod. een oud gezegde zegt: if you outlaw guns, only the outlaws will have guns. en dat is het probleem, je kan wapens niet van de straat halen. en zwaardere straffen helpen ook al niet als iemand van plan is een moord te plegen want dan kan je net zo goed 30 plegen. zeker als je dan zelfmoord pleegt. het enige waar je wat aan kan doen is voorkomen dat mensen zo ver komen dat ze zo'n actie ondernemen en dat kan op allerlei manieren, maar als iemand het echt wilt dan gebeurt het.
SEEING IS BELIEVING
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Petra/VS schreef:Net lees ik, dat de dader een aantal opstellen had geschreven, waarvan mede-studenten dachten, dat hij weleens een school shooter zou kunnen worden. Kennelijk waren die opstellen zo eng en expliciet, dat ze door zijn gestuurd naar de faculteitsleiders. Waarom heeft niemand daar dan iets aan gedaan??? Er waren dus wel degelijk indicaties, dat hij niet spoorde!
Bron
ja, dit was echt morbide om te lezen, dat men hem wel in die rol had gezien en er toch niets aan gedaan was. heel moeilijk wanneer is creatief schrijven niet creatief meer. wanneer is het echt gevaarlijk. maar blijkbaar was hij wel doorgestuurd naar counseling services maar ja, wat daar uit gekomen is, heeft blijkbaar niet geholpen.

vlaggen halfstok ook hier in seattle. ik heb een beetje een mini-9/11 gevoel. niet dat het van die grootte is, maar wel hetzelfde gevoel van machteloosheid en angst. ik keek vandaag alweer anders, argwanender naar mensen die een beetje anders waren, en ik haat dat gevoel. ik wil niet in angst leven. tegelijkertijd realiseer ik me dat dit gewoonte van dedag is voor een heleboel mensen op de wereld, dat iederekeer dst ze in een bus stappen het eentje met een bom kan zijn, of iedere keer dat ze een veldoversteken om water te gaan halen, dat ze kunnen worden verkracht en vermoord. die gedachten maken me dan alleen nog sadder, dus dan is het fijn dat er andere dingen in het leven zijn die me blij maken.

ik ben dankbaar dat een vergelijkbare DV situatie op mijn universiteit twee weken geleden niet is uitgelopen op dit bloedbad, omdat het dan nog dichterbij zou zijn, want die idioot die hier zijn ex op haar kantoor op de Uni heeft vermoord en daarna zichzelf had net zo goed haar hele kantoor kunnen meenemen. ik vraag me af of deze idioot hierdoor op een idee is gekomen. ik hoop het niet, maar ach het maakt ook niets uit. het kwaad is geschied. ik hou erover op en ga maar slapen.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer