Sorry, ik heb echt helemaal geen tijd gehad. Ik kreeg ook al ongeruste mailtjes van andere mensen op het forum, maar ik heb het echt gewoon razend druk gehad.
Zo duurde het nogal lang totdat ik een auto gevonden had die me beviel én in mijn prijscategorie viel; had ik wat bureaucratieproblemen met het verkrijgen van mijn Kentucky rijbewijs; moest ik op zoek naar een betaalbare autoverzekering; en ging mijn bril op het meest onmogelijke moment kapot.
Het goede nieuws: ik heb vandaag mijn Kentucky rijbewijs gekregen; mijn nieuwe auto gekocht (een blauw-metallic Ford Focus SE, bouwjaar 2000, met alle poweropties en cruise control); en mijn autoverzekering kunnen afsluiten.
De volgende stappen: zorgen dat mijn bril gerepareerd wordt of dat ik een nieuwe krijg; een bankrekening in Amerika openen (die had ik nog niet); nog wat dingen m.b.t. de autoverzekering uitzoeken (wat is in godesnaam het nut van PIP? En wat houdt dat geleuter over No-Fault in?); lid worden van de lokale fitnessclub; een hoop rebate-bonnen insturen (een typisch Amerikaanse maar voor de consument ontzettend irritante manier van geld verdienen); en nog een paar zeer bureaucratische dingen die ik me niet eens kan herinneren.
Ik kan me voorstellen dat veel mensen zich afvragen waar ik toch mee bezig ben. Ik kan alleen maar zeggen: ik ren me rot. Zeker met de zoektocht naar een auto ben ik heel veel onderweg geweest, maar ook het verkrijgen van het Kentucky rijbewijs heeft me veel tijd gekost. En aangezien je in Louisville met gemak 40 kilometer (!!) kunt rijden zonder dat je zelfs maar buiten de stadsgrens komt en heel veel Amerikaanse overheidsgebouwen de neiging hebben aan verschillende uiteinden van de stad gelokaliseerd te zijn, kun je je misschien wel voorstellen dat ik momenteel lange dagen maak. Vandaag, bijvoorbeeld, was ik van 9:00 uur tot 18:00 uur onderweg, alleen maar om wat papierwerk af te handelen.
Ik beloof, zoals ik al veel mensen beloofd heb, dat ik binnenkort meer tijd aan de site ga besteden en weer meer van me laat horen. Ik hou de boel oppervlakkig nog steeds in de gaten, maar ik heb meestal weinig tijd (en energie) om lange verhalen te schrijven. De eerste maand in Amerika is alles behalve een eitje, maar ik heb het absoluut naar mijn zin!