Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De prijs van een ei in de USA
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
De prijs van een ei in de USA
Uit nieuwsgierigheid: zijn eieren momenteel echt zo duur in de USA?
Om mijn Italiaans wat bij te spijkeren volg ik regelmatig een Italiaanse vlogster in de USA. Ze benoemt vooral zaken die Italianen maar vreemd vinden. In de meeste onderwerpen herken ik wel wat op basis van eigen ervaring. Vandaag toonde ze lege schappen in de supermarkt waar normaal grote voorraden eieren stonden. En waar wel verkrijgbaar golden prijzen tot $16 per 24 stuks. Broodje aap verhaal? Wie woont of is de laatste tijd in Amerika geweest en heeft dezelfde ervaring?
Ter info: Net als de amerikanen zijn Italianen grote liefhebbers van eieren. Dan niet bij het ontbijt, maar in allerlei recepten. En dan vooral de dooiers. De eiwitten worden vooral weggegooid omdat ze er niet direct een toepassing voor hebben.
De vanaf prijs voor een ei is hier momenteel 21 cent.
Om mijn Italiaans wat bij te spijkeren volg ik regelmatig een Italiaanse vlogster in de USA. Ze benoemt vooral zaken die Italianen maar vreemd vinden. In de meeste onderwerpen herken ik wel wat op basis van eigen ervaring. Vandaag toonde ze lege schappen in de supermarkt waar normaal grote voorraden eieren stonden. En waar wel verkrijgbaar golden prijzen tot $16 per 24 stuks. Broodje aap verhaal? Wie woont of is de laatste tijd in Amerika geweest en heeft dezelfde ervaring?
Ter info: Net als de amerikanen zijn Italianen grote liefhebbers van eieren. Dan niet bij het ontbijt, maar in allerlei recepten. En dan vooral de dooiers. De eiwitten worden vooral weggegooid omdat ze er niet direct een toepassing voor hebben.
De vanaf prijs voor een ei is hier momenteel 21 cent.
Re: De prijs van een ei in de USA
Ik woon in Houston, een maand of 2 geleden waren de eierrekken aardig leeg, maar dat kwam niet alleen door de vogelgriep, maar ook doordat we lokaal een winterstorm hadden gehad. Daar is Houston niet op berekend, dus dan ligt alles een paar dagen plat, ook de aanvoer van de supermarkten. Inmiddels zijn de rekken weer aardig normaal gevuld. Duur zijn ze wel, ik geloof dat de goedkoopste eieren nu zo'n $4,50 per 12 kosten, dus 38ct per ei. Voorheen waren de goedkoopste eieren volgens mij altijd wel onder de $2 per dozijn. Ik koop zelf vrijwel altijd duurdere eieren (vrije uitloop), daar betaalde ik bij Aldi dan $3,50-$4 voor, zijn nu geloof ik $6,50 (maar een maand geleden nog gekocht voor $5). Bij de reguliere supermarkt waren die eieren altijd al $5-$6, ik betaalde deze week $7, dus eigenlijk maar een klein verschil.
Die extreme dingen als $15 voor een dozijn heb ik niet gezien, maar in Houston zijn de prijzen altijd relatief laag.
Die extreme dingen als $15 voor een dozijn heb ik niet gezien, maar in Houston zijn de prijzen altijd relatief laag.
Terug in Texas!
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Eieren zijn ook in Florida gestegen in prijs maar zeker niet naar dat soort absurde bedragen als TS aangeeft.
Het is een kwestie van vraag en aanbod en aangezien het aanbod dus veel lager is stijgt de prijs. Bij het Waffle house heb je nu dan ook een toeslag op gerechten met eieren er in van 0,50 per ei.
Niet echt iets om wakker van te liggen en een topic over vol te gaan schrijven.
Het is een kwestie van vraag en aanbod en aangezien het aanbod dus veel lager is stijgt de prijs. Bij het Waffle house heb je nu dan ook een toeslag op gerechten met eieren er in van 0,50 per ei.
Niet echt iets om wakker van te liggen en een topic over vol te gaan schrijven.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Ja, als je het je kunt veroorloven is alles inderdaad gewoon koek en ei. Niks aan de hand. 

Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Of voor een appel en een ei 

- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Het was $16 voor twee dozijn. Dus minder extreem. Bedankt voor de info.
@JeroenB Het aantal topics op dit forum is, naar mijn idee, toch al veel lager dan ik van vroeger gewend ben. Dus ik dacht dat er wel ruimte voor was

De prijsstijging van de eieren is niet gewoon inflatie, maar komt door de vogelgriep. Daardoor is er beperkte aanvoer en dus hoge prijzen en soms legere schappen.
Terug in Texas!
U-S-ei! U-S-ei! 

Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Nah valt hier in Arizona wel mee. Rond de $6 voor een dozijn eieren. Wat ik belachelijker vind zijn de prijzen van groente/fruit. Wou bijvoorbeeld weer eens een witlof oven schotel maken. Witlof verkopen ze al bijna nergens maar vond het in een supermarkt voor $7 per STUK. Dus voor een schotel met 4 of 5 stukjes witlof zou dan rond de €30 kosten. Daarom vreten ze hier vooral McDonalds, gezond eten is erg duur.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
En laatst had ik trek in erwtensoep. 1 kleine knolselderij kostte hier $11. En 1 prei rond de $3. De prijzen zijn echt niet normaal. En California is nóg duurder. Dus het meeste geld gaat maandelijks sowieso op aan boodschappen, het zijn niet perse de eieren die duur zijn.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hier $4.50 voor een dozijn van de goedkoopste eieren, het komt weer een beetje naar beneden. Costco had $6 voor 18 maar die waren allemaal uitverkocht.
Broccoli, spinazie, wortelen, tomaten, asperges, champignons, uien, komkommers, courgettes, enzovoorts zijn allemaal goedkoop hier. Ook fruit is prima te betalen. Bananen voor 20 cent per pond bijv. Je moet wel een beetje in het seizoen blijven en aanpassen maar wij maken veel gezonde maaltijden voor twee personen voor minder dan een McDonalds menu. Texas heeft wel de HEB, naar mijn mening de beste supermarktketen van het land. Vers gezond brood is vooral duur vind ik, ik betaal meestal $3.50 voor een halfje volkoren of $5-6 voor een heel brood.
Broccoli, spinazie, wortelen, tomaten, asperges, champignons, uien, komkommers, courgettes, enzovoorts zijn allemaal goedkoop hier. Ook fruit is prima te betalen. Bananen voor 20 cent per pond bijv. Je moet wel een beetje in het seizoen blijven en aanpassen maar wij maken veel gezonde maaltijden voor twee personen voor minder dan een McDonalds menu. Texas heeft wel de HEB, naar mijn mening de beste supermarktketen van het land. Vers gezond brood is vooral duur vind ik, ik betaal meestal $3.50 voor een halfje volkoren of $5-6 voor een heel brood.
Tja, als je allemaal niet-gangbare groenten koopt (die in veel supermarkten niet goed te krijgen zijn), dan kun je wel roepen dat groente duur is. Maar de hier gangbare groenten (wortels, broccoli, courgette, sperziebonen en nog veel meer) zijn niet overdreven duur hier. En het is onzin om te zeggen dat McDonalds goedkoper is dan zelf koken, een McDonalds menu kost volgens mij al tegen de $10 tegenwoordig, ik kook soms een hele maaltijd voor 4 personen voor dat bedrag.
Terug in Texas!
- Almere vak V
- Amerika-expert
WIj pendelen met grote regelmaat tussen Nederland, Amerika en Spanje. Eén ding is inmiddels wel duidelijk. In Spanje is alles goedkoper dan in Nederland en Amerika. Nou vooruit, ik heb in al die jaren 1 ding kunnen vinden wat daar duurder is. Ranja! Bespottelijke prijzen. Die stalen bussen. 3 keer zo duur als in Nederland.
Voor de rest zijn er zaken die ik in Nederland duur vind. En datzelfde geldt ook voor Amerika. Ik hoorde mijn vrouw hier (Amerika) gisteren nog klagen over de olijfolie. In Spanje drinken we elke dag vers geperst sinaasappelsap. Dat hoef je hier niet te proberen. Hier staat toch wel 5 keer in de week de BBQ aan. Ik vind vooral beef aardig aan de prijs op dit moment. Perzikken, ook bezopen duur. Boter word je ook niet vrolijk van. Net zo min als chocolade. Maar volgens mij geldt dat voor Nederland ook.
In Nederland zag ik mijn vrouw vaak een lijstje maken voordat ze naar de supermarkt ging. Dan had ze allemaal al bedacht wat we de komende dagen zouden eten. Hier kijkt ze vooral in de supermarkt wat we gaan eten. Dat klinkt heel prijsbewust. Maar ze gaat altijd naar één en dezelfde supermarkt en heeft geen zin om van de ene naar de andere te rijden voor de koopjes. En als ze wat mist hebben we in het dorp een Farmers of een Harvest market.
Wat die eieren betreft. Die waren ook al duur voordat onze roodharige vriend aan de macht was. Dus dat is ook, wederom, iets te veel eer voor m. Maar ik kan me ook nog wel herinneren zeker in het begin van de oorlog in de Oekraine dat in Nederland 10 eieren ook 5 euro mochten kosten. Want die eieren kwamen blijkbaar ook uit de Oekraine. Net als heeeel veeeel andere zaken...
Kijk een beetje naar de prijzen, kijk een beetje naar het seizoen, dan valt het allemaal nog best wel mee. En mensen die hier naar de McDonalds gaan voor iets anders dan de free WIFI, die hebben nog heel veel te ontdekken zullen we maar zeggen...

Voor de rest zijn er zaken die ik in Nederland duur vind. En datzelfde geldt ook voor Amerika. Ik hoorde mijn vrouw hier (Amerika) gisteren nog klagen over de olijfolie. In Spanje drinken we elke dag vers geperst sinaasappelsap. Dat hoef je hier niet te proberen. Hier staat toch wel 5 keer in de week de BBQ aan. Ik vind vooral beef aardig aan de prijs op dit moment. Perzikken, ook bezopen duur. Boter word je ook niet vrolijk van. Net zo min als chocolade. Maar volgens mij geldt dat voor Nederland ook.
In Nederland zag ik mijn vrouw vaak een lijstje maken voordat ze naar de supermarkt ging. Dan had ze allemaal al bedacht wat we de komende dagen zouden eten. Hier kijkt ze vooral in de supermarkt wat we gaan eten. Dat klinkt heel prijsbewust. Maar ze gaat altijd naar één en dezelfde supermarkt en heeft geen zin om van de ene naar de andere te rijden voor de koopjes. En als ze wat mist hebben we in het dorp een Farmers of een Harvest market.
Wat die eieren betreft. Die waren ook al duur voordat onze roodharige vriend aan de macht was. Dus dat is ook, wederom, iets te veel eer voor m. Maar ik kan me ook nog wel herinneren zeker in het begin van de oorlog in de Oekraine dat in Nederland 10 eieren ook 5 euro mochten kosten. Want die eieren kwamen blijkbaar ook uit de Oekraine. Net als heeeel veeeel andere zaken...
Kijk een beetje naar de prijzen, kijk een beetje naar het seizoen, dan valt het allemaal nog best wel mee. En mensen die hier naar de McDonalds gaan voor iets anders dan de free WIFI, die hebben nog heel veel te ontdekken zullen we maar zeggen...

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1187 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl
-
- 4 Reacties