Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
(Flying Blue) American Express creditcard
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: (Flying Blue) American Express creditcard
Let wel dat het 12 maanden na de einddatum is, niet de opzegdatum!
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
- bedeve
- Amerika-expert

Wellicht heb je van/via KLM een mailtje gekregen over het abonneren op Flying Blue miles per maand...
Dat worden dan hele dure miles...
Vanochtend vroeg iemand mij er naar en toen kwam ik met makkelijker methodes om extra FB Miles te genereren...
Kijk maar
https://earnonline.flyingblue.com/nl/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Misschien ook wel goed om je te realiseren als je de verzekering voor autohuur wil gebruiken in NL/dichtbij is dat de het autohuur deel onder de reisverzekering valt, en je dus ook moet aantonen dat je op reis bent, bijvoorbeeld dmv een hotel-boeking.
Afgelopen zomer hebben wij op de terugkomdag in Nederland schade aan de huurbus gehad op het einde van een reis door Europa.
En de verzekering vroeg om “ bewijs van reis”, de hotelovernachting van de laatste nacht in het buitenland voldeed.
En de schade is inclusief administratiekosten van Hertz netjes vergoed.
Maar mocht je de verzekering dus willen gebruiken voor autohuur zonder “geboekt verblijf”, dat is dus eigenlijk niet mogelijk.
Afgelopen zomer hebben wij op de terugkomdag in Nederland schade aan de huurbus gehad op het einde van een reis door Europa.
En de verzekering vroeg om “ bewijs van reis”, de hotelovernachting van de laatste nacht in het buitenland voldeed.
En de schade is inclusief administratiekosten van Hertz netjes vergoed.
Maar mocht je de verzekering dus willen gebruiken voor autohuur zonder “geboekt verblijf”, dat is dus eigenlijk niet mogelijk.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Dat is wel een goede. Zo heb ik een keer vele duizenden Euro's aan medische kosten door een stom ongeluk terug kunnen krijgen omdat ik een parkeer ticket van 50 cent met de pin had betaald tijdens een dagje weg in het buitenland......
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Hoe het kan, Joost mag het weten...
2 bedragen afgeschreven door Bol.com van ruim 360 en 400 euro. Niet van mij....
1 belletje met Amex en een mobiele chat later en voilà, het geld stond weer op rekening en dinsdag ligt de vervangende kaart in de bus.
2 bedragen afgeschreven door Bol.com van ruim 360 en 400 euro. Niet van mij....
1 belletje met Amex en een mobiele chat later en voilà, het geld stond weer op rekening en dinsdag ligt de vervangende kaart in de bus.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Voor de geïnteresseerde, alleen ter info. American Express heeft weer een referral actie die loopt tot en met 14 februari.
American Express Classic
- Gold kaart: 40.000 punten als je binnen 3 maanden €2500 uitgeeft
- Platinum kaart: 100.000 punten als je binnen 3 maanden €4000 uitgeeft
American Express Flying Blue
- Gold kaart: 30.000 punten als je binnen 3 maanden €2500 uitgeeft
- Platinum kaart: 50.000 punten als je binnen 3 maanden €4000 uitgeeft
American Express Classic
- Gold kaart: 40.000 punten als je binnen 3 maanden €2500 uitgeeft
- Platinum kaart: 100.000 punten als je binnen 3 maanden €4000 uitgeeft
American Express Flying Blue
- Gold kaart: 30.000 punten als je binnen 3 maanden €2500 uitgeeft
- Platinum kaart: 50.000 punten als je binnen 3 maanden €4000 uitgeeft
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
nou, mijn DM staat open hoor 

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
volgens mij kun je beter een normale kaart pakken met 100000 punten en deze dan omzetten naar flying blue = 80000 punten
of heb ik het verkeerd ?
hoef ik dan ook geen rekening te houden met 1 jaar geen kaart omdat ik een FB gehad heb ?
of heb ik het verkeerd ?
hoef ik dan ook geen rekening te houden met 1 jaar geen kaart omdat ik een FB gehad heb ?
Als je het voor de welkomstbonus doet is de normale kaart aantrekkelijker inderdaad. Op den duur gaat het natuurlijk vooral om welke voordelen je zou willen gebruiken. Voordeel van de FB kaart is de XP en eventueel Platinum voor een partner.
De FB kaart geldt als Amex kaart dus als je die net hebt opgezegd heb je officieel geen recht op de aanmeldbonus. Er zijn echter genoeg verhalen van mensen die de bonus wel hebben gekregen (en ook genoeg die niks kregen)
Ik heb de Amex Platinum en de Flying Blue Gold. Mijn dm staat open voor mensen die advies en/ of een referral link willen voor zowel de gewone als de flying blue amex kaarten.
@Amarens Vooropgesteld, ik bedoel dit bericht niet vervelend en ga er vanuit dat je met de beste intenties mensen advies wil geven over American Express kaarten. Als ik echter je blog lees, dat in je handtekening staat gelinkt, lijkt het wel alsof Amex de beste kaart voor iedereen op aarde is. Ik denk niet dat dit een eerlijke voorstelling van zaken is. Twee voorbeelden van teksten uit je blog:
- Waarom De Amex Kaart een Must-Have is voor de Slimme Reiziger
- Of je nu met kinderen naar je vakantiebestemming vliegt of met het gezin een roadtrip maakt, de voordelen van de Amex kaart maken het reizen gemakkelijker en betaalbaarder
Volgens mij is dit niet helemaal reëel. De kaarten waar je het over hebt, (FB/Classic) gold en platinum kosten maandelijks een hoop geld en voor een gemiddelde reiziger is het helemaal niet voordelig de kaart te nemen. Laat staan voor een gezin dat 1 of 2 keer per jaar op vakantie gaat.
Dan staan er ook nog wat onjuistheden op je pagina, de twee waar ik me het meest aan stoor:
- De Amex kaart maakt het gemakkelijker om wereldwijd betalingen te doen, met lagere kosten voor buitenlandse transacties.
- Daarnaast krijg je bij de Amex Flying Blue kaart extra voordelen zoals toegang tot KLM Crown Lounges
Beide onzin. De Amex kaart wordt slechter geaccepteerd dan Mastercard en Visa en is één van de duurdere opties wat betreft wisselkoersen. Kortom, ik zou vrienden aanraden bijvoorbeeld een debitcard naast hun Amex te nemen voor transacties in andere valuta. En je krijgt geen toegang tot de KLM Crown lounge bij de Amex Flying Blue kaart. Je krijgt toegang op basis van je Flying Blue status of aangekochte ticket, hier heeft je creditcard niets mee te maken. (Je zou kunnen benoemen dat je wat XP krijgt met een Amex FB kaart die ervoor zorgt dat je iets sneller status krijgt waardoor je een lounge in mag. Maar dan moet je wel al heel veel XP zelf gespaard hebben, dit is voor de gemiddelde reiziger totaal niet aan de orde)
Nogmaals, ik geloof in je beste bedoeling maar als je advies aanbiedt is een eerlijkere voorstelling van zaken denk ik beter.
- Waarom De Amex Kaart een Must-Have is voor de Slimme Reiziger
- Of je nu met kinderen naar je vakantiebestemming vliegt of met het gezin een roadtrip maakt, de voordelen van de Amex kaart maken het reizen gemakkelijker en betaalbaarder
Volgens mij is dit niet helemaal reëel. De kaarten waar je het over hebt, (FB/Classic) gold en platinum kosten maandelijks een hoop geld en voor een gemiddelde reiziger is het helemaal niet voordelig de kaart te nemen. Laat staan voor een gezin dat 1 of 2 keer per jaar op vakantie gaat.
Dan staan er ook nog wat onjuistheden op je pagina, de twee waar ik me het meest aan stoor:
- De Amex kaart maakt het gemakkelijker om wereldwijd betalingen te doen, met lagere kosten voor buitenlandse transacties.
- Daarnaast krijg je bij de Amex Flying Blue kaart extra voordelen zoals toegang tot KLM Crown Lounges
Beide onzin. De Amex kaart wordt slechter geaccepteerd dan Mastercard en Visa en is één van de duurdere opties wat betreft wisselkoersen. Kortom, ik zou vrienden aanraden bijvoorbeeld een debitcard naast hun Amex te nemen voor transacties in andere valuta. En je krijgt geen toegang tot de KLM Crown lounge bij de Amex Flying Blue kaart. Je krijgt toegang op basis van je Flying Blue status of aangekochte ticket, hier heeft je creditcard niets mee te maken. (Je zou kunnen benoemen dat je wat XP krijgt met een Amex FB kaart die ervoor zorgt dat je iets sneller status krijgt waardoor je een lounge in mag. Maar dan moet je wel al heel veel XP zelf gespaard hebben, dit is voor de gemiddelde reiziger totaal niet aan de orde)
Nogmaals, ik geloof in je beste bedoeling maar als je advies aanbiedt is een eerlijkere voorstelling van zaken denk ik beter.
- bedeve
- Amerika-expert
Das helder en duidelijk @ossie ... 

the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik betaal mijn kaart bijdrage per maand, neem aan dat dat bij jullie ook zo is? Effectief betaal je dus mogelijk alleen de laatste maand te veel bij een downgrade, wat dan op de eerstvolgende rekening verrekend zal worden
Edit: zie dat het bericht waar ik op reageerde weg is, waardoor deze post wat in luchtledige staat.
Edit: zie dat het bericht waar ik op reageerde weg is, waardoor deze post wat in luchtledige staat.
Reisgeschiedenis:
Ik pas het aan @ossie. Het was inderdaad wel goed bedoeld.
iemand had de vraag al in algemene autohuur topic gesteld maar daar is nooit een antwoord gekomen (zover ik kan zien)
Maar in de verzekeringsvoorwaarden van amex mbt autohuur verzekering staat :
Deze vergoeding is alleen van toepassing indien het autoverhuurbedrijf u toestaat om geen aanvullende en/of optionele
verzekeringen bij het autoverhuurbedrijf af te sluiten.
wil dit zeggen dat je alleen aanspraak kunt maken als je geen SLI en of LDW hebt afgesloten ?
Maar in de verzekeringsvoorwaarden van amex mbt autohuur verzekering staat :
Deze vergoeding is alleen van toepassing indien het autoverhuurbedrijf u toestaat om geen aanvullende en/of optionele
verzekeringen bij het autoverhuurbedrijf af te sluiten.
wil dit zeggen dat je alleen aanspraak kunt maken als je geen SLI en of LDW hebt afgesloten ?
Volgens mij mag je afsluiten wat je wil. Alleen als het autoverhuurbedrijf je verplicht bepaalde verzekeringen af te sluiten (bijvoorbeeld LDW) kan je die niet weigeren omdat je al verzekerd bent tot een hoog bedrag via Amex.
Er is weer een Amex aanmeldactie. De actie is t/m 7 mei geldig.
Classic American Express
100.000 punten bij platinum, minimale uitgave €4000 in 3 maanden
40.000 punten bij gold, minimale uitgave €2500 in 3 maanden
Flying Blue American Express
50.000 miles bij platinum, minimale uitgave €4000 in 3 maanden
30.000 miles bij gold, minimale uitgave €2500 in 3 maanden
Classic American Express
100.000 punten bij platinum, minimale uitgave €4000 in 3 maanden
40.000 punten bij gold, minimale uitgave €2500 in 3 maanden
Flying Blue American Express
50.000 miles bij platinum, minimale uitgave €4000 in 3 maanden
30.000 miles bij gold, minimale uitgave €2500 in 3 maanden
Ik heb evt referral code mocht iemand interesse hebben, stuur een PB.
hoeveel krijgt de referrer bij de platinum classic ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 9071 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties