Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe koffer. Hier kopen of in Amerika?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Nieuwe koffer. Hier kopen of in Amerika?
Ik vertrek binnenkort weer naar Amerika en heb eigenlijk een nieuwe koffer nodig. Ik wil eigenlijk specifiek een Samsonite, don't judge me.
Nu is er op iBOOD een mooie aanbieding voor de Samsonite Flux Spinner 75/28. Ben nu in dubio. Deze kopen of mijn gare koffer meenemen en daar een nieuwe kopen?
Hoe is jullie ervaring met de Samsonite store in een outlet mall qua prijzen? Zijn ze scherper dan bijvoorbeeld de aanbiedingen hier? Die op iBOOD is bijvoorbeeld inclusief verzendkosten 149 euro.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Nu is er op iBOOD een mooie aanbieding voor de Samsonite Flux Spinner 75/28. Ben nu in dubio. Deze kopen of mijn gare koffer meenemen en daar een nieuwe kopen?
Hoe is jullie ervaring met de Samsonite store in een outlet mall qua prijzen? Zijn ze scherper dan bijvoorbeeld de aanbiedingen hier? Die op iBOOD is bijvoorbeeld inclusief verzendkosten 149 euro.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
Re: Nieuwe koffer. Hier kopen of in Amerika?
Koffers daar zijn duurder is mijn ervaring. Voor 150 euro koop je daar geen Samsonite in de outlet.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb zelf jarenlang reisbagage verkocht. Ooit bij een groot warenhuis (god hebbe haar ziel) en daarna bij een speciaalzaak.
Daar mocht ik ooit naar de Samsonite fabriek in België. Een prachtige ervaring want je ziet wat je eigenlijk al wist, het is kwaliteit en er is veel controle op kwaliteit.
Ze hebben daar ook een outlet staan. Daar mochten we naar afloop even shoppen. 90% korting op een Samsonite Firelite. Dat zijn de deals!
Dit is het paradepaardje (of was het destijds) van Samsonite. Ik nam er een paar mee voor vrienden en familie. Een van die koffers ging na 3 jaar stuk. De rits was kapot. Iets wat vaker voorkomt met dit type. Aangezien er 10 jaar garantie zat op die krengen had ik hem op mijn werk ter reparatie opgestuurd naar Samsonite. Ik wist heus wel wat ze gingen doen want een rits alleen al kost 100 euro... Enkele dagen later kregen we al bericht: Niet te repareren, valt wel onder de garantie en er werd dus een gloedje nieuwe koffer opgestuurd. Dus, outlet of niet, je hebt bij Samsonite wereldwijde garantie. Mits je het bij een officiële Samsonite dealer aanbied en je de (gestempelde) garantiekaart met aankoop bon kunt laten zien, LET HIER DUS GOED OP.
Maar, Samsonite is niet de wereld en zeker niet per definitie het beste. Het beste is wat jij wil. Wist je dat American Tourister het submerk is van Samsonite? Het komt uit dezelfde fabriek, ziet er net wat minder chique uit maar is kwalitatief vergelijkbaar. Plus, beter voor je portemonnee.
Zelf maak ik met veel plezier gebruik van de Eastpak tranverz. Licht in gewicht, stevig en ruim. Vaak erg voordelig verkrijgbaar bij een random webshop zoals Bol,Amazon of Travelbags, simpelweg omdat bepaalde kleuren uitlopend zijn.
Terugkomend op je vraag: Hier kopen of in Amerika. Ik ben wel eens de outlets binnengelopen en vond de prijzen niet heel erg veel lager dan in Nederland. Wellicht stuit je op een model die ze alleen in de V.S verkopen. De garantie is wereldwijd, dus dat is geen probleem. Wel moet je er rekening mee houden dat het kan zijn dat je bij eventuele schade en garantie niet dezelfde koffer terug gaat krijgen maar een vergelijkbare vervanger. Dit is dan weer alleen het geval als je een model koopt die alleen in de V.S verkrijgbaar is. Verder maakt het qua kwaliteit niets uit. Outlet koffers hebben vaak of een kleine fabricage fout, hebben enige tijd in een show gestaan op een random vliegveld of het is een uitlopende serie.

Daar mocht ik ooit naar de Samsonite fabriek in België. Een prachtige ervaring want je ziet wat je eigenlijk al wist, het is kwaliteit en er is veel controle op kwaliteit.
Ze hebben daar ook een outlet staan. Daar mochten we naar afloop even shoppen. 90% korting op een Samsonite Firelite. Dat zijn de deals!
Dit is het paradepaardje (of was het destijds) van Samsonite. Ik nam er een paar mee voor vrienden en familie. Een van die koffers ging na 3 jaar stuk. De rits was kapot. Iets wat vaker voorkomt met dit type. Aangezien er 10 jaar garantie zat op die krengen had ik hem op mijn werk ter reparatie opgestuurd naar Samsonite. Ik wist heus wel wat ze gingen doen want een rits alleen al kost 100 euro... Enkele dagen later kregen we al bericht: Niet te repareren, valt wel onder de garantie en er werd dus een gloedje nieuwe koffer opgestuurd. Dus, outlet of niet, je hebt bij Samsonite wereldwijde garantie. Mits je het bij een officiële Samsonite dealer aanbied en je de (gestempelde) garantiekaart met aankoop bon kunt laten zien, LET HIER DUS GOED OP.
Maar, Samsonite is niet de wereld en zeker niet per definitie het beste. Het beste is wat jij wil. Wist je dat American Tourister het submerk is van Samsonite? Het komt uit dezelfde fabriek, ziet er net wat minder chique uit maar is kwalitatief vergelijkbaar. Plus, beter voor je portemonnee.
Zelf maak ik met veel plezier gebruik van de Eastpak tranverz. Licht in gewicht, stevig en ruim. Vaak erg voordelig verkrijgbaar bij een random webshop zoals Bol,Amazon of Travelbags, simpelweg omdat bepaalde kleuren uitlopend zijn.
Terugkomend op je vraag: Hier kopen of in Amerika. Ik ben wel eens de outlets binnengelopen en vond de prijzen niet heel erg veel lager dan in Nederland. Wellicht stuit je op een model die ze alleen in de V.S verkopen. De garantie is wereldwijd, dus dat is geen probleem. Wel moet je er rekening mee houden dat het kan zijn dat je bij eventuele schade en garantie niet dezelfde koffer terug gaat krijgen maar een vergelijkbare vervanger. Dit is dan weer alleen het geval als je een model koopt die alleen in de V.S verkrijgbaar is. Verder maakt het qua kwaliteit niets uit. Outlet koffers hebben vaak of een kleine fabricage fout, hebben enige tijd in een show gestaan op een random vliegveld of het is een uitlopende serie.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@Mies2301 @dejong89
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. De optie om daar een koffer te kopen is iig van de tafel.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld kleding dan kan ik niet anders concluderen dat de prijzen van outlet winkels in Amerika niet meer is zoals het vroeger was moet ik eerlijk zeggen. Maar dat geldt dus blijkbaar voor meer artikelen.
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. De optie om daar een koffer te kopen is iig van de tafel.
Als ik kijk naar bijvoorbeeld kleding dan kan ik niet anders concluderen dat de prijzen van outlet winkels in Amerika niet meer is zoals het vroeger was moet ik eerlijk zeggen. Maar dat geldt dus blijkbaar voor meer artikelen.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
- dejong89
- Amerika-expert
Het hangt er maar net vanaf wat je nodig hebt. Iets heel anders: Wij kochten ooit de paint edger. Een of ander schilderhulpstuk waarmee je strakke lijnen langs een plafond kon maken. Via Bol iets van 18,95. Bij Walmart 2,64 USD 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je bankiert bij ING, hebben ze in de shop daar vaak leuke aanbiedingen op je rentepunten, of hoevdat tegenwoordig ook heet. Al twee keer daar een koffer gekocht, een Samsonite en een American Tourister, en dat scheelde best veel met de gewone winkels of andere online aanbieders
Aah, mooie tips hier! Heb net m'n oude nog uitstekende Samsonite op MP gezet. Ikdoe hem weg omdat dat ding bijna 5.5 kilo weegt. Ik zoek iets lichter. Iedere kilo is er een op verre reizen
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- dejong89
- Amerika-expert
Zeker zo een met een clamm shell? Die dingen zijn niet kapot te krijgen

Kopen????

Geintje
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier ook enthousiaste Eastpak-gebruikers. Ik heb er een in een bijzondere kleur. Ik moest er wel even aan wennen, maar de prijs was geweldig en het is een uitkomst op de lopende band. Wij konden onze hele kampeeruitrusting meenemen en kwamen nog lang niet aan de 23 kg.
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hier nog een! De mijne heeft een nogal opvallend bloemen dessin wat idd lekker opvalt! Handig hoor, op de band. Bovendien licht en makkelijk in te pakken omdat het ook een beetje meegeeft als dat nodig is. Wij hebben ze inmiddels in verschillende afmetingen en de S gaat vaak mee als ik voor m'n werk een paar daagjes weg moet. Ongekend hoeveel je daar in kunt krijgen.
Afgelopen maart werd het in Orlando omgeroepen: please check the label to make sure you took the right suitcase.
Da's echt iets waar ik nooit bang voor hoef te zijn, niemand heeft zon 'lelijke' koffer als ik heb
Afgelopen maart werd het in Orlando omgeroepen: please check the label to make sure you took the right suitcase.
Da's echt iets waar ik nooit bang voor hoef te zijn, niemand heeft zon 'lelijke' koffer als ik heb

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha ha, nee daar ben ik ook niet bang voor.
Hier onze bagage; is allemaal meegekomen in de twee eastpaks (behalve het drinken).
Marianne
Hier onze bagage; is allemaal meegekomen in de twee eastpaks (behalve het drinken).
Marianne
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik heb een aantal jaar geleden een Samsonite koffer gekocht bij TJ Maxx/Ross/Marshalls, 1 van de 3, weet ik niet meer.
Heb er net geen 100 dollar voor betaald. Maar goed, geen officiële dealer natuurlijk.
Maar ben er nog steeds tevreden over, en hij doet goed zijn werk.
Meteen even teruggezocht op mijn blog, was in 2016 alweer, en bij TJ Maxx. Gaat dus al 8 jaar mee. Als deze ooit versleten is ga ik ook voor de Eastpak Tranverz, lijkt me een ideale koffer.
Heb er net geen 100 dollar voor betaald. Maar goed, geen officiële dealer natuurlijk.
Maar ben er nog steeds tevreden over, en hij doet goed zijn werk.
Meteen even teruggezocht op mijn blog, was in 2016 alweer, en bij TJ Maxx. Gaat dus al 8 jaar mee. Als deze ooit versleten is ga ik ook voor de Eastpak Tranverz, lijkt me een ideale koffer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 863 Weergaves
-
Laatste bericht door Dokus
-
- 4 Reacties