Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zaak starten in de Bahama's
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Zaak starten in de Bahama's
Ik heb al wat rondgekeken om mijn zaak te verhuizen naar een lang met een veel gunstiger income tax.
Ik werk vooral online en met een computer en INT lijn kan ik verder werken.
Dubai ligt voor de hand om naartoe te gaan maar de Bahamas zijn blijkbaar ook een goeie locatie ivm income tax.
Zijn er mensen met ervaring hierin die mss wat meer info kunnen geven?
Thx
Ik werk vooral online en met een computer en INT lijn kan ik verder werken.
Dubai ligt voor de hand om naartoe te gaan maar de Bahamas zijn blijkbaar ook een goeie locatie ivm income tax.
Zijn er mensen met ervaring hierin die mss wat meer info kunnen geven?
Thx
Re: Zaak starten in de Bahama's
Woon je nu in de VS? In Nevada, Florida en nog wat andere staten betaal je geen state tax. In Nevada heb je zelfs ook geen income tax. Daarom verhuizen veel mensen van oa California naar die staten toe omdat je in California dood getaxt wordt. Dubai is inderdaad ook gunstig. Met de bahama’s geen ervaring
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Kijk, van Nevada wist ik dit nu wel niet. Nee wonen nog in België, maar zoek wel iets gunstiger in tax. 

- Almere vak V
- Amerika-expert
Als je in België woont kan het nooit moeilijk zijn om een land met een lagere tax te vinden...
Flauw, ik weet het...
Even snel zo uit het hoofd. Florida, Texas, Nevada en Washington weet ik 100% zeker dat die geen income tax hebben. Ik twijfel over Alaska. En ik heb wat gehoord over Tennessee.
Als je both of best worlds wilt hebben zou ik aan de zuidelijke grens van Washington State gaan wonen. Want in Oregon kennen ze geen BTW. Veel "goedkoper" kan ik het leven in Amerika niet voor je maken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Misschien een hele naïeve reactie van mij, maar als dit je (luxe-)probleem is dan heb je daar toch mensen voor (via accountants of zo) die daar echt veel verstand van hebben?
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt. Washington State heeft geen state income tax en Oregon geen sales tax. Dus als je bijvoorbeeld in Vancouver, WA woont, dan heb je "best of both worlds".Almere vak V schreef: ↑07 okt 2022, 09:27Even snel zo uit het hoofd. Florida, Texas, Nevada en Washington weet ik 100% zeker dat die geen income tax hebben. ...
Als je both of best worlds wilt hebben zou ik aan de zuidelijke grens van Washington State gaan wonen. Want in Oregon kennen ze geen BTW. Veel "goedkoper" kan ik het leven in Amerika niet voor je maken.
Vraag blijft hoe de topic-starter denkt naar de V.S. te kunnen verkassen.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
De Bahama's horen toch niet bij de VS???!!!
Volgens mij beweert niemand hier dat de Bahamas in Amerika liggen.
@mtl, doch TS stelt de vraag over de Bahama's op het Alles Amerika Forum.
En ook nog eens in een subforum Amerika algemeen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Mensen hier op de forum hebben soms de wereld gezien.
Daarom vroeg ik dat hier. Bedankt alvast voor u nuttige reactie.
Bedankt aan degene die wel iets opschreven. Ik plaatste gewoon Bahama's omdat, je hebt natuurlijk Dubai en in EU ook Bulgarije die zeer voordelig zijn in income tax. Kan je gemakkelijk een zaak opstarten dan in de VS?
Enerzijds graag zo dicht mogelijk bij Belgie, maar aan de andere kant, ja een avontuur is het alvast wel om naar de Bahama's/VS/Dubai te gaan.
VS nu al 4x bezocht en ja zou natuurlijk wel leuk zijn ook.
Dilemma's in het leven en zoals werd gezegd is idd luxe probleem maar is en blijft een probleem om 50% af te staan, gaat hier ook niet om een gewoon loon van 2-3k / maand. Ik zoek gewoon oplossingen

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
De staten genoemd hebben geen STATE tax. Maar wel gewoon federal tax, en tax via onroerend goed (onroerende voorheffing of hoe dat dan ook heet)?
Het is toch niet zo dat de US voor bedrijven een belasting paradijs is.....
Dus misschien toch maar eens naar Bahama's kijken.
Het is toch niet zo dat de US voor bedrijven een belasting paradijs is.....
Dus misschien toch maar eens naar Bahama's kijken.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
@iluvatoq ik lees belangstellend mee, maar ben er nog niet achter hoe je denkt permanent te kunnen gaan wonen in of de Baham’s, Dubai of de VS. ik snap dat de income tax belangrijk is, maar wonen in de VS is toch niet zomaar mogelijk zonder verblijfsvergunning?
Ach, als je genoeg investeerd is dat op zich geen probleem. Maar ik zou de OP dan ook willen verwijzen naar een goed accountantskantoor met ervaring in dit soort zaken. Kost uiteraard wel wat, maar goed, je moet toch minimaal 1050k meebrengen en een serieuze onderneming starten voordat de verblijfsvergunning (onder EB5) een optie wordt. 50 tot 100k voor goed advies en begeleiding hoort er dan ook gewoon bij.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voordelen van geen state income tax zijn een fabeltje. In florida doet men dit omdat er veel ouderen wonen en omdat er veel snowbirds zijn. Die werken niet meer. Als inwoner zoals ik betaal je om het niet oneerlijk te maken ook geen state income tax. Echter de staat heeft wel geld nodig dus pakken ze je op een andere manier, die wat eerlijker verdeeld is. Mijn property tax is bijv 2 x zo hoog hier als in missouri waar ik vroeger woonde
Property tax gaat naar de gemeente, niet naar de staat. De staat Missouri geeft $30 mjd uit voor 6 miljoen inwoners, Florida $92 mjd voor 21 miljoen inwoners (bron), dus daar zit niet zoveel verschil in. Florida kan ongeveer evenveel uitgeven als Missouri door de hogere sales tax dus ze pakken je inderdaad op een andere manier. Een vergelijking met een andere uitkomst is die met New York, die staat geeft 186 mjd uit voor 20 miljoen inwoners, het dubbele van Florida. Dit artikel legt uit waarom: NY heeft 31% meer docenten voor hetzelfde aantal leerlingen (maar de leerprestaties zijn niet beter), salarissen in NY zijn fors hoger, en NY geeft veel meer uit aan sociale zekerheid.ned in MO schreef: ↑01 nov 2022, 15:05Voordelen van geen state income tax zijn een fabeltje. In florida doet men dit omdat er veel ouderen wonen en omdat er veel snowbirds zijn. Die werken niet meer. Als inwoner zoals ik betaal je om het niet oneerlijk te maken ook geen state income tax. Echter de staat heeft wel geld nodig dus pakken ze je op een andere manier, die wat eerlijker verdeeld is. Mijn property tax is bijv 2 x zo hoog hier als in missouri waar ik vroeger woonde
Als je een ton verdient betaal je ongeveer 5k aan inkomstenbelasting in NY. Misschien denk ik niet Amerikaans genoeg maar ik zou dat geen reden vinden om te verhuizen. De werkgelegenheid, criminaliteitscijfers, scholen, het klimaat, familie en vrienden en het prijspeil ten opzichte van het salaris vind ik veel belangrijker. En als je dan voor een staat hebt gekozen, kun je kijken naar de verschillen tussen gemeentes. In Pennsylvania zijn er plaatsen waar de property tax zo laag is dat er geen politie is. Als er dan wat is moet je hopen dat de State Police tijd heeft. In zo'n gemeente zou ik nooit gaan wonen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht