Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dennis, hoe ver staan je verhuisplannen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dennis,

wat leuk dat je een dagboek bijhoudt.

Ik ben heel benieuwd naar al je verhalen.

Groet,

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Geweldig Dennis hoe je de dingen beschrijft in je dagboek. Waar je tegenaan loopt, waar je doorheen moet, ook de emoties en gevoelens die daarbij spelen. En wat fantastische vrienden heb je en die er dus ook "zijn" op het juiste moment. Bijzonder boeiend en leerzaam geschreven en ik kijk dan ook met veel belangstelling uit naar het vervolg.
Veel succes met alles

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Made in Holland
Amerikafan

Bericht door Made in Holland »

Dennis,

Leuk verslag en het lijkt me toch wel vreemd als je op deze manier voet op amerikaanse bodem zet (zo van dit wordt mijn nieuwe thuis).

Veeeel succes!!! :doublethumb: :doublethumb: :doublethumb:

Leon
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Dennis,

Leuk om een verslag over je reis en aankomst in Louisville te lezen.
Het zal best moeilijk zijn geweest om afscheid te nemen van je familie maar gelukkig betekent afstand tegenwoordig niets en kun je gewoon met ze mailen .
Ik wens je heel veel plezier in de komende hectische tijd en ben zeer benieuwd naar het vervolg van je belevenissen.

Groetjes Marjon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Dennis,

Ik kan niet wachten tot het vervolg! Het is als een spannende soap serie ;). Wel heel fijn, dat je zoveel goede vrienden hebt, al, dat scheelt toch enorm met wennen, lijkt me.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

Hoi Dennis,

Uitstekend dagboek -- erg belangrijk voor alle mensen dat wil in amerika wonen. succes!

Dick (nu in Amsterdam, straks terug in New Hampshire)
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Dennis,

Geweldig idee, dat dagboek! Ik zal het in elk geval de updates volgen, want ik vind het reuze interessant. Leuk om mee te kunnen leven met jouw belevenissen en emoties. Spannend ook!

Veel succes de komende tijd!

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Een aflevering per week en je hebt de komende weken iemand die minimaal eens in de week langs komt. Leuk op geschreven Dennis.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Ik wil eigenlijk elke dag een update doen, maar het lukt me steeds niet om die te schrijven. Ik zal echter mijn best doen... vaker dan 1x per week zou toch in ieder geval moeten lukken, dus blijf vooral de site checken! :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Ik heb er pas 1 gevonden. Heb ik verkeerd gekeken?

Zit jij nog in Central Time, Dennis?
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

De tweede dag heb ik ook toegevoegd. Sorry, ik heb het nogal druk...
Dennis

jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Dennis schreef:Sorry, ik heb het nogal druk...
Druk? Als het zo lees ben je voornamelijk aan het rondcruisen in die enorme dikke Chrysler ;)
StefanP
Amerika-ontdekker

Bericht door StefanP »

Mooi om te lezen man! Goed geschreven en natuurlijk ook heel interessant. En erg herkenbaar! 1 januari begin ik zelf in de VS (helaas geen greencard, maar een L1 visum), en ik herken het frustrerende gedoe bij het consulaat, de vele vraagtekens, de onzekerheden e.d.

Juist omdat ik dus over een maand zelf vertrek, is het extra handig om jouw ervaringen te lezen. Praktische tips in je dagboek zijn dan ook zeker welkom 8) Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe je aan dat gedeelde appartement gekomen bent, wat voor verzekering(en) je hier nog afgesloten hebt e.d.

Veel succes in de VS en ik hoop dat je snel een goede baan en woning vindt!
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

StefanP schreef:Mooi om te lezen man! Goed geschreven en natuurlijk ook heel interessant. En erg herkenbaar! 1 januari begin ik zelf in de VS (helaas geen greencard, maar een L1 visum), en ik herken het frustrerende gedoe bij het consulaat, de vele vraagtekens, de onzekerheden e.d.

Juist omdat ik dus over een maand zelf vertrek, is het extra handig om jouw ervaringen te lezen. Praktische tips in je dagboek zijn dan ook zeker welkom 8) Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe je aan dat gedeelde appartement gekomen bent, wat voor verzekering(en) je hier nog afgesloten hebt e.d.

Veel succes in de VS en ik hoop dat je snel een goede baan en woning vindt!
StefanP, de man van FOK! die naar Dallas gaat... toch? :D

Toevallig dat je hier terecht bent gekomen.
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
StefanP
Amerika-ontdekker

Bericht door StefanP »

Klopt, wat is de wereld toch klein :P
Sjeft
Amerika-ontdekker

Bericht door Sjeft »

Lol, jah, stefan met de zwarte supra ;) (ex-supra nu dan)

Ja, ook ik ben een PTA Fok!ker :P

Maar mooi dat het allemaal goed is gegaan Dennis, hoop nog veel te kunnen lezen over je eerste dagen/weken in Amerika ;)
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Hey Dennis,

Ben je nog in Amerika of ben je weer terug gegaan ? Je "dagboek" is blijven steken op dag 2, bijna alweer een maand geleden...

Hopelijk alles nog in orde? Laat maar weer eens iets van je horen.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Sorry, ik heb echt helemaal geen tijd gehad. Ik kreeg ook al ongeruste mailtjes van andere mensen op het forum, maar ik heb het echt gewoon razend druk gehad. :)

Zo duurde het nogal lang totdat ik een auto gevonden had die me beviel én in mijn prijscategorie viel; had ik wat bureaucratieproblemen met het verkrijgen van mijn Kentucky rijbewijs; moest ik op zoek naar een betaalbare autoverzekering; en ging mijn bril op het meest onmogelijke moment kapot.

Het goede nieuws: ik heb vandaag mijn Kentucky rijbewijs gekregen; mijn nieuwe auto gekocht (een blauw-metallic Ford Focus SE, bouwjaar 2000, met alle poweropties en cruise control); en mijn autoverzekering kunnen afsluiten. :D

De volgende stappen: zorgen dat mijn bril gerepareerd wordt of dat ik een nieuwe krijg; een bankrekening in Amerika openen (die had ik nog niet); nog wat dingen m.b.t. de autoverzekering uitzoeken (wat is in godesnaam het nut van PIP? En wat houdt dat geleuter over No-Fault in?); lid worden van de lokale fitnessclub; een hoop rebate-bonnen insturen (een typisch Amerikaanse maar voor de consument ontzettend irritante manier van geld verdienen); en nog een paar zeer bureaucratische dingen die ik me niet eens kan herinneren.

Ik kan me voorstellen dat veel mensen zich afvragen waar ik toch mee bezig ben. Ik kan alleen maar zeggen: ik ren me rot. Zeker met de zoektocht naar een auto ben ik heel veel onderweg geweest, maar ook het verkrijgen van het Kentucky rijbewijs heeft me veel tijd gekost. En aangezien je in Louisville met gemak 40 kilometer (!!) kunt rijden zonder dat je zelfs maar buiten de stadsgrens komt en heel veel Amerikaanse overheidsgebouwen de neiging hebben aan verschillende uiteinden van de stad gelokaliseerd te zijn, kun je je misschien wel voorstellen dat ik momenteel lange dagen maak. Vandaag, bijvoorbeeld, was ik van 9:00 uur tot 18:00 uur onderweg, alleen maar om wat papierwerk af te handelen.

Ik beloof, zoals ik al veel mensen beloofd heb, dat ik binnenkort meer tijd aan de site ga besteden en weer meer van me laat horen. Ik hou de boel oppervlakkig nog steeds in de gaten, maar ik heb meestal weinig tijd (en energie) om lange verhalen te schrijven. De eerste maand in Amerika is alles behalve een eitje, maar ik heb het absoluut naar mijn zin! :D
Dennis

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Dennis,

Balen van je bril. Mijn advies: ga naar een Hour Eyes of Lenscrafters, daar krijg je binnen het uur een nieuwe bril en meestal niet zo duur (hangt van het montuur af).

Waar staat PIP voor? No fault betekent, dat als er een ongeluk gebeurt, de verzekeringsmaatschappij niet gaat kijken, wie er de schuld had, maar automatisch uitbetaalt.

Ja, die rebates, Rick is er goed in, ik vergeet ze altijd :oops: .

Sterkte met alles en gefeliciteerd met je Ford Focus!!! Ik kan niet wachten tot we hem te zien krijgen :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

PIP staat voor Personal Injury Protection en is op de één of andere manier gekoppeld aan dat hele No-Fault gebeuren. Volgens mij wijs je No-Fault af als je geen PIP neemt, maar het fijne hiervan moet ik nog uitzoeken.

De PIP zelf dekt in ieder geval de medische kosten bij een ongeluk, maar die dekking heb ik helemaal niet nodig omdat ik al mijn eigen ziektekostenverzekering heb.
Dennis

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer