Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bronwater taboe voor ambtenaren San Francisco
Ambtenaren in de Amerikaanse metropool San Francisco mogen op hun werk geen bronwater meer drinken uit plastic flessen.
Kraanwater
Burgemeester Newsom wil op deze manier het milieu ontzien. Kantines in gemeente-instellingen mogen geen plastic flessen met water meer verkopen. Dorstige ambtenaren moeten maar naar de kraan, aldus Newsom.
Lucratief
Newsom noemt het verbod op plastic flessen een 'zegen voor het milieu'. Maar de gemeente gaat er ook financieel op vooruit omdat er geen plastic flessen bronwater meer ingekocht hoeven te worden.
Was laatst ook niet in het nieuws dat er in SF geen plastic tasjes meer worden gebruikt in supermarkten, alleen nog papieren en stoffen tasjes?
Ambtenaren in de Amerikaanse metropool San Francisco mogen op hun werk geen bronwater meer drinken uit plastic flessen.
Kraanwater
Burgemeester Newsom wil op deze manier het milieu ontzien. Kantines in gemeente-instellingen mogen geen plastic flessen met water meer verkopen. Dorstige ambtenaren moeten maar naar de kraan, aldus Newsom.
Lucratief
Newsom noemt het verbod op plastic flessen een 'zegen voor het milieu'. Maar de gemeente gaat er ook financieel op vooruit omdat er geen plastic flessen bronwater meer ingekocht hoeven te worden.
Was laatst ook niet in het nieuws dat er in SF geen plastic tasjes meer worden gebruikt in supermarkten, alleen nog papieren en stoffen tasjes?
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Ik zou dit wel missen, bij mij op het werk hebben ze ook flesjes water (van Zephyrhills) en daar pak ik er wel een paar van op een dag.
Tussendoor mijn dagelijkse 3 koppen koffie, helaas geen cup a soup hier
Toch vind ik het wel een goed initiatief, misschien kan ieder zijn eigen beker/fles vullen bij de watercooler?
Tussendoor mijn dagelijkse 3 koppen koffie, helaas geen cup a soup hier

Toch vind ik het wel een goed initiatief, misschien kan ieder zijn eigen beker/fles vullen bij de watercooler?
Bij mijn werkgever hebben ze overal watercoolers staan en in de lobby een waterfontein voor de gasten.
We mogen/kunnen water, koffie, thee en hot chocolate pakken wat we willen, zonder kosten.Alleen soda's moet je voor betalen, uit de automaat.
Velen vullen met hun eigen beker, dat scheelt behoorlijk in weggooi bekers en afval.
We mogen/kunnen water, koffie, thee en hot chocolate pakken wat we willen, zonder kosten.Alleen soda's moet je voor betalen, uit de automaat.
Velen vullen met hun eigen beker, dat scheelt behoorlijk in weggooi bekers en afval.
Mijn werkgever stuurt altijd een vast cateringteam met ons op pad.
Dit omdat we vaak op nogal afgelegen locaties zonder enige RV voorziening werken.
Tenzij we bij wijze van hoge uitzondering eens op hotel zitten komt het drinkwater bij ons dan ook vrijwel altijd uit plastic flessen, of (voor zover vol) de watertank van de RV.
Dit omdat we vaak op nogal afgelegen locaties zonder enige RV voorziening werken.
Tenzij we bij wijze van hoge uitzondering eens op hotel zitten komt het drinkwater bij ons dan ook vrijwel altijd uit plastic flessen, of (voor zover vol) de watertank van de RV.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Bronwater taboe voor ambtenaren San Francisco
Het Nederlands is een beetje misleidend hier. Het gaat om "bottled water", dus water in plastic flessen. Daarin zit bij heel veel merken helemaal geen bronwater in, maar om doodgewoon kraanwater. Veel kraanwater is van een betere kwaliteit dan "bottled water".antonia schreef:Bronwater taboe voor ambtenaren San Francisco
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1310 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave