Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(Flying Blue) American Express creditcard

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Polarbear83
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Polarbear83 »

Hoi allemaal, ik wil al een hele lange tijd een extra cc aanvragen en heb een paar vragen. Het liefst wil ik de amex platinum, maar ik zie nergens een goede start aanbieding. Weten jullie waar ik die kan vinden? Wat raden jullie aan?

En als de aanbieding van de gold card beter is, wanneer kan ik die upgraden naar platinum?

Of is FB amex platinum ook aan te raden en kan ik dit later naar normale amex platinum omzetten of niet?

In de VS heb je ontelbaar amex kaarten gekoppeld met banken en zeer veel voordelen, kunnen Europeanen die ook gebruiken? Want wij hebben hier niet zoiets toch?

Alvast bedankt :)
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Je heb een pb met een link waarmee je extra miles krijgt bij aanmelden. Helaas is de goede aanbieding net weer voorbij. Die komt vast weer terug, maar wanneer weten we nog niet.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

Bedankt @bedeve . Haha, ik kom niet voor verrassingen te staan! :D Een goede voorbereiding..
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

volgens mij zijn recent de benefits voor flying blue silver gewijzigd. Er is geen korting meer op de verschillende stoelkeuzes maar sommige gratis 24 uur van te voren.
Nu wil ik kijken of ik gratis emergency exits 24 uur van te voren kan scoren. Maar moet ik dit dan tijdens check in doen of eerst op de "normale"manier zoals ik het nu zou kopen ?
Dan weet ik wat ik moet doen als ik exact 24 uur van te voren zit te refreshen :)
image.png
bvbal79
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bvbal79 »

ONYX666 schreef:
18 apr 2023, 09:59
volgens mij zijn recent de benefits voor flying blue silver gewijzigd. Er is geen korting meer op de verschillende stoelkeuzes maar sommige gratis 24 uur van te voren.
Nu wil ik kijken of ik gratis emergency exits 24 uur van te voren kan scoren. Maar moet ik dit dan tijdens check in doen of eerst op de "normale"manier zoals ik het nu zou kopen ?
Dan weet ik wat ik moet doen als ik exact 24 uur van te voren zit te refreshen :)
image.png
Ik zag hem staan, maar die SIlver status is wat mij betreft een downgrade zelfs, je kunt niet meer Economy Comfort stoelen met korting kopen. Verder ben ik wel benieuwd hoeveel er steeds overblijft als GOLD 48h meer heeft.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

gold mag dan wel weer gratis economy plus dus hoop dat ze die eerst pakken (en vraag me af hoeveel mensen er in een vlucht gold hebben. Kunnen er geen tientallen zijn toch)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

aanstaande vrijdagochtend rond tien uur ga ik waar ik ook ben/ rijd naar de KLM site @ONYX666 .....
Want ook een Gold member die eerder een beschikbare stoel gratis kan kiezen dan een Silver is afhankelijk van het aantal stoelen wat nog vrij is....
En als ik daar naar kijk zie ik dat er heel veel mensen op mijn vlucht al voor hun stoel betaald hebben.
ook de economy stoelen voorin die Eur 56 kosten zijn nog maar matig beschikbaar...
Oh ; ik zie dat ik zo n stoel ook in Miles kan betalen....
Ai ; voor 27600 mls ....
Nog duurder dan mijn ticket in enkele reis...

Wat ziijn wel Gold voordelen :
Priority incheck.
Voor de Gold member en op zelfde boeking meereizende die geen Gold member is.
Op Schiphol een sluip door - kruip door naar security
De lounge
Gold is zone 2 bij boarden ; silver zone 3 ...Tsja das een uiterst minimaal voordeel.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bvbal79
Amerika-ontdekker

Bericht door bvbal79 »

Maakt het hebben van een FB AMEX kaart steeds minder aantrekkelijk. de prijzen die ze hanteren voor de miles stijgen inderdaad de pan uit, de exclusieve rechten die hebt worden ook steeds minimaal. Toch maar overstappen naar de gewonen AMEX denk ik, heb ik privium en nog meer privileges die steeds meer waard zijn dan de FB AMEX. Weliswaar minder miles, maar je kunt ook kiezen wat je er mee doet bij andere maatschappijen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Tis een kwestie van berekenen waar je voordeel ligt @bvbal79 .
De punten die je bij de klassieke Amex Card spaart kun je a 80% omzetten naar flying Blue Miles.
Je mist wel de bij die FB Amex card behorende XP ś , dan moet je die maar desgewenst ophalen met daguitjes waarvan ik je met name BER en BSL kan aanraden.
Voor 20 XP:'s is een daguitje ams-cdg-bcn VV ook een aanrader.

Ook vwb de FB Platinum kan ik iedereen aanraden vooral te rekenen .
Haal je de voordelen tov de Gold Card er uit ?
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

wat voor soort aanbiedingen zijn er mbt gold card.
Mijn vrouw heeft nu een Silver, mijn plan is om haar te upgraden naar platinum en dat ik vervolgens via haar ook een platinum zou nemen,
Dat zou dan ongeveer 3* 60000 kunnen opleveren.

Ik heb nog geen aanbieding gezien om van zilver naar Gold te upgraden met daarbij een x aantal FB punten.
Maar als zij platinum is zijn er dan wel aanbiedingen voor mij (en haar) om gold te worden met een x aantal punten ?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Hallo @ONYX666 , vraagje van mij...
Ben jij Flying Blue status aan t verwarren met Amex FB Cards ?
Stuur mij een PB !
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Nee ik ben flying blue silver omdat ik vorig jaar een amex platinum had. Mijn vrouw heeft nu een amex silver kaart
bvbal79
Amerika-ontdekker

Bericht door bvbal79 »

bedeve schreef:
19 apr 2023, 15:10
Tis een kwestie van berekenen waar je voordeel ligt @bvbal79 .
De punten die je bij de klassieke Amex Card spaart kun je a 80% omzetten naar flying Blue Miles.
Je mist wel de bij die FB Amex card behorende XP ś , dan moet je die maar desgewenst ophalen met daguitjes waarvan ik je met name BER en BSL kan aanraden.
Voor 20 XP:'s is een daguitje ams-cdg-bcn VV ook een aanrader.

Ook vwb de FB Platinum kan ik iedereen aanraden vooral te rekenen .
Haal je de voordelen tov de Gold Card er uit ?
Inderdaad, maar ik zal nooit FB Gold halen qua XP, silver wel. Maar daar heb je nu wel steeds minder voor terug, dus dan maakt het ook niet veel uit nu. Switchen naar de gewonen platinum kaart levert me dan weer andere voordelen op en ik ben niet gebonden aan KLM.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:offtopic: :offtopic:

Kijk dan ook eens naar de Mastercard Black @bvbal79

https://www.icscards.nl/mijn-card/upgra ... card-black
Stuur mij een PB !
bvbal79
Amerika-ontdekker

Bericht door bvbal79 »

Had die ook al bekeken, maar ik denk dat gewoon ga switchen naar de standaard AMEX Gold (in ieder geval 4x lounge toegang, dinertegoed van 100 euro en een reisverzekering) of alsnog de platinum (privium, loungetoegang, dinertegoed van 300 euro en ook nog status upgrade bij Hilton en Marriott, reisverzekering en autoverzekering) Daar staat het steeds FB silver bereiken met een FB Amex kaart niet echt tegenop, behalve als er een goede bonus aanbieding weer zou zijn zoals ik nu had met die 75000 miles.
Soebas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Soebas »

Nog mooie deals voor AMEX PLAT? Ga de kaart ook gebruiken om gewoon te sparen voor punten.
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@Soebas Op dit moment is er geen knaller van een actie. Je krijgt bij het aanmelden 20.000 FB Miles mits je dus een Amex FB Platinum bedoelt. Of bedoel je een gewone Amex Platinum?
Ik weet niet of je de tijd hebt om te wachten op een betere actie. Dat zou in ieder geval mijn advies zijn. Mocht je niet langer kunnen wachten, dan stuur ik je mijn link in een privébericht. Dit is dus voor een FB Amex platinum. Mocht je liever de gewone Amex Platinum hebben, dan is er vast iemand anders die je even een linkje kan sturen.
Succes ermee!
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Hallo allemaal,

Ik hoop op wat advies m.b.t. een amex card switch wellicht.
Ik heb sinds ruim een jaar een amex fb platinum card. Ik lees net dat je bij de reguliere amex platinum card ook mijlen spaart, wat ik niet wist en de voornaamste reden om de fb amex platinum te hebben, is het sparen van mijlen voor mij.

Als ik switch naar een reguliere platinum card van amex, kan ik de reeds gespaarde mijlen op mijn amex fb platinum dan overhevelen? Het gaat om flink wat mijlen, dus ik wil die niet kwijt. En zijn er voordelen om te switchen van de amex fb platinum naar de reguliere amex platinum? Naast privium toegang, dat is me bekend. Ik ben niet gebonden aan reizen per klm, dus daarvoor hoef ik de fb card niet perse, maar mijlen sparen tijdens reizen en uitgaven vind ik wel prettig.

En, mocht switchen een goed idee zijn, wat is dan de meest efficiente manier om dat te doen?

Vast dank voor input :)
Soebas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Soebas »

@redeye , in ieder geval bedankt. Heb de normale plat nu aangevraagd. Oktober gaat het eindelijk weer Florida worden.
Dus kan niet echt langer wachten. Nu ff flink punten sparen. Maar bedankt allemaal voor de mails en input hier. Wederom en zoals altijd zeer waardevol.
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@kwarktaart Je spaart met de normale Amex geen miles maar membership reward punten. Ik weet niet precies wat de conversie is, maar die is online wel te vinden.
Bij de gewone Amex zitten meer extra voordelen dan bij de FB Amex. Denk hierbij oa aan dinertegoed, loungetoegang, privium en status bij sommige hotelketens.
Ik ben zelf een FB Amex gebruiker, dus weet niet alles tot in de detail. Als je dit topic doorleest moet je ook veel informatie kunnen vinden. Succes!

@Soebas Als je in oktober gaat kun je inderdaad niet lang wachten om te beginnen met sparen. Fijn dat de aanvraag voor de gewone Amex gelukt is. Succes met sparen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer